Jump to content

Photo

Klassiska Doctor Who


  • Please log in to reply
106 replies to this topic

#76 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 24 June 2010 - 15:24

Kan ha att göra med att jag gillar Cybermen. Iaf innan de förstördes på 80-talet.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#77 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 24 June 2010 - 15:55

Jag föredrar ändå Tomb of the Cybermen. Det är imo det bästa Cyberman avsnittet. Sen gick det som sagt utför på 80-talet då dom började se riktigt fåniga ut.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#78 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 24 June 2010 - 16:24

Hur står sig de mot de nuvarande Cybermännen? De som är brutalt fula, själslösa och totalt ointressanta?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#79 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 24 June 2010 - 16:36

Du menar dom som är så coola? :) Hm, jag måste nog ändå säga att jag föredrar dom vid tiden för andra doktorn. Men jag gillar dom nya också. Ett klart steg upp från 80-tals eran men det säger ju egentligen inte så mycket.

Edited by Wylie Times, 24 June 2010 - 16:36.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#80 Magnus

Magnus

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,097 posts
  • Gender:Male
  • Location:Onsala

Posted 25 June 2010 - 18:56

Sett klart avsnittet nu.

Jag gillade avsnittet, gillade hur de använde sig av UNIT, och organiserad sig mot hotet.
Tycker Tobias Vaughn påminner mycket om John Lumic både i sitt sätt att tala och sin motivation om samarbete med cybermen.
Allt som allt ett bra avsnitt


#81 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 01 July 2010 - 01:57

24.05-08 - Paradise Towers

Riktigt dåligt avsnitt. Det har en rätt intressant idé (som ofta är fallet med Doctor Who) om ett lyx lägenhetskomplex som med tiden har förfallit i kaos och skapat ett sorts postapokalytiskt samhälle. men det är tyvärr illa genomfört. Mycket av det är rent komiskt där dom borde ha satsat på en mörkare story. Ibland är det svårt att säga om det är ofrivillig komik eller men förmodligen är det både och. Bra är det iaf inte. Fast jag får väl erkänna att Kangs - de två tjejgängen är rätt underhållande med sitt egna slangspråk (Tror jag måste börja säga unalive och ice hot! :D )och sina väldigt charmiga 80-tals utstyrslar. Gestapo vakterna - less so. Och det var länge sen jag skrattade så mycket åt en bad guy som The Great Architetct. Han går hela tiden och pratar för sig själv och det låter störtlöjligt. Måste kolla om det finns på youtube, jo här:



Kolla 2:05 in i klippet. :D Verkar som hela avsnittet finns där. Kan tänka mig att en hel del av den gamla serien finns på youtube.

Mel är riktigt hemsk i det här avsnittet också. Som jag påpekade tidigare tycker jag hon var bra i ToaT där hon föreföll smartare och mindre våpaktig än hon är i den här säsongen. Suck, två avsnitt till med henne. :(

Iaf, ett riktigt dåligt avsnitt som iofs var rätt underhållande ibland fast av fel orsaker.

Edited by Wylie Times, 01 September 2010 - 00:41.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#82 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 July 2010 - 01:22

24.09-11 - Delta and the Bannermen

Tvärtemot förra avsnittet är det här meningen att vara roligt. Allt är väldigt over the top och är nog det närmsta Doctor Who någonsin kommer till buskis. Hoppas jag iaf för det här är riktigt riktigt uselt. Where to begin? Mycket av humorn går ut på att oj vad tokigt allt är i Wales och så roligt dom pratar" Alla är excentriska eller dumma i huvudet i typisk tokrolig buskis tappning, allt komponerat till sådär klämkäckt fånig musik som får en att vilja kräkas. Jag ryser vid tanken på att Ray var påtänkt som companion. I jämförelse är Bonnnie Langford (Mel) en Oscarskandidat. Ett av seriens absolut lågvattenmärken. (Hoppas jag iaf) Tack och lov var det bara tre avsnitt men det var ändå på tok för mycket.

Edited by Wylie Times, 03 July 2010 - 01:29.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#83 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 July 2010 - 00:31

24.12-14 - Dragonfire

Äntligen ett bra avsnitt igen. Eller hyfsat bra iaf. Efter dom tidigare avsnitten i den här säsongen är man så utsvulten något som kan kallas kvalitet att man tar vad som helst. Det är iaf en seriös story efter allt trams tidigare i säsongen. Caine är en cool (hehe) bad guy och äntligen introduceras Ace som jag hört så mycket om. Främst av Restless som skrutit upp henne rejält och även om jag inte faller pladask så är det en klar förbättring mot Mel och Peri. Återigen är det ett fall av det var så otroligt länge sen Doktorn hade en bra companion sist (Typ Tegan och Nyssa med femte doktorn) att en förbättring är så välkommen att det spelar ingen roll hur liten förändring det är. Men som sagt jämfört med Mel borde det inte vara svårt att hävda sig. Det ska roligt att se dom här två sista säsongerna nu. Jag känner mig optismistisk till dom.

BTW, undra vilken film han som designade monstret i avsnittet hade nyligen innan..? :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#84 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 July 2010 - 00:50

Du ogillar alltså både "Paradise Towers" och "Delta and the Bannermen"?

Jag älskar personligen båda avsnitten. Absurda och helt underbara avsnitt.. :D

Dragonfire är dock inget vidare, tyvärr.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#85 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 July 2010 - 02:28

Whaat?

Ja det var ju iofs ingen nyhet direkt att vi tycker olika om Doctor Who. :)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#86 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 July 2010 - 09:01

Jag håller pretty much med Restless om Paradise Towers här:

http://www.tv-land.s...ndpost&p=339940

http://www.tv-land.s...=1

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#87 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 July 2010 - 11:11

Paradise Towers var iaf inte alls lika dåligt som Delta and the Bannermen. PT var åtminstone roligt på sina ställen.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#88 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 July 2010 - 11:15

24.05-08 - Paradise Towers

Måste kolla om det finns på youtube, jo här: Kolla 2:05 in i klippet. :D

Ok, jag kollade klippet... OMG! Sånt här du tittar på? :o :lol: Jag har alltid undrat vad som är så intressant med gamla Doctor Who och jag inte påstå att det här lockar mig att se den. <_<

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#89 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 06 July 2010 - 11:30

Meh, det där var ju ett exempel på hur dåligt just det avsnittet var. Som jag har sagt till dig förrut, kolla på den nya serien istället. ;)

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#90 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 09 July 2010 - 02:08

25.01-04 - Rememberance of the Daleks

Ett bra Dalek avsnitt! Det var väldigt länge sen. Öht sällsynt i serien imo. Det fungerar mycket tack vare att det spelas upp lite som en heist film där inget är vad det verkar. Inte ens Doktorn är ute efter vad man först tror. Inledningsvis tror man även att ledaren för Dalek rebellerna är Davros. Det senare gjorde mig dock förbryllad över vem som egentligen låg bakom Dalek rebellerna? Var det bara den där svarta Daleken som Doktorn bokstavligen snackar omkull i slutet. Blir lite besviken såna fall. Hade ju varit en skön koppling till nya serien om det varit den riktiga kejsaren som låg bakom dom. Sen uppskattar jag hur brutal Doktorn är i slutet. No more mr. nice guy. Man börjar se kopplingen till the Time war också. Det här är väl dessutom det sista Dalek avsnittet i den gamla serien (om dom inte dyker upp i nåt avsnitt som inte har Dalek i titeln) Så jag antar att Skaro inte egentligen förstördes här eftersom det nämns i början av filmen.

Edited by Wylie Times, 09 July 2010 - 02:10.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#91 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 01 September 2010 - 00:49

25.05-07 - The Happiness Patrol

Nja, det här var inte så bra. Återigen ett komiskt avsnitt där det komiska inte funkar för mig. Förutom godis roboten då :D Annars är inte humorn vid den här tiden i serien riktigt min kopp te. Det var roligare förr...

Edited by Wylie Times, 01 September 2010 - 00:50.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#92 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 01 September 2010 - 13:15

Jag har noll koll på Doctor Who ska jag erkänna, men fastnade häromkvällen framför tv:n och TV4 Guld som visar den. Svart-vitt och i tablån står det att det är säsong 3 från 1970. Hur som haver, roligt var det att se. :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#93 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 01 September 2010 - 13:23

Wylie: Du och jag har helt olika åsikter om en hel del avsnitt. Jag älskade Happiness Patrol. Kandyman är en av de bästa skurkar någonsin i Doctor Who.. :D

Posted Image

Fast efter Happiness Patrol så är det väl bara "The Greatest Show in the Galaxy" kvar av de avsnitt som är riktigt bra. (De bästa avsnitten med Doctor 7: "Paradise Towers", "Delta and the Bannermen", "The Happiness Patrol" & "The Greatest Show in the Galaxy"


Synon: Vilket avsnitt var det? Det var inte från 1970 iaf, eftersom det i sådana fall skulle ha varit i färg (och säsong 7).

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#94 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 01 September 2010 - 13:27

Bra fråga, Peak. Kollade på wikin, men blev bara totalt förvirrad. Står så här i tablån: "Brittisk science fiction-serie från 1970. Säsong 3. Avsnitt 32 av 128". Mig säger det inget. :P Vet bara att det var svart-vitt...

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#95 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 01 September 2010 - 13:32

Nån aning om vad det handlade om. Antagligen är det första doktorns sista säsong (gammal vithårig man), doktor två är mörkhårig.

Problemet med avsnitten i de första sex säsongerna är att många saknas, så när fyran (till exempel) köper in de resterande så är det inte riktigt säker på hur de räknar dem. (Många avsnitt försvann när BBC raderade band för att få plats med nya avsnitt. Denna hemskhet slutade på 70-talet och BBC lyckades få tag på många avsnitt som de sålt till andra länder och sånt igen. Men 108 avsnitt från de sex första säsongerna saknas fortfarande.. :( )

Lista över saknade avsnitt: http://en.wikipedia....o_lost_episodes

Fortsätt gärna se DW när du har en kanal som har den (själv har jag bara vanliga fyran och 4+)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#96 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 01 September 2010 - 13:55

Jo, jag har hört det tragiska om de förlorade avsnitten. 108 är väldigt många. :(

Jag lär nog se lite fler avsnitt för jag gillade det jag såg igår (kom dock in typ mitt i avsnittet...) bara jag kommer ihåg det! Ah, kanske utnyttjar min inspelningsbara box... :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#97 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 03 September 2010 - 23:50

Bra där Synon. :)

Wylie: Du och jag har helt olika åsikter om en hel del avsnitt. Jag älskade Happiness Patrol. Kandyman är en av de bästa skurkar någonsin i Doctor Who.. :D

Fast efter Happiness Patrol så är det väl bara "The Greatest Show in the Galaxy" kvar av de avsnitt som är riktigt bra. (De bästa avsnitten med Doctor 7: "Paradise Towers", "Delta and the Bannermen", "The Happiness Patrol" & "The Greatest Show in the Galaxy"

Du har också märkt det? :) Men som jag sa så gillade jag Candyman väldigt mycket. Kanske inte den bästa skurken någonsin men...

Aha, så mao är det bara ett dåligt avsnitt kvar då. :P


25.08-10 - The Silver Nemesis


Det här gillade jag betydligt mer än THP. Surpirse surpise. Förta avsnittet var riktigt snyggt uppbyggt med olika faktioner som var ute efter The Silver Nemesis. Sen dyker Cybermen upp och sabbr allt. Mest för att dom är så förplåtet (förplastat?) töntiga vid den här tiden i serien. Jag tror storyn hade funkat lika bra om inte bättre om dom lämnat Cybermen utanför den här storyn. Dom tjänade inte direkt nåt på att ha med dom. Jag visste innan att dom skulle vara med men jag trodde det hade nåt med TSN att göra. Blev lite besviken där. Men jag gillar att bakgrunden till det hela var kopplat till Doktorn. Det är en plot point som används allt för sällan. Totalt var det ändå ett bra avsnitt. Ace börjar verkligen komma till sin rätt nu.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#98 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 03 September 2010 - 23:57

Cybermen blir ju tyvärr bara sämre och sämre i gamla serien, tyvärr.

De har ju aldrig varit nåt stort hot egentligen, men den där "guldallergin" var nog lite väl mycket.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#99 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 04 September 2010 - 00:01

Oops. Ni skulle påminnt mig... :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#100 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 04 September 2010 - 00:18

Meh, nu när du har boxen ska vi väl inte behöva påminna heller. :P

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter