Jump to content

Photo

X-Men 4/04


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 30 June 2004 - 16:25

Vad tyckte ni om X-Men 4. Har sett fram emot Ambient Magnetic Fields och det var den bästa storyn. Första storyn gillade jag också även om teckningarna var fula och jag hatar att Cyclops ska vara en sån jäkel mot Jean :angry: . Sista storyn NXM storyn var också jäkligt bra och Ethan Van Sciver målar snyggt. Roligast var Wolverines kommentar: - Håll käft nu allihopa, JAG SOVER.

X-Treme X-Men storyn kändes mer som en minnesstund för Betsy/Psylocke men var hyfsad den med.

4/5
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 June 2004 - 16:31

Var det bara material från New X-Men i det här numret?
*Hockey och superhjältar*

#3 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 30 June 2004 - 16:34

Nej, jag skrev ju att det var X-Treme X-Men också ju
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 June 2004 - 16:36

Ah, sorry, missade det. :blush:
*Hockey och superhjältar*

#5 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 30 June 2004 - 17:40

Bästa X-Men tidingen på året. Snyggt ritat i New X-Men och bra storry. X-Treme var otroligt mysig att läsa och jag älskar bilderna.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#6 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 June 2004 - 17:51

Läste dem för lääänge sen. ^_^
*Hockey och superhjältar*

#7 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 30 June 2004 - 17:54

Jag gillade allt förutom "Ambient Magnetic Fields" (fråga mig inte varför, den föll mig nog inte riktigt i smaken).

#8 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 30 June 2004 - 17:54

Läste dem för lääänge sen.  ^_^

Somliga läser dem billigare, tror jag. :)
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#9 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 June 2004 - 17:58

Vem vet, kanske laddade ner dem? ;)
*Hockey och superhjältar*

#10 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 30 June 2004 - 19:10

Har läst halva tidningen och jag tycker att den är väldigt bra hitills. Hela grejen med Scott och Emma är lite udda, men acceptabel.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 June 2004 - 19:11

Tycker grejen med Scott och Emma sköts bra, speciellt längre fram. På tiden att Scott får lite personlighet. :)
*Hockey och superhjältar*

#12 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 30 June 2004 - 19:28

SPOILERS:

Scott och Emma är det värsta paret i Marvels universum. Emma borde ha någon bättre som Banshee. Scott behöver någon bättre som Jean.

Jag har hört rykten att Joss Whedon ska återuppväcka Jean till liv och föra henne och Scott tillsammans i hans sista storys i Astonishing.

Ni har väl hört Joss' kommentar på Emmas och Scotts relation:
- Sometimes you can fall in love in totaly wrong person.

Jag hoppas att Scott och Jean blir ett par igen. Men visst Emma och Scott grejen är acceptabel för ett tag.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 June 2004 - 19:31

Har inte hört något rykte om det, men även om Joss har sagt att hon är "the wrong person" är det lite av poängen.

Hoppas själv Jean är borta ett tag. Rachel Summers är ett bra alternativ, och Grant Morrison fixade till röran med Phoenix rätt bra.
*Hockey och superhjältar*

#14 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 30 June 2004 - 19:45

Jag har egentligen ingenting emot Emma, hon är en bra karaktär, men jag vill inte att Scott och Jean relationen försvinner då dom är "THE X-Men couple" som jag ser det.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#15 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 30 June 2004 - 19:46

Jag håller med Star, Emma är en cool karaktär.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 June 2004 - 19:53

Jean borde egentligen inte ha kommit tillbaka efter Dark Phoenix saga. Det tar bort en hel del av det dramatiska i den storyn.
*Hockey och superhjältar*

#17 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 30 June 2004 - 20:25

Egentligen kan man säga att Morrison rättade till det när han tog livet av Jean. Hoppas hon förblir död. Emma är fräck, självisk och cool som seriefigur. Asbra! Skulle inte vilja träffa henne på riktigt dock.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#18 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 30 June 2004 - 20:26

Läste dem för lääänge sen.  ^_^

Me too.. ^_^

Personligen är det skönt att se Scott stå upp mot Jean och jag gillar hans relation med Emma....

Nog för att Jean & Scott är söta tillsammans, men Scott kan behöva en kvinna som inte är klonad av Jean ett tag...och Emma är en tuff och cool karaktär.

Håller med Kermit att det är på tiden att Scott får en personlighet.. :)

Edited by Mara Jade, 30 June 2004 - 20:28.

Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 June 2004 - 20:38

Skulle inte vilja träffa henne på riktigt dock.

Skulle inte ha något emot det. :)

Ja, precis. Det är en av grejerna Morrison gjorde bra med New X-Men. Att rätta till Dark Phoenix. Man kan även tolka en viss grej jag nog inte kan nämna här (Phoenix egg?) som att Dark Phoenix INTE var en kopia av Jean. Kan nog inte nämna hur här dock...

Personligen är det skönt att se Scott stå upp mot Jean och jag gillar hans relation med Emma....


Jepp. :)
*Hockey och superhjältar*

#20 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping &lt;-&gt; Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 01 July 2004 - 17:21

I'm back!

Hur som helst var det här ett bra nummer, X-Men är ju (nästan) alltid bra! Trevligt som bara fan!
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 July 2004 - 17:46

Välkommen, Spidde. :)
*Hockey och superhjältar*

#22 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 01 July 2004 - 18:11

Stod och höll tidningen i handen idag, men beslöt att inte köpa den, har ju ändå läst de nr som är med.. ;)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#23 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 01 July 2004 - 18:42

Snygg ny bild, Mara. :)

Ja, en del behöver inte köpa de numrena. :D ^_^
*Hockey och superhjältar*

#24 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 03 July 2004 - 02:06

Somliga som mig vill ha komplett svensk samling och i andra hand komplett med nummerna som finns med. Hade varit lättast om man bara strököpt, men det är inte lika kul.

Kermit, laddar du hem inscannade serier?
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#25 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 03 July 2004 - 08:36

Det närmaste jag har till en komplett samling är X-Mens nylansering i Sverige 1998. Började köpa tidningen från #3/98 och köpte senare dom två första över internet. Så jag har #1/98-#3/04 :thumbsup:

Edited by StarBld, 03 July 2004 - 08:36.

HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.