Jump to content

Photo

Orange is the New Black [Netflix]


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 16 August 2013 - 21:39

Många i min omgivning som snackat om "Orange Is the New Black" så jag var ju tvungen att se den med egna ögon. Finns på Netflix kanske jag ska tillägga. Har sett den första säsongen (blir en andra) och tycker den får godkänt. Den har sina brister, många karaktärer/skådisar är överdrivna, manuset har sina svackor, men den lyckades till stor del underhålla mig. Inte tillräckligt bra dock för att jag ska köpa boxen och om något år lär den nog ha försvunnit från mitt medvetande helt. :)


Edited by XC, 18 August 2013 - 09:40.
Slängde bara på lite taggar. /XC

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 August 2013 - 22:42

Är Kate Mulgrew bra i sin roll? Jag är lite sugen på att ge den en chans enkom för hennes skull, men vet inte om det är värt det.



#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 August 2013 - 06:49

Hmm. Vill gärna dela tråden och flytta Orange is the New Black till TV-forumet där den hör hemma. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 August 2013 - 09:08

Det får du gärna göra. Jag la det här för jag visste inte om det fanns intresse för den serien. :)

Garm: njae... Jag skulle vilja säga att hon är fantastisk, men kan inte riktigt göra det... Mycket beroende på karaktärens dåliga uppbyggnad, men även hennes "ryska" dialekt. :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 August 2013 - 09:42

Sådär. Så länge det bara var det där enda inlägget tänkte jag inte bry mig ... även om en moderator borde föregå med gott exempel. ;)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 August 2013 - 13:12

Bra där, XC: jag ser och lär... Kanske :P

Edited by Synon, 18 August 2013 - 13:13.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#7 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 August 2013 - 15:26

Okej, tack för svaret Synon. Får se om jag ser något av serien trots allt. Jag tycker att det kan vara rätt kul att följa Janeways Mulgrews förehavanden. Senast jag såg henne i något var i några avsnitt av Warehouse 13 och där var hon bra.



#8 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 17 September 2013 - 00:03

Bara jag som älskade denna serie? Tycker hon som spelar huvudrollen är riktigt bra och flera andra skådespelare är bra också, storyn kanske behöver slipas en aning men annars finns inget att klaga på :thumbsup:


Winter is Coming


#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 September 2013 - 01:51

Ah, den här serien hade jag glömt bort. Jag får rycka upp mig helt enkelt och se några avsnitt i veckan för att se hur den är. Nyfiken är jag ju. Och det känns lockande att göra det nu efter att du säger att du gillar den så mycket.



#10 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 17 February 2014 - 19:18

6 juni kommer säsong 2 till netflix

 

trailer:

 

https://www.facebook...735503696474073


Edited by GaterGirl, 17 February 2014 - 19:18.

Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#11 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 06 May 2014 - 21:12

säsong 2 kommer 6e juni och det blir en tredje säsong också. ( har kanske nämnts?) http://www.tvrage.co...ed-for-season-3

 

argh segt forum nu. :/


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#12 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 12 September 2014 - 19:33

Fick till slut ändan ur vagnen och såg klart säsong 1. Jag håller med Synon, serien har sina brister men får klart godkänt. Egentligen är inte huvudhistorien om Piper det mest intressanta, utan att se alla biroller få utvecklas till kompletta, komplicerade personer. Slutet var riktigt spännande (trodde länge att Piper skulle gå och bli religiös, och på så sätt lösa problemet).

Har redan börjat se säsong 2, ett betyg i sig på att serien är sevärd.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#13 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 September 2014 - 15:30

Trevligt att fler gillar den här, det tyder ju på att den är välgjord och att man kanske skulle uppskatta den själv. Jag ska ge den en chans, just nu inväntar jag att DVD-utgåvan ska nå mig genom bibblan och med tanke på vilken tid som det tar så hinner jag säkert även att köpa en ny tv innan dess.

#14 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 September 2014 - 05:25

Då har jag precis sett klart det trettonde och sista avsnittet i den första säsongen. Boxen anlände från bibblan tidigare än beräknat, så jag fick plugga in skivorna och se via datorn istället.

Och på det hela taget så tyckte jag om det som jag såg. Den första säsongen har sina "ups and downs". Handlingen kan ha lite :rolleyes:-varning ibland, speciellt i intrigerna i det huvudsakliga triangeldramat. Dessutom så är jag inte heller helt förtjust i Piper som det mesta kretsar kring. Vilket väl inte gör den aspekten bättre direkt. Men det finns gott om andra karaktärer att ta till sig och som man verkligen kan känna för.

Så jag får väl fortsätta att se den här serien när tillfälle ges, så pass bra är den trots allt, att jag vill veta hur det går för alla. Och då kan man även ha överseende med att det finns saker med serien som man inte har fastnat för.

#15 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 September 2014 - 22:24

Tyckte även andra säsongen var bra även om jag tyckte de tonade ner vissa karaktärer från helgalna till aningen normala och några kanske gick tvärtom. Trodde aldrig jag skulle sakna Alex så mycket dock, hon ska tydligen vara mer mera i säsong 3 dock. Några fantastiska ögonblick fick man definitivt i andra säsongen.

 

Bara jag som tycker att serien skulle vara klart tråkigare utan Piper? Många tycks ha problem med den karaktären.


Winter is Coming


#16 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 28 September 2014 - 08:45

Jag har inte något speciellt emot Piper, men hon känns mest som "en i mängden". Att hon för en del framstår som jobbig(are) tror jag beror på att hon helt enkelt får mer tid. Jag tycker att serien vinner på att skildra alla lite djupare. Samtidigt fattar jag ju att det behövs ett fokus: hade blivit för splittrat annars.

Jag gillar att galenskapen tonas ned hos en del, t ex Suzanne/Crazy Eyes. Hon har verkligen växt så långt jag hunnit se av S2.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#17 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 September 2014 - 16:30

Ni skriver väl inga spoilers i den här tråden? Tycker det verkar som det. :/



#18 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 29 September 2014 - 19:04

Sorry, ska försöka lägga band på mig i fortsättningen. Tror inte jag avslöjade så himla mycket själv, har också bara sett några avsnitt fler än du.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin