Jump to content

Photo

Watchmen


  • Please log in to reply
520 replies to this topic

#51 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 28 July 2007 - 22:38

Som med "V For Vendetta" så är tecknaren intresserad och positiv,men Alan Moore tycker fortfarande att allt är Sk*t. Inte speciellt otippat.

Tycker att det som Snyder sagt låter positivt och coolt med postern som Gibbons tecknat/designat.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#52 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 07 October 2007 - 13:45

Roberto Orci & Alex Kurtzman skriver om manuset

Hela filmen kommer att stå eller falla beroende på hur slutet blir, känns det som. Må de inte fega ur.

#53 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 November 2007 - 14:35

SHH - New Watchmen Movie Updates

Source: flashpump, Andrew on November 2, 2007

The official website for Watchmen has been updated with a new production Blog by director Zack Snyder about the "War Room," the production office. You get to view photos of the office, and Snyder says that sometime in November we'll get a closer look at some of the photos on the wall!

In related news, WatchmenComicMovie.com has posted early location photos of the set for the film in New Westminster.

Opening March 6, 2009, Warner Bros.' Watchmen stars Patrick Wilson, Jackie Earle Haley, Matthew Goode, Billy Crudup, Jeffrey Dean Morgan, Malin Akerman, Carla Gugino and Stephen McHattie.



#54 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 November 2007 - 14:00

SHH - Max Headroom Joins Watchmen

Source: MTV November 13, 2007


MTV has confirmed that Matt Frewer will star in Zack Snyder's Watchmen. The actor - best known as the stuttering, sarcastic, '80s icon Max Headroom - will play Moloch the Mystic, a satanic super villain and magician. Frewer is joining a cast that includes Patrick Wilson, Jackie Earle Haley, Matthew Goode, Billy Crudup, Jeffrey Dean Morgan, Malin Akerman, Carla Gugino and Stephen McHattie.

More details on the character can be found here.



#55 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 14 November 2007 - 22:55

Matt Frewer kan nog bli bra som Moloch. Har läst lite ur Watchmen de gånger jag varit på biblioteket i Folkets Hus och dessutom gillade jag Frewers rollprestation i Zack Snyders remake på Dawn of The Dead. Han var inte med särskilt länge, men han gjorde ett hemskt bra jobb med den lilla tid han fick.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#56 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 January 2008 - 18:29

Lite bilder som jag inte tror har varit uppe i tråden tidigare.

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#57 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 12 February 2008 - 00:31

Gänget på WatchmenComicMovie.com sammanställde 10 frågor om filmen som vidarebefordrades till Zack Snyder och som han nu har besvarat. Hälften är uppe och resten kommer inom kort. Stor spoilervarning, såklart.


Zack Snyder Fan Q&A — Part I

The wait is finally over. We are proud to present the first part of our exclusive Q&A for Watchmen director Zack Snyder. In early December we solicited fans on this site to submit questions about the upcoming Watchmen movie. We received over 200 submissions and picked the best entries to “Ask Zack.”

I’d like to thank Zack Snyder and everyone over at WB who made this possible, as well as all the fans that submitted such great questions.

We’ve listed the names of each of the fans who before each of their submitted questions. Part II will be posted this Thursday. Now, on to the Q&A…



#58 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 February 2008 - 13:05

Mycket intressant läsning. Posta gärna en länk när resterande frågor och svar finns att läsa. :)

EDIT: På tal om development hell för filmen, nu kommer kanske ett till bakslag.'

SuperHeroHype - Fox Sues Warner Bros. Over Watchmen

Source: The Hollywood Reporter on February 12, 2008

20th Century Fox has initiated a legal battle against Warner Bros. over the rights to develop, produce and distribute a film based on the graphic novel Watchmen, says The Hollywood Reporter.

On Friday, the studio sued Warner Bros., claiming it holds the exclusive copyrights and contract rights to Watchmen.

Warner Bros. plans to release on March 6, 2009 a big-screen version of the popular graphic novel written by Alan Moore and illustrated by Dave Gibbons. The film is directed by Zack Snyder (300) and stars Patrick Wilson, Jackie Earle Haley, Matthew Goode, Billy Crudup, Jeffrey Dean Morgan, Malin Akerman, Carla Gugino, Stephen McHattie and Matt Frewer.

The trade says Fox seeks to enjoin Warner Bros. from going forward with the project, saying in the lawsuit that it seeks to "restrain (Warner Bros. Pictures) from taking actions that violate Fox's copyrights and which stand to forever impair Fox's rights to control the distribution and development of this unique work."

Fox claims that between 1986 and 1990, it acquired all movie rights to the 12-issue DC Comics series and screenplays by Charles McKeown and Sam Hamm. In 1991, Fox assigned some rights via a quitclaim to Largo International with the understanding that the studio held exclusive rights to distribute the first motion picture based on Watchmen, according to the lawsuit.

When Largo dismantled, the rights were transferred to producer Lawrence Gordon. Under a "turnaround agreement" between Fox and Gordon, the producer agreed to pay a buy-out price to Fox if he entered into any agreement with another studio or third party to develop or produce Watchmen, among other things.

Now, Fox claims that neither Gordon nor Warner Bros. has paid the buy-out price or advised the studio of any other conditions required under the agreement, including procedures necessary to acquire the rights to Watchmen from Fox.


Edited by Cartman, 12 February 2008 - 13:10.


#59 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 12 February 2008 - 20:58

Skulle verkligen suga hårt om filmen inte kom ut bara för det där trasslet med Fox. Får hoppas de och WB lyckas få till nån typ av överenskommelse lagom till releasedatumet. Jag läste Watchmen nyligen och vill verkligen se den som långfilm.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#60 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 February 2008 - 21:00

Jag älskar Watchmen, men är inte alls säker på att den låter sig översättas till film särskilt bra för det. Lär bli en mycket mer lättsmält version av Watchmen, och frågan är om vi vill ha det?
*Hockey och superhjältar*

#61 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 13 February 2008 - 18:10

Tja, att en filmversion av en serie inte är exakt likadan som originalet behöver inte alltid vara något negativt. Jag hade nog aldrig läst V för Vendetta om jag inte hade sett filmen och jag gillade båda trots (eller snarare p.g.a.) att de var så olika. Det är säkert många som kommer att läsa Watchmen just för att den kommer på bio, så på det viset kommer nog filmen ha en positiv effekt.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#62 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 14 February 2008 - 01:18

Jag älskar Watchmen, men är inte alls säker på att den låter sig översättas till film särskilt bra för det. Lär bli en mycket mer lättsmält version av Watchmen, och frågan är om vi vill ha det?

Nej, det vill vi inte men jag vågar hysa förhoppningar att den inte blir något urvattnat dussinverk för Happy Meal-publiken. Intervjuer med statister och skådisar har antytt att Snyder verkligen anstränger sig för att fånga så mycket det går av seriens detaljrikedom och undertext på film. Visserligen ligger det självklart i deras eget intresse att göra PR för filmen men enligt mig finns det fog för entusiasm än.

#63 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 15 February 2008 - 00:34

Så var del 2 uppe.

Det Snyder säger om Black Freighter visar på hans ambitioner och det jag sa innan, tycker jag.

#64 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 22 February 2008 - 15:11

That's a wrap!

I promise to refrain from getting too sentimental, but I want to take a moment to say thanks to the Watchmen cast & crew. You have all been phenomenal. It has been quite an experience and I could not have done it without the hard work and determination of each and every one of you. A film adaptation of Watchmen has been in the works for almost 20 years and thanks to you, it is finally in the can. It has been such a pleasure to be surrounded by a team that is so dedicated and that has given 110% each and every day. I am extremely grateful for the level of attention to detail put forth by each department to capture all of the texture that makes Watchmen the incredibly unique property that it is. Although we still have a lot of work to do in post, the shoot has been an experience I will not soon forget!

Thank you,

Zack

P.S. While I'm in the process of thanking people, I figure it's a good time to say thanks to the Watchmen fans for all of their continued support. Since the crew got wrap gifts, I figured you deserved a little something as well. So, to bring a little closure to the previous "Storyboard" blog, I've included a frame from the film that shows what it looks like when it all comes together. Thanks!


Posted Image

#65 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 February 2008 - 18:21

Jag älskar Watchmen, men är inte alls säker på att den låter sig översättas till film särskilt bra för det. Lär bli en mycket mer lättsmält version av Watchmen, och frågan är om vi vill ha det?



Tycker att den kan översättas till dyr TV-serieform jäkligt bra (alla fanboys våta dröm om en 12 delars HBO serie som aldrig blir av) men vissa grejer är ju verkligen SERIETIDNING i Watchmen och grejen varför det är så bra som det är just för att Moore använder serietidningsmediet så fantastiskt fint i Watchmen. Jag håller med dig att det kan bli en för lätsmält version etc. Oftast vill jag se alla serietidningsfilmer som kommer, oftast bara för att man kan på typiskt serienördigt sätt sen strimla dem till småbitar på internet, i det här fallet, trots att jag tycker Snyder är helt ok och tyckte att han respekterade Frank Miller med "300" så känns det lite som att jag inte vill se den här filmen. Jag tror inte att den kan bli bättre än serieversionen och just i det här fallet vill man knappt se den för att man "vet" att det inte kommer bli lika coolt som boken var när man läste den för första gången (eller ens andra eller tredje) och då känns det väldigt onödigt att ens försöka. Jag hoppas att Snyder kan leverera en sjuhelvetes film.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#66 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2008 - 18:35

Precis. Det brukar ofta sägas att Watchmen är serietidningsmediet utnyttjat till det yttersta, och som du säger är det svårt att tro att en film kan göra det rättvisa. Det går att ha större frihet med en karaktär som Batman eller Spider-Man, där tusentals berättelser finns och ibland många versioner av karaktären i sig att välja och vraka mellan. Ska man filmatisera ett avslutat verk som här så kommer man ha purister på sig hur man än avviker. Och det går knappast att få med alla nyanser heller, det är bara att se på skillnaden mellan serien V för Vendetta och filmen. Många lager borta där. Fast jag lär väl sitta vid bioduken när Watchmen dyker upp i Sverige som alla vi andra...
*Hockey och superhjältar*

#67 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 February 2008 - 20:29

Det är ju vad gör oss till fanboys Kermit? :lol:

Har gjort mitt yttersta för att skala bort grejer jag vet jag kommer att bli besviken över, alltså jag har fortfarande kollat på dem som AvP filmerna, men jag betalar i allfall inte för dem :) .
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#68 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 22 February 2008 - 20:34

Det är ju vad gör oss till fanboys Kermit? :lol:


Det är väl så. Och det är väl därför vi kommer att bli besvikna också. ;)
*Hockey och superhjältar*

#69 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 February 2008 - 19:37

SHH - Butler Confirms Watchmen's Black Freighter

#70 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 06 March 2008 - 10:40

Fem första bilderna på Watchmen-karaktärerna!


Ser hemskt bra ut, tycker jag. Gillade främst Silk Spectre. :P Ozymandias för tankarna lite väl mycket till Batman & Robin, men å andra sidan passar det väl den karaktären.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#71 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 March 2008 - 11:54

Ja, det ser riktigt bra ut. :thumbsup:

#72 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 08 April 2008 - 16:20

Första delen av tolv i produktionsvloggen är här. Det bjuds på några fantastiskt detaljrika kulisser.

#73 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 08 April 2008 - 20:37

Passande att vloggen består av 12 delar, eftersom Watchmen är en serie i 12 delar. Vet inte om de gjort det medvetet eller om det är en slump.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#74 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 April 2008 - 19:10

Watchmen Veidt Advertising Contest Begins!
Source: Shawn, waylayer, A1ant
April 22, 2008


Watchmen director Zack Snyder (300, Dawn of the Dead) has kicked-off a new contest for the movie on YouTube in which you can create a Veidt ad (Matthew Goode plays Adrian Veidt in the film) that might appear in the movie. You can download assets for your commercial and watch sample spots. Up to 20 of Zack's favorite finalists will win $1000, and have a chance to be included in the feature film.

Go here to watch Snyder's intro and for complete details!


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#75 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 22 April 2008 - 21:58

Ja, det ser riktigt bra ut. :thumbsup:


Instämmer :thumbsup:

Comedian ser brutalt underhållande ut :popcorn:

http://rss.warnerbro...nFull-thumb.jpg