Jump to content

Photo

Allmän TV-Serie Tråd!


  • Please log in to reply
86 replies to this topic

#76 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 May 2014 - 02:15

@Crusader: Verkligen trevligt och kul att du fastnade så pass mycket för den och tyckte att den var bra. Kul att kunna ge ett tips som föll dig så pass bra i smaken. :D För mig är den nära "outstanding" i sin helhet, men jag kan hålla med om att det finns en del saker i manuset som inte är riktigt på topp.


Edited by Garm, 03 May 2014 - 02:15.


#77 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 03 May 2014 - 10:22

Nu har jag sett klart andra säsongen av House of Cards . Kanske inte samma toppnivå som första, lite mer splittrad och kanske helt enkelt lite för mycket som känns igen från förra. Men andra halvan var riktigt spännande. Skådespel, regi och produktion är fortfarande i toppklass. Klart värt att rekommendera för en som vill ha en (rejäl) dos politisk thriller.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#78 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 July 2014 - 19:32

Sådär, första avsnittet av Last Ship avklarat och jag måste erkänna att det är bättre än väntat. Trots att Michael Bay är inblandad så är det inte bara röj och explosioner*, utan en hel del karaktärs- och story-byggande. Twisten på slutet hade jag kanske kunnat vara utan, men visst ger det en intressant dimension på avsnittet. Helt klart lovande så här långt och chansen att man mäktar med hela säsongen är lovande. Duktiga skådespelare och snygg produktion f.ö.

 

*) Röj och explosioner infaller dock redan efter 10 minuter för den som är nyfiken .


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#79 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 July 2014 - 20:50

Klart man är nyfiken. Speciellt på vad det var som du spoilermarkerdade. ;)

Lovande att du tycker att den är lovande. Får se om jag får möjlighet att ge den chans framöver. Den lär väl inte sändas i någon av dom vanliga kanalerna, men man kan ju fånga in den på annat håll. Känns som att man borde ge den en chans.

#80 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 September 2014 - 23:46

Jag har börjat kolla på Leverage just nu (har legat på listan länge, och när min dator dog var de det ända Skratt&Brott jag hade på min PS3) och hitintills en riktigt bra serie. Har precis sett 1x08: "The Mile High Job" och det var det bästa avsnittet hitintills. Älskade Doctor Who referenserna. :D

Vill tacka GG för att hon rekommenderade mig serien. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#81 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 11 September 2014 - 18:06

Kommer fler DW referenser. Roligt att du gillar den. Varsågod. :D


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#82 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 11 September 2014 - 19:57

Ja där är mycket nörd-referenser hela tiden. DW IDn använde de igen bara nåt avsnitt senare. :P

Jag gillar att de tog upp Nate's alkoholism också. Hade inte väntat mig det.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#83 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 September 2014 - 11:48

Nu har jag sett hela den första säsongen av The Last Ship och har faktiskt gillat den hela vägen. Snyggt berättad med en bra balans mellan action, drama och karaktärer. Tycker dessutom man får till slutet bra och knyter ihop säcken samtidigt som man lämnar en solid grund att bygga vidare på i säsong 2.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#84 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 September 2014 - 16:47

Så bra! Alltid trevligt när en chansning slår ut så väl. Själv har jag inte sett något av den än, men det är en sådan där stående serie som jag ska ge en chans. Bra att veta från någon som man känner och som har liknande smak, för det undanröjer dom tvivel som man kanske hade i början när man bara hade hört talas om den.



#85 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 29 September 2014 - 17:17

förstår inte hur tv4 tänker. först sändes avsnitt 1 av Revolution och the 100 i sjuan, sen resterande avsnitt ska sändas i tv4 play och tv4 komedi (på nätterna). vem tänker på att kolla efter de serierna som komedier.  :duh:


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#86 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 September 2014 - 17:20

Dom tänker inte alls.



#87 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 September 2014 - 17:53

Jodå. de tänker ... med sin plånbok.

Med tanke på att de inte nämner TV4 Komedi alls i anslutning till att första avsnittet sänder så är det inte meningen att du skall hitta den i tablån. Det är meningen att du skall rusa till TV4 Play och betala extra för serien. att visa första avsnittet i Sjuan är bara ren promo-verksamhet.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)