Jump to content

Photo

Star Wars


  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1 The Invisible Hand

The Invisible Hand

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 27 August 2008 - 13:10

Hejsan! Sen jag reggade mig här har jag sett riktigt lite om SW, men det ska vara en sci-fi-sida, :o
Diskutera StarWars här isf, t ex det nya spelet som kommer, The Force Unleashed. Jag ska lätt skaffa det!! :thumbsup:
Btw, ett tips för alla som gillar SW, gå in här! GalacticEmpire.se är sidan ni behöver, :)
är en starwarsnörd!1
Star Wars på svenska: GalacticEmpire.se

#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 August 2008 - 13:18

Känns inte riktigt som rätt avdelning för en sådan här tråd? Det finns ju ett antal trådar om Star Wars på forumet redan men att det inte diskuteras i dom kanske beror på att folk inte är sugna på att diskutera Star Wars? Skulle tro att det är så enkelt, mest liv just nu är det väl i trådarna för Star Wars: The Clone Wars (Filmen), Star Wars: The Clone Wars (TV-Serien) samt Star Wars: Live Action Series. Men det finns fler trådar än så och du hittar dom med hjälp av forumets sökmotor.

För övrigt så har du redan startat en tråd för spelet Star Wars: The Force Unleashed.

Edited by Cartman, 27 August 2008 - 13:23.


#3 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 27 August 2008 - 13:19

Senaste Star Wars diskussionen hittar du i Film forumet.
Och javisst är det ett Sci-Fi forum, men vi diskuterar faktiskt mer än Star Wars (och Sci-Fi).
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#4 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 27 August 2008 - 14:10

Sen jag reggade mig här har jag sett riktigt lite om SW, men det ska vara en sci-fi-sida

Ja, vadå då? :)


Lucas: 'Star Wars' is not sci-fi

George Lucas has insisted that the Star Wars movies are not science fiction.

The franchise creator said science has little connection with the universe he invented for the films.

He is quoted as saying: "We look at it as a different dimension. The laws of physics are different here. Star Wars is not science fiction at all. It's much more attuned to mythology, to psychology, to history than it is to science.

"It's more of a parable about the way we are, rather than the way we're going to be. That's why it starts out as a fairytale - a long time ago in a galaxy far away - once upon a time.

"It deals with princesses. It's purposely designed not to be about where we're going. It's about where we've been and what we can learn from the past in the present."



Nåja, du är iaf inte lika långt ute och cyklar som nooben som startade en tråd om teknologin i Stargate-serierna, utan att ens försöka sätta bollen i rullning själv. Han ville tydligen ha en diskussion... som andra skulle sköta åt honom. Det gick ju sådär. :P

#5 The Invisible Hand

The Invisible Hand

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 28 August 2008 - 08:04

Ja rofl. Jag menade inget illa med det där om sci-fisidan. Fast det där citatet från GL kände jag inte till, coolt.
är en starwarsnörd!1
Star Wars på svenska: GalacticEmpire.se

#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 October 2008 - 13:01

Detta kan väl vara värt att nämna tycker jag.

/Film - Ian McDiarmid is Okay After Suspected Heart Attack

Friday, October 24th, 2008

Ian McDiarmid, probably best known as The Emperor in the Star Wars films, suffered a suspected heart attack while on stage in London. The actor continued the opening night performance until the play’s final curtain call, refusing to go to the hospital until after the performance. McDiarmid is said to be fine. But of course he’s fine, a heart attack can’t kill a Sith Lord.



#7 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 24 October 2008 - 13:26

Detta kan väl vara värt att nämna tycker jag.

/Film - Ian McDiarmid is Okay After Suspected Heart Attack

Friday, October 24th, 2008

Ian McDiarmid, probably best known as The Emperor in the Star Wars films, suffered a suspected heart attack while on stage in London. The actor continued the opening night performance until the play’s final curtain call, refusing to go to the hospital until after the performance. McDiarmid is said to be fine. But of course he’s fine, a heart attack can’t kill a Sith Lord.


Ian behövde väl bara rikta några några handblixtar mot hjärtat så var han fit for fight igen :P

#8 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 October 2008 - 13:39

:lol:

Han är ju en av få som har en defiblirator med sig vart han än går. ;)

#9 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 24 October 2008 - 13:51

Det hade säkert varit en absurd situation för ambulanssjukvårdarna om de behövt använda defibliratorn på självaste "Palpatine"!.

Vi får hoppas vår egen ambulanskörande stormtrooper -Darth Wiggy får äran att sköta kejsarens hälsa ifall han får problem vid en högst eventuell teaterturné i Sverige ;) .

#10 The Invisible Hand

The Invisible Hand

    Cadet Second Year

  • Members
  • 11 posts

Posted 24 October 2008 - 23:45

Whoa, whoa! Kommer Ian McDiarmid spela teaterpjäs i Sverige? :ph34r:
är en starwarsnörd!1
Star Wars på svenska: GalacticEmpire.se

#11 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 25 October 2008 - 13:28

Whoa, whoa! Kommer Ian McDiarmid spela teaterpjäs i Sverige? :ph34r:


Jag skrev högst eventuell teaterturné, vilket är det samma som önsketänkande ;) .
Men om Luke "Beverly Hills-Dylan" Perry kan göra film i Trollhättan och medverka i svenska humorprogram, Daniel "Bond" Craig drömmer om att filma med Lucas Modysson så kan väl även McDiarmind jobba i Sverige någon gång. Underligare saker har hänt.

#12 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 02 February 2018 - 20:33

Till listan över saker jag nyligen beglott, kan vi föra Forces of destiny.

 

Det är fråga om animerade kortisar med blandade huvudpersoner i blandade tider.

 

Med kortisar menar jag i detta fall cirka tre minuter långa filmer, och med blandade huvudpersoner menar jag i samma fall Rey, LeiaAhsoka, Padmé, Jyn, SabineKetsu och Hera. (Ja, en gemensam nämnare finns.)

 

Några av dem syns ju till bara lite eller inte alls i långfilmerna, men desto mer i tv-programmen, förmodar jag. Nu blir jag lite extra sugen på att kolla på dem. Kan ju inte gå runt obildad i resten av livet! Hmhmhm... Får se när det blir av...

 

I nuläget finns i alla fall sexton avsnitt av Forces of destiny, och de kan skådas på YouTube har Disney sett till. Vidare tycks planen vara att åtta avsnitt till ska komma senare i år.

 

Star_Wars_Forces_of_Destiny.jpg



#13 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 08 July 2018 - 17:14

Till listan över saker jag nyligen beglott, kan vi föra Forces of destiny.

 

Det är fråga om animerade kortisar med blandade huvudpersoner i blandade tider.

 

Med kortisar menar jag i detta fall cirka tre minuter långa filmer, och med blandade huvudpersoner menar jag i samma fall Rey, LeiaAhsoka, Padmé, Jyn, SabineKetsu och Hera. (Ja, en gemensam nämnare finns.)

 

Några av dem syns ju till bara lite eller inte alls i långfilmerna, men desto mer i tv-programmen, förmodar jag. Nu blir jag lite extra sugen på att kolla på dem. Kan ju inte gå runt obildad i resten av livet! Hmhmhm... Får se när det blir av...

 

I nuläget finns i alla fall sexton avsnitt av Forces of destiny, och de kan skådas på YouTube har Disney sett till. Vidare tycks planen vara att åtta avsnitt till ska komma senare i år.

 

Star_Wars_Forces_of_Destiny.jpg

 

Vid det här laget finns det 2 säsonger med 16 avsnitt i varje. De nya avsnitten är tillagda i den ovan länkade spellistan. Fast i föga uppenbar ordning.

 

De tycks ha unnat sig att avvika från temat i den senaste säsongen. Åtminstone i ett avsnitt är huvudpersonen Luke.

 

Förresten så upptäckte jag nu att tidigare halvan av första säsongen även finns på svenska, utiflatt någon föredrar det. Men det verkar den ha gjort ett tag.