Jump to content

Photo

Var hör webserier hemma?


  • Please log in to reply
57 replies to this topic

#51 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2011 - 09:23

En lite fråga bara? Hur tänker ni med "webisodes" som egentligen är en del av en tv-serie? Kommer att tänka på Battlestar Galactica med "the Resistance" och "the Face of the Enemy"...
*Hockey och superhjältar*

#52 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 March 2011 - 09:43

De borde givetvis postas där också. Jag är borta idag , och upptagen i helgen med annat. Men jag ska leta reda på posterna under nästa vecka och flytta dem.

Givetvis FÅR moderatorerna också göra det. Det är inget förbud mot det. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#53 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2011 - 09:51

Jag tror inte att det finns någon särskild tråd just med dem, jag var mest nyfiken på hur tankegången är. För de här utspelar sig ju mellan säsongerna och kan inte riktigt stå för sig själva. Däremot Dexter: Early Cuts som också släpptes på nätet och står för sig själva/är prequels så känns det mer motiverat.
*Hockey och superhjältar*

#54 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 March 2011 - 10:06

Spelar väl ingen roll egentligen, men jag tycker att är det en del av en serie - som tex BSG: The Resistence och BSG: The Face of the Enemy så anser jag att de diskuteras i TV-forumeet ihop med den aktuella tv-serien. I BSGs fall tror jag de till och med diskuteras ihop den den säsong den "gick före".

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#55 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2011 - 10:19

Just där så känns det som att de webisoderna inte riktigt har kraft nog att bära upp en hel tråd i ett annat forum? Som sagt, de är ju en del av tv-serien och allt som allt är de rätt korta, kanske speltid på en halvtimme om man slår ihop alla små avsnitt.
*Hockey och superhjältar*

#56 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 11 March 2011 - 10:39

Som sagt var, i konsekvensen namn bör de flyttas. Om de sedan diskuteras i samband med den säsong de hörde till, kan man länka dit istället.

Men är de inlagda i ämnen för säsongsdiskussionerna kan det bli problem att klippa ut dem. Då kan de gott få vara kvar där. Men inför FRAMTIDA webisoder bör det vara klart var de ska postas. I forumet som handlar just om dem.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#57 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 March 2011 - 11:30

Ja, det kan jag köpa. Tycker också det kan vara problematiskt att saxa ur enskilda inlägg som ändå inte lär föda någon större diskussion av sig själva. Men vill ni göra så i framtiden, visst.
*Hockey och superhjältar*

#58 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 21 December 2014 - 19:17

OK, men jag lägger mig inte i var webbserier ska placeras, men jag benar ut saken.

 

TV:n är en förlegad teknik långt före datorn började ta över. Idag kan vi göra precis samma sak på datorn, Ipad o mobilen. TV.n har reducerats med appar och webbläsare. Är det en TV eller XXL big -surfplatta, det går att ansluta bluetooth-datamus och tangentbord?

 

Det heter ju webbserier vilket innebär att inte visas på en vanlig kanal

Men -- det har inget att göra med vilken teknik du använder för att nå serien utan hur serien distribueras

 

Webb-tv och vanliga kanaler interregional-TV hmm.


Edited by Supertreck, 21 December 2014 - 19:19.