Jump to content

Photo

Allmänt Fotbollssnack


  • Please log in to reply
43 replies to this topic

Poll: Tippa fotbollsåret 2012

Vilket lag vinner Allsvenskan 2012?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Vilka lag tror du åker ur Allsvenskan 2012?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.

Hur går det för Sverige i EM-slutspelet 2012?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#26 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 30 August 2012 - 19:59

Miraklet skedde!!! AIK-seger 2-0 jag tror jag svimmar nu :thumbsup: :thumbsup: :thumbsup:

Winter is Coming


#27 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 15 September 2012 - 18:15

Sista derbyt någonsin på Råsunda imorgon som är i princip utsålt också. En spännande höst väntar AIK om de vinner då, guldjakt och givetvis europa league :)

Winter is Coming


#28 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 29 October 2012 - 21:36

2 omgångar kvar av Allsvenskan, AIK sumpade sin chans till guld igår men europaplatsen ska tas! Elfsborg tar detta nu...

Winter is Coming


#29 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 01 April 2013 - 19:20

Säsongen har börjat och med tanke på hur lite det skrivs i denna tråd så känns det onödigt med en ny.

 

2-2 för AIK i årets svåraste bortamatch i Elfsborg, helt okej! Nu blir det den riktigt invigningen av Friends Arena på söndag. Drygt 30 000 biljetter är redan sålda!


Winter is Coming


#30 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 April 2013 - 23:02

Drygt 43000 på plats, slå det idrottssverige B)


Winter is Coming


#31 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 10 April 2013 - 12:54

Drygt 43000 på plats, slå det idrottssverige B)

Men de lät som 430 :P


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#32 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 April 2013 - 01:27

Drygt 43000 på plats, slå det idrottssverige B)

Men de lät som 430 :P

Akustikproblem, idioterna som byggde arenan anpassade den tydligen för konserter? Jag trodde det var en fotbollsarena de byggde inte en Bruce Springsteen-arena?

Sen är det där lite överdrivet, från där jag satt lät de jäkligt bra vid några tillfällen


Winter is Coming


#33 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 11 April 2013 - 16:21

Akustikproblem, idioterna som byggde arenan anpassade den tydligen för konserter? Jag trodde det var en fotbollsarena de byggde inte en Bruce Springsteen-arena?
Sen är det där lite överdrivet, från där jag satt lät de jäkligt bra vid några tillfällen
Jag vet, retades bara lite :). Kan förstå att de fixar akustik som funkar för konserter, för har man varit på konsert i en idrottshall (Hovet :rolleyes:) så förstår man. Men den ska självklart vara flexibel nog att inte sabba för sportevenemang som ju kommer vara merparten av vad som händer på arenan. Borde gå att göra så att den kan anpassas efter evenemang - och då tänker jag inte på att hänga upp mikrofoner över publiken - :rolleyes: nummer två.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#34 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 October 2013 - 22:45

Värsta tänkbara motståndet för Sverige i play-off till VM 2014, det blev Portugal. Såg själv på lottningen och tänkte sverige får säkert möta portugal och jag hade rätt. 


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#35 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 22 October 2013 - 22:02

Ja, med det försvar vi har nu ser det mörkt ut. Men å andra sidan tror inte något av de andra varit så mycket bättre, så nu är vi i alla fall underdogs så det räcker och blir över ;).

Själv är jag mer nervös över avslutningen i Superettan: Örebro bara en poäng över Sundsvall som nu är på kvalplats. De kunde ju i princip knutit ihop säcken mot Örgryte igår men fick bara oavgjort :(. Och Falkenberg är i praktiken klara för Allsvenskan nästa år!

PS. Tack för att du påminde om den här tråden, GG :)
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#36 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 24 October 2013 - 20:39

Helt sjukt att AIK har matematiskt chans att vinna sm-guld med två omgångar kvar, med denna jäkla säsong då allt och lite till har hänt!

Det är ju till 99.99% chans att Malmö tar guldet dock.

 

Jag hade nästan lagt ner denna tråd då jag kände mig ganska ensam i den.


Winter is Coming


#37 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 15 November 2013 - 22:43

Lyckönskningar de som har biljetter till Friends på tisdag - det kan ju bli riktigt spännande! Svårt att inte säga att 1-0 var rättvist, det var ju både räddning på mållinjen och ribbträff.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#38 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 16 November 2013 - 01:11

Grattis Malmö till guldet... Gefle klarade sig kvar... Sundsvall klarade inte kvalet till allsvenskan.

 

Rysare blir det, tror dock det blir 0-0 eller förlust i returen.  :( Men hoppas kan man alltid.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#39 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 December 2013 - 00:27

AIK gjorde dock årets prestation när de kom tvåa trots byte till en arena med med tvivelaktig akustik och rutten gräsmatta, uppdrag gransknings försök till smutskastning, Majstorovic osportsliga uppträdande/uttalanden och sist men absolut inte minst Ivan Turinas dödsfall! Att de inte störtdök i tabellen är nästan ett mirakel.


Winter is Coming


#40 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 30 March 2014 - 19:08

Eftersom det inte är så mycket aktivitet här i tråden längre valde jag att döpa om den och stryka kopplingen till säsong. Om någon protesterar kan jag lätt gå tillbaka.

Och nu till huvudämnet: 2-1 i premiären mot Halmstad. Yay ÖSK!

Det som hände i Helsingborg är för hemskt, men jag håller med de som tycker att det egentligen inte har med själva sporten som sån att göra.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#41 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 07 April 2014 - 22:10

Ja fy fan, en kille går på fotboll och blir ihjälslagen! Men detta var inte oväntat. Regeringen måste ta i tag med detta problem nu då det är ett samhällsproblem, de värsta är att de inte verkar klara av det tyvärr. Inkompetensen är alldeles för stor.

 

Men fotbollen då, nja Malmö ser ruggigt starka ut även i år. AIK kommer att utmana men jag kan inte riktigt se var de står som lag för tillfället.


Winter is Coming


#42 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 08 April 2014 - 19:05

Ja, jag fattar inte varför man inte inför krav på nykterhet för att få komma in på matcher, och slopande av alkoholförsäljning på arenorna. Jag tror det hade minskat mängden bråk rejält.

Håller med om Malmö, speciellt efter hur de förnedrade Göteborg nu senast. AIK borde ha nåt med toppen att göra, men har ju verkligen inte visat det. Fast det är rätt tidigt att dra några som helst växlar...
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#43 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 April 2014 - 23:19

Tyvärr verkar många anse att man ska vara full på fotbollsmatcher vilket jag själv tycker är befängt (aldrig druckit en droppe på alla idrottsarenor jag varit på). Men grejen är ju att det skulle nog inte spela nån större roll om man nekade berusade personer inträde. Eftersom det är lugnare än någonsin inne på arenorna men desto stökigare utanför och i närområdet. 

 

Vissa vill ju ta bort ståplats och öka biljettpriserna för de funkade ju så bra i England menar dem, javisst och i England är det nästan enbart övre medelklassen och turister som har råd att betala 1500 för en biljett. Kan vi det i Sverige? Nej givetvis inte, det skulle ta död på fotbollen på riktigt.


Winter is Coming


#44 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 05 July 2014 - 21:51

Inte ett ord om fotbolls-VM här, och vi är framme vid sista kvartsfinalen!? :o

Jag tror inte det beror på att alla här är så klistrade vid matcherna att man inte har tid att skriva om det :P.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin