Jump to content

Photo

Fast & Furious Filmrace! (Samlingstråd för samtliga filmer)


  • Please log in to reply
94 replies to this topic

#76 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 March 2014 - 17:30

Ja, det vore synd. Kan hoppas att de hittar en lösning. En ursäkt för henne att smyga iväg på äventyr.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#77 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 April 2014 - 08:53

Caleb och Cody Walker (Paul Walkers båda bröder) kommer vara två av de fyra dubblar som skall slutföra Walkers roll. Det ryktades redan runt december att Pauls bror Cody eventuellt skulle vara stand-in.

  • »We have resumed shooting and now welcome Paul’s brothers, Caleb and Cody, into our FAST family. Caleb and Cody are helping us complete some remaining action for their brother and fill in small gaps left in production. Having them on set has made us all feel that Paul is with us too.« — [Källa]

För den nyfikne finns en bild på de tre bröderna ihop:

article-2517466-19CEE13000000578-98_634x


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#78 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 April 2014 - 21:47

Jag har fortfarande inte sett den senaste filmen än. :/ Men jag hoppas kunna fortsätta att följa den här serien med filmer eftersom dom är välgjorda och underhållande. Och det känns både rätt och fint att PWs bröder hjälper till i den mån dom kan, med att slutföra det som behövs. Det finns ju viss likhet och sedan finns det väl mer hjälpmedel om det skulle vara så. Scenerna kanske inte är beroende av likheten direkt.



#79 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 April 2014 - 11:47

Underlättar kanske lite i närscener, tänkte jag. Men lite "bra pr" är det säkert också; amerikaner är rätt blödiga i sådana här sammanhang.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#80 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 April 2014 - 14:12

Det har du helt rätt i. Och hur tragiskt det än är med PWs tidiga sorti, så ger det ju trots allt (hur morbidt det än låter) extra publicitet för filmen och som mycket väl kan gynna den i slutänden.

 

Jag är spänd av förväntan på hur den här filmen blir och vilken väg man kommer att gå med vissa av karaktärerna. Och trots att jag inte har sett den senaste filmen och givetvis inte heller den här, så hoppas jag att det här franchiset kan och kommer att leva vidare. Om inte så får man hoppas på att dom knyter ihop säcken på ett bra sätt.



#81 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 June 2014 - 22:55

Nu ska alla scenerna vara färdigfilmade och alla verkar vara nöjda med brödernas insats, speciellt Cody som verkar vara den som har gjort det mästa.

 

Nu börjar det speculeras att Cody Walker kanske kommer fortsätta spela i framtida filmer i serien, fast som en ny roll då de lovar att Paul Walker's karaktär's handling avslutas i filmen. Troligen skulle han då spela en bror, kanske?

Det hela kommer från en source i productionen så man får ta det hela med en nya salt. Men de som kan de här sakerna verkar hålla med om att det är ett smart sätt att fortsätta serien utan att göra fans arga, att behjålla det innom framiljen.

 

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#82 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 November 2014 - 10:27

Första trailern till Furious 7:

 

Som väntat är Paul Walker med en hel del i den... Ser iaf lovande ut så här långt.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#83 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 November 2014 - 00:27

Det känns olustigt på något sätt, att se Paul Walker i trailern när man vet på vilket sätt som han dog.

 

Men filmen blir säkert bra. Trailern gör jobbet med att få mig att vilja se mer. Jag gillar att man i stor del av trailern fokuserar på en lång scen istället för en massa olika och snabb klapp-klapp klippning. Och det ska bli intressant att se vad Jason Statham och Kurt Russell kan tillföra handlingen. Dessutom så är man nyfiken på om det här blir den sista filmen eller om det finns mer att ta av.



#84 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 November 2014 - 09:25

Jag tyckte det kändes rätt OK, det här ju gått nästan ett år nu.

 

Jupp, jag gillade också att den kändes mer genomtänkt och inte bara staplade bilder uppe på varandra.

 

Så vitt jag kommer ihåg så har Paul Walkers bror skrivit på för fler filmer. Så jag tror inte man lägger ned filmserien med det här; men det beror väl på hur bra den går på bio också.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#85 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 April 2015 - 01:56

Vin Diesel äntrade igår scenen under det pågående CinemaCon i Las Vegas och tillkännagav att Universal Pictures siktar in sig på att släppa lös den åttonde (8!) filmen i detta framgångsrika franchise på biograferna den 14 april 2017. Så filmen är väl mer eller mindre bekräftad nu.



#86 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 April 2015 - 15:44

Med tanke på att Fast7 tjänade mer pengar än någonsin (och snabbast skramla ihop en miljard) så är det inte förvånande. Hoppas man håller fortsatt hög standard bara och att filmserien överlever utan Walker.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#87 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 August 2015 - 17:36

Fast & Furious 7 / Furious Seven (2015) [US/JP]
¡Oi! Spoilers rakt föröver!
KONCEPTET: Deckard Shaw stora stygga brorsan till 6:ans skurk anländer till Los Angeles fast beslutad att plocka familjen en efter en som hämnd för broderns fall...
DET BRA: Välsvarvad historia med en massa action och stunts, där de senare är helt uppåt, nedåt och längs med väggarna.
DET DÅLIGA: Jag vet inte om det är jag som inbillar mig (för att jag vet att det är en ny regissör) men en del kvinnoattribut känns väldigt in-your-face i ett par scener. Men vi har ju Dwayne Johnsons muskler att trösta oss med om man är lagd t det hållet.
XC KONSTATERAR: En hel del roliga stunts och idéer och jag gillar hur större delen av filmen faktiskt inte handlar om Shaw vs Toretto. Heist:erna i Afganistan och Abu Dabi för tankarna lite till den väloljade kuppen i 5:an (som är en av mina favoriter i serien) och slutfighten är snygg och väregisserad. Michelle "Letty" Rodriguez gör ett bra jobb att vidhålla en stark kvinnlig närvaro i filmen och har hjälp av Jordana "Mia" Brewster och Elsa "Elena" Pataky samt det nya tillskottet Nathalie "Ramsey" Emmanuel . (Även om de två i mitten gärna kunnat ha lite mer screentime). Visuellt är det en film svårt att inte tycka om, det finns en närvaro i actionscenerna och som vanligt har man valt intressanta platser för gänget att rocka loss på. Snyggt har man också hanterat Paul Walkers plötsliga frånfälle och skarven mellan den äkta skådespelaren och hans cgi-anpassade bröder är i princip sömlös. Möjligen kan man märka en skillnad i att Brian är lite mer i bakgrunden än vanligt – något som givetvis passar ihop med att Brian pensioneras iom den här filmen, slutet blir nästan på gränsen till för sentimentalt för min smak men det är onekligen sockersött och snyggt.
Kort sagt, gillar man filmserien i stort har jag svårt att se att man skulle bli besviken på den här, och om en 8:a fortfarande är aktuell så hoppas jag man håller sig kvar på den inslagna vägen där familjen hjälper lagens långa arm istället för att gäcka och undvika den.
BETYG? 3 nytrimmade libanesiska superbilar av 3 möjliga.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#88 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 August 2015 - 22:28

Spoiler

 

Känns ju himla bra att det här filmen levererar. Tvivlade väl inte direkt, men lite har man ju allt funderat med tanke på Paul Walkers öde och allt vad det innebar. Med tanke på vad den här filmen drog in i fråga om $$$ så kan man väl utgå från att det är en hel del som ska stoppa ännu en film. Själv så tycker jag att dom ska fortsätta att göra fler filmer så länge som vi tycker att dom är bra och betalar för att se dom. Ingen av dom tidigare filmerna (har fortfarande inte sett 6&7 än) är ju direkt dålig så jag ser gärna fler så länge som dom är bra.



#89 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 September 2015 - 18:09

Jupp, risken att en 8a ställs in verkar väldigt liten.

 

Spoiler


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#90 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 September 2015 - 16:12

Spoiler



#91 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 September 2015 - 08:04

Om Walker levt hade han inte skrivits ut nej, samtidigt känns det som att väldigt lite i själva filmen f.ö. skulle ha varit annorlunda

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#92 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 October 2015 - 20:13

/Film tipsar om en artikel på Variety om arbetet tillsammans med Weta att slutföra Paul Walkers sista roll/film utan Paul Walker.

  • »But those anecdotes were just the tip of the iceberg; the most difficult scenes were not the spectacular stunt sequences, but the subtler closeups of Walker, which required effects that had never been done before.
    Joe Letteri, Weta Digital senior VFX supervisor, says, “We had to complete a performance — what Paul Walker would have done if he’d been able to continue. And it had to be his performance.” Letteri said there was no way to do this without closeups because “anything else would have shortchanged his performance and the film.”«
    – [Källa]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#93 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 October 2015 - 01:56

Mmm. Intressant artikel, helt klart. Om någon kunde klara biffen så var det väl Weta, bättre finns väl inte när det gäller att göra verklighetstrogna människor eller andra karaktärer. Och jag kan definitivt förstå att det inte var actionscenerna som var dom svåra, där kan man ju fläska på med en massa för att dölja karaktären som är inkomplett, men scener när man har en närbild på Walker som Brian och som ska vara på ett visst sätt, det lär ha varit en utmaning att få till. Om jag kommer ihåg så vore det intressant att först se filmen som den är tänkt att ses, men att sedan gå tillbaka och detaljstudera några av dom scenerna som har omnämnts för att se om man med blotta ögat kan urskilja något annorlunda eller ej.



#94 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 October 2015 - 11:11

Jag såg filmen utan att leta efter scener där Paul Walker och bortsett från att han känns lite mer i bakgrunden (och det är mer en generell känsla) så är det inget som skriker att han egentligen inte är där i vissa scener.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#95 Garm (M)

Garm (M)

    Commander

  • Members
  • 250 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 October 2015 - 20:24

Mmm. Jag hoppas första genomtitten blir sä. Sedan ska jag leta i dom scenerna där man vet att tekniken fick ersätta den riktiga Paul. Bara för att se om det ens märks.