Jump to content

Photo

Pirates of the Caribbean 4: On Stranger Tides


  • Please log in to reply
92 replies to this topic

#26 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 June 2007 - 19:46

GG: Fel av mig... Är det här närmare sanningen?

Och är det bara jag som gillar tanken på att hitta Atlantis, utanför stargate-universumet, bland karibiens pirater?











:P ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#27 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2007 - 20:17

Nej då, inte bara du. Kan bli kul att någon annan också hittar Atlantis :D

Men jag räknar (hoppas) då med att dom hittar en sjunken ö i (medel)havet och inte där SG-1 hittade Atlantis ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#28 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 June 2007 - 20:30

Är det bara jag som hellre slipper Depp/Sparrow och ser fokus på Will/Elizabeth istället? (Ja, jag vet att jag är den enda. :P )
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#29 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 June 2007 - 20:37

Mmmm.... Tja.... Depp/Sparrow är ju halva filmen - men W/E funkar för min också. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#30 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 June 2007 - 21:28

Jag tycker han är överdriven och att filmen skulle klara sig utmärkt utan honom. Jag gillar inte all den Depp-hysteri som finns. :(

(Misstolka mig inte - han är bra och rolig, men inte nödvändig på något sätt.)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#31 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 22 June 2007 - 22:09

Johnny Depp/Jack Sparrow är nödvändig. Mera Will/Elizabeth (förutom någon cameo av kortare slag) skulle flytta fokus från en pirat-äventyrsfilm till en såpa och det är det ingen som vill se (utom möjligen SoD då ;) ). JD har en karisma som är svåröverträffad och utan honom blir det en B-film i negativ bemärkelse.

Är jag ensam om att gilla tanken på att införa Jules Vernes 'verse i den här blandningen? För mig skulle det funka ypperligt med konstiga flygande maskiner, undervattenssfarkoster etc.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#32 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 22 June 2007 - 22:48

Jag håller med. Jack Sparrow ÄR PotC. Will/Elizabeth känns avslutat nu. Resten skulle bara bli en såpa. Isåfall döpa om den till "Våra bästa decennier" eller "Vi älskar varandra vart tionde år". :P

Edited by Crusader, 22 June 2007 - 22:50.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#33 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 June 2007 - 23:20

Johnny Depp/Jack Sparrow är nödvändig.


Det är just sådana där åsikter som förstör för franchisen. Han är inte alls nödvändig. Det står eller faller knappast med honom. Hans betydelse är överdriven. Sedan om han är fan-favorit är ju en annan sak. Jag har inte sett trean så jag kan inte säga något om den, men tvåan hade faktiskt blivit bättre om man skurit bort många av hans scener.

Mera Will/Elizabeth (förutom någon cameo av kortare slag) skulle flytta fokus från en pirat-äventyrsfilm till en såpa


Jasså? Du har alltså sett alla potentiella berättelser och berättar nu för oss hur det egentligen är? Det var det dummaste jag hört. Man kan gott ha de två i en film tillsammans utan att det blir någon såpa av det. Eller är det ås att det per automatik blir såpa då en man och en kvinna är tillsammans? :P

JD har en karisma som är svåröverträffad och utan honom blir det en B-film i negativ bemärkelse.


I små doser är han bra, men att vara ensam huvudroll? Nej, det blir för mycket då. Inte bra alls.

Och nej, det blir inte alls någon B-film då.

Är jag ensam om att gilla tanken på att införa Jules Vernes 'verse i den här blandningen? För mig skulle det funka ypperligt med konstiga flygande maskiner, undervattenssfarkoster etc.


Nej, absolut inte. Jag skulle gärna kunna tänka mig det. Det utvecklar ju mythoset ännu mer :D

Jag håller med. Jack Sparrow ÄR PotC.


Skriv inte på forumet när du är full... ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#34 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 June 2007 - 23:27

Du är nog rätt ensam om din åsikt Sentinel ;)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#35 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 June 2007 - 23:58

Jo, jag vet det. :(

Men allt jefla dyrkande av Depp gör mig spyfärdig. Tål inte honom. För mig är Pirates of the Caribbean inte bra pga. Depp är med, utan den är bra trots att han är med.

Så att bara fokusera på honom och ta bort de karaktärer som jag fann mer intressanta är inget som jag vill veta av egentligen. Då ser jag hellre att det inte blir någon uppföljare.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#36 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 23 June 2007 - 01:34

Han är inte alls nödvändig. Det står eller faller knappast med honom. Hans betydelse är överdriven.

Jo, det är precis vad det gör. Om man längre fram plockar bort honom eller knoppar av andra karaktärer till egna filmer är en sak, men just nu och för en PotC4 är han absolut nödvändig.

Jag har inte sett trean så jag kan inte säga något om den, men tvåan hade faktiskt blivit bättre om man skurit bort många av hans scener.

Trean är mycket bättre än tvåan och jag håller med om att hans insats är svagare där än i ettan (och trean givetvis).

Jasså? Du har alltså sett alla potentiella berättelser och berättar nu för oss hur det egentligen är? Det var det dummaste jag hört. Man kan gott ha de två i en film tillsammans utan att det blir någon såpa av det. Eller är det ås att det per automatik blir såpa då en man och en kvinna är tillsammans?

Eftersom de fick varandra i slutet av trean så tycker jag att det mesta om dem är sagt. Vad ska hända sen? Ska de bråka/skilja sig/strida mot varandra från var sitt skepp? Oavsett så blir det mera såpa än äventyr och per definition mindre intressant för publiken.

Jag väljer att inte kommentera orden "Det var det dummaste jag hört." för det skulle bli otrevligt här då... :(

I små doser är han bra, men att vara ensam huvudroll? Nej, det blir för mycket då. Inte bra alls.

Det är vad du tycker. Majoriteten av biobesökarna delar inte den åsikten.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#37 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 23 June 2007 - 05:34

Eftersom de fick varandra i slutet av trean så tycker jag att det mesta om dem är sagt. Vad ska hända sen? Ska de bråka/skilja sig/strida mot varandra från var sitt skepp? Oavsett så blir det mera såpa än äventyr och per definition mindre intressant för publiken.

Inte bara det. De kan ju bara träffas vart 10:e år och det finns ju inget att göra åt det.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#38 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 16 September 2007 - 08:55

Exclusive: Geoffrey Rush on Possible Pirates 4 - ComingSoon.net

ComingSoon.net was given a rare opportunity to talk to the celebrated Oscar-winning actor who's no stranger to sequels and franchises, which spurred us to ask Rush for his thoughts on the possibilities of him and Johnny Depp returning for a fourth "Pirates of the Caribbean" movie. Even though some were disappointed with Pirates of Caribbean: At World's End, it has grossed $960 million worldwide, more than any other movie this year, so making a fourth movie must be something on a lot of minds.

"I think people will let it sit for a while," he told us. "There's a strange attitude about franchise movies. People look at them as that rather than storytelling. Back in the old days, how many Thin Man movies did William Powell end up doing? Probably five or six. How many road movies did Bob and Bing end up doing over 25-year period? There could be a point… because Jack Sparrow is probably now to a certain generation more well known as a representative of the Disney imagination than Mickey Mouse himself and Johnny's performance in that role is such an extraordinary thing… that it may pop up."

(Artikeln är något beskuren).

--

Minns du var? :unsure: Jag har letat igenom mina vanliga källor men hittar det inte... :(

Nej, jag gör tyvärr inte det tyvärr. Det var runt premiären av PotC2. Men det borde vara enkelt att finna.

Nu när Google Reader har en sökfunktion så har jag hittat ett par artiklar:
Johnny Depp: I'd do more 'Pirates'
Depp Not Yet Tired of Jack
Depp är sugen på mer Captain Jack
Depp sugen på fler piratfilmer

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#39 HD89

HD89

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 123 posts

Posted 16 September 2007 - 13:53

....Det är just sådana där åsikter som förstör för franchisen. Han är inte alls nödvändig. Det står eller faller knappast med honom. Hans betydelse är överdriven. Sedan om han är fan-favorit är ju en annan sak. Jag har inte sett trean så jag kan inte säga något om den, men tvåan hade faktiskt blivit bättre om man skurit bort många av hans scener.....

Om du inte redan sett den, så BOY vad du kommer avsky 3:an :ph34r:

#40 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 September 2007 - 14:12

Jo, jag har sett den nu och jag tyckte om den. Var inte så Jack-centrerad som jag trodde - det var ju iofs. den där onödiga scenen med massa Jack som pågick alldeles för länge och borde skurits bort, men annars kändes det mer välbalanserat. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#41 HD89

HD89

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 123 posts

Posted 17 September 2007 - 23:15

Jo, jag har sett den nu och jag tyckte om den. Var inte så Jack-centrerad som jag trodde - det var ju iofs. den där onödiga scenen med massa Jack som pågick alldeles för länge och borde skurits bort, men annars kändes det mer välbalanserat. :)

Okej :o

Jag avskydde den hursomhelst :) 1:an var OK, 2:an var Njaa, 3:an var BLUÄH!

Men, "to each his own"... Som de säger. (eller är de så de säger? :huh: )

#42 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 February 2008 - 12:46

Någon som vill veta mer?

What Is Disney's Plan for 'Pirates 4'? - Cinematical

No source knows Disney better than Jim Hill Media, which is why anyone interested in the future of the Pirates of the Caribbean franchise should pay attention to this new info. Actually, some of it is not that new -- you may remember a couple months back when Keira Knightley told reporters that she had no intention of returning to the series for a fourth film -- well, Hill reports that the current thinking inside the house of mouse for how to proceed with an inevitable fourth Captain Jack adventure would not involve either the Elizabeth or Will characters, who were so neatly wrapped up in the button at the end of the last film. Their show is wrapped. The fourth film, according to Hill, will "toss the Elizabeth and Will characters over the side in favor of doing a bawdy buddy picture which would star Jack Sparrow and Barbossa. Where both captains of the Black Pearl would initially be competing for the exact same prize."

"Eventually, all the double crossing would have to stop as these two rivals were then forced to join forces in order to defeat some supernatural terror," Hill says, going on to speculate on a possible problem with the Pirates franchise and the National Treasure franchise both wanting to pursue a 'fountain of youth' story in their next installment. "Wouldn't it be funny if -- when Benjamin Gates arrived at the Fountain of Youth -- he then found Captain Jack Sparrow and Barbossa?" Hill asks. "It could be the Disney version of Alien vs. Predator." Not likely. And anyway, who are they going to replace Keira Knightley with in this next film? If I'm going to be watching another three hours of poor CGI and sitcom-level humor, they better have some saucy wenches for me to look at. [IGN]


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#43 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 February 2008 - 15:12

Med tanke på att det snabbt blev sämre efter den första filmen tycker jag att man borde ge upp tankarna med eventuellt fler filmer. Men eftersom dom är en enorm kassako för filmbolaget så kan jag se logiken i att pumpa folk på mer pengar.

#44 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 March 2008 - 14:02

Moviehole.net - Fourth Pirates of the Caribbean for 2011?

The fourth "Pirates of the Caribbean" film is definitely happening, according to a scoopster for Aint it Cool News.

The best news? It ain't gonna be anything like the over-bloated snore-inducing "Dead Man's Chest" or "At World's End". More precisely, it'll "indications suggest the film's story would be far more contained than its predecessors, allowing for a budget-friendly downsizing. On the opposite end of the spectrum, there's been unsubstantiated talk that a fourth film would go the other way completely...think in terms of ultra fantastical (dinosaurs, Jules Verne-esque floating fortresses, etc.)''

I'm taking bets now - who else thinks Johnny Depp will be a no-show?

In addition, the same scooper says new sequels to "Cars" and "National Treasure" are on the way, as well as a 3D remake of "Tron".


Edited by XC, 01 March 2008 - 14:03.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#45 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 March 2008 - 11:37

BeyondHollywood - Possible Pirates of the Caribbean 4 Plot

I know you kids love your “Pirates of the Caribbean 4″ news, so here’s the latest about a potential plotline for the sure-to-be-made (seriously, after the moolah the second and third installment made, are you really surprise Bruckheimer is going to usher this thing forth come hell or high water?), involving Jack Sparrow and Barbarossa in what could, possibly, be a “buddy movie” on the high seas.

More:

Now given that Bruckheimer & Disney do eventually hope to put a “Pirates 4″ into production (A film that — I hear — would toss the Elizabeth & Will characters over the side in favor of doing a bawdy buddy picture which would star Jack Sparrow & Barbossa. Where both captains of the Black Pearl would initially be competing for the exact same prize. But eventually all the double crossing would have to stop as these two rivals were then forced to join forces in order to defeat some supernatural terror), I’d say that it’s highly doubtful that Jerry & Mickey would cannibalize the setting of the next “Pirates of the Caribbean” picture just so Benjamin Gates could then go off in search of the Fountain of Youth in “National Treasure 3.”

When he refers to “National Treasures 3″, he’s referring to the fact that some are speculating that the third installment in the Nic Cage franchise would be a search for the mythical Fountain of Youth (as opposed to Atlantis, reported here).

So, a “Pirates 4″ without Elizabeth and Will? Could that work…?


BeyondHollywood - Keira Knightley Says No to Pirates 4?

Or is that just an actor doing a pre-emptive “No” so they want the studio to jack up the paycheck? Hey, it’s not like it’s never happened before (re: the Spider-Man kids); in fact, it probably happens all the time when you’re talking about a movie franchise as lucrative as the “Pirates of the Caribbean” films. In any case, during a press conference for her new movie “Atonement”, someone asked Knightley about coming back for a “Pirates of the Caribbean 4″. Read her response below…

Says Knightley:

“I can’t imagine doing another one. That was an amazing experience, really was, totally extraordinary, but I think three for me is probably enough.”

Not exactly a “No, no way in Hell” reply. More of a, “Hmm, probably not, unless, you know, we’re talking ‘back up the brink truck to my Malibu house kind of paycheck here’.” At this point, I can’t see anyone who isn’t a total idiot hopping off the “Pirates” film if a fourth installment does end up happening.

And in any case, even if Knightley doesn’t come back, the “Pirates” producers already have the one person who really matters: Johnny Depp has said repeatedly that Yeah, he’d like to return as Captain Jack Sparrow. And really, when you have Jack, who else do you need?

Although it would be nice to have Elizabeth Swann back, too…



#46 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 March 2008 - 11:49

Att Kightley och Bloom inte skulle vara intresserad av en 4e film sades väl redan runt releasen av 3an?

Jag tycker iaf att en film som koncentrerar sig runt Sparrow och Barbossa låter som en intressant idé tycker jag.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#47 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 March 2008 - 11:54

Att Kightley och Bloom inte skulle vara intresserad av en 4e film sades väl redan runt releasen av 3an?


Inte en aning, jag bara postar det jag snappar upp i nyhetsväg. ;)

Jag tycker iaf att en film som koncentrerar sig runt Sparrow och Barbossa låter som en intressant idé tycker jag.


Småintressant. Är ju inget större fan av filmerna men är inte direkt förvånad att dom vill göra fler filmer med tanke på vilken ekonomisk framgång dom tidigare filmerna varit. Så länge dom kan få till en intressant handling så är jag klart intresserad av att se hur det blir, annars kan det kvitta den här gången.

#48 blodeuedd

blodeuedd

    Captain

  • Members
  • 419 posts
  • Location:Finland - på Pampas slätten
  • Interests:Böcker, tv-film, musik etc

Posted 02 March 2008 - 11:57

Nä usch en film om Sparrow och Barbarossa vill jag inte se. När den kommer på DVD ja , men inte på bio.
det låter som de bara vill ha mer pengar
"You're like a drug to me. Like my own personal brand of heroine."

#49 Kurvos

Kurvos

    Cadet First Year

  • Members
  • 2 posts

Posted 08 August 2008 - 15:42

Äh, Depp suger :P

Han är en sådan skådis som jag har lätt för att ogilla och han blir oftast för mycket. Förvånande nog är Pirates-sviten en av de som jag tycker tvärtom emot. Men å andra sidan är det inte han som lockar med filmen heller.

Allt tyckerj ag beror på om det är ett bra manus som håller samma klass som de två första filmerna, i så fall säger jag... Go! :)

Vad fan säger du? Du har ingen rätt att tracka ner en omtyckt och bra skådis! Du har definitivt ingen rätt överhuvudtaget att anse dig gilla Pirates of the Caribbeans! Jack Sparrow är ju den viktigaste karaktären i hela storyn, ju! Och det är sååå otroligt uttjatat att de flesta tjejer inte gillar tredje filmen.... som faktiskt är lika bra som dom två andra! :skull:

#50 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 09 August 2008 - 10:19

Nu fick jag ytterligare ett bevis på varför Depp suger... ;) :lol:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«