Jump to content

Photo

Webb-TV


78 replies to this topic

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 April 2007 - 08:06

Dessutom finns en så kallad "offline tracking"-funktion som sparar information om hur filmerna används och sedan skickar den till producenten så fort spelaren får kontakt med internet.

Det lät ju.... tryggt... (för bolaget alltså). :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 April 2007 - 11:28

KLICK! TV på nätet

Whytv heter en alternativ TV-kanal på nätet - och den är dessutom svensk! Det här måste nog vara den första internetkanalen för unga inom film- och tevebranschen. Något som är bra är att allt material på sidan går igenom en redaktionell kvalitetskontroll. På sidan samsas kortfilmer, novellfilmer och intervjuer med webb-tv-kanalens egna program. Så om du är filmare med ambitioner kan det här vara en bra scen att visa upp sig på.
» www.whytv.se


Edited by XC, 18 April 2007 - 11:28.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#28 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 April 2007 - 15:41

BBC NEWS | Technology | BBC to open up archive for trial

The BBC is to open up its vast archive of video and audio in an on-demand trial involving more than 20,000 people in the UK.

Full-length programmes, as well as scripts and notes, will be available for download from the BBC's website.

The pilot is part of the BBC's plans to eventually offer more than a million hours of TV and radio from its archive.

The BBC's Future Media boss Ashley Highfield made the announcement at an industry conference in Cannes.

"Our audience increasingly want and expect to dictate how, when and where they get our services," he told the conference.

Mr Highfield, director of Future Media and Technology, said the BBC was starting to deliver content in a "hybrid environment", in which digital TV, radio, the web, set-top boxes and personal video recorders were combining to offer interactive services.

He said the corporation's end ambition was "one day enabling any viewer to access any BBC programme ever broadcast via their television", and highlighted the need to bridge the divide between TV and content with online connections.

Broadcasters around the world are grappling with the shift to on-demand media, with many firms now offering content online or via mobile devices.

Channel 4 in the UK has launched its on-demand service via the net and cable services, while networks in the US are shifting content to platforms such as iTunes and the web.

At the Cannes event Mr Highfield announced:

# The BBC's proposed iPlayer service, offering catch-up TV via the web and cable TV, would be re-engineered to work with Apple Macs and would eventually roll out to digital terrestrial TV (DTT) and set-top boxes.

# A trial of hybrid set-top boxes which are connected to the net and can record TV to access BBC archive material.

# The desire to "future-proof Freeview with additional advanced interactive and digital functionality" so it could offer catch-up TV and access archive material.

The archive trial will make available 1,000 hours of content drawn from a mix of genres to a closed number of people. About 50 hours - of both TV and radio programmes - will be available in an open environment for general access.

Mr Highfield said: "It will test what old programmes people really want to see, from Man Alive to The Liver Birds, how they want to see them - full length or clip compilations, and when they want them - in 'lean-forward' exploratory mode similar to web surfing, or as a scheduled experience more akin to TV viewing."

The trial would also be used for the BBC to understand just how much content should be offered free to viewers and "where we should draw the line between a licence fee funded service and a commercial service," said the BBC executive.

The BBC hopes that the archive would one day be available online, and on TVs via set-top boxes, either future Freeview players or via Internet Protocol TV.

"Getting our BBC iPlayer seven day, catch-up TV service and our archive pilot out on to the web is one thing, but clearly the biggest available audience is sat in front of the television," explained Mr Highfield.

The BBC iPlayer is expected to be launched later this year but is still subject to approval from the BBC Trust.

If launched, it is designed to offer a seven-day catch-up service for viewers who can download content onto their computers.

The BBC said it planned to offer the service first on computers running the Windows operating system and then on cable TV and other platforms such as Apple Macs, media centre PCs and smart handheld devices, such as mobiles or PDAs.

"Once we've done all that, we'll turn to the really tricky platforms: DTT via either PVRs or IP hybrid boxes."

The BBC's plans for the iPlayer were put on hold earlier this year after its regulators, the BBC Trust, asked the corporation to look at whether the iPlayer should be platform agnostic.

Mr Highfield said Apple's "proprietary and closed framework for digital rights management gives us headaches," but, "it is one of our top priorities to re-engineer our proposed BBC iPlayer service to work on Macs".

Of Freeview's future, Mr Highfield said: "It's critical that Freeview evolves as a compelling and competitive alternative to cable and satellite."

Mr Highfield said the BBC would be lobbying regulator Ofcom for allocation of spectrum to develop free high definition services for Freeview.

"New, hybrid set-top boxes, that combine broadcast TV with an IP connection, give us additional opportunities to deliver on-demand services via Freeview," he said.

"Hybrid boxes are a part of the future, as important - if not more so - than standard PVRs," he added.

People who are interested in participating in the trial should register at bbc.co.uk/archive.

Jaja. Jag läste att det bara gäller England. :P Det låter positivt tycker jag - även om jag kanske inte kommer att kunna utnyttja tänsten så kanske den kan visa att det finns underlag för en bättre satsning på webben. Svt försöker ju, men jag gillar inte den där 30 dagars spärren sommde lägger på allting.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#29 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 April 2007 - 08:00

Artikel om Joost tv.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#30 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2007 - 08:31

På Science fiction-kanalen tittar jag på en Bladerunner-inspirerad serie om onda androider. (Källa)

Ohh... Viktigaste meningen i hela artikeln. :D

Ser att Joost dessutom har samma system för Beta-testare som Gmail hade - dvs med inbjudningar...

Edited by XC, 27 April 2007 - 08:32.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#31 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 27 April 2007 - 08:41

Ser att Joost dessutom har samma system för Beta-testare som Gmail hade - dvs med inbjudningar...

Jo, det har länge funnits en kölista för att få tillgång till programmet. Nissen hemma stod i kö i fyra månader innan han fick tillgång. Det kan ha blivit lättare nu det senaste iofs, det känner jag inte till.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#32 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 April 2007 - 08:53

Det är lite av samma hype på joost invies nu tydligen som det var på gmail-invites då de var svåra och få tag på. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#33 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 May 2007 - 19:03

MacNN | Joost goes live, gets unlimited invites

Following a limited trial run, Joost today announced that it had officially launched its self-titled Internet TV service. While still in late beta, the peer-to-peer TV network is now said to be in full business and is said to have high-profile ads already lined up to appear this month, including segments from Coca-Cola and HP. Over 150 channels are part of the official launch, ranging from cartoons to documentaries and sports.

Crucially, the company adds, the beta is now far more open: existing testers now have unlimited invites, ensuring that almost anyone can try the service through a friend. A new version of the beta is available for existing users and requires a broadband Internet connection as well as either an Intel-based Mac or a PC running Windows XP. (Via digg.)

Det finns lite länkar på digg där man kan fråga efter invites.

Joost™ - Channel overview

Edited by XC, 01 May 2007 - 19:07.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#34 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 01 May 2007 - 19:29

Finns det nåt bra på den då? Kanallistan ger ju inget större hopp, tycker jag.

Nån med en invite kan ju alltid PM:a.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#35 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 01 May 2007 - 19:56

Nån med en invite kan ju alltid PM:a.. :P


Mig med ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#36 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 May 2007 - 09:42

Rättighetsstrul sinkar Zune och Joost i Europa - IDG.se

Konsument Det dröjer innan Microsofts Ipodutmanare Zune lanseras i Europa. Här finns varken den infrastruktur eller de avtal som Zune behöver. Samma hinder försenar Joost på EU-marknaden.
Vem som helst kan naturligtvis köpa en Zune på webben. Där kostar den 220 dollar, 1 500 kronor, och det är ett bra pris för en en spelare med 30 GB. Men det man får är bara en enkel mediespelare till vilken man kan föra över det man redan har på dvd och cd.

<snip=Zune-relaterat snack>

För Niklas Zennströms tv-projekt Joost är situationen snarlik Zunes. Han har ett avtal med Viacom, som ger innehåll från Comedy Central, MTV och Paramount Pictures, och med bland annat Time Warner och Sony.

I Joosts programlista med nära 100 kanaler är en fjärdedel låsta till USA och några spärrade i vissa länder. Det gäller MTV, National Geographic, Comedy Central och Warner. Det är långt kvar innan ”du kan se vad du vill när du vill”.

De klagar på piraterna med undrar om det inte är advokaterna som sänker tv/film/musik-mediet i botten. :rolleyes: )

Edited by XC, 21 May 2007 - 09:44.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#37 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 21 May 2007 - 11:19

Det är väl medieföretagens vinstmarginaler, vilka riskerar att sjunka drastiskt, som gör att styrelserna inte gärna släpper taget. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#38 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 May 2007 - 11:24

Mmm. Så de kommer att sitta på sina rumpor i sina bekväma stolar, gnälla över piraterna men inte lyfta ett finger för att locka tillbaka kunderna som en gång flytt? Utan vänta på att någon annan vågar ta steget? :P Smart. :rolleyes: Och under tiden så slår *torrent och *dc* nya nedladdningsrekord... ;)

Edited by XC, 21 May 2007 - 11:25.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#39 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 May 2007 - 14:33

Jag kan dela ut invites till Joost om det finns ngn som vill ha. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#40 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 May 2007 - 15:22

jagjagjag!

:P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#41 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 May 2007 - 15:42

Behöver du fråga om det ;)

Vill gärna också ha :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#42 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 22 May 2007 - 15:54

jag var fööörst!!!

Men finns det nån till kan ju Georgia få också, då. Eftersom jag är så snäll.. :P

*väntar på att Marie skall vakna*

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#43 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 May 2007 - 16:11

:lol:
Vad snäll du är Peak, som tillåter Marie att dela med sig till flera än dig :P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#44 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 May 2007 - 16:52

PM:a mig din emailadress Georgia så skickar jag ikväll nån gång. Peaks har jag redan, så han får vänta längre. ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#45 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 May 2007 - 16:54

Skickat PM :)
Tack :)


:evil: @ Peak
:P
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#46 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 25 July 2007 - 13:01

Uppdatering:

Jag har äntligen laddat ner den nya versionen av programmet och kan sända ut invites igen. Är du intresserad skickar du namn och emailadress till mig i ett PM.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#47 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 25 July 2007 - 14:01

vill ha.. skickat PM nu.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#48 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 21 September 2007 - 12:00

SVT först med högupplöst webbteve

SVT har börjat testa ett nytt format av webböverförd teve med bättre bildkvalitet, ett slags högupplöst streaming-teknik som ska ge en klarare och lugnare bild.

Mediespelaren väljer löpande högsta möjliga streaminghastighet och ju bättre uppkoppling, ju bättre bild. Testet sker under hösten på svt.se/andraavenyn/press med dramaserien "Andra avenyn".


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#49 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 23 September 2007 - 22:08

NBC erbjuder gratis nedladdning
Det amerikanska tv-bolaget NBC tillmötesgår sina tittares krav gällande tv-tittande genom att erbjuda gratis nedladdning på nätet. "Heroes" och "Jay Leno show" finns inom kort genom tjänsten NBC Direct.

Inom kort ska många av kanalens program kunna laddas ner från nätet utan avgift, en vecka efter att de sänts i tv. Genom tjänsten NBC Direct ska bland annat serier som "Heroes" och "Jay Leno show" finnas för gratis nedladdning.


Antar att det gäller amerikanarna i första hand. Men det går framåt i alla fall :)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#50 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 November 2007 - 11:41

SVT och TV4 vill satsa på Joost - Ny Teknik

Niklas Zennströms webb-tv-tjänst Joost, har varit öppen för alla sedan några veckor tillbaka. Snart ska de svenska tv-bolagen SVT och TV4 lägga ut delar av sitt innehåll på sajten. Det skriver Svenska Dagbladet.

Program inom fakta, fritid och samhällsprogram från SVT ska snart gå att se på Niklas Zennström webb-tv-tjänst Joost. Till en början handlar det om ett fåtal program. Försöket är ett test. Därefter ska olika plattformar utvärderas. Det skriver Svenska Dagbladets Näringslivsbilaga.

Det som gjort att traditionella tv-bolag som SVT och TV4 tidigare tvekat till att lägga ut program till gratis tjänster som Joost har främst handlat om problem kring upphovsrätten. Tv-bolagen äger ofta inte rättigheterna till tv-programmen. Det handlar ofta om produktionsbolag och andra filmbolag. Att använda en ytterligare distributionskanal kan bli dyrt för tv-bolagen.

Men utvecklingen går mot att se mer tv-program även via nätet. Det inser Mattias Fyrenius, chef för TV4 Nya Medier som menar att den utveckling som vi nu ser påminner om hur cd-skivor numera går att ladda ned från nätet.

- Det är extremt bra att man hittar lagliga upplägg som Hulu eller Joost. Sedan är det svårt att veta hur marknaden utvecklar sig, hur användarna beter sig och hur affärsmodellerna kommer att se ut, säger han till Svenska Dagbladet.

Även TV4 kommer att start i liten skala för att se hur tjänsten kommer att fungera.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)




Reply to this topic