Jump to content

Photo

ARGH!/*snyft* v.2

• This topic is locked This topic is locked
1003 replies to this topic

#951 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 May 2011 - 22:37

:hug:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#952 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 24 May 2011 - 12:56

Jobbigt, Crusader. :hug:

Edited by Synon, 24 May 2011 - 16:18.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#953 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,540 posts

Posted 24 May 2011 - 16:08

Nu är slutet nära för min faster. De har avslutat all behandling eftersom hela kroppen nu är full av cancer. De ska skicka hem henne så att hon kan somna in fridfullt i sitt hem. Sjäv så vägrar hon fortfarande att ge upp trots att det inte finns mer att göra.
Det känns så tugnt att veta vad som väntar. Just nu försöker jag komma på hur man säger farväl och berättar att man älskar någon utan att det blir den där "du ska snart dö så jag vill bara säga hejdå" tonen på det. Vi är den typen av familj som aldrig säger att vi älskar varandra vilket gör det destu svårare att säga när det känns viktigt.

Jag anar hur det är.

Ibland tänker jag att jag borde ha pratat mer med mina mor/far-föräldrar medan det var möjligt. Samtidigt kan jag glädja mig åt de tillfällen då det faktiskt gjordes. Nu gäller det väl att även ta vara på de människor som finns innan det blir alltför påtagligt att de ska sluta göra det.

Inte för att jag är expert i ämnet men... Kanske kan en bra metod vara att börja med att prata om någon särskilt som du uppskattar som har med henne att göra, och låta samtalet fortsätta därifrån. Och ge inte upp om det skulle bli tyst ibland!

#954 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 May 2011 - 22:00

Imorgon ska jag träffa min faster för sista gången. Känns så otroligt tungt och jobbig, jag har mått dåligt hela dagen. Visst har jag varit och sagt hejdå till t ex min mormor och farmor innan de dog men de låg inför döden och var knappt vid medvetandet så det var liksom lättare. Nu ska jag träffa och sitta och prata med min faster som är precis som vanligt bara det att hon inte har mer än någon vecka kvar att leva. Känns som att man ska på en levande begravning. Men jag känner att jag måste göra det här. Jag vill inte ångra att jag inte träffade henne en sista gång när jag hade chansen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#955 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 June 2011 - 15:03

Då var det över. Min faster dog nyss. Trotts att man har vetat det och varit berädd nu i nästan 3 år så tar det en hårt. De sista dagarna nu så hade det varit riktigt illa och hon var totalt sängligandes så det var skönt att hon slapp lida. Det som gör riktigt ont är vetskapen att jag aldrig mer kommer att träffa henne igen. Ingen mera Midsommarfest hemma hos henne, ingen mer årlig Juldag med Julbord hos henne, något vi har gjort varje år så länge jag minns. Jag kommer aldrig mer få äta hennes underbara hemmaloagade bad eller fantastiska hemmalagade senap. En massa småsaker som man har tagit för givet är nu borta.
Jag tänker på hennes make. De har varit gifta i näåstan hela deras liv. Jaqg tänker på min pappa som just har förlorat sin lillasyster, hans 3:e syskon på ett par år. Jag tänker på min mamma som har känt henne sedan hon var 13. Och givetvis på mina kusiner som nu har förlorat sin mamma.
Jag är iallafall glad att jag hann berätta för henne hur mycket hon betyde för mig och att jag älskade henne. Men jag hade givit nästan vad som hellst bara för att en till gång höra henne lägga sig i mitt liv, något jag aldrig gillade.
Det är jobbigt nu. Men det kommer kännas väldigt tungt på Juldagen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts

#956 Garm

Garm

Rear Admiral

• SuperMod
  • 3,785 posts

Posted 28 June 2011 - 15:12

Jag beklagar sorgen Crusader. Tröst :hug: till dig.

#957 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 28 June 2011 - 17:26

Stor :hug: till dig Crusader
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.

#958 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 29 June 2011 - 20:26

:hug:, Crusader

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.

#959 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts

Posted 30 June 2011 - 01:39

Tack! :hug: Det har varit 2 tuffa dagar. Fortfarande svårt att förstå att det är sant. Känns som att om mkan skulle åka hem till henne så skulle hon vara där och hälsa oss välkomna.
-Sora, Kingdom Hearts

#960 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts

Posted 11 July 2011 - 06:43

Begravning idag. Kommer vara en tuff och jobbig dag.
-Sora, Kingdom Hearts

#961 XC

XC

«Thundermoose.»

• Admin
  • 19,000 posts
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 July 2011 - 08:49

Usch. Begravningar är alltid jobbiga. :hug:

giphy.gif

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)

#962 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 11 July 2011 - 10:34

Usch ja. Instämmer. :hug:

#963 Georgia

Georgia

Synthare

• SuperMod
  • 15,336 posts
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 July 2011 - 18:12

:hug:

#964 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts

Posted 11 July 2011 - 19:27

Tack! :hug:
-Sora, Kingdom Hearts

#965 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts

Posted 12 July 2011 - 22:30

Idag fyllde mamma 70 år så vi hade en stor överaskningsfest för henne. Givetvis så kom där en stor bomb som höll på att förstöra allt när vi fick veta att min systers hund hade en tumör mellan hjärtat och lungorna och måste avlivas imorgon. Min syster och hennes familj blev givetvis förtvivlade och gästerna skulle komma om 30 min. Så det blev att bita ihop och klistra ett falskt leende på läpparna och låtsas vara glada för mammas skull. Som tur är blev festen lyckad och mamma vet fortfarande inte om hur det är med hunden. Vi vfille ge henne en perfekt dag och en god natts sömn innan vi berättar. Men det har varit en tung och tuff dag för oss alla.
Det är så typiskt att det alltid ska hända något sådant här när det ska vara fest. Vi älskar alla den hunden så det blev en smärtsam shock och det var svårt att hålla tårarena inne. Eftersom hon bara är 10 år så var ingen riktigt berädd på det heller eftersom vi väntade oss att hon skulle vara kvar minst 2-4 år till. Eller att det skulle hända så snabbt. Hundar ska hinna bli gammla och svaga först, inte plötsligt bara bli döende.
Vi skulle ha passat henne nästa helg, något vi alltid ser fram mot. Men nu kommer hon aldrig mer semestra hemma hos oss. :upset:

Edit: Har nu varit och sagt förväl till famniljens yngsta familjemedlem. Det var tugnt. Det märktes att hon inte var sig själv. Hon brukar alltid vara så otroligt glad med att vifta på hela bakänden och visa tänderna med ett stort leende. Men hon var inte alls lika pigg och glad och tårarna rann från hennes ögon. Givetvis förstod hon det var något när hon fick så mycket uppmärksamhet, fick äta köttbullar, jordgubbar och glass hela morgonen, och så märkte hon säkert hur ledsna alla var. När hon skulle åka så sa jag till henne att hon nu äntligen skulle få träffa Conjac igen, min egen hund som dog för 1,5 år sedan och var hennes bästa vän som hon sörjde så mycket när han försvann.

Vila i frid, lilla Tilda. Jag kommer sakna dig jättemycket!

Edited by Crusader, 13 July 2011 - 10:00.

-Sora, Kingdom Hearts

#966 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 15 July 2011 - 08:24

Usch, så mycket tråkigt som händer dig. :hug:

#967 Crusader

Crusader

Rumpadmiral

• Moderator
  • 12,005 posts

Posted 15 July 2011 - 21:58

Ja, det har varit en hemsk vecka det här. Skönt att den är över.
-Sora, Kingdom Hearts

#968 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 August 2011 - 12:06

Min mobiltelefon har blivit helt ding. I morse när jag slog på den, krävde den att jag skulle slå in en PIN-kod, vilket jag aldrig behövt göra förut. Kunde inte hitta den, men hittade i alla fall PUK-koden. När jag knappade in den skulle jag tydligen skapa en ny PIN-kod och bekräfta den, men sen stod det att PUK-koden var felaktig, trots att den t.o.m. står på mitt konto på Comviqs hemsida. Blir så less när tekniska grejer kör ihop sig, speciellt när jag verkligen behöver använda mobilen imorgon. :angry:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#969 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 August 2011 - 17:03

Surt värre. Hoppas det löste sig?

#970 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 01 August 2011 - 18:23

Jag skrev till deras kundservice om mitt problem. De sa att de kunde dubbelkolla koden åt mig om jag ringer dem. Jag kommer åka till Falun och Leksand imorgon så jag tänkte försöka hitta ett Phone House nånstans och se om jag kan få det kollat där. Annars får jag ta hand om det dagen efter. Som tur är har jag en reservtelefon.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.

"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#971 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 01 August 2011 - 22:25

Tur att du har reservtelefonen nu när du ska ut och åka!

#972 GaterGirl

GaterGirl

never bore your audience

• Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 02 September 2011 - 05:33

Usch, jag gillar verkligen inte att gå upp dagen efter (vid 6), när jag har jobbat kväll och slutat antingen 21:30 eller 22:00. Det är inte kul. :/

Edited by GaterGirl, 02 September 2011 - 05:33.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#973 Synon

Synon

Voff!

• SuperMod
  • 7,770 posts

Posted 02 September 2011 - 07:26

Det är verkligen surt! Jobbade själv i vården förr och avskydde det verkligen så jag förstår dig.

#974 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

l'Empereur des Lumières

• Moderator
  • 2,540 posts

Posted 02 September 2011 - 14:20

Idag är det döden som sänker humöret.

#975 Erika

Erika

Senior Commodore

• Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 13 September 2011 - 12:11

Argh! Ena tvättmaskinen är trasig! Igen! :rant: