Jump to content

Photo

I am Legend


  • Please log in to reply
53 replies to this topic

#1 Adama

Adama

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 11 June 2007 - 20:23

Såg precis trailer från filmen I am legend på http://www.apple.com...b/iamlegend/hd/.

Måste säga att jag blev helt eld och lågor när jag hörde att denna boken skulle göras till film eftersom jag läst boken massor av gånger. Smolk i Glädjebägaren kom dock när jag insåg att Will Smith skulle spela huvudrollen. Fick I am robot flashbacks. "Vampires? Aw HELL NAW!" Å andra sidan efter att ha sett trailern kan jag nog leva med Will. Förhoppningsvis så innebär det att filmen fått skithög budget.

GoGo postapokalyptisk action med vampyrer :)

Edited by Georgia, 07 December 2007 - 23:34.


#2 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 11 June 2007 - 20:26

Swooooosh......


Ämnet flyttat till spoilerforumet. //moderator
Support your local search and rescue unit - get lost.

#3 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 11 June 2007 - 21:34

Ah, hörde talas om den här, men har inte följt utvecklingen. Trailern ser intressant ut iaf, så det blir ett biobesök. Länge sedan jag läste boken, så jag minns inte riktigt vad som händer och fötter. Kanske skall vänta med en omläsning tills jag sett filmen. Man blir gärna besviken annars.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 June 2007 - 02:57

Åh, jag älskar Will Smith. Min absoluta favorit skådespelare. :) Den här ska jag deffinitivt se. :)
Känner inte till boken men trailern såg väldigt lovande ut. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 12 June 2007 - 11:16

Nä, förhoppningsvis blir det här ingen upprepning av I, robot som var, om inte en urinstråle riktad mot Asimovs grav, så iaf en bastardisering av mannens literrära arv. Jag trodde att skådisars jobb var att sätta sig in i gestaltningen av karaktärer men Del Spooner verkade skriven exklusivt för Smith. Jag hade kunnat leva enbart med att filmen satte action i främsta rummet och föste undan SF-tematiken till bakgrunden men den gatusmarta gycklarkomiken var helt malplacerad i en film som egentligen borde utforska människans och robotens "herre-slav"-förhållande till varandra med utgångspunkt från de etikfilosofiska och existentiella dimensioner som genomsyrar Asimovs verk.
Vi hade kunnat få 2000-talets "Blade Runner"; istället fick vi bullet-time och produktplacering in absurdum. Smith måste ha trott att han medverkade i "Men in Black 3" eller nåt - ena stunden är hans karaktär cynisk och livstrött, andra kläcker han ur sig dumsmarta vitsigheter på löpande band. Producenterna borde ha låtit originalstoryn behålla sitt originella usprung istället för att slösa pengar på rättigheterna till Asimovs bok i ett lamt, urvattnat försök att rikta sig till fanskaran. Bläh.

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 12 June 2007 - 22:16

Ser intressant ut. Och Will Smith i huvudrollen är ju inte helt fel.

Winter is Coming


#7 Adama

Adama

    Cadet Third Year

  • Members
  • 16 posts

Posted 13 June 2007 - 00:31

Ser intressant ut. Och Will Smith i huvudrollen är ju inte helt fel.


Verkar vara endel Smith fans här. Tycker det är lite konstigt att dem tar Smith i huvudrollen efter som mannen i boken är vit och typ 2m lång. Men redan efter att ha sett trailern så kan jag säga att dem inte följer boken speciellt noga, inte så konstigt då den är väldigt kort iof. Ser bra ut iaf.

#8 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 June 2007 - 00:55

Producenterna borde ha låtit originalstoryn behålla sitt originella usprung istället för att slösa pengar på rättigheterna till Asimovs bok i ett lamt, urvattnat försök att rikta sig till fanskaran. Bläh.


Fast nu skrevs manuset efter vad jag har hört långt tidigare innan man fick rättigheten till Asimovs varumärke. Då de fick rättigheterna ändrade de namnet och gjorde småjusteringar i manuset.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#9 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 13 June 2007 - 09:15

Problemet med Will Smith är väl att han är just Will Smith, dvs. spelar inte speciellt annorlunda oavsett rollkaraktär. Haken är att jag gillar hans sätt att spela :)

Settingen på filmen (har inte läst boken) verkar bra, men det är svårt att säga utifrån trailern hur väl det förverkligas.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#10 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 13 June 2007 - 10:43

Fast nu skrevs manuset efter vad jag har hört långt tidigare innan man fick rättigheten till Asimovs varumärke. Då de fick rättigheterna ändrade de namnet och gjorde småjusteringar i manuset.

Precis vad jag menade. Någon upptäckte ytliga likheter mellan Hardwired-manuset, som det kallades från början, och Asimovs verk och tänkte att en lös koppling till novellsamlingen var befogad. Utan att inse att det skulle behövas inte-så-små justeringar för att göra mannen rättvisa .

#11 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 13 June 2007 - 11:39

Jag tror förklaringen är enklare än så - ändra namnet och inkludera Asimov så får du X antal extra itttar och därmed Y antal mer pengar. Likheten var nog mindre viktig ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#12 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 14 June 2007 - 14:19

Jo, och det säger också en del om tankegången hos pajasarna som styr branschen. Asimovs namn är inte speciellt känt utanför SF-kretsar och lär därför inte dra någon annan till bian än SF-nördar, varav de flesta säkert hade gått och sett filmen ändå. Den har ju robotar, framtidsmiljö, artificiella intelligenser och... fler robotar. Den säljer sig själv till denna målgrupp. Så om de inte fick rättigheterna för en spottstyver så verkar det hela något obefogat.

#13 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 14 June 2007 - 14:44

Nu måste medges att "I, Robot" inte direkt var jättekass. Inte sådär jätteasimovskt, men å andra sidan är han inte så förfärligt känd för sina actionsekvenser som en Hollywood-SF verkar kräva 99% av fallen.

Men som standardaction så tyckte jag den höjde sig över genomsnittet. Och den är iaf bättre än sömnpillret "Bicentennial Man" (läs novellen istället)...

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 17 August 2007 - 14:46

Fyra bilder från filmen. Dock ganska intetsägande.

Källa: Bloody Disgusting

Posted Image

Posted Image

Posted Image

Posted Image

#15 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 October 2007 - 13:12

Den officiella hemsidan för filmen har nu öppnats.

#16 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 07 October 2007 - 01:18

Sweet.
"There once was a man from Nantucket..."

#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 October 2007 - 01:45

Jag ser fram mot den här filmen. :) Synd bara att jag blev spoilad i den här tråden om att det handlar om vampyrer för det hade varit kul att överaskas när man såg filmen men det kanske är något som framgår tidigt i berättelsen eller?
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 October 2007 - 12:12

Första postern

Posted Image

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 October 2007 - 07:21

Det har dykt upp en ny trailer. Eller trailer kanske är fel definition av det hela. Det är en animerad kortfilm som visar lite när det går åt skogen med världen tiden innan själva långfilmen utspelar sig.

Kortfilmen kanske inte berättar så mycket storymässigt, den försöker nog mer bara förmedla en känsla. Hur som helst är den värd att se som pepp innan I am Legend rullar upp på den vita duken runt den 25:e december (Det är Danmarks premiärdatum, borde bli ungefär detsamma i Sverige). (Källa)

Se filmen här.

Ganska intressant.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 October 2007 - 13:10

Tycker den förmedlar en bra känsla och var klart intressant att se. :)

#21 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 24 October 2007 - 12:46

IGN - I Am Legend Trailer 2

#22 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 24 October 2007 - 13:31

Oooh, denna måste jag se

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#23 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 07 November 2007 - 13:25

Längst ner på den här sidan hittar ni 3 nya TV Spots till filmen.

Edited by Cartman, 07 November 2007 - 13:26.


#24 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 November 2007 - 14:06

ShockTillYouDrop.Com - WB Establishes I Am Legend Community

Source: ShockTillYouDrop.com, Warner Bros. November 13, 2007

Warner Bros. has set up a special online promotion for I Am Legend (opening December 14th) starring Will Smith and Alice Braga.

I-AM-IMMUNE.COM is the ultimate community for people who want the full I Am Legend experience. Along with an online campaign, I-AM-IMMUNE.com - the official community for I Am Legend - will give members exclusive access to information about the film, a chance to voice their own opinion, online & street challenges, free swag, daily updates, message boards, insane prizing and the opportunity to see the biggest movie stars of the year at the largest movie premiere of the century.

As a member of I-AM-IMMUNE.COM, your objective is to stay active to stay immune. Members will be tasked with weekly online challenges to help promote the site and film, along with 3 offline challenges, which will give members the opportunity to earn free swag and chance to win a VIP Trip for 2 to New York City for the world premiere of I Am Legend at Madison Square Garden (air fare and hotel stay are covered).

In terms of Street Challenge's, member's of I-AM-IMMUNE.com will visit a section of the site - called Street Challenges - where they will be tasked with going to a specific location, on a specific day and time within their city (one of 14 markets) to pickup an exclusive swag item, which will contain a code that must be entered into the Street Challenges section of the site. Once the code is entered, they will be eligible to win prizes and gain access to the next Street Challenge.


Edited by Cartman, 14 November 2007 - 14:07.


#25 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 November 2007 - 14:03

Bloody Disgusting - ET Goes Behind-the-Scenes of I Am Legend

Source: ET Online

Wednesday, November 28, 2007

If you head on over to ET Online you can watch a special behind-the-scenes feature for Warner Bros. I Am Legend adaptation, which hits theaters everywhere (including IMAX) on December 14.


Edited by Cartman, 29 November 2007 - 14:03.