Jump to content

Photo

Lumus


  • Please log in to reply
No replies to this topic

#1 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 11 January 2014 - 19:40

Jag får ge vår käre vän pepe/ Mario Toro för den här inspirationen med hans Silverhöken.

 

Jag bollade idéer med en vän och det här blev resultatet:

 

Lumus: En kvinna som förlorat sin arm och ersatt den med en mekanisk arm, och sedan byggt en Ironman liknande rustning som är mer strömlinjeformad för att bekämpa brott. Rustningen ger henne en viss superstyrka, snabbhet och uthållighet. Hon har även en motorcykel som hon kan vika ihop så den går i en vanlig sportbag. Hon är mycket intelligent, och kan mycket inom flera vetenskapsgrenar, arbetar med att spela cello i en orkester men bemästrar även fiol, piano och några andra instrument. Hennes syster är polis. Allt hon gör om hjälte är enbart att utmana sig själv så hon försöker utmana sig själv hela tiden.

 

Kaos Agenten: En man vars krafter är kaos, han sprider kaos vart han än finns, han är inte galen han älskar bara det han gör, han är nästan osårbar och han har superstyrka. Hans hobby är att mörda superhjältar. Hans mål är att sprida kaos, för en värld i kaos är lättare att erövra.

 

Red Jacket: Är den sista utav en lång kedja utav mästare utav en hemlig kampsportmästare. Hans mål är att återväcka en gammal antik civilisation för att kontrollera världen med dess makt. Till sin hjälp har han en hemlig organisation.

 

Tystnaden: En man som ser ut att vara hämtad direkt från en gammal Noir film, hans mun är hopsydd och hans kraft är att han kan få saker att ”tystna” alltså få dem att sluta fungera genom att först peka på dem och sedan knäppa med fingrarna. Alla hans offer hittas med en handhållen speldosa med ett hest ”schhhhh” inspelat på. För att ta kontakt med honom måste man genomföra en ritual, man bränner rökelser och ringer på en gammal telefon till ett nummer, hör man att luren lyfts så skall man säga orden: ”Tystnade skall falla för (offrets namn).” Hör man ett hest ”schhhhhh” och att telefonen läggs på utan en upptagenton så är uppdraget accepterat. När det är utfört skall man lägga ett speciellt mynt i ett kuvert och lägga i en brevlåda så snart som möjligt, annars kommer Tystnaden efter dig. Myntet är utav en speciell årgång och tillhör stöldgods från ett bankrån, mynten kan enbart köpas på svarta marknaden och är så eftersökta att människor dör i jakten på ett mynt, få har ens sett två.

 

Tidsresenären?: En man som kommer från framtiden och som läst alla historieböcker om våran tid och kan därför inte överraskas. Han ser ner på alla och ser vår tids människor som primitiva barbarer. Han kan dyka upp när som helst och var som helst. Tack vare att han reser i tiden så är han döende utav strålningen som resan avger.

 

Dödsbrodern?: En man som har en sjukdom som gör att benen blir hårdare och sticker ut på flera ställen ur huden, som knogar, ryggrad och liknande. Han bär en dödskallemask och en bandana som han täcker undre delen utav ansiktet med. Slåss med lie. Han har även en viss superstyrka.

 

Dödsmästaren?: En man som går klädd i kåpa och huva som lägger ansiktet i skuggor, hans högra hand har långa klor. Han ser levande som patetiska och söker att utrota allt liv. Han skapade en sekt för just detta uppdrag, han ser sin egna död som en belöning först när inget annat lever på jorden. Han är intelligent och har magiska krafter som är baserade på rökelser, pulver och ritualer.

 

Har enbart några namn att lista ut samt några andra detaljer, och sedan börjar skrivandet och sökandet efter en tecknare. Naturligtvis kommer inte alla att dyka upp i första delen, men jag ville lägga upp det vi kom fram till.


Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.