Jump to content

Photo

Paranormal Activity 3


  • Please log in to reply
5 replies to this topic

#1 Insert Username

Insert Username

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 61 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 November 2010 - 13:46

Svenska Moviezine skriver att premiärdatum för den tredje delen av den framgångsrika "Paranormal Activity" är satt till 21 oktober i Usa. Jag har inte sett uppföljaren än, men om den är lika bra som den första filmen så ser jag inga problem med att dom fortsätter att göra fler filmer.

http://www.moviezine...tt-premiardatum

Edited by Georgia, 25 September 2011 - 18:34.

Hell doesn't want them. Hell doesn't need them. Hell doesn't love them. This world rejects them. - The Devil's Rejects

"Boy, the next word that comes out of your mouth better be some brilliant fuckin' Mark Twain shit. 'Cause it's definitely getting chiseled on your tombstone." - Otis B. Driftwood

#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 November 2010 - 17:31

Ja, jag läste nyligen att Paramount var så ivriga över framgången med ettan och tvåan att de redan spikat ett premiärdatum för trean. Har inte heller sett tvåan. Än. Hoppas bara de förvaltar arvet från ettan väl och inte förvandlar PA till en franchise ā la mainstream.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 May 2011 - 12:00

Läser på dreadcentral att samma team (manusförfattare och producenter) kommer göra trean... Med tanke på hur tvåan blev så kan jag inte påstå att jag brinner av iver för att se denna.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 July 2011 - 17:19

Trailer.

http://www.youtube.com/watch?v=GWb0rujdGlE

Premiär 21 oktober i USA enligt den officiella hemsida.

Första filmen var väldigt bra så kanske att jag ger den här filmen och Paranormal Activity 2 en chans med.

#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 19 August 2011 - 11:45

När jag nu läser att det handlar om en prequel (om systrarna Katie och Kristi och vad de råkade ut för) så låter det avsevärt mycket intressantare. Storymässigt iaf. Hoppas bara helheten blir bra den med. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 April 2013 - 23:48

Joost och Schulman lyckas få till en skräckis där skrämseleffekterna fungerar. Inte så mycket till berättelse och slutet nonchalerar jag helt för det drog ner filmen flera snäpp på skalan. Och jag önskar de lagt mer energi på att få fram 80-tals andan i form av tidsenliga kläder, frisyrer och inte minst foto för att öka trovärdigheten. De hade inte behövt köra hela vägen, men borde gett oss detaljer från den tidsepoken och absolut inte HD-kvalitet på bilden. Plus för att de lagt in den svepande kameran som ökade spänningen rejält när scenerna fogades samman. Handkameran får man ta med en nypa salt. Barnskådisarna spelade väldigt bra och de vuxna gjorde sitt jobb.

 

En godkänd skräckis som kunnat bli riktigt bra om de bara gjort slutet annorlunda. Avslutat tidigare och låtit oss åskådare själva funderat över upplösningen. Sedan funderar jag om det var en avsiktlig homage till Poltergeist med garderobsscenen...


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.