Jump to content

Photo

Pirates of the Caribbean: Salazar's Revenge


  • Please log in to reply
10 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 August 2013 - 08:10

Det är sedan länge klart att Pirates of the Caribbean får ett 5e kapitel. Johnny Depp beräknas återvända till rollen som Kapten Jack Sparrow.
 
Filmen skall regisseras av norrmännen Joachim Rønning och Espen Sandberg med norska storfilmen Kon-Tiki i ryggen, (de har tidigare även gjort den underhållande westernkomedin Bandidas med Penélope Cruz och Salma Hayek).
 
Nu är även titeln mer eller mindre spikad för filmen: Dead Men Tell No Tales.

  • »They seemed genuinely enthused about the script they’ll be working with, and while I’m sure Disney security was waiting in the wings to make sure no big details of PIRATES 5 were revealed this early in the game, the filmmaking duo did drop something worthwhile on me, regarding what we can call the film.
    Say goodbye to PIRATES OF THE CARIBBEAN 5…
    And hello to PIRATES OF THE CARIBBEAN: DEAD MEN TELL NO TALES.«
    — [Källa]
  • »When I asked if this would be a stand-alone adventure or tie into the overall mythology of the series, I was told both, so who knows what’s on deck…«[Källa]

PotC4 hade ju sina sidor och problem, dock konstaterade jag nyligen vid en omtitt av hela serien att den var inte så pjåkig egentligen. det skall iaf bli intressant att se hur pass fäst vid de tiidgare filmerna den är och om det finns plats för Penelope Cruz att återvända.


Edited by Garm, 01 February 2017 - 01:52.
Korrigering av film/trådtiteln. Tillägg av taggar.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 August 2013 - 08:18

Såg också om de fyra tidigare nyligen. Problemet med den sista tycker jag är att den känns för mycket som en lösryckt uppföljare jämfört med de andra tre, som de faktiskt (trots enormt mycket utfläskande) lyckades fås att kännas som en helhet. Det problemet lär de ju tyvärr få ärva även här.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 August 2013 - 08:42

Film 2 & 3 är ju i princip en som delats av någonstans mot mitten. :) Kanske var 4an lite för brutal med att lämna de tre första filmerna bakom sig, det enda som knyter den filmen till de övriga är Jack Sparrow och Svarta Pärlan. Så visst behöver de fortfarande komma till bukt med arvet efter Will/Elisabeth-intrigen. Ett av problemen tror jag är att våga förpassa Johnny Depp/Jack Sparrow där han hör hemma i de här filmerna: som sidekick till huvudintrigen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 August 2013 - 18:45

Jo, fast jag blev lite överraskad vid omsynen av 1:an hur mycket som faktiskt läggs upp där för fortsättningen. Men du har klart en poäng med fördelen i att Sparrow var mer av en bifigur i de tidigare filmerna. Eller kanske var övriga rollerna i 4:an inte tillräckligt starka. Nu menar jag inte att den är dålig, bara att den inte har samma underhållningsvärde som de andra.


"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#5 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 23 August 2013 - 23:22

Film 2 & 3 är ju i princip en som delats av någonstans mot mitten. :)

 

Eller kanske två filmer som delats av någonstans lite var som helst.

 

Jag lärde mig förresten här om dagen att det finns en till disneyfigur som heter Jack Sparrow.



#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 August 2013 - 07:50

@Fiskrens: Man grundar rätt bra i första filmen för de kommande två - det håller jag med om. :) Och du har helt rätt i att 4an kanske hade karaktärer som inte riktigt kunde mäta sig med Jack, det uppstod ju ett litet vakuum efter Will och Elisabeth. Eller också var det för mycket pirater i filmen. :P

 

@Den Gröne Hämnaren: Undrar om inte jag sett den där karaktären någonstans tidigare. Någon av de gamla Kalle Anka.albumen kanske kände igen en av serierna man länkar till på sidan. :) Kul grej. Sedan måste man ju bara uppskatta den här faktaraden:

  • »Universum: Skogen« — [Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 27 August 2013 - 10:09

Sedan måste man ju bara uppskatta den här faktaraden:

  • »Universum: Skogen« — [Källa]

 

 

Eller hur!



#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 30 August 2013 - 14:17

Jag har fortfarande inte sett den fjärde filmen. Men det blir väl att jag gör det någon gång, tillsammans med den här. Det mest spännande med den här filmen just nu är väl valet av regissörer. Även om jag misstänker att det blir som i fallet när Mårlind/Stein åkte över och inte fick så fullt fria tyglar som man hade kunnat tro. Men det kan ju bli ett bra slutresultat för den här filmen oavsett.



#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 October 2016 - 04:06

En första teaser trailer når oss.



#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 October 2016 - 09:46

Ser väl OK ut, man får en känsla över att man vill hitta tillbaka till den där mörkare tonen filmserien hade i den första filmen (men det tror jag man försökte med redan i den 4e filmen).


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 October 2016 - 16:23

Jag är nyfiken på att se den. Dels så har det gått ett tag sedan den förra filmen kom ut så man är inte riktigt lika mätt på dom som man kanske var då. Men just med tanke på vilka det är som regisserar filmen känns ju som den avgörande faktorn just nu att se den. Sedan så hoppas man ju att man på sätt och vis lyckas att återuppfinna hjulet igen så att det pumpas in lite nytt blod i filmserien. Man vill ju liksom inte att den ena ska vara den andra lik. Även om jag misstänker att man inte lär avvika alltför mycket ifrån den populära formulan.