Jump to content

Photo

The Flash


  • Please log in to reply
49 replies to this topic

#26 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 February 2015 - 06:43

När man talar om trollen! En ny Arrow spin-off serie sägs vara på G och planerad att handla om The ATOM, Firestorm och Captain Cold, samt Caity Lotz (Canary) i en ännu okänd roll plus 3 stora superhjältar som hitils inte har varit med i någon TV-serie.
Än så länge ska det vara i mycket tidigt stadie och den kommer att bli upplockad för en säsong istället för att gå via pilot och då för nästa års midseason.

Källa
 
 
Låter lite väl underligt i mina öron. Att de skulle göra en serie om en grupp superhjältar där de skulle ha med Captain Cold och Caity Lotz . Men de verkar vara säkra på sin sak. Jag känner inte till Deadline så mycket så jag vet inte hur pass trovärdiga deras nyheter är.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#27 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 March 2015 - 00:28

Nu känns det väl ändå som de gräver upp det absoluta bottenskrapet om ni frågar mig.


Winter is Coming


#28 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 March 2015 - 10:50

Fast serien kommer ju ha DC karaktärer som enligt artiken vi inte sett förut så skulle gissa att eftersom Geoff Johns alltid gått igång på Booster Gold så skulle han vara en medlem. Och eftersom alla de där serierna görs ungefär i samma kvarter (Arrow och Flash) så skulle det inte vara jättesvårt att få med t ex Flash etc i gästspel. Nu verkar hemsidor tro att det är Rip Hunter istället för Booster, och det fattar jag iförsig, Booster var ju med i ett Smallville-avsnitt.

 

Hoppas själv att få se The Question.

 

 

Sen står det ju inte att Captain Cold ska vara hjälte i serien :).


Edited by super85, 09 March 2015 - 15:14.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#29 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 09 March 2015 - 17:51

Cross-Over eventet mellan Arrow och Flash var riktigt kul och producenterna har ju sagt att de vill göra fler sådana.

Ja, det tyckte jag om! Lite onödigt dock att lägga de båda crossoveravsnitten direkt efter varandra, när de ändå inte var särskilt starkt kopplade till varanda. Men fint det där att dra ihop två superhjältar med lite olika stil. Gör sig bra när de hälsar på varandra så där. Undrar om det skulle bli lika bra om de gjorde samarbetet mer liksom officiellt. Det vill säga, att de bildar JLA.
 

 

När man talar om trollen! En ny Arrow spin-off serie sägs vara på G och planerad att handla om The ATOM, Firestorm och Captain Cold, samt Caity Lotz (Canary) i en ännu okänd roll plus 3 stora superhjältar som hitils inte har varit med i någon TV-serie.
Än så länge ska det vara i mycket tidigt stadie och den kommer att bli upplockad för en säsong istället för att gå via pilot och då för nästa års midseason.

Källa
 
 
Låter lite väl underligt i mina öron. Att de skulle göra en serie om en grupp superhjältar där de skulle ha med Captain Cold och Caity Lotz . Men de verkar vara säkra på sin sak. Jag känner inte till Deadline så mycket så jag vet inte hur pass trovärdiga deras nyheter är.

Undrar om det är någon sorts Justice League som är på gång. Det blir lite som i Smallville. Eftersom Stålmannen är huvudpersonen och ska vara lite utanför, är det Gröna Pilen som grundar gruppen. I det här sammanhanget är det Gröna Pilen som är huvudpersonen (typ), och då är det Atom som blir grundaren (kan man misstänka).



#30 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 March 2015 - 23:31

Fast serien kommer ju ha DC karaktärer som enligt artiken vi inte sett förut så skulle gissa att eftersom Geoff Johns alltid gått igång på Booster Gold så skulle han vara en medlem. Och eftersom alla de där serierna görs ungefär i samma kvarter (Arrow och Flash) så skulle det inte vara jättesvårt att få med t ex Flash etc i gästspel. Nu verkar hemsidor tro att det är Rip Hunter istället för Booster, och det fattar jag iförsig, Booster var ju med i ett Smallville-avsnitt.

 

Hoppas själv att få se The Question.

 

 

Sen står det ju inte att Captain Cold ska vara hjälte i serien :).

Ja förvisso, men inga av dessa känns särskilt intressanta för min del i alla fall. Men om The Question skulle dyka upp, då snackar vi!  :thumbsup:


Winter is Coming


#31 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 March 2015 - 14:00

För övrigt vill jag klaga på textningen. Man kan visserligen mer eller mindre ignorera den, men jag vill klaga i alla fall! För min del hade översättaren gärna fått översätta. Alltså, jag hade inte haft något emot namn som Blixten, Svarta Fågeln och (Gröna) Pilen, men det finns förstås poänger med att låta dem behålla sina originalnamn med. Där emot finns det ingen poäng med att översätta the man in yellow till The Man in Yellow. Han heter inte The Man in Yellow. Han är the man in yellow... ehm... mannen i gult. Och the League of Assassins kan verkligen inte översättas till the League of Assassins. Det blir ju bara löjligt när man pratar svenska och slänger in en engelsk benämning för en organisation vars egentliga namn förmodligen är arabiskt. Även om organisationen i fråga råkar ha fantiserats fram av en amerikan. Och samtidigt har översättaren visst bestämt sig för att översätta Firestorm till Eldstorm. Och det är ju logiskt förstås. Men inkonsistent. Och så har han ju, vad jag vet, aldrig hetat Eldstorm i de svenska översättningarna av serierna.



#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 March 2015 - 15:56

Jag håller inte med dig. Framförallt inte angående League of Assassins, som ju är namnet på gruppen. Då hade de lika väl kunnat översätta Justice League of America också. Likadant så kallar de honom för The Man in Yellow tills han fick ett riktigt namn så det går från en beskrivning till ett namn, liknande Yellow Eyed Demon i Supernatural och The Blur i Smallville.
Håller dock med om att översätta F.I.R.E.S.T.O.R.M till Eldstorm var ett underligt beslut. Fast det är ju klart, The Master i Buffy fick ju heta Mästare Ros (The Master rose). ;) :P



115

Ja, då fick man tillsista svaret på vem Harrison Wells aka Reverse-Flash verkligen är och svaret var ett som typ ingen hade väntat sig. Precis som i serierna så är det Eobard Thawne från 25:e århundrandet. Alla teorier man har läst att det ska vara en äldre Eddie Thawne eller tillochmed Barry Allen själv från 10 år frammåt i tiden har varit fel. Lite roligt det där att den enklaste sanningen, som ingen trodde, var den somn var sann. Folk ska alltid krångla till det. :P Jag var inte bättre då jag också trodde på Eddie Thawne från 10 år i framtiden. ;)
Likadant så var teorin om varför han dödade Nora en som nog ingen hade heller. Att han dödade henne av misstag för han skulle döda Barry. Och orsaken han hjälper Barry är för att stjäla hans krafter, något som var en av 2 teorier jag hade (fast jag trodde det var isf orsaken han var där överhuvudtaget, inte att han var fast där). Min huvud teori, som jag tror att många andra också hade, var att det skulle ske något hemskt om 10 år som kommer att döda Barry när han stoppar det och att Reverse-Flash är en anti-hjälte och var ett fan som tänkte göra allt han kunde, utan att sky några medel, för att förbereda Barry för det så att han kunde stoppa hotet och överleva det. En teori jag faktiskt är jätteglad att visade sig vara fel för jag föredrar att han bara är en självisk ond skurk. Och bara det att han har börjat gilla att umgås med gänget men inte bryr sig om dem var verkligen en sak som gjorde karaktären bara så mörkare och bättre.


Ett mycket bra och spännande avsnitt. Synd bara att Barry kommer ändra på saker så att det här aldrig händer och ingen mer än vi kommer veta hemligheten. Hela förklaringen var nog bara för tittarnas skull då jag tror att Eobard Thawne själv inte kommer förklara det för dem andra igen. Nu väntade man sig ett tidsreseavsnitt den här gången men inte riktigt så här. Och alla hade väl väntat sig att Barry skulle hamna 15 år tillbaka i tiden, inte bara ett par dagar. Sedan verkar det som att han hamnade i sin egen kropp, eller? För han stannade på exakt samma ställe.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 02 April 2015 - 23:46

The Flash blir bara bättre och bättre, medans Arrow mest härmar andra så står The Flash på helt egna ben och gör något nästan unikt. Själv älskade jag ju Smallville men detta är nog den första riktigt bra superhjälteserien.


Winter is Coming


#34 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 April 2015 - 14:18


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#35 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 23 April 2015 - 18:04

Jag håller inte med dig. Framförallt inte angående League of Assassins, som ju är namnet på gruppen. Då hade de lika väl kunnat översätta Justice League of America också.

Nja, det är inte samma sak. League of Assassins måste vara en exonym. Det är helt ologiskt att de skulle ha sitt namn på engelska. Så precis som att det är "översatt" till engelska när amerikanerna pratar om organisationen, så bör det översättas till svenska när man pratar om den på svenska.


 

Likadant så kallar de honom för The Man in Yellow tills han fick ett riktigt namn så det går från en beskrivning till ett namn, liknande Yellow Eyed Demon i Supernatural och The Blur i Smallville.

Mm. Alla ska visst ha preliminära benämningar innan de får sina riktiga namn. The Blur, The Hood, The Streak. Översättningen av Smallville var inte heller något vidare...


 

Synd bara att Barry kommer ändra på saker så att det här aldrig händer och ingen mer än vi kommer veta hemligheten. Hela förklaringen var nog bara för tittarnas skull då jag tror att Eobard Thawne själv inte kommer förklara det för dem andra igen. Nu väntade man sig ett tidsreseavsnitt den här gången men inte riktigt så här. Och alla hade väl väntat sig att Barry skulle hamna 15 år tillbaka i tiden, inte bara ett par dagar. Sedan verkar det som att han hamnade i sin egen kropp, eller? För han stannade på exakt samma ställe.

Skumt, det där. Det som förmodligen kommer att hända nu är väl att han genom att ha åkt tillbaks i tiden lyckas få saker som hände att inte hända. Men eftersom han redan hade sett sitt framtida jag när det åkte tillbaks i tiden, borde ju den tidslinje han hamnade i vara samma som han just upplevt . Hm... Jaja... Vi får väl se om det kommer någon logisk förklaring, eller om man helt enkelt får blunda för vissa detaljer...



#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 20 May 2015 - 22:26

Första säsongen är slut och jag är mer än nöjd, äntligen en superhjälteserie som är just en... superhjälteserie. Imponerad av både skådespelare, manus och produktion. Spänd förväntan på andra säsongen!


Winter is Coming


#37 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 May 2015 - 07:36

Säsongsavslutningen var grymt bra :).


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#38 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 May 2015 - 17:51

Så där. Nu är jag tillbaks i Sverige och har lyckats komma ikapp Kanal 11:s visning av serien. Men alltså... De har väl inte visat några fler Arrow-avsnitt i smyg va? Och så kommer gästspel från Felicity och Ray och Quentin Laurel och det avslöjas saker som vi inte har fått se än. Fy!!

 

Värst vad de är förtjusta i liksom referenser. I ena avsnittet slänger Mark Hamill ur sig ett "I am your father" och i nästa presenteras Brandon Routh med "It's a bird, it's a plane..."

 

Jag såg avsnitt 20 igår, så ni är väl lite före mig, men... Gillar att Gideon benämner the Flash som "founding member" men hinner avbrytas innan det tydliggörs vad han är founding member av. Det tyckte dock inte översättaren var viktigt. Twisten på slutet var lite häftig faktiskt, men när jag tänker efter... Vad var meningen med att göra så? Hade inte Eobard uppnått samma resultat genom att bara sticka därifrån utan några krusiduller? Eller tyckte han att det var så kul att driva med dem? För övrigt tyckte jag hela tiden att det verkade korkat att snacka hemligheter på labbet. Borde ju inte vara jättesvårt att ana att han kanske har övervakningsutrustning där. Att han dessutom övervakade dem i deras hem och så vidare, var väl för all del svårare att lista ut.



#39 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 May 2015 - 22:05

Jag har precis sett säsongsavslutningen och jag tyckte också den var grymt bra. :) Och jag hade helt förutsett (fast mer hoppats på) slutet med att Eddie skulle offra sig i slutet för att besegra Reverse-Flash. Han är en typisk säsong 1 karaktär som mäst är för att vara ivägen för seriens huvud par som de inte behöver mer och därför dödar så jag visste redan från första avsnittet att han skulle dö. Lite synd för han var en av mina favoriter i serien. Trotts att jag i början ville hata honom så gick det bara inte för han var bara en sådan intresant och godhjärtad karaktär. Från hela grejen med att han från början var en tjock mobbad kille som beslutade sig att inte bli ett offer och ge sig själv en bättre framtid där han arresterar sina gammla mobbare, till hur han reagerade när han fick veta att Barry hade känslor för Iris. Han slutade aldrig att vara Barry's vän och ge tillit till honom eller stå upp för honom. Så det var synd att se honom dö men jag älskade hur de avslutade det med att göra honom till den osjälviska hjälte han har varit igenom hela säsongen istället för att bara kasta bort honom. Intresant nog så har de avslöjat om nästa säsong att vi kommer att få se Eddie igen, fast inte under vilka former. Då nästa säsongs tema ska vara tidsresor så antar jag att det handlar om en alternativ värld. Vi kommer även att få se Harrison Wells igen fast om det är den riktige eller Reverse-Flash är oklart.

 

Vi fick också vår första bild av Caitlin som Killer Frost, något de har hintat om att kommer hända men som vi nu tackvare det här vet kommer att hända. Vi fick också veta Cisco's framtid som Vibe är på G. Och att Barry kommer att hamna i fängelse. Och så var vi såklart när Flash möter sitt andra jag som varnar honom att inte rädda sin mamma. Jag tror det hintar på att de kommer att mötas i vår Flash's framtid för hur annars skulle den "riktiga" Flash veta det? Vi fick också veta, vad de flesta nog har fattat från början, att det här är en alternativ värld vilket förklarar varför saker är annorlunda här och i Arrow.

 

Sedan får vi inte glömma slutet som var en sjudundrans cliffhangern där jag inte kan undvika att undra om de inte gick lite väl långt med att ha Barry springa så snabbt att han stänger att svart hål (som jag tror kommer orsaka problem under hela nästa säsong).

 

Och sist men inte minst fick vi se Hawkgirl i en cameo ! :D

 

Jag ser mycket fram emot nästa säsong. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#40 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 25 May 2015 - 18:43

Verkar som att jag har något att se fram emot. Men jag förmår nog hålla mig tills finalen visas på Kanal 11 innan jag kikar bakom spoilermarkeringarna.

 

Tills vidare... Här får ni lite fanart:

 

tumblr_nov05doSHY1u79euro1_1280.jpg



#41 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 June 2015 - 16:41

Igår gick avsnitt 22, och jag måste säga att: Jag fattar inte!!

Alltså, varför behövde de ta hjälp av Captain Cold?

Om det var hans frysarmackapär som var grejen... Kunde inte Cisco bara bygga en ny som de hade kunnat använda själva? Senast han genomförde ett sådant bygge verkade det vara en anmärkningsvärt oansträngande uppgift.

#42 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 June 2015 - 19:16

Ja, det kan man undra. Håller med dig om att jag har svårt att förstå det.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#43 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 June 2015 - 20:40

Kändes som en väldigt krystad idé [från manusförfattarna]  bara för att få släppa ut metamänniskorna i det vilda igen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#44 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 18 June 2015 - 15:01

Trodde det skulle bli ett avsnitt till ikväll, men tablån säger nej. Tydligen var det finalen jag såg förra veckan.

 

Den bjuder på mera av jagfattarinte.

 

Jag menar... Vad var egentligen förutsättningarna för att Reverse-Flash skulle få smita? Var det att de hade kommit överens om det, eller var det att Barry inte skulle hinna stoppa honom? Och om det var det senare, vad hade egentligen hindrat Barry från att återvända till några sekunder eller minuter tidigare, om han nu hade hela evigheten inom räckhåll ?

 

Sedan tycker jag att sättet de blev av med Reverse-Flash på, var väl banalt. Nu tycker jag i och för sig om Back to the future, men kan inte de få ha sin logik i fred?! Det gör sig inte alls i seriösa sammanhang. Om man kan påverka tidsflödet på det sättet, borde det redan ha hänt en massa sådana saker. Och varför försvinner han strax efter att hans förfader dör? Varför inte strax efter det som leder till att hans förfader dör? Vilket väl borde vara att han själv har åkt bakåt i tiden. Och visste Eddie ens att han var förfader till Eobard? Vad jag minns har han bara sagt att de var släkt . Men visst, man kan ju chansa...

 

I alla fall, så tycker jag om att vi fick veta att Cisco också är metamänniska. Tyckte det var lite konstigt att han hade minnen av händelser som ohänt, men nu framgick det att det inte är något som vem som helst har, utan att det är unikt för honom. Jag har rätt dålig koll på Vibe , så jag vet inte hur pass den här förmågan stämmer med serietidningsförlagan, men oavsett vilket tycker jag att det presenterades på ett sätt som verkar liksom vettigt.



#45 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 August 2015 - 00:01

Jay Garrick ser ut verkligen som Jay Garrick! 

 

http://www.comicbookmovie.com/fansites/JoshWildingNewsAndReviews/news/?a=123882 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#46 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 31 March 2016 - 16:14

Jaha, ja...

 

 

Då måste man börja titta på Supergirl också, då...

 

Visas den på svensk tv?



#47 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 April 2016 - 17:09

Inte än så länge vad jag vet...

 

SERIESTARTER som brukar ha koll på när serier startar verkar iaf inte hört något.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#48 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 07 July 2017 - 12:06

Så där, ja. Då har jag sett klart på tredje säsongen. Man måste kanske droga ner sig lite för att köpa logiken i tidsresegrejerna i det här programmet. Både i fråga om vilken sorts ingrepp i historien som leder till vad, och i fråga om: Jaha, men om du kan resa i tiden och göra det där... Varför kan du då inte lika gärna göra så här i stället???

 

Dessutom finns det grejer, även orelaterat till tidsparadoxerna, som etableras i ett avsnitt men som verkar ha glömts bort senare i samma säsong.

 

Hur som helst... Sista avsnittet börjar med en rätt oväntad men någorlunda logisk vridning . Inte så att det var jätteoväntat att Iris, trots allt, skulle överleva , men att det skulle uppnås på just det viset, förutsåg jag inte. Så det slutar lyckligt. Fast olyckligt. För någon dör ändå. Och sedan ännu mer av olyckligt, för när avsnittet är slut så är vi även utan Barry . Och han som precis hade delat ut inbjudningarna till bröllopet. Så genant!

 

Så vad blir det i säsong 4?

 

Efter Reverse-Flash, Zoom och Savitar kanske vi kan hoppas på att som omväxling få en slutboss som inte är en speedster.

 

Och kan man göra The Flash utan Barry Allen ? Givetvis kan man det. Men sättet som det slutade för honom nu är inte särskilt tillfredsställande , så jag utgår från att han kommer att återkomma någorlunda tidigt i nästa säsong.

 

I alla fall så sägs det att titeln på nästa avsnitt är The Flash reborn. Kan för all del tolkas på alla möjliga vis...



#49 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 21 June 2018 - 01:01

Stretched Scene: Ännu en minigrej. Tre avsnitt om Ralph Dibny. (Alltså ovan nämnde Elongated Man.) Senast jag letade hittade jag ingenstans att se dem.

Nu har jag sett säsongsfinalerna av alla arrowverserelaterade program, så jag gav mig ånyo på att leta efter den här grejen. Visade sig att de finns på YouTube, men under inte helt uppenbara titlar. Det visade sig också att varje avsnitt är en minut långt.

 

#1:

 

#2:

 

#3:



#50 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 20 October 2018 - 17:30

Har inte sett nya Flash serien men tänkte kolla den gamla från 1990 först.

Någon som har sett 90 tals serien innan och kan jämföra vilken ni tycker är bäst?