Jump to content

Photo

11 11 11


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 18 June 2011 - 12:46

Hm... kanske kan vara något. Posted Image

Posted Image

Synopsis:
After the tragic death of his wife and child, famed American author Joseph Crone travels from the United States to Barcelona, Spain, to reunite with his estranged brother, Samuel, and dying father, Richard. However, fate has a different plan for Joseph as his life becomes plagued with strange happenings and the constant sightings of the number 11. Curiosity quickly turns to obsession, and Joseph soon realizes that this number holds a horrific meaning not only to himself but possibly to all of religion. Isolated in a foreign country with only the support of his companion, Sadie, Joseph soon realizes that 11/11/11 is more than just a date; it's a WARNING!

Trailer finns på Daily Motion
Officiella sajten
imdb.com

På regissören Darren Lynn Bousmans bloggkan du läsa om hans upplevelser från huset de spelade in i...

Pst. Jag kan tycka att premiären skulle vara den 11/11-11... Posted Image

Edited by Synon, 10 June 2012 - 05:23.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 30 June 2013 - 19:55

Ok, den här filmen har jag sett två gånger på kort tid: första gången igår (natt) och andra gången alldeles nyss. Jag såg om den för jag trodde jag skulle uppskatta den mer när jag var pigg och utsövd, bli lite klokare, men ack så fel jag hade. Återigen sövande transportsträcka till slutet som kör på i 200 knyck. Spretigt manus och regi, mindre bra skådespelare. Spänningen och skräckelementen lyste med sin frånvaro. Visst fanns försök till det med de lyckades inte riktigt få till det. I en annan manusförfattares händer, med en regissör som kan det här med skräckfilm och med skådespelare som kan fullfölja det så hade det nog blivit en ganska spännande film.

 

Vad jag önskar att jag kan spanska för det var ganska många scener där det språket talades och jag satt varje gång och funderade på vad de sa för något måste de ha sagt som var avslöjande för berättelsen. Eller diskuterade de bara någon tv-såpa de sett? :P


Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.