Jump to content

Photo

Battlestar Galactica: Blood & Chrome


28 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 October 2010 - 00:24

SyFy har gett grönt ljus för "Battlestar Galactica: Blood & Chrome" som kommer att handla om den unga rookie piloten William Adama under det första Cylon kriget. Först ut är en två-timmars pilot.

:hurrah: Säger jag om det! Frakkin fantastic!


Officiell pressrelease från SyFy:

SYFY GREENLIGHTS BATTLESTAR GALACTICA: BLOOD & CHROME 2-Hour Pilot Chronicles Young William Adama's Adventures in First Cylon War

New York, NY - October 22, 2010 - Syfy is readying an exciting all-new chapter in the Battlestar Galactica saga with a greenlight for Battlestar Galactica: Blood & Chrome from Executive Producer David Eick, it was announced today by Mark Stern, Executive Vice President of Original Programming, Syfy and Co-Head of Content for Universal Cable Productions. Universal Cable Productions will produce the 2-hour pilot with Syfy utilizing cutting edge CGI and virtual technology.

Battlestar Galactica: Blood & Chrome takes place in the 10th year of the first Cylon war. As the battle between humans and their creation, a sentient robotic race, rages across the 12 colonial worlds, a brash rookie viper pilot enters the fray. Ensign William Adama, barely in his 20's and a recent Academy graduate, finds himself assigned to the newest battlestar in the Colonial fleet... the Galactica. The talented but hot-headed risk-taker soon finds himself leading a dangerous top secret mission that, if successful, will turn the tide of the decade long war in favor of the desperate fleet.

"The 'Galactica' universe as re-imagined by Ron Moore and David Eick is rich with possibilities and backstory," said Mark Stern. "We jumped at the chance to revisit the William Adama character and explore this exciting chapter in the BSG narrative which falls between the events of the original series and the prequel, 'Caprica,' currently airing on Syfy."

"While maintaining the themes of politics, social propaganda, and the timeless question: what does it mean to be human? - 'Blood & Chrome' will also return us to the authentic, relentless depiction of combat and the agony and ecstasy of human-Cylon war, which was the hallmark of 'Battlestar Galactica's' early seasons," said David Eick.

Michael Taylor wrote the teleplay from a story by Eick, Taylor and Bradley Thompson & David Weddle.

Källa: Blastr

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 October 2010 - 00:46

Låter definitivt intressant. Har tänkt på möjligheten till diverse prequel TV-serier (förutom Caprica då) och det här är ju rätt logiskt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#3 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 23 October 2010 - 01:08

Vet inte riktigt vad jag ska tycka själv. Det är klart att det är en story jag vill se men räcker det till en hel serie? Och vart lämnar det Caprica? Jag hade nog föredragit en miniserie tror jag. Vore synd om det är början till slutet för Caprica som inte haft så bra tittarsiffror men andra halvan av säsongen har börjat bra. Cylon kriget blir dessutom ytterligare en serie där man vet precis vad som kommer att hända i slutändan och som också ligger väldigt nära i tiden till Caprica. Frågan är hur mycket man ska mjölka det här universumet?

Titeln ger dessutom taskiga Spartacus vibbar.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#4 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 23 October 2010 - 01:18

Jag tycker det låter riktigt intressant. Håller med super85, känns ganska logiskt. Nu har jag inte sett Caprica (än), men jag gillade ju det jag såg av BSG och ser gärna mer av den varan. Kanske den här tom kan bli en nytändning för Caprica?

Oh no, var du tvungen att nämna Spartacus? Nu förstörde du ju den coola titeln här... :P

Edited by Synon, 23 October 2010 - 01:19.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#5 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 23 October 2010 - 10:53

Ska bli jättespännande att se vad för tokiga upptåg Gud hittar på den här gången.

Skämt åsido, en av de enda rymdbaserade SF-settingarna på TV idag är alltså ett universum där Gud har gjorts till en aktiv deltagare och frågeställningarna som utforskas är flum som "har artificiella livsformer en själ?" Det säger en del om den tematiska torftigheten i SF på TV.

#6 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 23 October 2010 - 15:09

I'm sorta with WT och Mjolnir... Visst mer BSG är aldrig fel om det innebär mer välproducerad drama, men någonstans finns ju risken att man börjar piska en död häst. Själv skäms jag lite för att inte tagit itu med Caprica än, vilket jag borde ha gjort, så en ny serie får gärna vänta... Tror nog jag fick som en överdos BSG och sen finalen lämnade ju en bitter eftersmak...

Iofs tycker väl jag att de filosofiska frågor BSG rådbråkar i sig är intressanta, sen att de körs genom ett judeokristet raster och mest blir narrativa kuriositeter må vara hänt. Artificiella livsformer och hur de ska förstås i relation till begrepp och fenomen som medvetande, jag, identitet, självförståelse och "själ" (vad det nu är, om det nu är) är intressanta teman, synd bara att de flesta försök blir rätt fyrkantiga och ja, upprepningar av osmält tankegods.

Men jag tror snarare att Blood & Chrome, vilket titeln antyder blir en actionfest, där filosofin (i brist på bättre ord) får stå tillbaka för blood, guts and glory. Och sex. Såpan är aldrig långt borta i BSGverse... :) en slapp(are?) manusförfattare eller en slapp regissör och vi är där. Med det sagt, det kan bli bra ändå. Själv var jag barnsligt förtjust i de monumentala, intensiva, ja, rent av upphetsande stridsscenerna i BSG. Space battle never looked that frakkin' awesome before... gimme gimme!

Edited by dukeofnewyork, 23 October 2010 - 15:13.

"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#7 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 23 October 2010 - 17:12

Coolt! Men de filosofiska frågorna (Caprica och BSG har redan gett oss så det räcker med det) får gärna lämnas och ge plats för mer action istället. Det ska ju trots allt skildra ett krig! Och till er som inte sett Caprica än, se den för bövelen! :P

Winter is Coming


#8 Wowbagger

Wowbagger

    Commander

  • Members
  • 197 posts

Posted 24 October 2010 - 00:30

Skippar dom det religiösa dravlet den här gången är jag med till 100% :thumbsup:

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 24 October 2010 - 00:47

Jag trodde inte det skulle bli mer nu när de ska återuppliva den gammla orginalserien.
Vad trevligt. :)
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 February 2011 - 08:36

Inspelningen för två timmars piloten har satt igång i Vancouver. :thumbsup:

Officiell pressrelease från SyFy:

SYFY'S BATTLESTAR GALACTICA: BLOOD & CHROME LAUNCHES
2-Hour Pilot Chronicles Young William Adama's Adventures in First Cylon War

Lili Bordan Joins Luke Pasqualino and Ben Cotton in the Cast


NEW YORK - February 10, 2011 - Production has begun in Vancouver on Syfy's highly anticipated 2-hour pilot, Battlestar Galactica: Blood & Chrome, the all-new chapter in the Battlestar Galactica saga. Universal Cable Productions will produce the event with Syfy utilizing cutting edge CGI and virtual technology.

Battlestar Galactica: Blood & Chrome takes place in the 10th year of the first Cylon war. As the battle between humans and their creation, the sentient robotic Cylons, rages across the 12 colonial worlds, a young, talented fighter pilot, William Adama (Luke Pasqualino), finds himself assigned to one of the most powerful Battlestars in the Colonial fleet: the Galactica. Full of ambition and in pursuit of the intense action that the Cylon war promises, Adama quickly find himself at odds with Coker (Ben Cotton), the battle-weary officer to whom he reports. With 47 days left in his tour of duty, Coker desires an end to battle just as much as Adama craves the start of it. Though they clash at first, the two men forge an unlikely bond when a routine mission turns dangerous and becomes a pivotal one for the desperate fleet.

Joining Pasqualino and Cotton in the cast is Lili Bordan, who will play Dr. Beka Kelly, a Ph.D. who worked for Graystone Industries that created the Cylon robots. Currently assigned to a secret military mission, Beka and Adama quickly establish a rapport.

From the award-winning producers of Battlestar Galactica, this new action-packed chapter of the BSG canon was written by Michael Taylor form a story by David Eick, Taylor and Bradley Thompson & David Weddle and directed by Jonas Pate. David Eick, Jonas Pate and Michael Taylor will serve as executive producers.

Källa: Blastr

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#11 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 February 2011 - 23:20

Redan? Då kanske den kommer redan till hösten då :thumbsup:

Nu har jag inte sett de fem sista avsnitten av Caprica men jag hoppas att det blir nån sorts koppling emellan de två serierna. Hade ju varit väldigt intressant att se hur cylonerna började sitt rebellion (i brist på ett svenskt ord för det)

Winter is Coming


#12 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 14 February 2011 - 23:23

Jag borde också ta itu med Caprica. Rebellion... ordet du söker kanske är uppror? :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#13 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 February 2011 - 23:29

Ja uppror är nog rätt ordval.

Och ja Caprica är nog inte helt fel att se innan Blood & Chrome, bra mycket bättre än vad jag hade trott med reservation för några mindre begåvade skådespelare men det är en småsak i det stora hela.

Winter is Coming


#14 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 21 March 2012 - 18:40

Trailern har tydligen läckt ut. Risken finns väl att den kan försvinna, så passa på att se den om ni är nyfikna. Jag tyckte att det såg intressant ut. Om det sedan blir bra det återstår att se.



#15 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 21 March 2012 - 21:08

blockad är den nu.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#16 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 March 2012 - 11:26

Piloten kommer visas i SyFy men serien kommer att vara en webbserie och inte sändas på kanalen.

“We are actively pursuing it as was originally intended: a groundbreaking digital series that will launch to audiences beyond the scope of a television screen. The 90-minute pilot movie will air on Syfy in its entirety at a future date. Our enthusiasm for this ambitious project has not waned.”


http://www.comingsoo...ws.php?id=88277
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#17 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 22 March 2012 - 14:32

Trailern finns ju att se lite här och där. Här kommer ett par andra länkar om det behövs.

http://dai.ly/GKDjVs

http://dai.ly/GLFism

Och synd att man väljer att visa den på nätet. För då är det väl bara att räkna med att den blir exklusiv enbart för boende inom USA. Visst finns det bra och relativt enkla sätt att kringgå det, men det är så onödigt i mitt tycke. Bara utifrån en sådan sak har jag svårt att se hur denna serie skall kunna överleva speciellt länge. Men vi får väl se vad framtiden har att säga.

#18 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 March 2012 - 10:26

Lite trist med valet av webbserie ja, trailern var lovande iaf.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#19 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 November 2012 - 20:31

Nu på fredag, 9 november, går startskottet för webbserien som kommer att bestå av 10 avsnitt. Men hav förtröstan ni som inte uppskattar detta format: 2013 kommer långfilmen Blood and Chrome!

Källa: Blastr.com


Pst. XC eller Georgia kanske kan flytta denna till webbforumet då det inte längre handlar om en tv-serie? Thanx!

Edited by Synon, 06 November 2012 - 20:33.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#20 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 November 2012 - 21:57

Flyttar ämnet efter begäran ^_^
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#21 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 06 November 2012 - 22:27

:hug:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#22 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 10 November 2012 - 15:02

Det två första avsnitten finns uppe på YouTube om någon missat det!


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#23 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 24 November 2012 - 13:54

dvd släpp. http://www.mania.com...cle_134638.html
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#24 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 24 November 2012 - 14:38

Följer den på YouTube och tycker den är riktigt bra! Rätt stämning och karaktärer/skådespelare. Adamas co-pilot var klockren direkt och jag gillar honom skarpt! Nackdelen med en webbserie är ju att avsnitten är alldeles för korta... Jag vill ju ha mer! :P

Blu-ray köp är inget att fundera över. Den ska inhandlas!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#25 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 December 2012 - 22:42

Nu har jag sett finalen... Åh, vad jag vill se mer av Adamas äventyr som ung! Lite taskigt att locka en så här med en liten webbserie.... Här finns verkligen material och engagemang för att kicka igång en tv-serie, men det är nog bara en önskedröm. Tröstar mig med att det lovats en långfilm efter det här...

Rejält sugen på att se om tv-serien BSG nu... :)

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.




Reply to this topic