Jump to content

Photo

Ett brev från " Wolverine "


  • Please log in to reply
85 replies to this topic

#76 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 July 2004 - 16:40

Jo, det var en liten period han lämnade X-Men. Sen kom han tillbaka och blev ganska raskt kidnappad av Cables (?) son som försökte ge Wolvie adamantium igen, som han "stötte bort", vilket resulterade i att han blev riktigt djurisk och mystiskt nog plötsligt saknade en näsa. :blink:
ja, det är gött att han har sina "riktiga" klor. :)

Nu menade jag seriefiguren, bara för att vara tydlig. :)
(Fast egentligen är det skitgött att vara singel, kunna göra vad fasen man vill) :thumbsup:
*Hockey och superhjältar*

#77 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 16:43

Mmmm..det är skönt att ha den "normala" Logan tillbaka.. :)

Förstod att du menande karaktären, men det är alltid bra att förtydliga.. :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#78 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 July 2004 - 16:46

Ja. Logan är som han ska vara igen. Fast ett tag verkade inte tecknarna gilla hans speciella frisyr, vilket var riktigt synd. Finns ett par hemska varianter av den i vissa nummer av New och Ultimate X-Men.
Nej, han ska inte ha bakåtslickat hår eller en hästsvans, han ska ha sin Wolvie-frisyr!!

Jag blir så ofta missförstådd så det är bäst att vara tydlig när man kan. :P
*Hockey och superhjältar*

#79 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 16:55

Ja, "Vad sjutton har de gjort med Wolvies frisyr? Herregud han kan inte ha hästsvans, vem sjutton har ritat detta äventyr?"
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#80 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 29 July 2004 - 17:16

Inte för att serierna blev sämre i sig för det, men ett tag verkade det som att vissa tecknare tyckte Logans frilla bara var löjlig. Det kanske låter som "nitpicking", men det är ju ett av hans mer urskiljbara drag. :)
(Sen att även t. ex Beast, Rogue och Owl hade samma frilla ett tag kan vi kanske lämna därhän) :P
*Hockey och superhjältar*

#81 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 29 July 2004 - 17:37

Precis, hans "frissa" var ju ett av hans karaktärsdrag...

Hehe..vissa frisyrer genom åren har varit allt bra skumma.. :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#82 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 29 July 2004 - 18:13

(Sen att även t. ex Beast, Rogue och Owl hade samma frilla ett tag kan vi kanske lämna därhän) :P

När hade Rogue sånt hår? Owl och Beast minns jag, men icke Rogue.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#83 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 July 2004 - 02:29

Rogue hade faktiskt liknande frisyr runtkomkring tiden som X-Men "dog" i Dallas och hon och Dazzler flirtade med Longshot.
*Hockey och superhjältar*

#84 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 30 July 2004 - 08:18

Ja, Rouge frisyr på den tiden kommer man väl ihåg.. :P
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#85 Spidde

Spidde

    Rear Admiral

  • Members
  • 3,747 posts
  • Location:Norrköping <-> Uppsala
  • Interests:Serietidningar, musik, film och litteratur.

Posted 30 July 2004 - 08:38

Glammigt värre ;)
With great power comes great responsibility. This is my gift and my curse. I am Spider-man.

last.fm Filmtipset

#86 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 30 July 2004 - 10:01

Ja, men Rogue och Dazzler tog ju till vartenda knep de kunde för att få Longshots gunst på den tiden. :D
Gillar själv den scenen där Rogue flyger runt och patrullerar efter massakern i Morlockernas tunnlar och får syn på sin slitna och skitiga uppenbarelse i en spegelbild från ett fönster. Sedan satte hon sig i en skönhetssalong och köpte nya kläder....väldigt glamouröst, och det kändes ju väldigt malplacerat i sammanhanget och jag tyckte det blev riktigt kul. :)
*Hockey och superhjältar*