Jump to content

Photo

Release-fest för Svenska SuperSerier #13, på SPX?


  • Please log in to reply
46 replies to this topic

Poll: PARTY-TIME!

Vilken dag ska vi ha partaj?

You cannot see the results of the poll until you have voted. Please login and cast your vote to see the results of this poll.
Vote Guests cannot vote

#1 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 April 2011 - 22:16

Det här är en liten idé som vi har funderat på i några veckor nu, på redaktionen.

Är det någon som är intresserad av att komma förbi kanske, och träffa oss alla, samt ta en rusdryck eller alkoholfritt alternativ, med oss? =)

Vi funderar just nu på vilken dag som skulle vara bra, och egentligen finns det bara två alternativ. Fredagen den 6e Maj, eller Lördagen den 7e Maj.

Men isåfall, vilken tid? Vad passar bäst?

Låt höra go' vänner! Och lägg gärna en röst i vår lilla omröstning om det hela också. =)

Föreslå även gärna lite ungefärliga tider som ni skulle föredra. Skulle vara en bra måttstock, så vi kan jämföra med dom evenemang som är igång efter seriemarknaderna.

Vars kommer det hela ske? Inte helt klart ännu, men vi siktar på två möjliga ställen, antingen ett hak i närheten av "plattan" som Kulturhuset ju ligger granne med, eller så blir det en bit längre bort, i Gamla Stan. =)

Om nån vet om ett bra ställe att ta sig en stärkare på i stockholm, så tveka inte att föreslå det!

SÅ! Let's get down to biznizz... ^^

#2 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 21 April 2011 - 22:35

Hade gärna dykt upp, men jag har inte den ekonomiska friheten att bara resa till Stockholm bara sådär.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#3 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 22 April 2011 - 01:02

Jag röstade för fredagen. Dels för att lördagen innehåller Galago-fest, vilket jag misstänker att det finns ett visst intresse för. Dels för att jag själv funderar på att vara med om ett spex plus tillhörande fest på lördagen. Som motargument mot mig själv kan jag nämna att det är konsert på fredagen.

Programmet för Small Press Expo finns på http://seriefestival.../p/program.html

Som påpekat ovan får ni gärna både rösta och lämna en kommentar med förslag. Exempelvis gällande klockslag och plats. Pubbar i närheten av Sergels Torg är den huvudsakliga tanken, men vi har också nämnt möjligheten att hålla till i någon park. Då kanske man skulle kunna göra grillfest av det. Dock skulle det innebära att vi sätter oss i vädrets våld.

Vänta inte länge med att rösta, för vi tänkte bestämma oss hyfsat snart!

#4 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 26 April 2011 - 17:21

Nu har vi beslutat att festen blir på lördagen. Mer information kan ni vänta er.

#5 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 May 2011 - 20:17

Hur gick det på SPX? Sålde ni nåt? Träffade ni lite kul folk? Finns några foton?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#6 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 May 2011 - 22:30

Vi ska nog ha några foton faktiskt? =) Johan, visst tog vi ett eller två även när vi var och tog oss en stärkare?

Vi sålde ca 35 nummer, om jag inte minns fel? Vill minnas Viktor nämnde dom siffrorna. Nästan alltihop var dock Nr 12, som verkade vara det enda nummer som dom flesta läsare ännu inte hade.

Vi hade en kul runda, och vi ska försöka snickra ihop ett litet reportage om vårt besök på Judiska Museet, till och med. =) Dock så måste man ju idas sätta sig in den ädla konsten med ljudredigering...

#7 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 14 May 2011 - 22:58

Så många köpte inte nummer 13?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#8 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 15 May 2011 - 00:30

Nja, alltså vi tryckte bara en liten radda av Specialutgåvan, och den gav vi ju bort det mesta av. =)

Kommer för övrigt komma upp ett till tillfälle att plocka upp några gratis-ex av den utgåvan, senare i sommar! :thumbsup:

Det blir på en mässa i Umeå, i Samband med en invigning där.

Tyvärr har vi inte så mycket detaljer än, men vi jobbar på det, förhoppningsvis har vi mer att säga under nästa vecka.

#9 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 15 May 2011 - 00:47

Ja visst ja, glömde att det var en gratis specialutgåva. Hur många gav ni bort om man får fråga?
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#10 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 May 2011 - 10:46

Vi ska nog ha några foton faktiskt? =) Johan, visst tog vi ett eller två även när vi var och tog oss en stärkare?

Vi sålde ca 35 nummer, om jag inte minns fel? Vill minnas Viktor nämnde dom siffrorna. Nästan alltihop var dock Nr 12, som verkade vara det enda nummer som dom flesta läsare ännu inte hade.

Vi hade en kul runda, och vi ska försöka snickra ihop ett litet reportage om vårt besök på Judiska Museet, till och med. =) Dock så måste man ju idas sätta sig in den ädla konsten med ljudredigering...


Det är ju alltid så att de nya numren säljer mest. Och nu var det alltså bara ett nytt nummer. När vi hade tre nya nummer (7+8+9) sålde vi över 90 ex. Två nya nummer (10+11) året därpå resulterade i drygt 70 sålda ex. Och nu alltså 35 ex med ett nytt nummer. Sambandet är ganska tydligt. Hoppas ni gav bort många nr 13 med tanke på att ni kunde ha sålt 30-40 ex. Synd att inte omslaget på tpb-formatet fick chansen att locka köpare. Det var ju min tanke när jag gjorde det. Jag tror det hade sålt en hel del. Hur tänkte ni där?

Reportaget ser jag fram emot!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#11 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 15 May 2011 - 19:35

Thomas och Elof har ju gjort saker som är med i tidningen, så de kommer väl att få specialutgåvan på posten... eller?

Foton finns, ja. Jag tog några, Lasse tog några, Viktor tog några. (Om Sebbe tog några, gjorde han det i smyg utan att jag märkte.) Vi har tänkt att de ska läggas upp på Facebook och bloggen i en mycket snar framtid, men först ska vi nog se till att ge dem till varandra, så att den som ska lägga upp dem har alla bilderna.

#12 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 15 May 2011 - 23:39

Fel, Lars. Det var runt 50 tidningar vi sålde. ;) Och vi sålde minst ett ex av alla nummer från 1 till 12 utom nummer 6. ^^

Jag tar inte foton av regel. Jag är rädd att ta foton av nån som inte vill bli fotad av misstag.

Och alla medarbetare och lotterivinnare får förresten varsitt ex av specialutgåvan, som Viktor plockade med sig hem efter SPX för att kunna skicka vidare.

#13 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 16 May 2011 - 05:42

50 sålda ex med bara ett nytt nummer var ju inte så dumt! Kul att nästan alla nummer sålde lite också! Men varför hade ni inte tryckt ordinarie nr 13 och sålt det med?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#14 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 16 May 2011 - 10:52

Som jag sa (fast någon tog bort mitt ögonblick av sanning), vi fick veta det försent, numret hade redan tryckts, och det vara bara drygt en månad kvar till SPX.

#15 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 16 May 2011 - 11:23

Jag var på plats å skakade hand med redaktionen. Trevliga grabbar, dom som var på plats dvs. De var så snälla att jag fick ett ex av nya. I Like it!!!!

#16 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 16 May 2011 - 15:02

Jaså, var du förbi, Mario? Jag måste ha missat dig. Äsch! :blush: :ph34r:

Det var förmodligen när jag sprang runt och snackade med folk, skulle jag gissa. Kul att du hann förbi även i år ändå. =)

#17 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 16 May 2011 - 17:10

Som jag sa (fast någon tog bort mitt ögonblick av sanning), vi fick veta det försent, numret hade redan tryckts, och det vara bara drygt en månad kvar till SPX.

Vad var det ni fick veta för sent?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#18 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 16 May 2011 - 17:18

Kunde inte i år, men någon gång i framtiden vore det skoj att träffa er! Kanske när ens liv har ordnat upp sig lite mera. :)
*Hockey och superhjältar*

#19 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 16 May 2011 - 20:26

Jag tar det igen.

(Rör inte, Lars!)

Genom ett litet kontraktsmisstag så fick Serieplaneten ensamrätt på allt Marc Saunders-material. Vi fick inte reda på det förrän vi redan hade tryckt SSS #13 med License to Kill - Epilogue, och kunde då inte sälja dessa för inkomst. Mikael Bergkvist ersätter oss för kostnaden av tryck och frakt. Vi trodde att vi skulle få ge ut dessa gratis istället, men tyvärr, Serieplaneten var alltför nervösa att vi skulle dra all uppmärksamhet till oss. Därför gick vi (jag själv högst motvilligt) med på att inte ge ut några ex av SSS #13 innanför SPX's dörrar.

Vi skall trycka en ny upplaga så fort vi fått våran ersättning, utan License to Kill, och sen lägga den här lilla fadäsen bakom oss.

#20 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 16 May 2011 - 20:46

Oj vilken historia. Själv tror jag att Serieplaneten gjorde en miss. Det hade nog gett dem mer uppmärksamhet om det funnits mer LTK-material ute. Men det är väl sånt som händer. Nu har vi plötsligt fått en unik och eftertraktad upplaga istället, lite coolt på nåt sätt. Hoppas ni gav bort många! Kör hårt med nya upplagan!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#21 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 21 May 2011 - 17:46

Och alla medarbetare och lotterivinnare får förresten varsitt ex av specialutgåvan, som Viktor plockade med sig hem efter SPX för att kunna skicka vidare.

Är medarbetarexemplaret på gång? Otroligt nyfiken och lässugen!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#22 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 May 2011 - 04:06

Vi har just startat diskussion om det, Thomas. =) Ska se vad vi kommer fram till.

#23 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 28 May 2011 - 13:16

Kom ni fram till något?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#24 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 01 June 2011 - 20:10

Får man inget svar?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#25 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 01 June 2011 - 22:31

Vi jobbar på det, det är väldigt få personer som vi ska skicka ex till kvar.