Jump to content

Photo

Terminator Salvation: The Future Begins


  • Please log in to reply
350 replies to this topic

#51 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 27 June 2004 - 21:05

Jag har för mig att jag läst att det bara fanns en idé att göra en till film, men att Cameron och Linda inte ville så att de som har rättigheterna gick en annan väg.

Linda Hamilton läste i alla fall det.

I en intervju sade Hamilton att hon tackade nej för att det fanns för lite för henne att göra. I praktiken skulle hon bara vara ett bihang till hennes son och därfr tackade hon nej.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#52 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 21:05

X2 brister?  :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :lol:   :D   :D   :D   :D   :D . Glöm det Earth. X2 är den bästa serietidningsfilmen, Spider-Man tätt efter. Terminator 3 hade brister, många dessutom. Daredevil också. T3 var halvbra, vissa scener var bra som till exempel vid kyrkan. Medans annat var skit. T2 är nr. 1, T1 nr 2. och T3 nr 3. Att göra två delar till känna jätteonödigt. Med T3, känns serien som en trilogi. Den behöver inga fler delar. T3, behövdes egentligen inte, den slutar ju inte lyckligt heller som T2 gjorde. Håller med Kermit att Terminator slutade i och med T2 men nu med T3 så känns serien som en trilogi och skall behållas så

Nej, inget jag glömmer. fast å andra sidan så har alla filmer brister. Frågan är bara om man ser dem eller hur stora man tycker de är.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#53 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 27 June 2004 - 21:07

Jag har för mig att jag läst att det bara fanns en idé att göra en till film, men att Cameron och Linda inte ville så att de som har rättigheterna gick en annan väg.

Linda Hamilton läste i alla fall det.

I en intervju sade Hamilton att hon tackade nej för att det fanns för lite för henne att göra. I praktiken skulle hon bara vara ett bihang till hennes son och därfr tackade hon nej.

I sådana fall är det inte mycket att tacka ja till. Bra beslut då. :)
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#54 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 June 2004 - 07:29

PRecis min åsikt. Skönt att se att pengar inte betyder allt :P
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#55 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 28 June 2004 - 09:10

Det känns ändå inte som om hon verkligen saknas i T3. Även om hon hade varit med hade hon inte fyllt någon viktig roll.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#56 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 28 June 2004 - 09:54

Jag har samma åsikt, StarBld. Det är bara en sak som jag tycker de kunde gjort på bättre sätt, det kändes lite fel med fjärstyrningen av fordon i T3.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#57 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 June 2004 - 10:37

Skönt att se att pengar inte betyder allt


Om det vore så hade de inte ens gjort en T3. :P
*Hockey och superhjältar*

#58 Confined Earth

Confined Earth

    Captain

  • Members
  • 483 posts

Posted 28 June 2004 - 11:03

Skönt att se att pengar inte betyder allt


Om det vore så hade de inte ens gjort en T3. :P

Din åsikt. Tänk på det.
Cool like Spider-Man

Is: Confined Earth
Was: Primegandur, JimPrime

#59 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 28 June 2004 - 11:10

Skönt att se att pengar inte betyder allt


Om det vore så hade de inte ens gjort en T3. :P

Jag har inte sett T3, Kermit så jag kan inte uttala mig om filmen. Vad jag däremot menade var att uppenbarligen såp gillade inte Hamilton filmen för att det inte gjorde någonting med hennes roll. Då hade hon styrkan nog att säga "nej, jag vill inte göra den här filmen", istället för att säga "#visst jag gör det här, men ge mig mycket pengar"".

Det var vad jag menade.

Sedan en liten sidvarning här nu också som Confined Earth påpekade. Det här är ett diskussionsforum där man skall diskutera - men kom bara ihåg att det ofta rör sig om åsikter, och inte absoluta fakta. Ibland har det blivit lite grann hetsigt i bl.a. den här tråden - vilket kan spåra ur till personangrepp (jag säger inte att det gjort det, men gränsen kan vara hårfin). Tänk alltså på vad som ni skriver bara.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#60 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 June 2004 - 11:31

Din åsikt. Tänk på det.


Ja. Skulle det vara bättre om alla skrev andras åsikter? :P

Det har hela tiden handlat om åsikter även här. Är det någon som tror att t. ex tror att det handlar om fakta så kan denne gå och lägga sig.
*Hockey och superhjältar*

#61 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 28 June 2004 - 14:36

ja Capshaw du har rätt .

Tänkte just nämna detta , men du hann föra ;) :P

Vi får respektere allas åsikter :)

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#62 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 28 June 2004 - 16:40

Terminator 3 har ett väldigt högt betyg på IMDB (7.0), och även på Rotten Tomatoes (som ju samlar ihop tonvis av recensioner och lägger ihop det i ett gemensamt betyg). Den fick hela 77% fresh.

Filmen blev alltså väl mottagen av både fans och kritiker. Sorry MJ och Kermit ;) Till och med James Cameron har sagt att han gillade den - och att han själv inte kunnat gjort något så mycket bättre.

Filmen är IMHO helt klart godkänd. Inte dålig, men heller långt ifrån något mästerverk.

I USA gick den sämre än förväntat. Kostade 200 miljoner dollar ( :o ) och spelade in 150 miljoner. I restan av världen (däribland skandinavien) gick den betydligt bättre. Där spelade den in 284 miljoner dollar (totalt alltså 433 miljoner).

Edited by Johannes NA, 28 June 2004 - 16:42.

------>Sci-Fi Nytt <-------

#63 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 28 June 2004 - 17:12

Sorry MJ och Kermit

Vad hände med "respektera andras åsikter"? Både jag och Mara tycker det är dynga som inte ens är i närheten av de två första filmerna. Båda har vänner som tycker likadant. Jag har läst en hel del dåliga recensioner, kanske mest svenska, men ändå.

Hur mycket pengar en sådan film tjänar in är rätt ovidkommande eftersom det är en Terminator-film. Namnet säljer.
*Hockey och superhjältar*

#64 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 28 June 2004 - 17:15

Okej då, jag menade av de flesta fans och kritiker, så klart. Och dessutom använde jag mig av en ;) -smiley vilket indikerade att jag sa det med blinken i ögat :) Själv gillade jag ju dne heller inte så värst.

Edited by Johannes NA, 28 June 2004 - 17:16.

------>Sci-Fi Nytt <-------

#65 Forever Xena

Forever Xena

    Warrior Princess

  • Moderator
  • 10,223 posts
  • Gender:Male

Posted 26 September 2004 - 15:41

Is James Cameron involved with Terminator 4?
Posted on Fri, 24-Sep-2004

The rumours have been flying thick and fast around the web lately about "Terminator 4" and whether it will actually happen or not.

Some rumours have suggested that The Rock will be taking over the role of the newest machine, and even stories of Orlando Bloom have surfaced on UK television lately.

With that in mind, one scooper wrote into us with a bit more info:

"My reliable source very, very close to Mr. Titanic himself, James Cameron, has told me that he is going to get involved with 'Terminator 4'. The king of the world might either write and produce T4 or just write it!"

Not the first time that rumours have come up involving James Cameron returning to the series, remember that we had years of stories regarding his involvement with "T:3" which ended up being handled by Jonathan Mostow.

Still, if it does come true, we'll have the famous "Lightstorm Spy" to thank for the heads up.

Meanwhile, Variety is saying that John Brancato and Michael Ferris have completed the draft for the film - with some side-aid from Jonathan 'T3' Mostow - with 2005 looking like the year that "T4" will head before the lens. Interestingly, the trade remarks that Schwarzenegger's role might be pretty limited in the film - if he's in it at all - because of his commitments to California. What will probably happen is another big-namer will be introduced as a new Terminal model - but how are folks going to to take to say The Rock or Vin Diesel as The Terminator? After all, it's been Arnie's game for so long.

- Adam Weeks.


Moviehole

Edited by Georgia, 05 March 2007 - 13:19.
hopslagning av 2 trådar + ändrad ämnesrubrik

Xena doesn't just have a warcry. She made war cry. Just ask Ares

For Xena, death is never permanent. Its just a slight set back and always part of her plan.

If you're going through hell, keep going.Winston Churchill

Combat Information Center

Min avatar samling


#66 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 September 2004 - 15:59

Debaclet med T3 gjorde mig rätt off på Terminator faktiskt. Blev nästan arg av det skräpet. Men om Cameron skulle vara inblandad skulle det kanske, kanske vara något värt att se.
*Hockey och superhjältar*

#67 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 26 September 2004 - 15:59

Bra om Cameron är med igen men väldigt dåligt ifall dom tar någon känd stjärna för att spela rollen Terminator. Dom ska ta någon relativt okänd person, annars tror jag inte att man skulle ta Terminatorn på för stort allvar.
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.

#68 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 26 September 2004 - 19:14

Alltså Arnold är inte nödväng längre, hur många infiltrations robotar som ser ut som tyska muskelknuttar kan man sända iväg.

Stående order inom motstånsrörelsen skjut alla främlingar som bryter på tyska och är muskulös 2 meter lång och har kort hår.

#69 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 26 September 2004 - 19:29

Håller med. Förutom att Arnold är österrikisk. ;)
*Hockey och superhjältar*

#70 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 27 September 2004 - 09:37

Håller med. Förutom att Arnold är österrikisk. ;)

<{POST_SNAPBACK}>

De pratar tyska i Österike...."ser ut om" är en tolknngsfråga :) jo de stämmer att han är från Österike.

Edited by rehnvall, 27 September 2004 - 09:38.


#71 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 September 2004 - 09:52

Heh. snygg räddning. :D
Men de bryter väl sin tyska på lite annorlunda sätt än i Tyskland? ;)

Iaf, låt oss inte missa poängen: Arnold är inte nödvändig längre. Sen om de kan hitta någon bra skådis är en annan fråga..
*Hockey och superhjältar*

#72 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 27 September 2004 - 12:40

Bara det inte blir The Rock. Hu.
------>Sci-Fi Nytt <-------

#73 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 27 September 2004 - 13:43

läste i metro idag att arne bara skulle va me lite grann i t4...
mja, hoppas oxå att d blir nån relativt okänd... nån dålig jävel som inte vet va ansiktsuttryck betyder... för d va väl så arne fick rollen i ettan? :P
läste för länge sen oxå att nån av writersarna sa att filmerna bygger ju på allt d här me judgement day å skynet, inte arne. sen skrev dom vilka som kunde ta över å d va bush, bruce willis å tim allen (tror ja)
willis kommentar skulle iaf vara "how can a guy end up in the same warzone twice?"
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#74 Groundsplitter

Groundsplitter

    Senior Captain

  • Members
  • 626 posts
  • Gender:Male
  • Location:Knivsta

Posted 29 September 2004 - 14:17

Heh. snygg räddning. :D
Men de bryter väl sin tyska på lite annorlunda sätt än i Tyskland? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Som om en amerikan skulle höra skillnaden... Man skulle kunna sätta in Dolph Lundgren och låta honom bryta på svenska, och bilden skulle fortfarande vara perfekt.
Samlingsplatsen för alla nordiska Transformersfans: NTFA

#75 StarBld

StarBld

    Silent Castaway

  • Members
  • 1,397 posts
  • Location:Stockholm
  • Interests:Serier, tecknat, retro, spel, rollspel, figurspel, film, böcker och samlarprylar.

Posted 29 September 2004 - 17:27

Heh. snygg räddning. :D
Men de bryter väl sin tyska på lite annorlunda sätt än i Tyskland? ;)

<{POST_SNAPBACK}>

Som om en amerikan skulle höra skillnaden... Man skulle kunna sätta in Dolph Lundgren och låta honom bryta på svenska, och bilden skulle fortfarande vara perfekt.

<{POST_SNAPBACK}>

Dolph Lundgren spelar ändå mest Ryssar :)
HK-47: You are like a delightful random cruelty generator, master, poisoning all you touch with your presence. You are a testament to all organic meatbags everywhere.