Jump to content

Photo

The Masters of the Universe


  • Please log in to reply
42 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2007 - 13:15

The Sun Online - Bizarre: Brad's Pitt part in He-Man

BRAD PITT is Master Of The Universe in most girls’ eyes.

But he could land the title for real by starring as He-Man in the next nostalgic movie remake.

Legendary Pictures — the team behind Superman Returns — are set to give the Eighties cartoon the 2007 treatment.

A movie source said: “They are very keen on Brad for the role. He’ll have to bulk up though — he’s very fit but not to He-Man proportions.”

If Brad doesn’t fancy beefing up, film chiefs have a back-up.

Glasgow-born GERARD BUTLER — star of this year’s epic 300 — is still in the running.

Nu är ju The Sun expressens och aftonbladets favorit källa att citera - och det här är publicerat under "bizzare" men allvarligt? Personligen är jag all-in på en film baserad på he-man, jag gillade den serien som yngre faktiskt, men jag vet inte om jag röstar för att Brad Pitt skall spela i den. :P

Edited by XC, 30 January 2009 - 09:39.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 09 May 2007 - 13:34

Ryket om en re-make har varit i luften flera gånger genom åren och hittills har det inte hänt någonting. Dock skulle jag precis som XC vilja se en ny eller re-make av He-Man. Brad Pitt känns sådär, om man sneglar lite på hur han sett ut i tidgare filmer så finns det en viss förhoppning från min sida att han skulle platsa, dock tror jag ju att det borde finnas fler skådespelare som är mer lämpliga för rollen.

#3 Mjolnir

Mjolnir

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,000 posts
  • Gender:Male

Posted 09 May 2007 - 13:46

För bövelen, hur många gamla franchises ska Tinseltown damma av i sitt idémässiga armod? Hela grejen med en broiler som strider mot odöda skelett i en kosmisk kamp är så tidstypisk för 80-talet att det kommer bara bli en oavsiktlig fars i modern tappning.

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 May 2007 - 13:55

[img]http://imdred.com/http://images.thesun.co.uk/picture/0,,2007210361,00.jpg[/img]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 09 May 2007 - 13:58

Ryket om en re-make har varit i luften flera gånger genom åren och hittills har det inte hänt någonting. Dock skulle jag precis som XC vilja se en ny eller re-make av He-Man. Brad Pitt känns sådär, om man sneglar lite på hur han sett ut i tidgare filmer så finns det en viss förhoppning från min sida att han skulle platsa, dock tror jag ju att det borde finnas fler skådespelare som är mer lämpliga för rollen.

Jag håller med. Brad känns inte som det bästa för den här rollen. Men jag hoppas verkligen att de hittar någon bra och att filmen blir av. Jag gillade den gammla He-Man filmen men tyckte alltid att det fattades lite. Och He-Man är ju lite aktuell nu med eftersom den nya TV-serien slutade för inte så länge sedan.
Hade detta varit på 80-talet så hade jag tyckt att Marc Singer hade passat bäst, fast nu är han ju en aning förgammal. :D
Gerard Butler tycker jag inte alls passar.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 May 2007 - 14:25

Jag håller med. Brad känns inte som det bästa för den här rollen. Men jag hoppas verkligen att de hittar någon bra och att filmen blir av. Jag gillade den gammla He-Man filmen men tyckte alltid att det fattades lite. Och He-Man är ju lite aktuell nu med eftersom den nya TV-serien slutade för inte så länge sedan.
Hade detta varit på 80-talet så hade jag tyckt att Marc Singer hade passat bäst, fast nu är han ju en aning förgammal. :D
Gerard Butler tycker jag inte alls passar.


Marc Singer skulle varit ett bra och häftigt val. Men han kanske är lite för gammal i dagsläget. Men så som han såg ut i Beastmaster är ju i alla fall åt rätt håll, om man tänker på det rent visuellt. :)

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 May 2007 - 14:29

Denna kille:
[img]http://imgred.com/http://i.imdb.com/Photos/Ss/0112469/fcs_JY25_1_15.jpg[/img]
(Klicka för större bild)

?

Edited by XC, 10 May 2007 - 14:29.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 May 2007 - 14:30

Denna kille:
[img]http://imgred.com/http://i.imdb.com/Photos/Ss/0112469/fcs_JY25_1_15.jpg[/img]
(Klicka för större bild)

?

Jepp. Marc Singer. A long way from V. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 May 2007 - 13:01

Justin Marks Penning He-Man

Justin Marks Penning He-Man

Source: Ain't It Cool News

May 18, 2007

Ain't It Cool News has learned that Justin Marks is writing the script for the new He-Man movie. Marks is also penning the scripts for David Goyer's Super Max (the Green Arrow prison film), Voltron and Street Fighter:

Joel Silver's going to be producing HE-MAN as soon as Marks finds time to write it, and Warner Bros. is going to be releasing the film if it makes it through the development process.

EDIT: 25/5

Mera information om den kommande He-Man filmen.

Edited by Cartman, 25 May 2007 - 12:35.


#10 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 June 2008 - 12:17

/Film - Five Reasons Why Justin Marks’ Live Action He-Man Movie Could be Cool

Latino Review - Masters of the Universe Script Review

Edited by Cartman, 03 June 2008 - 14:53.


#11 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 June 2008 - 12:29

Du hann före. Intressant läsning om manuset (få se hur länge det får ligga kvar). Intresserad.

edit: stavning

Edited by XC, 03 June 2008 - 12:29.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#12 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 June 2008 - 12:30

Det ser så ut... :P ;)

Har inte läst det än men man kanske borde göra det innan dom plockar bort det. Kanske dags att starta upp en tråd för filmen eftersom den ser ut att bli av?

#13 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 June 2008 - 12:45

Går ju och spara ned sidan också. :)

Georgia drar väl över tråden om ett tag kan tänka.
BTW, f.n. heter filmen "Grayskull: The Masters of the Universe" (så G vet vad hon skall sätta för rubrik).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#14 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 June 2008 - 13:01

Har gjort det nu. Är ju lite av en spoilerjunkie så jag läser det nog. Det är bara till vissa filmer/TV-Serier som jag vill vara 100% spoilerfri. Sedan vet man ju inte ens om det som dom påstår är manus, verkligen är det. Finns inget som säger att det kan komma att ändras också. :)

#15 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 June 2008 - 13:03

Näpp. Iofs. Men det skadar ju inte att inleda med lite positiva vibbar. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#16 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 June 2008 - 13:22

Nope, det skadar inte. :D

#17 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 June 2008 - 14:38

Hoppas jag fick med alla inlägg nu när jag flyttat inläggen till egen tråd.
:)
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#18 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 June 2008 - 14:49

"By the power of Grayskull"



Så, då väntar vi väl på spinoffen sedan då.. ;)


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 06 June 2008 - 15:04

Georgia: Jag tror det.

Peak: She-ra? :lol: Verkar ju hur cheezy som helst. :) *Intresserad*

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 June 2008 - 17:19

Kortlivad spinoff av He-Man. Hon är hans tvillingsyrra.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#21 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 06 June 2008 - 17:33

Så, då väntar vi väl på spinoffen sedan då..

:lol:
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#22 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 06 June 2008 - 18:25

Ja, filmen håller faktiskt på att bli av. :)

Det går buzz lite här och var om första utkastet som gått och läckts, och även om när Mattel och WB hade tänkt släppa filmen.

En hel del som tyder på att dom siktar på sent 2009 har jag fattat det.

Ser oerhört mycket fram emot filmen, då jag är ett ruskigt stort fan. ^^ He-man var FÖRST i mina unga år. Sen Transformers, Ghostbusters, och så sist Ninja Turtles då.

För övrigt tycker jag att Mjolnir inte ska haka upp sig på att He-man kom till på 80-talet, det var mycket bra som gjordes då. Och själva MotU ( som vi fans förkortar det) stora inspirationskällor är äldre än så. Mestadels Conan och Flash Gordon ( en liten gnutta superman också) som är inspirationen. Tanken var att slå ihop teman från dom två linjerna, och skapa ett franchise som kan innehålla lite av varje.

#23 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 June 2008 - 18:36

Jo, 80-talet var mycket bra, bland annat gjordes ju världens bästa film då:

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 15 August 2008 - 07:58

Liten intervju med Justin Marks som jobbar|-t med manuset:
MTV Movies Blog » ‘He-Man’ Movie Will Go Realistic: ‘We’re Not Talking About Putting Nipples On The Trapjaw Suit’

Edited by XC, 15 August 2008 - 07:59.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 October 2008 - 08:45

Och dagens "det var kul så längde det varade":

Grayskull is Dead | /Film

You might remember that a few month ago, a review of Justin Marks‘ screenplay for the live action He-Man movie Grayskull: The Masters of the Universe was creating some big buzz on the interwebs.

Phrases were being tossed around like “fanboy masterpiece” and the story was described as “Lord of the Rings meets The Matrix meets Batman Begins.” It was enough to get us excited about the project - we even listed off five reasons the movie could actually be cool. And lets face it, “cool” is not even in the first 50 words that would normally come to mind when thinking about a He-Man movie.

Well Latino Review is now reporting that the project has fallen into development hell, and is likely dead. Warner Bros wasn’t high on the property in the first place (why hire a screenwriter then?), and the two executives who were interested in the property, are now gone. We can only hope that Warners decides to put the project in turnaround.


Edited by XC, 17 October 2008 - 08:47.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)