Jump to content

Photo

The Incredible Hulk a.k.a Hulk 2


  • Please log in to reply
261 replies to this topic

#1 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 08 September 2004 - 16:51

Looks like The Hulk is returning
Posted on Wed, 8-Sep-2004

According to a scooper for Superhero Hype, Marvel might actually be going ahead with a "Hulk 2".

The director is supposedly going to be announced shortly with Michael France putting pen to paper again.

Can't imagine Eric Bana's going be too excited about doing the follow-up...too many other good offers coming his way.


Inget jag skal se ;) :P

Edited by Georgia, 08 June 2008 - 20:39.

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#2 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 08 September 2004 - 17:45

Det skulle jag gärna se.. :)
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#3 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 08 September 2004 - 18:22

Inget för mig heller. Fast...Hulk är Hulk. Om de bara kunde byta ut Eric Banan och ha en annan regissör som inte är så pretto vore det ett stort steg framåt. :)
*Hockey och superhjältar*

#4 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 08 September 2004 - 19:01

Ser gärna den :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#5 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 08 September 2004 - 19:25

Samma här. :)

#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 September 2004 - 12:43

Samma här.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 September 2004 - 20:10

Hur vill ni att Hulk 2 ska vara? Även om jag älskade den första, kan jag första varför andra inte gillade den. Mer humor, definitivt, speciellt om de tänker ha kvar den intensitet som Ang Lee stod för. Skulle också vara kul om de kunde ta in Rick Jones, typ att han på nåt sett råkar dra in Bruce i trubbel och ställer till det för honom. Eftersom en del var missnöjda med Hulks storlek kan man låta honom vara lite mindre och skylla på att Bruces pappa tog så mycket gamma-energi från honom att han inte har lika mycket kraft som förut. Av samma aledning kan man låta Hulk prata lite mera. Han behöver inte citera Shakespeare direkt, men gärna säga korta enkla saker.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#8 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 September 2004 - 20:16

Typ "Hulk smash!"? :D

Inget av det du nämnde är vad jag hade problem med i filmen. Hulken är t. ex väldigt stor i serierna med. Vad jag hade problem med i ettan? Tja, det har man nog nämnt ett par gånger va? ;)
*Hockey och superhjältar*

#9 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 09 September 2004 - 20:17

Prata behöver han väl ändå inte så mycket, nog för att han gör det i serietidningarna men i tv-serien så sade han inte så mycket ;) Fast det klart det skulle vara intressant att höra honom säga någoting, typ "Betty"... :)

Jag hoppas att de inte gör det för "barnslig" utan att den är mera vuxen, mörk, även om jag gillar humor så får det inte ta för stor del av filmen, utan jag vill ha den gärna djup och tankvärd, med givetvis en massa action ;)

Har inga klagomål med hulkens storlek, tvärtom.. :D
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#10 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 09 September 2004 - 22:45

Jag ser gärna en strid mellan Hulk och Abomination i nästa film :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 September 2004 - 22:51

Förresten, Hulk pratar väl i Hulk 1? Han säger väl "puny human" i någon drömsekvens? Och sen pratar han massa i den överdrivet löjliga slutstriden med sin pappa? "Take it all!" eller vad han nu säger.
*Hockey och superhjältar*

#12 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 September 2004 - 23:26

Då är det Banner som pratar, på slutet alltså. Hulk säger "Puny Human" i en drömsekvens ja.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 September 2004 - 23:30

Okej. I slutstriden ömsom sov, ömsom skrattade jag, så jag minns inte så klart. :)
*Hockey och superhjältar*

#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 September 2004 - 00:05

Posted Image
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 10 September 2004 - 00:59

Jag tyckte också mycket om förra filmen så jag är nöjd. Skådisarna är det inget fel på. Men hade varit kul med en hel del nyheter. Hulk Busters? Grå Hulk? Hulk Smash? Avengers? ;)
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#16 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 10 September 2004 - 11:15

Jag kommer nog se Hulk 2 oavsett vad jag tyckte om ettan. Hulk är ju ändå Hulk. Så hoppas det blir lite roligare...
*Hockey och superhjältar*

#17 The Punisher

The Punisher

    Cadet Second Year

  • Members
  • 10 posts
  • Location:Ängelholm

Posted 14 September 2004 - 15:49

Jag lär nog med se Hulk 2 om det nu blir så, men min förhoppning är att det blir någon annan än Ang Lee som tar plats i regisörsstolen.

Och snälla, inga Hulkhundar...
Jag har en stor jävla spiklubba som jag slår i huvudet på folk, och därför är jag..? Inte?

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 September 2004 - 15:50

Och snälla, inga Hulkhundar...


Precis. Något löjligare har jag knappt sett i en dylik film. :P
*Hockey och superhjältar*

#19 Robban

Robban

    Commodore

  • Members
  • 1,473 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Läsa serier och böcker. Se på en massa film. Vara med kompisar, teckna serier, skriva en jäkla massa saker (helst fan-fics men ibland kan jag kläcka ur mig någon orginal story). Lyssna på musik osv.

Posted 14 September 2004 - 18:19

The Leader vore coolt att se i Hulk 2. Kanske Abomition (eller vad han heter) som medhjälpare. Betty eller Thunderbolt Ross kan kanske dö i slutet och Rick Jones kan bli introducerad.
En serietidning i handen, en glass i munnen och Depeche Mode i stereon = en skön sommarkväll

Chris Claremont, Scott Lobdell, Fabian Nicieza, Grant Morrison och Joss Whedon skriver X-Men BÄST!

"I caught a glimpse now it haunts me"

#20 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 September 2004 - 14:23

Jag gillade faktiskt Hulk-hundarna. Det var egentligen ingen strid mellan en människa och tre hundar, utan mellan en hulk och tre andra hulkar. Givetvis kan den uppfattas som löjlig, t.o.m. Thunbderbolt Ross såg det på det sättet. Har inget emot om han dör, men Betty vore nog att gå för långt IMO.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#21 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 15 September 2004 - 14:33

Ja, jag ser inget symboliskt i det iaf. En Hulk-pudel for crying out loud!! :P
*Hockey och superhjältar*

#22 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 09 January 2005 - 11:24

Avi Arad har nyheter om tvåan!

http://www.superhero...ews.php?id=2425
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#23 Champ

Champ

    Cadet First Year

  • Members
  • 4 posts

Posted 17 July 2005 - 23:13

Hej, är ny här! Vill bara säga några ord angående Hulk1.

Sen barnsben har jag älskat hulken, såg fram emot denna film.

Tycker att filmen var seg inledningsvis....
Tycker att Ang Lee borde hålla sig till serietidningarna lite grann (mycket), varför gör man hulken så stor?? dessutom ser han ut som en vuxen bebis!! Hulkens storlek ska va 235cm och 500kg. I filmen är han 4,5m och 1500kg...hmmm något större va:-)

Tycker även att Hulken borde ha varit argare så som i tidningarna, förstöra lite mer..typ inne i städerna vore ju coolt!

Till Hulk2 hoppas jag att de tänker till o slopar Ang Lee!!!! Han verkar inte ha alla hästar i hagen när det gäller Hulken!!

#24 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 17 July 2005 - 23:48

Jag har inte läst så mycket hulkenserier. Den hulk som jag är van med
är den från tv-serier.

Själva moderna hulkfilmen var ju inget vidare precis. Effekterna är kassa
och hulken ser ut som ett dåligt försök i ett 3d-program som saknar alla
smådetaljer som hud och annat.
Se exempel i Star Wars så lyckas dom mycket bättre att göra figurer
mer verklighetstrogna och inte så syntetisk plastiga.

Så riktigt i verkligheten var inte själva hulken i filmen.
Det är som man konverterat om den tecknade hulken och
satt in en enkel 3d på den.
Hulkens anatomi var den tecknade i verkligheten i filmen.

Nån seriesnutt har jag väl sett. Men den hulk ser inte
så plastig syntetisk i serietidningen.

#25 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 July 2005 - 15:51

Effekterna är kassa



Nej det är de inte. Effekterna var extremt välgjorda och absolut top-of the line för en film gjord 2003, Gjorda av ILM, även de som är ansvariga för mycket i Star Wars filmerna, och det finns flera scener där man ser hud på ett verkligt verkligt sätt, så som man ser en jäkla massa ansiktsutrryck på Hulken.

Nu har jag inte sett Hulk-filmen på drygt ett år, men det är möjligt att effekterna föråldrats, lite som med första Spider-Man filmen jämfört med tvåan, idag ser ettans specialeffekter rakt av kassa jämfört med de i tvåan, och det handlar ju om hur CGI tekniken utvecklas hela tiden.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight