Jump to content

Photo

SPX 2010


  • Please log in to reply
58 replies to this topic

#1 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 13 October 2009 - 18:37

Ngn som vet när detta blir av? Eller så? Hittar ingen info på nätet, funderar nämligen på att hyra ett litet bord där och då skulle det vara roligt att dela bord med SSS.

#2 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 October 2009 - 19:16

Informationen om SPX brukar komma ganska sent. Det har ju bara blivit större å större, så jag utgår ifrån att det blir 2010 också. Typ sista helgen i april. Hittills har man kunnat få bord gratis, så vi behöver inte dela. Men gärna ha borden bredvid varandra. Det vore kul!
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#3 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 October 2009 - 21:43

Jag funderar helt klart på att hänga på resten av SSS-gänget ner till SPX nästa år, så det här kommer nog bli en intressant tråd. =)

Någon som vet vad det billigaste sättet att ta sig till Storschet är nu för tiden? Är det fortfarande flyg, månne...?

#4 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 08 December 2009 - 20:47

Eftersom jag har missat evenemanget varje år hittills vore det ju fint om de denna gång slängde fram ett datum i tid för att jag ska upptäcka det innan det är för sent.

Bord, pratar ni... Undrar om det kan vara lönt att jag skaffar ett så'nt... Förhoppningsvis har det kommit ut åtminstone ett nytt nummer av Berättelser från Trakten innan det är dags...

#5 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 08 December 2009 - 21:14

Jag är nyfiken angående SPX grejen, var brukar det vara? Så fort ni vet var och när kanske ni lägga ut datum och så att jag vet om jag kan ta mig dit eller ej.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#6 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 08 December 2009 - 21:20

SPX brukar äga rum i sista helgen i april, i Stockholms kulturhus vid Sergels torg. Oerhört centralt i Stockholm med andra ord. Att skaffa bord kostar inget, så det kan det vara värt om man ska sälja eller visa något.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#7 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 08 December 2009 - 21:24

Men när vi var där förra året, diskuterades det att det skulle kosta smått att ha ett bord på mässan till nästa års mässa, men det kan vara det samma som alltid att så länge man har ringt eller mailat serieteket en tid innan då har man garanterat bord. Sen gäller det bara att vara där tidigt så att man kan få ett bra plats på mässan.

#8 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 31 January 2010 - 10:29

Kanske vore bra att ge ut info om schemat på mässan nu:

fredag 23 april, kl 15-19
lördag 24 april, kl 11-22
söndag 25 april, kl 11-18

Mer info:
http://www.kulturhus...lt.asp?id=31606

#9 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 31 January 2010 - 18:31

Aha!
*Skriver upp i almanackan.*

#10 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 13 February 2010 - 19:42

Pastat från Kulturhusets hemsida.

spx10 - Boka bord
I slutet av april då Stockholm är som vackrast är det dags för small press expo 2010, och redan nu är det dags att anmäla sig.

Small press expo är den självklara mötesplatsen för Sveriges serieförlag och serieskapare. I år ligger fokus på Storbritannien och på genrerna äventyr och historia. Fanzinemarknaden, denna kokande kittel av kreativitet, utgör som vanligt festivalens kärna. Det bjuds dessutom på en uppsjö av olika programpunkter - möten med nordiska och internationella gäster, workshops, filmvisningar, performance, föreläsningar, signeringstillfällen med mera.



Vill du medverka under spx10?

Oavsett om du vill dela med dig av ditt allra första seriefanzine eller om du driver ett eget förlag är du välkommen till spx som utställare. Vill du samarbeta med small press expo på något annat sätt eller har ett uppslag för en programpunkt, vänligen kontakta oss!



Så här gör du för att anmäla dig!

OBS! Nytt för i år är en anmälningsavgift i samband med din bordsbokning på 300 kronor. En faktura kommer att skickas ut till dig när vi fått din anmälan. Anmäl dig senast 31 mars!

1. Skicka in dina kontaktuppgifter. Skicka följande uppgifter till denna e-postadress: anders.lundgren@kulturhuset.stockholm.se. o:p

a. Namn (är ni flera som bokar, se Frågor och svar nedan)o:p

b. Personnummer/organisationsnummero:p

c. Fullständig adress (gatunamn, postnummer, ort)o:p

d. Telefonnummero:p

2. Betala din faktura. Fakturan kommer att skickas hem till dig efter anmälan. Anmäl dig senast 31 mars!o:p

3. Ackreditera dig på festivalen. Tidigt i april skickar vi ut mer information om festivalen och om hur du gör för att ackreditera dig, vilket du kommer att kunna göra från och med 13 april på Serieteket. Då får du bl a reda på var ditt bord är placerat.o:p

4. Kom till festivalen! Som utställare är du välkommen att komma in på spx festivalområde redan på fredag 23 april och göra i ordning ditt bord. Dörrarna är öppna mellan kl 15.00 och 19.00. Festivalen öppnar för utställare kl 10 och för allmänheten på lördag 24 april kl 11.00.o:p

---

Några som vill vara med och hjälpa till vid SSS-bordet, kanske?

#11 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 12 March 2010 - 08:56

Skulle man kan kunna få dela bord en dag med SSS? Tror inte att jag kan stå hela helgen vi ett eget bord. Självklart så hjälper jag till vid SSS bordet den dagen oxå.

#12 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 12 March 2010 - 10:28

Skulle man kan kunna få dela bord en dag med SSS? Tror inte att jag kan stå hela helgen vi ett eget bord. Självklart så hjälper jag till vid SSS bordet den dagen oxå.


Jag vet inte om det går att få dit någon extra nu, vi har redan bokat bord för fyra personer. Men det kanske går ändå, min kompis William var inte anmäld och fick hoppa med förra året.

#13 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 12 March 2010 - 18:16

För oss så är det då inga som helst problem. :) Och så länge alla inte sitter samtidigt så ofta, så märker väl ingen funktionär ett dugg ändå, väl?? ;)

Sen vill ju säkert inte alla sitta samtidigt för det mesta, det blir ju ganska tungt i längden faktiskt.

Hej, nån som minns vad mangakillarna som vi satt bredvid i Malmö hette? Skulle vara kul att höra om dom vill sitta bredvid på SPX också. Tyckte dom var så trevliga nämligen.

Edited by PredaBot, 12 March 2010 - 18:26.


#14 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 12 March 2010 - 18:29

Vi får ju självklart sälja vad vi vill vid vårt bord (det betalar vi för), så vill vi sälja Terrortubs serier så gör vi det. Kan inte tänka mig att det vore otillåtet. Och vi kan självklart bjuda in en besökare att sitta med oss om vi vill. Inga problem. Ska bli kul att ses! :popcorn:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#15 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 13 March 2010 - 12:44

Har ni kanske lite plats för Berättelser från Trakten också?

#16 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 13 March 2010 - 21:18

Vi får ju självklart sälja vad vi vill vid vårt bord (det betalar vi för), så vill vi sälja Terrortubs serier så gör vi det. Kan inte tänka mig att det vore otillåtet. Och vi kan självklart bjuda in en besökare att sitta med oss om vi vill. Inga problem. Ska bli kul att ses! :popcorn:


Låter jättebra! Tack! Ja det ska bli roligt att träffa lite folk in real life! :)

#17 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 13 March 2010 - 21:26

Nu när vi tackat ja till Terrortub kommer kanske fler att vilja haka på. Så jag tycker att vi säger ja till Den Gröne Hämnaren också, men att sedan blir det stopp till flera för att vi ska få plats. Vad säger resten av red?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#18 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 13 March 2010 - 22:19

Meh, lite flexibla kan vi nog vara. Jag tror personligen inte att det blir några fler SSS forumiter på mässan, så vi kan väl säga att det räcker såhär om ingen annan vill vara med. Så... Kanske. XD

#19 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 13 March 2010 - 22:27

jag säger bara att det är skoj att träffa alla i SSS IRL =)

#20 Sret

Sret

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,296 posts
  • Gender:Male
  • Location:Gromköping

Posted 13 March 2010 - 22:34

jag säger bara att det är skoj att träffa alla i SSS IRL =)


Synd att jag inte kan vara där, hade varit kul.
Jag är normal, fråga tvålen om ni inte tror mig.

#21 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 March 2010 - 10:30

Så jag tycker att vi säger ja till Den Gröne Hämnaren också


Tackar, tackar!
Kan ju påpeka att det inte är helt klart att jag kommer dit ännu, men detta ökar ju motivationen en bit till.

#22 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 14 March 2010 - 12:13

Klart du ska delta!!! :popcorn:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#23 Pepe

Pepe

    Senior Commander

  • Members
  • 303 posts
  • Gender:Male
  • Location:STHLM

Posted 15 March 2010 - 10:19

Jag håller med om att det kommer att bli kul att träffa er alla... Kommer att hälsa på er för att träffa er IRL. Man kanske kan ordna nått på kvällen. Ta en öl eller fika för att snacka lite skit (inte bajs dock). Kan vara en kul grej bara. Eller vad sägs?

#24 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 15 March 2010 - 14:17

Verkar som vi blir ett redigt gäng även om vi inte alla är i båset samtidigt. Och visst, låter kul Mario. :)

Få se nu, Daniel Thollin, Sebastian Sandberg, Thomas Fels, Viktor Matiesen, Lars Johansson, Mario Toro och så tror jag att Daniel Olsén skulle sälja Served #2 på plats...

Vi kanske kan spara porto och ge ut nästan alla medverkarex av nummer 11:a på plats, vad tycker ni, Viktor, Thomas? ;)

#25 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 15 March 2010 - 17:17

Jag tycker vi ska göra ett enda stort SSS11-regn över hela SPX!!! Konfetti med hela serietidningar! Sedan flyger vi med en jumbojet över landet och bombar med alla nummer! :rambo:
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier