Jump to content

Photo

The Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention


  • Please log in to reply
27 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 12 October 2009 - 14:08

The Scandinavian Sci-Fi, Game & Film Convention

Gäster:
Edward Furlong (John Connor, Terminator 2)
Jeremy Bulloch (Boba Fett, Star Wars)

Fler gäster avslöjas inom kort!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 October 2009 - 16:58

Jag hoppas på några intresantare gäster. Jag hade tänkt åka dit i år.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 13 October 2009 - 19:53

Jag har faktiskt aldrig varit på det förr :blush: men tänkte råda bot på det i år! Ser verkligen fram emot det!

@Crusader: du har varit med förr? Hur är det?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 13 October 2009 - 20:51

Jag har bara varit på Malmömässan några gånger men de är rätt lika.
Är som en mässa brukar vara. En massa bord där olika försäljare från Europa säljer serietidningar, filmer, TV-spel, actionfigurer, trykta tröjor, bilder osv.
Entré biljetten brukar även vara biljetten till autograferna. De säger i högtalare "Nu är det de blå biljetterna" så får de med blå biljetter ställa sig i kö (men själva autografen kostar 150 kr).
Rätt trevligt tycker jag.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 October 2009 - 11:00

Brukar vara helt okej. Det trista för många av oss som brukar besöka mässorna är att samma gäster ofta kommer tillbaka, både på gott och ont. Ibland brukar jag ta någon autograf om gästen känns intressant. Brukar dock sällan ta en autograf på dom foton som gästerna själva har med sig utan brukar se till att få någon film eller så signerad istället.

Sedan kan priserna variera på autograferna. Men 150:- som Crusse nämner är en bra riktlinje.

Det bästa med mässan för min egen del är att jag brukar träffa vänner i samma veva samt att man ofta gör fynd bland alla försäljare som finns på plats. Sällan man kommer hem tomhänt om jag säger så. ;)

#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 October 2009 - 21:29

Fler gäster:
Michael Ironside (Total Recall, Terminator 4 m.m)
Doug Bradley (Hellraiser)

Extra gäst:
Regissören Ruggero Deodato (Concorde, Cannibal Holocaust m.m)

CASTINGJÄGARE PÅ ÅRETS MÄSSA

De nästa tre åren kommer världens största fan-film produktion, "Gatekeeper", att produceras i Sverige och Norge. Hela 16 länder är involverade och rolllistan inkluderar skådespelare från både Star Trek och Star Wars!

Under mässan kommer de att leta efter ytterligare skådespelare bland publiken och kanske blir DU en av de 20 som får en invitation att spela mot skådespelare från olika Sci-Fi klassiker!

För dig som vill vara med som statist, artist, eller sponsor - är det också möjligt att ta kontakt själv under mässan - genom Section 42s , Tirzitis Entertainment eller Branbomm Films montrar!


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 October 2009 - 12:07

Nu blev det genast intressant. Speciellt att Ruggero Deodato ska komma dit.

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 October 2009 - 00:28

Rätt bra gäster i år.Åker kanske dit om jag har tid.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 fictiveprophet

fictiveprophet

    Cadet Second Year

  • Members
  • 13 posts
  • Gender:Female
  • Location:Linköping
  • Interests:Skriva, rita, Sci-fi (såklart), fantasy, historia, religion, kultur o hela packetet där, språk, humor, wookies, sy, äta äpplen, etc

Posted 31 October 2009 - 15:25

Jag har tänkt att jag kanske ska åka i år (om tid, pengar och planer att ta över världen tillåter)! Kommer folk från forumet mötas upp nått eller...? *som distansstudent i desperat behov av social kontakt afk*

#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 November 2009 - 15:54

En till gäst är klar. Lär säkert bli den sista med kan jag tänka mig.

Edi Gathegi - "House M.D.", "Twilight", "My Bloody Valentine", "The Twilight Saga: New Moon" med mera.

Lär inte bli något besök för min del. Synd då jag väldigt gärna skulle vilja ha en autograf av Ruggero Deodato. :(

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 November 2009 - 18:06

Michael Ironside är helt klart en orsak att åka dit. Han har varit lite av en favorit för mig sedan V. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 November 2009 - 18:57

En till gäst är klar. Lär säkert bli den sista med kan jag tänka mig.

Edi Gathegi - "House M.D.", "Twilight", "My Bloody Valentine", "The Twilight Saga: New Moon" med mera.

Lär inte bli något besök för min del. Synd då jag väldigt gärna skulle vilja ha en autograf av Ruggero Deodato. :(

Trist :( Jag får väl leta upp Ruggero och fixa en åt dig ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 November 2009 - 19:45

Ohhh. Får jag en helt egen Ruggero? :P

Får se om erbjudandet står fast, för då slår jag till. ;)

#14 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 25 November 2009 - 23:57

Snart bara en vecka kvar... :)

Lite mer smått & gott för er som missat det:

* Världspremiär på skräckfilmen "House of Orphans". Filmens regissör Daniel Lehmussaari samt producenten Mikael Stridsson är på plats båda dagarna och signerar filmen som kan köpas för mässpriset 99:-.
* Filmbolaget 20th Century Fox kommer på mässan att presentera James Camerons kommande film "Avatar" med nya exklusiva filmklipp och bildmaterial.
* Ola Skogäng som gjort den kritikerrosade serieromanen "Mumiens Blod" kommer att vara på plats i Kartagos monter. Både lördag & söndag kommer han att signera sin bok, som kommer säljas till mässpriset 100:-. Han kommer även ställa ut serieoriginal.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#15 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 November 2009 - 13:30

"Mumiens Blod" är ett bra seriealbum. Jag lånade det på bibblan tidigare under året och skulle lätt slå till för 100:- om jag hade det, samt var närvarande på konventet. Som sagt. Det brukar inte vara svårt att bränna pengar när man väl är där bland alla försäljare. ;) Hoppas du får det trevligt. :)

Edited by Cartman, 26 November 2009 - 13:38.
Typo


#16 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 26 November 2009 - 14:14

Ah, tack för tipset! Ja, jag misstänker att jag kommer att komma hem med lite smått & gott :P
Sen får jag väl leka fjortis och fixa den där autografen åt dig ;)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#17 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 November 2009 - 14:31

-Ja, tack. Vill du göra det så vore det minst sagt snällt av dig. :D

Här kan du läsa lite mer om Mumiens blod - Theos ockulta kuriositeter. Finns även en officiell hemsida. Gillar du serier så ska du köpa den, rakt av. Se till att få den signerad nu när du får chansen till det. Tror inte att du kommer ångra dig.

Edited by Cartman, 26 November 2009 - 14:37.
Typo


#18 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 02 December 2009 - 22:51

Tack för tipset!

Uff, börjar bli smått bekymrad: blir det bara julklappar till mig själv i år månntro? Kommer säkert finnas massor jag vill ha :D

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#19 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 December 2009 - 20:05

I morgon börjar det och undertecknad kommer att vara på plats :D
Någon mer som ska dit?

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#20 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 December 2009 - 21:24

Jag kanske släpar mig dit :P

Winter is Coming


#21 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 December 2009 - 11:23

Äntligen har jag fått ta del av Sci-Fi mässan :thumbsup: Underbart. Lär ju inträffa fler gånger misstänker jag :D

Lördagen tillbringades ett antal timmar i mässhallen där jag gick runt, runt och tog in alla intryck, kollade på alla prylar som var till salu, dreglade över vissa saker som t ex Voyager skeppet för det facila priset 2 500..., njöt av filmrekvisitan som fanns uppställda och i montrar (tyvärr inte så mycket men man tager vad man får), fick en kort pratstund med regissören Ruggaro och skådespelaren Michael Ironside som båda var så glada och trevliga, autograf av Doug Bradley som var mindre pratsam, pratade med Stockholm Trekkers och konstaterade att jag vill också ha en Star Trek uniform :) , njöt av underhållningen av de personer som gick runt utklädda till olika karaktärer (mycket Star Wars), passade även på att köpa den svenska skräckisen House of Orphans där autografer och liten pratstund ingick, träffade även den svenske serietecknaren Ola Skogäng (mycket trevlig) som signerade sin bok åt mig m.m.

Tyvärr, för de som väntat på Edward Furlong, möttes vi i entrén av det handskrivna meddelandet att han tyvärr ej kommer pga försening i inspelningen av filmen The Green Hornet.

Det som var mindre bra med mässan var att lokalen var på tok för liten, alla montrar stod nästan travade på varandra och är det så mycket folk som det faktiskt var blir det fruktansvärt trångt och småjobbigt att se vad som finns till försäljning. Sedan hade det ju varit skönt om det varit lite mindre småbarn som sprang omkring och var i vägen och trängde sig fram… :P



Några halvdana bilder jag tog med mobilen, men man ser ju iaf vad de föreställer ;)

Posted Image
Skulle passa perfekt hemma hos mig!

Posted Image
Så läcker - vill ha!

Posted Image

Posted Image
Mitt sällskap på mässan.

Posted Image
Väldigt glad och trevlig Ruggaro Deodata.

Posted Image
Michael Ironside ställer glatt upp på bild hållandes mitt signerade kort.

Posted Image
Doug Bradley signerar mitt kort.

Posted Image
Hallå! Tjejen! Akta dig, Michael har spanat in dig! Spring för ditt liv!

Edited by Synon, 06 December 2009 - 11:26.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#22 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 December 2009 - 14:43

Fint med en rapport från mässan. Nu känns det som att jag har varit där med. ;)

Tycker du gjorde helt rätt i att köpa seriealbumet av Ola Skogäng och få det signerat. Hoppas du tycker om det.

Riktigt trist att Herr Furlong fick ställa in med så kort varsel. Det har ju hänt tidigare. Senast var väl när Lance Henriksen skulle komma till Sthlm för några år sedan men fick avboka någon vecka innan. Då lyckades iofs Isberg att dra dit en reserv. Extra synd är det ju om man åkte till mässan enbart för att få träffa Furlong. Men vad ska dom göra när dom är kontrakterade till en filmproduktion.

Kul med lite foton.

Bara så du vet är du officiellt min idol nu när du har träffat Ruggero Deodato IRL. ;) Inte det minsta avundsjuk heller. Åhhhh nej. Inte det minsta alls. :P

Edited by Cartman, 06 December 2009 - 14:44.
Typo


#23 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 06 December 2009 - 15:07

Var själv där igår och måste säga att det är första gången det varit sådan rusning där. Har aldrig tyckt att det behövts en betydligt större lokal, inte ens när man hade mässan i Sollentuna för några år sedan. Blev inga autografer för min del. Hade tänkt att skaffa herr Furlongs autograf till en släkting som julklapp men tyvärr var han inte där. Skaffade bara några billiga DVDs.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 09 December 2009 - 09:55

Du som varit med förut: vad tyckte du för övrigt om mässan? Utbudet, gästerna, underhållningen i form av de utklädda människorna...? 'Normala' priser eller har de höjt dem? T ex inträdet, prylarna, autograferna.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 December 2009 - 17:21

Du som varit med förut: vad tyckte du för övrigt om mässan? Utbudet, gästerna, underhållningen i form av de utklädda människorna...? 'Normala' priser eller har de höjt dem? T ex inträdet, prylarna, autograferna.




Häj, har inte märkt att du skrev en fråga till mig. De utklädda människorna är ju där varje år, eller Storm Troopers brukar vara där varje år i allfall. Det jag ogillade i år var faktiskt att det var så mycket folk (vilket är ju bra för mässan) att man hade lite svårt att stå och titta en stund på prylar. Var alltid nån j*vel som kom och puttade liksom. Jag tror, är inte säker men jag tror att priset på autografer har höjts en smula under åren. Att när det förut faktiskt gick att fixa en autograf för en hundring, skakade tass med Ray Park för ett antal år sedan och han signade en X-men tidning till mig och han hade inga problem med att min kompis tog foton på oss med egen kamera.Lou Ferrigno hade inge problem med det heller för ett par år sedan, även om jag tror att de hade höjt autografpriset redan då. Nu hade man ju en "No Photos" lapp där och en "proffs fotograf" kunde ta foton mot betalning.Nu har ju du tagit foton men jag syftar på det att posa med kändisarna som verkar vara lite förbjudet numera. Lite mer prylar till salu kändes det som de hade i år. Vissa av filmprylarna, alltså riktiga filmprops de hade där är sådant som de haft där varje år.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight