Jump to content

Photo

Iron Man 3


  • Please log in to reply
52 replies to this topic

#1 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 18 October 2010 - 22:07

Det är klart att Iron Man 3 kommer dyka upp på biograferna under 2013 och att det är Disney som håller i trådarna.
Sen får vi väl se framöver vad den kommer handla om och vilka som kommer vara med, skurkar osv.
 

slice_iron_man_2_wallpaper_01.jpg



IRON MAN 3 Set for May 3, 2013
Walt Disney Pictures has set the release date for Iron Man 3 for May 3, 2013. This news from Exhibitor Relations' Facebook page comes on the heels of a press release from Disney announcing that they had purchased the distribution rights for Iron Man 3 and The Avengers from Paramount. It's worth noting that if this release date holds, Iron Man 3 would come out almost one year after The Avengers, which is slated for May 4, 2012.

Nothing is set in stone at the moment, but presumably all the actors who signed on for Iron Man 2, signed multi-picture deals so Marvel and Disney can choose who they want to bring back. The biggest question mark is whether or not Jon Favreau will helm the third film. As you may recall, there was some protracted negotiations between the director and Marvel over coming back for the sequel. However, Favreau has already said that if he returns, he would like The Mandarin to be Iron Man 3′s villain.
 

Edited by Georgia, 24 April 2013 - 18:58.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#2 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 19 October 2010 - 17:49

Om inte Favreau återkommer så lär det inte bli, den saken är säker. :(

Å andra sidan så var Iron Man 2 lite av en besvikelse, men man hoppas ju att han kan plocka upp sig själv från marken i 3an, och verkligen leverera en bra avslutning. Iron Man vs Mandarin skulle vara en riktigt mäktig upplevelse..! :D

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 October 2010 - 18:25

Jag håller med allt PredaBot säger. Favreau+Mandarin-besvikelse=WIN! :thumbsup:

Min dröm showdown är annars Iron Man vs. Dr. Doom men det lär aldrig hända i filmformat såvidar han inte är skurk i en framtida Avengersfilm vilket även det är en longshot.

Edited by Crusader, 19 October 2010 - 18:27.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 19 October 2010 - 20:59

The Mandarin vore grymt! Hoppas bara humorn från tvåan tonas ner det vart på tok för mycket av den varan, kändes mer som en komedi än en actionfilm delvis.

Winter is Coming


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 October 2010 - 21:15

Ja, jag håller med. Tony Stark kändes mer som en komisk sidekick än huvudhjälten. Kanske för att han inte hade EN ENDA SERIÖS REPLIK I HELA JÄKLA FILMEN!!!
Just saying... :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 October 2010 - 00:10

Sidekick vet jag inte, snarare en komisk huvudroll, och jo, blev lite för mycket "Kolla på mig när jag är rolig! Kolla då! Här e Jaaag! Jag gör nåt kul! sen säger jag det här och blinkar eftersom det är fyndigt! KOLLA DET ÄR ROOOLIGT!" över Tony Stark/Downey Jr i Iron Man 2.

Om Disney medverkar/influerar så kanske Spökplumpen är en möjlig skurk?

http://hectormaybe.f...pokplumpen2.gif


Dr.Doom är ju en longshot på grund av att Fox sitter på rättigheterna. Mandarin skulle vara helt ok. Hoppas också tredje filmen koncentrerar sig på Iron Man och hans del av Marvel-Film-universumet så inte varannan scen blir nån form av Avengers referens.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 20 October 2010 - 07:24

Jag måste vara den enda som faktiskt gillar att Tony Stark just är som han är i Iron Man-filmerna, speciellt tvåan. Som jag ser det, visar det hur tragisk han är, eftersom han så ofta måste hålla skölden uppe och använda sina spydigheter för att inte braka ihop totalt av allt skit han går igenom, som han till en viss del gjorde på sin födelsedagsfest just efter fighten med Rhodey. Kort sagt, jag har alltid uppfattat honom som en clown som skrattar på utsidan, men gråter på insidan.

Fast det är bara vad jag tycker, kan förstå om en del tyckte det blev för mycket i tvåan.

Nåja, det gör väl inget heller för min del om det tonas ner i trean. Tror säkert att RDJ gör ett bra jobb i vilket fall som helst.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 October 2010 - 12:56

Jag håller med dig, SSH, det var mycket som hände "mellan raderna" i hans "tokroliga" beteende. Sen blev det fortfarande kanske lite för mycket eftersom de ändå inte vågade ta storyn till Tony Stark är en alkis-hållet.Så på ytan blev det rätt tjatigt med all humor, även om det absolut fanns en mörkare underton i den. Och det var lite mycket setup för kommande Avengers, men det där känns igen i många Marvel-tidningar, t. ex Daredevil när Bendis skrev den, huvudpersonen är inte alltid i fokus.
*Hockey och superhjältar*

#9 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 October 2010 - 23:03

Jag måste vara den enda som faktiskt gillar att Tony Stark just är som han är i Iron Man-filmerna, speciellt tvåan.



Nja SSH, nu är ju filmerna jäkligt stora framgångar rent ekonomiskt så helt unik lär du inte vara ;). Jag tyckte att Downey Jr var helt perfekt i ettan, det var bra balans på det skojigt roliga och det seriösa och filmen hade mycket hjärta. I tvåan så var humorn sämre och det kändes överspel, det kändes inte längre att Downey gjorde materialet lite roligare, utan att man verkligen "jobbade" med att skriva repliker på ett skojigt sätt. Jag tyckte att det var tråkigt helt enkelt. Sen tyckte jag att filmen saknade mycket av hjärtat första filmen hade.

Fast det är bara vad jag tycker, kan förstå om en del tyckte det blev för mycket i tvåan.



Jag missade att du skrev det här också. Lämnar dock kvar det jag skrev tidigare ;)


Sen blev det fortfarande kanske lite för mycket eftersom de ändå inte vågade ta storyn till Tony Stark är en alkis-hållet



Sen blev det egentligen bara några "Kolla på roliga alkisen" scener istället i tvåan. Mitt största problem med tvåan var att Stark hade redan gått igenom sin resa från att vara en dryg, hårt supande, vapensäljande playboy som byter tjej varje kväll till en människa som faktiskt bryr sig om andra i första filmen. Därför blev hans stint som en dryg-j*vel i tvåan lite konstigt och hafsigt. Skulle ha varit imponerande om man hade gjort en mer nedtonad variant av alkoholism i filmen.Favreau lyckades få in många fina scener i ettan, därav hade jag hoppats att han kanske hade gjort nåt sånt istället. Annars så tyckte jag att skurkarna var rätt dåliga.

Första Iron Man är en av mina favoritfilmer när det gäller superhjälte-genren.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 February 2011 - 12:45

Som vi har läst så hoppade John Favreau av Iron Man franchisen efter andra filmen. Nu ryktas det att Shane Black möjligen skulle ta över. Shane Black är en av mina absoluta favoriter av Hollywoodregissörer/manusförfattare så jag skulle tycka att det vore en bra idé.

http://www.superhero...rect-iron-man-3
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 February 2011 - 18:34

Vem farao är Shane Black...? Och varför skulle han funka bra då? Vad har han för kriterier, liksom?

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 10 February 2011 - 21:09

Vem farao är Shane Black...? Och varför skulle han funka bra då? Vad har han för kriterier, liksom?

Han var den av Schwarzeneggers soldater som dog först i Predator :P

Edited by Rick Hunter, 10 February 2011 - 21:10.

Winter is Coming


#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 February 2011 - 21:50

Vem farao är Shane Black...? Och varför skulle han funka bra då? Vad har han för kriterier, liksom?



Suck, att klicka på länkar är inte riktigt din grej eller?

En av Hollywoods mest respekterade manusförfattare när det gäller action-genren ,vars meritlista är t ex betydligt längre än Jon Favreaus var när han fick Iron Man-jobbet. Känd för bland annat väldigt rolig och populär "grov" dialog. Skrivit manuset till bland annat "Dödligt Vapen" "Dödligt Vapen 2" och "The Long Kiss Good Night", och jobbat med Robert Downey Jr förut i "Kiss Kiss Bang Bang" som Black både skrev och regisserade.

http://www.imdb.com/name/nm0000948/

Edited by super85, 10 February 2011 - 21:51.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 11 February 2011 - 10:05

Sett "på pappret" så har ju Shane Black bättre kriterier än Jon Favreau hade, trots allt. Läste någonstans att Downey hade samtal med Black redan tidigare angående hur Tony Starks karaktär ska utvecklas.

Sen kan man hoppas att det inte blir en överdos av "roliga" och "grova" repliker i en trea, för det. Och att man får se mer av Tony Stark/Iron Man i hans egna film.
*Hockey och superhjältar*

#15 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 February 2011 - 01:39


Vem farao är Shane Black...? Och varför skulle han funka bra då? Vad har han för kriterier, liksom?



Suck, att klicka på länkar är inte riktigt din grej eller?

En av Hollywoods mest respekterade manusförfattare när det gäller action-genren ,vars meritlista är t ex betydligt längre än Jon Favreaus var när han fick Iron Man-jobbet. Känd för bland annat väldigt rolig och populär "grov" dialog. Skrivit manuset till bland annat "Dödligt Vapen" "Dödligt Vapen 2" och "The Long Kiss Good Night", och jobbat med Robert Downey Jr förut i "Kiss Kiss Bang Bang" som Black både skrev och regisserade.

http://www.imdb.com/name/nm0000948/

Jorå, jag kollade faktiskt upp han när Rick nämnde predator. ;) Han har en väldig massa stora action-filmer i bagaget, så just den delen som handlar om action skulle han väl säkerligen klara utan problem.

Men jag måste säga att jag är lite fundersam än, om han verkligen är rätt man för Iron Man? Främst då för att jag ser inte på Iron Man som samma grej som t ex Predator eller Dödligt Vapen, utan mer som nånting som Batman Begins. Dock så får man väl erkänna att det är mer humor och mindre allvar i Iron Man.

Skiljer sig Kiss Kiss Bang Bang till nån större del från dom produktioner där han varit mindre personligt inblandad?

#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 February 2011 - 11:57

Det är ju väldigt mycket humor i hans filmer. "Kiss Kiss Bang Bang" är ju för det mesta en komedi, och en väldigt rolig sådan. I Predator så är han ju med som skådis, jag har inte för mig att han på något annat sätt jobbat på den filmen. Tror att hans ton skulle kunna vara väldigt bra för Iron Man eftersom han faktiskt kan skriva roliga scener utan att det blir så övedrivet "KOLLA PÅ MIG!!!!" som "Iron Man 2".
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 February 2011 - 12:01

Utan att veta överdrivet mycket om honom så låter det spontant som att det kan bli en fortsättning på Iron Man som känns ungefär som de två föregående. Hoppas inte för mycket som tvåan som sagt. Men Black verkar ha en bra relation till Downey jr, så det verkar ju lovande. Och okej att Favreau verkligen lyckades med ettan, men nästan lika misslyckad var tvåan, så det är inte som att man borde skrika "vi vill ha tillbaka Favreau! Vem är Black? Vad är det för stolpskott???" om man säger så.
*Hockey och superhjältar*

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 12 February 2011 - 12:19

Det som skrivits är ju att Favreau hoppade av franchisen av flera anledningar, ett var att han blev ju rätt stressad att börja med tvåan snabbt efter framgången med ettan. Enligt samma rapporter så ogillade Downey "Iron Man II" och hans förhållande blev betydligt sämre med Favreau, något som gjorde att han hoppade av "Cowboys VS Aliens" och när man gjorde promotion för Iron Man II så såg man nästan aldrig dem två (ok i början av filmningen under den där seriemässan) tillsammans. Vet inte riktigt hur mycket av det stämmer, men finns säkert en hel del sant i det ryktet.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 February 2011 - 20:29

Känns nog nästan som att det inte borde göras nån 3a ALLS faktiskt. :\ För nu är ju magin bruten, och chansen att återfå den utan en total reboot, är ju väldigt liten, om jag själv får säga det.

VILKET ÄR JÄVLIGT SYND!

Fan...

Blir arg när jag tänker på det.. Iron Man sluta som X-men franchisen? Rent skräp?! Dumma misstag, som jag verkligen trodde Marvel skulle vara smarta nog att inte göra. :angry:

Bättre att sluta nu, medans man kan, och fokusera på att göra en bra Avengers-film, och kanske en uppföljare vardera till Thor och Cap. Om dom blir bra, det vill säga.

BLÄ! Nu blev jag genast oerhört skeptisk till ALLA marvels live-action grejor... Vad är det för mening liksom?? Om man inte kan göra uppföljare som ökar kvalitén exponentiellt, vilket är det enda accepterbara, varför ens hålla på...?

Allting blir ju bara SKIT rent ut av...

#20 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 12 February 2011 - 20:55

Nu ropar du allt hej innan du ens kommit fram till bäcken.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#21 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 February 2011 - 22:13

Kanske... är inte så att man *vill* gå in för att vara internet-h8er #1, men det har ofta gått dåligt när en filmserie byter medverkande/kreatörer utan att ladda om totalt och låta dom nya kreatörerna göra sin egen grej.

X3 och Wolverine, samt andra uppföljare, är ju skräckexemplet. Bränt barn skyr elden, och allt det där...

#22 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 February 2011 - 09:13

Fast då har vi ju skillnaden att med X-Men gjordes i alla fall två bra filmer, och man hade anledning att sakna Bryan Singer. Med Iron Man så var det ju Favreau själv som tappade bollen med tvåan, redan där bröts mönstret, då tvåan brukar vara den bästa. Och Sam Raimi, som stannade kvar, lyckades inte så himla bra med Spider-Man 3. Hyfsat, men en besvikelse blev det ju. Så Iron Man skulle mycket väl kunna må bra av en liten förändring, det beror ju på vem eller vilka det är som tar över.
*Hockey och superhjältar*

#23 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 February 2011 - 19:27

Kommer bara inte på nåt exempel på en bra filmserie med tight kontinuitet som fortsatt vara bra eller höjt kvaliteten efter en total förändring av skaparteamet... Skulle väl vara Alien då, men det funkade bara med en film. (alienS)

Iof behövs det ju bara en film för att knyta ihop säcken med Iron Man då, antar jag...

#24 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 13 February 2011 - 20:55

Det är svårt att komma på några exempel där på rak arm, ja. Men eftersom Favreau bara lyckades få ur sig en bra film ser jag det inte som en jättestor förlust att någon annan tar över. Det är sannerligen inget tecken på en katastrof i alla fall. ;)
*Hockey och superhjältar*

#25 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 March 2011 - 19:52

Shane Black talar lite Iron Man 3. Av det man kan utläsa så låter det lovande, back to basics. Och Tvåan blev lidande av all plantering för Avengers, så det är bra att de inte ska fortsätta med det efter att Avengers-filmen har kommit.

Hey Harry--

I spent the weekend at the Omaha Film Festival where Shane Black was one of the featured panelists. He spent the weekend talking about his beginnings, his screenwriting process, and his opinions on various films and scripts he has been involved with over the years. Eventually, Iron Man 3 was brought up.

Some highlights:

He is scheduled to meet with Robert Downey Jr. this week when he returns to L.A. Downey will be contributing to the story and Shane will be writing it in addition to directing.

The studio was not happy with the direction Iron Man 2 took. Iron Man 3 will not be another "two men in iron suits fighting each other" film. Instead, it will be more like a Tom Clancy-thriller, with Iron Man fighting real world villians.

Iron Man 3 will be made after The Avengers and will not feature any other heroes from the Marvel Universe. Marvel is only doing crossover characters to lead up to The Avengers, and once that film is released, the plan is to go back to self-containted single-character stories.


http://www.aintitcool.com/node/48768
*Hockey och superhjältar*