Jump to content

Photo

Ny Dungeons & Dragons film på G!


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2013 - 17:33

WB har nu köpt rättigheterna till att göra Dungeons & Dragons filmer och har redan en film på gång.

Det betyder att vi äntligen kanske får en ny högbudget DnD film.

 

Men det finns ocklså ett orohängande moln över det hela då regisören till filmern kommer vara Courtney Solomon, som regiserade den första Dungens & Dragons filmen från år 2000. Det betyder också att vi inte kommer få se fler filkmer av Gerry Lively och Brian Rudnick, som gjorde de 2 senaste filmerna som trotts sin blygsamma budget var riktigt bra filmer och mycket trogna källmatrialet.

 

Manuset kommer vara skrivet av David Johnson som skrev manus till Wrath of the Titans och Red Riding Hood.

 

Jag vill vara hoppfull inför det här men det ända jag ser är risken till en ny fantasy-buddy-komedi och även då jag inte fullt hatar första filmen lika mycket som resten av världen (tyckte den var lite OK) så är det inte hur jag vill att fler DnD-filmer ska vara.

 

 

Källa


Edited by Crusader, 08 May 2013 - 17:36.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 May 2013 - 17:48

Jag har inte så mycket emot den första D&D-filmen, jag tycker den har sin charm och den lättsamma tonen är riktigt trevlig när man är på humör. Jag är mer oroad av det faktum att Solomon inte har så mycket senare film under sin regissörsstol. Jag har ju sett de två andra också och gillar dem med, de har en vuxen ton som jag avgjort uppskattar och visar med all önskvärd tydlighet att man inte behöver mastodontbudget för att åstadkomma schysst fantasy.

 

Men mina erfarenheter av D&D sträcker sig inte mycket längre än till att ha provat några av de gamla NES-spelen... Så jag är kanske inte lika färgad i mina omdömen.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 May 2013 - 21:51

Så jag borde alltså se Wrath of the Dragon God och The Book of Vile Darkness?

#4 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 08 May 2013 - 22:11

Tycker jag deffinitivt. Om du inte är kräsen och vill ha LotR kvalitet så kommer du nog gilla dem. :)


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2013 - 14:35

Tycker avgjort du skall ge dem en chans Garm. De har inga mastodont-budgetar men är ändå välproducerade tycker jag.

 

Mina omdömmen:

Dungeons & Dragons: Wrath of the Dragon God (2005) [DE/UK/US] [14.09.2011]
Dungeons & Dragons: The Book of Vile Darkness (2012) [UK] [15.12.2012]
 


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 May 2013 - 01:15

Och mina:

Dungeons & Dragons: Wrath of the Dragon God (inklusive första filmen)

Dungeons & Dragons: The Book of Vile Darkness

 

Har du spelar PnP rollspelen (eller TV-spelen) så kommer du dessutom få ut en hel del roliga Påskägg av att se dem. :P

WotDG är lite av en uppföljare på första filmen men bara när det gäller en karaktär, vilket också var den bästa karaktären i första filmen. :D


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 May 2013 - 12:52

Det har uppstått en liten fnurra på tråden för Warner, Hasbro spänner musklerna och säger att de äger film-rättigheterna till D&D och har en egen film på G. De påstår att dessa automagiskt följde med deras inköp av Wizards of the Coast -98 (hur detta går ihop med filmen från 2000 nämns inte). Warner däremot avfärdar det hela med att frågan kommit upp tidigare och att det slogs fast då att rättigheterna är Warners.

 

Vilket som ser det ut som om vi får en film vilket som, men Hasbro lär väl inte bygga på ngt gammalt utan boota om enl eget koncept. Vi lär inte få bägge utan ett smärre mirakel, hur mycket vi än vill. :P
 

*

Warner Bros. to make new Dungeons & Dragons movie? Not so fast, says Hasbro! | Blastr

Spoiler


Edited by XC, 11 May 2013 - 12:53.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 16 May 2013 - 00:23

Tack för länkar och pepp. Jag ska avgjort se dom två andra filmerna, och kanske även se om den första, vid ett lämpligt tillfälle.



#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 August 2015 - 20:58

Deadline rapporterar idag att alla problem med rättighter är undanröjda och Warner säger i sin tur att dom ser fram emot att göra en ny D&D-film. Så nu är det väl bara att hoppas att så är fallet och att vi får se den inom en förestående framtid.

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 August 2015 - 23:41

Vad bra! :) Har du sett filmerna än, Garm? Eller väntar en ny filmfest? :D
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 August 2015 - 08:01

Cruz bara köar in dem! :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 August 2015 - 20:17

Det finns inget stopp på Cruz. "Once you pop, Cruz can't stop!" ;)

Nej, jag såg inte filmerna sedan. Hade glömt bort dom helt och blev påmind först nu när jag gjorde det senaste inlägget och med det läste om dom tidigare. Men jag är fortfarande intresserad av att se samtliga filmer. Någon gång ska det väl bli av kan jag tycka. ;)

Edited by Garm, 04 August 2015 - 20:17.


#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 04 August 2015 - 20:50

Hehe. Vi kna ju klämma in dem mellan Sharknado och Sharktopus; vi kan behöva ett brejk mellan haj-filmerna. :) :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 August 2015 - 01:42

Ah just det, Sharknado! Jag visste att det var något som jag glömde bort att göra innan jag åkte hemifrån tidigare igår. :bang: F*n, ställer timern nu för film 2 och 3 så behöver jag "bara" fixa fram den första.

 

Mmm. Vi kanske kan se D&D-filmerna mellan några andra filmer. Låter som en bra idé. Jag har dock ingen av filmerna så det krävs ju lite arbete för min del att få ner alla. Hoppas att det inte är någon som har bråttom.



#15 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 05 August 2015 - 04:19

Heheh, nej det är ingen brotska. :P

Jäkla otur det där med Sharknado. :(
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#16 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 August 2015 - 05:18

Jag insåg precis att det är onsdag, vilket gör att det var tisdag igår (no shit Sherlock ;)) då jag missade första Sharknado. Eller vänta nu... Tills jag kom på att den första filmen visades redan på måndagen, vilken jag inte kom ihåg varken då eller för några timmar sedan när jag gjorde mitt inlägg där jag påstod att jag bara hade missat den första. Så jag har egentligen missat två av tre filmer. :rolleyes: Tror ärligt talat att jag struntar i att se dom filmerna, det är så himla många andra filmer som måste skaffas fram för att ses att jag inte orkar bry mig om Sharknado just nu. Måste ta och söka för det här med mitt minne, det är ju sanslöst hur mycket som jag glömmer bort. Det är alltid något dagligen.

Edited by Garm, 05 August 2015 - 05:19.


#17 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 05 August 2015 - 07:32

Näe... :(

 

Jag ställde timern nästan på en gång. Så jag har hunnit med att spela in två av tre. Nåäl -- får väl se dem själv då kanske om inte Crusader hakar på.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#18 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 05 August 2015 - 21:03

Ja, jag är verkligen hopplös. ;)