Jump to content

Photo

The Avengers


  • Please log in to reply
188 replies to this topic

#126 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 11 October 2011 - 16:57

Härligt att få se alla tillsammans, och att de dessutom interagerar med varandra. Bäst tycker jag är dialogen mellan Stark och Banner. :lol2:
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#127 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 October 2011 - 21:53

Oj oj oj. Ståpäls! Kommer bli fantastsikt detta!

Kommer Loke vara huvudskurken tro? Har hört det viskats om Skrulls på vissa sajter.

Winter is Coming


#128 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 11 October 2011 - 22:33

Grym trailer! Låååångt kvar till maj. Suck...

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#129 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 October 2011 - 13:00

Snyggt ser det ju ut, och dialogen är rätt kul, även om jag tycker att teasern är helt ok, så är mycket "poserande" i den. Black Widow koncentrerar sig på att se häftig ut när hon gör grejer och dialogen är för det mesta skojiga one-liners och man får inte jättemycket ut av handlingen. Vilket är ju rätt vanligt numera med teasers. Snyggt och kul att se alla hjältar tillsammans dock, det kan jag skriva under på. Kan nog bli riktigt bra, men tar det lungt själv eftersom jag anser fortfarande att första Iron Man filmen är det bästa Marvel "själva" prducerat i långfilmsväg.

Edited by super85, 12 October 2011 - 13:06.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#130 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 October 2011 - 14:03

Det finns en anledning till att den här teasern hade mycket fokus på Iron Man, om man säger så. ;)
Håller med dig om poserandet, men det var verkligen något som du satte fingret på och jag inte tänkte på förrän du nämnde det här. Det finns ju en risk att det kan bli FÖR "stylish", att de bryr sig för mycket om att vara smarta och coola. Inget fel med det, bara de inte blir för mycket Bendis Avengers här.
*Hockey och superhjältar*

#131 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 October 2011 - 21:32

Första trailern ute.

Ett irriterande fel som alla sajter fortsätter rapotera där ute. Det här är den andra trailer, inte första. Första trailer kom som bonus i slutet av Captain America.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#132 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 15 October 2011 - 14:37

Crusader, jag gissar att det är för att nuförtiden räknar man oftast inte teaser-trailersena som riktiga trailers. Så det här är så att säga den första "riktiga" trailern. ;)

#133 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 October 2011 - 20:42

Precis. Det var nog bara en såkallad teaser, kanske till och med ett easter egg på sätt och vis? Här har vi en riktigt trailer, helt enkelt! :)
*Hockey och superhjältar*

#134 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 October 2011 - 10:41

Läste att en iPhone använts till vissa scener och blev grymt nyfiken: någon som vet vilka scener som filmades med den? Ska även finnas med i trailern. Måste ju vara den där han flyger i luften va? :P

"The beauty of photography or cinema is that you make every choice based on the content at hand. On The Avengers, I did a couple of shots on the iPhone and they are in the movie. In fact, they are in the trailer! I understand that sometimes there is no choice and you have to go for the cheapest option, but if you are limited for choice, you can still make poignant decisions that will effect the look of the film," adds McGarvey


Källa: comicbookmovie.com

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#135 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 24 October 2011 - 19:26

Det var "tyvärr" ( nej knappast, kameran där duger inte till mycket), ett felcitat av en Irländsk tidning.

http://www.macrumors...d-on-an-iphone/
http://www.movieweb....ot-on-an-iphone

Tidningen förstod inte riktigt att dom använde Iphones mycket på settet, för att prata och nån special-app ( som användes till nåt jag inte minns), men inte för att filma med...

#136 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 October 2011 - 21:07

Äsch då, för bra för att vara sant. :) Tack för infon!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#137 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 17 November 2011 - 22:51

Nya Banners.

http://www.superhero...engers-revealed

Själv förstår jag inte varför de skriver att det är flera stycken. Jag kan bara se en Banner. :P
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#138 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 20 November 2011 - 13:45

Jo, men han är ju plural personer i en.

#139 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 November 2011 - 20:53

Jo, men han är ju plural personer i en.


Det är förstås sant.

När man talar om de gröna gammastrålade trollen, så har Joss Whedon bland annat talat om hur Bruce Banner skildras i Avengers:

http://www.superhero...ls-the-avengers

MM: You have Mark Ruffalo stepping in for the first time playing the character of Bruce Banner. So did you feel more freedom to kind of create your own take on the character?
JW: Yeah, he and I did the most character work of anyone, because we really were starting fresh, but we were starting with something that had been embodied several times.
And both of us agreed upfront that the template for who we wanted this guy to be in his life was Bill Bixby, the TV [show character] who was busy helping other people. That was more interesting to us than the Banner in the first two movies who was always fixated on curing himself. We spent a lot of time talking about what makes us Hulk out, the nature of anger, how it feels.


Jag gillar det faktum att vi kommer få se en Banner som bryr sig om att hjälpa folk. Visst har väl inte de två Hulk-filmerna helt varit utan det, men hans försök att bota sig själv har varit i majoritet.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#140 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 November 2011 - 20:39

En bild på The Avengers med 'könsomvända' ställningar. Tur att Hulken brallor alltid håller ;).
Posted Image
[Källa]

Edited by Fiskrens, 30 November 2011 - 20:40.

"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#141 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 January 2012 - 19:27

Jag såg precis avsnittet av Castle där S.H.I.E.L.D agent Westfield hade en roll, samma karaktär som även är med i den här filmen. Jag älskar galna crossovers. :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#142 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 January 2012 - 14:37

Vill ni lukta som Hulken? Då har ni nu äntligen chansen! :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#143 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 24 January 2012 - 15:42

Ganska fyndigt att Iron Mans cologne innehåller mandarin. :P
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#144 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 January 2012 - 23:45

Detta måste väl ändå vara ett skämt? http://www.moviezine...-i-the-avengers

Winter is Coming


#145 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 January 2012 - 00:16

Hoppas inte det! Det hade verkligen varit en härlig överaskning! :thumbsup:
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#146 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 January 2012 - 14:47

Om det nu är sant att Spidde ska vara med i filmen, undrar man ju... Kommer det i så fall vara Garfield eller Maguire eller någon annan? (Man kan ju alltid hoppas på Nicholas Hammond eller Reeve Carney.) Och om det är Andrew Garfield, kommer det i så fall att påverka övriga filmer med honom? Och hur? Att Avengers och Spindelmannen träffar på varandra och samarbetar är inget jag har något emot om det görs bra, men jag tycker personligen att han inte ska vara medlem.

#147 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 26 January 2012 - 22:54

Jag tror det isåfall kommer handla om en cameo. Alltså en helt annan skådespelare klädd som Spider-Man som är med några sekunder i en scen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#148 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 January 2012 - 01:09

Ja mer än så kan det väl knappast handla om. Men man undrar ju vad det kommer att betyda för framtida filmer som baseras på Avengers? Kommer Spider-Man vara medlem i Avengers och kanske även Wolverine? Jag tror ju inte att det kommer att kunna lösas av rena rättighetsskäl. Men kanske har Marvel själva ännu större planer på att skaffa filmrättigheter till alla sina karaktärer? Det vore ju en dröm minst sagt. Tänk er Avengers, uppbackade av Spider-Man, X-Men och Fantastic Four osv. Coolt men det skulle väl bara bli en enda röra till slut. Kanske ska stanna vid en dröm bara.

Winter is Coming


#149 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 January 2012 - 01:16

Jag tror det snarare handlar om en vilja att knyta samma universumet så som det ska se ut. Som de gjorde med Iron-Man, Hulk och de andra innan Avengers fick grönt ljus. Typ "även om ni inte ser honom i filmen så vet ni att han finns där ute någonstanns" för att ge intryck av ett Marvel Universum.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#150 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 January 2012 - 01:18

Ja det är väl de troliga.

Winter is Coming