Jump to content

Photo

Prison Break


  • Please log in to reply
44 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 20 December 2005 - 07:20

21:00 Prison break (21:55)
Amerikansk dramaserie från 2005. Del 1 av 22. Den unge mannen Michael Scofield rånar en bank så att han ska hamna i fängelse och på så sätt - förhoppningsvis - kunna frita sin oskyldigt dödsdömde bror. I rollerna: Dominic Purcell, Wentworth Miller, Robin Tunney


Verkar ganska lovande denna serie , nån som sett ett avsnitt av den ?

Edited by Kermit, 11 October 2006 - 18:33.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 20 December 2005 - 12:24

Jag har sett dom 13 första avsnitten och det är väl en... jag ska inte säga bra serie för det är den egentligen inte men jag fortsätter ju och se på det. Den har jämförts en del med 24 och på en punkt stämmer det väldigt bra. Nämligen att den helt offrar logik och sunt förnuft samt att den hela tiden lägger till onödiga komplikationer i handlingen allt för att höja spänningen.

Spänningen och att man vill se om dom lyckas rymma ur det där %&#@ fängelset gör dock att man mot bättre vetande fortsätter kolla. Så det bästa är väl att inte se på det alls. Såvida man inte är väldigt förtjust i 24-upplägget. Personligen är jag less på det.

Edited by Wylie Times, 20 December 2005 - 12:25.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#3 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 December 2005 - 15:03

Jag slutade titta på 24 halvvägs genom s. 2, men tänkte ge den här serien en chans. Måste tillägga att jag inte precis är känd för min uthållighet när serier inte fängslar mig totalt dock ... ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#4 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 20 December 2005 - 15:26

Jag ska ge serien en chans, men det verkar inte vara min typ av serie. Men kul att se vad figur Stormare ska spela.
Posted ImagePosted Image

#5 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 03 January 2006 - 09:38

Nån som såg den ?

verkade den bra ?

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#6 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 January 2006 - 09:51

Jodå, jag såg den igår. Två första avsnitten i följd. Den är välgjord och bygger på spänning på samma sätt som 24, så visst - det är bra underhållning. Om konceptet håller en hel säsong är en annan fråga ...

Det hjälper iofs att Wentworth Miller är så läcker att se på att jag får ha en trasa bredvid mig i tv-soffan för att torka upp efter att jag dreglat mig igenom ett avsnitt dock. :D ;)

Robin Tunney däremot. Vem i hela världen kan ha tyckt att det var en bra idé att ge henne den rollen. Hon är fel på alla sätt och vis. :rolleyes
Support your local search and rescue unit - get lost.

#7 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 03 January 2006 - 10:00

Det hjälper iofs att Wentworth Miller är så läcker att se på att jag får ha en trasa bredvid mig i tv-soffan för att torka upp efter att jag dreglat mig igenom ett avsnitt dock.


Hehe :evil:

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 January 2006 - 11:46

Tycker det verkar vara en lovande serie, kommer att följa den på ett eller annat sätt ;)

Winter is Coming


#9 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 January 2006 - 12:04

Robin Tunney däremot. Vem i hela världen kan ha tyckt att det var en bra idé att ge henne den rollen. Hon är fel på alla sätt och vis. :rolleyes

Jag håller med. Hon är fel i alla roller hon gör.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#10 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 03 January 2006 - 12:29

Det var helt OK...lite väl våldsamt för min smak kanske, men annars kändes det ganska spännande och underhållande...ska nog fortsätta kolla på denna serie...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#11 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 03 January 2006 - 12:48

Ska nog fortsätta att titta... inte bara för att bröderna är så snygga, utan även för att själva intrigen ändå påverkar en på något sätt. Jag vill gärna se att de kommer ut därifrån och få reda på vad det hela handlar om.
Posted ImagePosted Image

#12 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 03 January 2006 - 13:02

Ännu en reprisomgång av Oz startade dessutom på trean i natt och jag ska göra en ordentlig ansträngning att se den serien nu. Det har inte blivit av tidigare. Den är enligt all rapportering flera klasser bättre än PB och mer realistisk både i sin skildring av fängelselivet och i sin våldsamhet.

Jag bandade nattens Oz och ska se den i kväll och banda i natt igen. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#13 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 03 January 2006 - 14:36

Ännu en reprisomgång av Oz startade dessutom på trean i natt och jag ska göra en ordentlig ansträngning att se den serien nu. Det har inte blivit av tidigare. Den är enligt all rapportering flera klasser bättre än PB och mer realistisk både i sin skildring av fängelselivet och i sin våldsamhet.

Jag bandade nattens Oz och ska se den i kväll och banda i natt igen. :)


Visst är Oz en välgjord serie, men den är grymt brutal...
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#14 Illyria

Illyria

    Commodore

  • Members
  • 1,533 posts
  • Gender:Male

Posted 03 January 2006 - 15:52

Ännu en reprisomgång av Oz startade dessutom på trean i natt

Typiskt, det missade jag! :(

Borde leta upp första avsnittet genast.

#15 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 03 January 2006 - 15:58

Oz är en serie jag inte sett ett enda avsnitt av... kanske borde göra det. Men Prisonbreak var i vilket fall som helst bra... grym... smått sorglig och lovar att bli spänande.
Posted ImagePosted Image

#16 SavedByZero

SavedByZero

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,173 posts
  • Location:Linköping
  • Interests:musik, film TV böcker, fotboll. ishockey, fri idrott<br />Allt som har med SF att göra.....<br />Arthur.C.Clarke<br />Isaac Asimov<br />Greg Bear<br />Peter Nilsson<br />Clifford D Simak<br />Poul Anderson<br />mm<br />-----<br />Babylon 5<br />Star Trek- alla<br />Firefly<br />Lost<br />The 4400<br />Arkiv X<br />MilleniuM<br />Surface

Posted 03 January 2006 - 17:15

fortsätter också och titta :)

Om konceptet håller en hel säsong är en annan fråga ...

Ja det återstår att se det...
OZ har jag lyckats missa :(
"It's a whole new world."
"Laura Daughtery" -Surface
My name is John Loengard. I'm recording this because we may not live through the night. They're here, they're hostile, and powerful people don't want you to know about it. History as we know it is a lie ......
"John Loengard"-Dark Skies
I'm federal agent Jack Bauer, and today is the longest day of my life.
"Jack Bauer"-24

#17 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 03 January 2006 - 18:52

Men kul att se vad figur Stormare ska spela.


Sliskig utlänning med överdriven dialekt. Vad annars? ;)

Nej, men missade 1a avsnittet, dels för jag spelade WoW, dels för att jag såg på CSI NY, men såg andra avsnittet, och gillade vad jag såg. Kommer nog garanterat skippa CSI för PB :)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#18 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 January 2006 - 19:55

Har inte hunnit se det ännu, krockade med flera andra program.
Tur att man har video för nu slipper jag alla reklampauser :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#19 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 05 January 2006 - 14:59

Jodå, ja tycker om den. Såpass att jag precis de första 12 avsnitten i rad nu, å väntar med någorlunda spänning på resten.

Kul å se Stormare i en större roll än vanligt... fast nu är den utkavlad på en hel serie...

Å förresten, har huvudrollsinnehavaren nånsin visat mer än en typ av ansiktsuttryck?
I love the smell of napalm in the morning

#20 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 January 2006 - 15:33

Å förresten, har huvudrollsinnehavaren nånsin visat mer än en typ av ansiktsuttryck?

Han brukar le ibland när han håller på med nån del av sin plan som han verkar otroligt nöjd över.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#21 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 05 January 2006 - 15:46


Å förresten, har huvudrollsinnehavaren nånsin visat mer än en typ av ansiktsuttryck?

Han brukar le ibland när han håller på med nån del av sin plan som han verkar otroligt nöjd över.

He he, ja där satt den!
I love the smell of napalm in the morning

#22 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 January 2006 - 16:03

Å förresten, har huvudrollsinnehavaren nånsin visat mer än en typ av ansiktsuttryck?

Skulle han le för mycket skulle vi som dreglar över honom tycka att han förlorar för mycket av sin brooding look och vi skulle kanske sluta dregla, vilket vore förödande för tittarsiffrorna. ;) :P
Support your local search and rescue unit - get lost.

#23 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 05 January 2006 - 16:32

alltså, han huvudrollsinnehavaren, vad har han varit med i tidigare?
Jag tror jag sett honom på mtv eller ztv i nån musikvideo nån gång, men är inte helt säker :P


edit; stavarN^

Edited by Hofling, 05 January 2006 - 16:37.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#24 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 05 January 2006 - 16:47

Du kan ju googla Wentworth Miller så kanske du hittar något. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#25 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 05 January 2006 - 16:47

Wentworth Miller på imdb

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter