Jump to content

Photo

Uwe Boll (Samlingstråd för hans filmer)


  • Please log in to reply
103 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 February 2008 - 21:02

Det här är avgjort den roligaste artikeln som jag läst idag:

Far Cry trailer

Two trailers from the same director in the same week, what a treat! Today we have the trailer for FAR CRY starring Til Schweiger as Jack Carver, a retired Special Forces Officer who when working as a aww who the hell cares, it's Uwe Boll, okay? You know what you're getting. Uwe Boll could adapt Scrabble into a feature movie and there'd be explosions, mutants and exploitative sex-scenes. Although that last one is a major plus for this flick, and embarrassingly reason enough for me to see it, since it stars Emmanuelle Vaugier (SAW II), who is pretty much the hottest chick on the planet. I don't know what happens in the trailer after she says "It's too good of a story to pass up", because all I can see are floating hearts, rainbows and panda bears cuddling other panda bears. I can hear the soundtrack though, and I don't know how much it costs to buy the rights to music, but it can't be that much if Boll can throw in the USUAL SUSPECTS score for what amounts to basically three seconds and for no reason whatsoever. Check the trailer out HERE.

Extra Tidbit: Once, a bluebird and a friendly squirrel carried Emmanuelle Vaugier's groceries all the way home, just because of her beautiful face and kindly heart. True story.

laugh.gif

(Jag visste inte vart jag skulle posta artikeln... men Uwe Boll är ju högt älskad (på olika sätt) av många... så jag tänkte en allmän Uwe Boll-tråd kanske skulle funka.)

 


Edited by Garm, 29 June 2014 - 23:24.
Korrigering av filmtitel. Tillägg av taggar.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 February 2008 - 21:20

Vet inte riktigt vad man ska säga när Uwe Boll ligger bakom. Fast nu har ju saker förändrats när han inte kan lura pengar ur Tyskland längre så detta är väl typ hans sista chans att visa att han kan göra annat än skräp... men jag väntar mig inga mirakel. Med tur kanske vi får en OK action-film. Trailern såg rätt OK ut... bättre om den inte hade hetat Far Cry eller varit baserat på spelet.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#3 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 14 February 2008 - 21:21

Tror aldrig jag ens sett en film som han varit inblandad i. Kanske är lika bra det? :P

Winter is Coming


#4 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 14 February 2008 - 21:26

(Jag visste inte vart jag skulle posta artikeln... men Uwe Boll är ju högt älskad (på olika sätt) av många... så jag tänkte en allmän Uwe Boll-tråd kanske skulle funka.)

:lol:

Kollade runt lite och vad jag kunde se finns det inte en tråd om just honom, men många trådar om filmer han är involverad i där det snackas rätt mycket.

Lista från IMDB med vilka filmer han är involverad i:

Producer:

1. BloodRayne 3 (2009) (in production) (producer)
2. Sabotage 1943 (2009) (in production) (producer)
3. Legend: Hand of God (2010) (announced) (producer)
4. Zombie Massacre (2010) (pre-production) (producer)
5. Alone in the Dark II (2009) (V) (post-production) (producer)
6. Far Cry (2008) (post-production) (producer)
7. Tunnel Rats (2008) (post-production) (executive producer)

8. BloodRayne II: Deliverance (2007) (executive producer)
... aka Bloodrayne 2: Deliverance (Germany: DVD title)
9. They Wait (2007) (executive producer)
10. Postal (2007) (producer)
... aka Postal: Der Film (Germany)
11. Seed (2007) (producer)
12. In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale (2007) (executive producer)
... aka Schwerter des Königs - Dungeon Siege (Germany)
13. BloodRayne (2005) (producer)
14. Alone in the Dark (2005) (executive producer)
15. House of the Dead (2003) (producer)
... aka House of the dead: Le jeu ne fait que commencer (Canada: French title)
16. Heart of America (2003) (executive producer)
... aka Home Room (Australia)
17. Blackwoods (2002) (executive producer)
18. Angels Don't Sleep Here (2001) (executive producer)
... aka Backflash 2: Angels Don't Sleep Here (UK)
19. Amour, l'argent, l'amour, L' (2000) (co-producer)
... aka Amour, L' (Germany)
... aka Love, Money, Love (USA)
20. Fíaskó (2000) (co-producer)
... aka Fiasco (International: English title)
21. Sanctimony (2000) (TV) (producer)

22. Fake - Die Fälschung (1998) (executive producer)
23. Erste Semester, Das (1997) (executive producer)
... aka The First Semester (International: English title)
24. Amoklauf (1994) (producer)
25. Barschel - Mord in Genf? (1993) (producer)

Director:

1. BloodRayne 3 (2009) (in production)
2. Sabotage 1943 (2009) (in production)
3. Legend: Hand of God (2010) (announced)
4. Zombie Massacre (2010) (pre-production)
5. Far Cry (2008) (post-production)
6. Tunnel Rats (2008) (post-production)

7. BloodRayne II: Deliverance (2007)
... aka Bloodrayne 2: Deliverance (Germany: DVD title)
8. Postal (2007)
... aka Postal: Der Film (Germany)
9. Seed (2007)
10. In the Name of the King: A Dungeon Siege Tale (2007)
... aka Schwerter des Königs - Dungeon Siege (Germany)
11. BloodRayne (2005)
12. Alone in the Dark (2005)
13. House of the Dead (2003)
... aka House of the dead: Le jeu ne fait que commencer (Canada: French title)
14. Heart of America (2003)
... aka Home Room (Australia)
15. Blackwoods (2002)
16. Sanctimony (2000) (TV)

17. Erste Semester, Das (1997)
... aka The First Semester (International: English title)
18. Amoklauf (1994)
19. Barschel - Mord in Genf? (1993)
20. German Fried Movie (1991) (V)

Writer:

1. BloodRayne 3 (2009) (in production) (writer)
2. Zombie Massacre (2010) (pre-production) (writer)
3. Tunnel Rats (2008) (post-production) (screenplay)

4. Postal (2007) (writer)
... aka Postal: Der Film (Germany)
5. Seed (2007) (written by)
6. Heart of America (2003) (story)
... aka Home Room (Australia)
7. Blackwoods (2002) (writer)
8. Sanctimony (2000) (TV) (writer)

9. Erste Semester, Das (1997) (writer)
... aka The First Semester (International: English title)
10. Amoklauf (1994) (writer)
11. Barschel - Mord in Genf? (1993) (writer)
12. German Fried Movie (1991) (V) (writer)

Edited by Georgia, 14 February 2008 - 21:29.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#5 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 14 February 2008 - 21:26

Tja, hans filmer är rätt OK om man bortser från hans regi samt sluten på hans filmer då han verkar tappa intresset. Manusförfattarna brukar göra ett bra jobb och vara de som räddar hans filmer från att totalt nå botten.
Sedan har han underlig musik smak då han tar med gammla låtar från gammla filmer/TV-serier/90-tals hits som inte alls passar samt att han måste ha sliskiga sexscener i varje film pga hans perversa nöje att se kända tjejer nakna.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#6 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 15 February 2008 - 11:25

Jag är allergiskt mot allt som har med Uwe Bollocks att göra. Istället för att låta honom bränna en massa pengar på ingeting kan man lika gärna skänka dom till tredje världen istället.

#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 15 February 2008 - 19:56

Det håller jag med om. Han använde ju filmerna för att få pengar från Tyska staten genom ett kryphål. Men sedan de täpte till hålet så har han blivit tvungen att spåonsera själv eller hitta sponsorer som alla andra och därför måste han börja göra bättre filmer. Inte för att jag tror att han kan göra mycket bättre filmer.

Postal tror jag möjligen blir hans bästa film för där verkar hans sjuka smaklösa humor och dåliga regi stil passa in där han verkligen försöker förolämpa så många som möjligt (inklusive göra narr på sig själv) och introsekvensen till filmen är ju bara för hysteriskt rolig. Men om resten av filmen blir lika rolig...


Första minuterna:


Trailer 1:


Trailer 2


Trailer 3:

Edited by Crusader, 15 February 2008 - 20:00.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 February 2008 - 23:43

Tja, hans filmer är rätt OK om man bortser från hans regi samt sluten på hans filmer då han verkar tappa intresset. Manusförfattarna brukar göra ett bra jobb och vara de som räddar hans filmer från att totalt nå botten.



Nu har jag inte sätt alla filmer som Herr Boll gjort,men tycker att manuset/handlingen och sättet historian varit uppbyggda i t ex Bloodrayne och Alone In The Dark varit på en väldigt låg och korkad nivå. Nu kan det ju iförsig vara som du säger att manusen är ok,bara att Uve regisserar materialet åt H*vete.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 February 2008 - 00:03

:lol2:

De två Uwe Boll-filmernaj ag har sett är Alone in the Dark och BloodRayne. :P

Mannens rykte är faktiskt värre än vad han förtjänar. Det är inte högkvalitétsfilmer, men de är helt okej pocornsrullar. Cursader speaks the truth. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#10 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 February 2008 - 00:34

Första Predator är en bra popcornrulle, Long Kiss Goodnight är även den en bra popcornrulle, "Alone In the Dark" är som att gå till biografen, köpa biljetten, sen gå till biografkiosken, be om popcorn men istället få en spark i skrevet av popcornförsäljaren.

Edited by super85, 16 February 2008 - 00:39.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 16 February 2008 - 00:40

Nja, jag tycker inte att Alone In the Dark var dålig alls för det mästa. Utom i slutet då, när han totalt ignorerar alla regler han själv har predikat med genom hela filmen och ger filmen att så uruselt slut. Samt musiken.
Det hela beror lite på hur man ser på det. Om man ser på det från en spelare av spelens synvinkel så var det mil från spelen. Men som film så är den rätt helt OK. Jag skulle rekomendera de som ser filmen att stänga av när det är typ 5 min kvar.

Edited by Crusader, 16 February 2008 - 00:44.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 February 2008 - 02:07

Jag tyckte att Alone In The Dark var osammanhängande dravel som inte hade nånting att göra med något. Vad tyckte du var ok med den? du får ju givetvis ha dina synpunkter,precis som jag har mina, undrar bara :) .

Jag skrev lite om den minns jag

http://www.scifinytt...?showtopic=3900
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#13 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 February 2008 - 02:29

Första Predator är en bra popcornrulle, Long Kiss Goodnight är även den en bra popcornrulle, "Alone In the Dark" är som att gå till biografen, köpa biljetten, sen gå till biografkiosken, be om popcorn men istället få en spark i skrevet av popcornförsäljaren.


Du som har en stor stämpel i pannan där det står "pretto" förstår jag tycker det. ;)

Men vi andra (t.ex. jag och Crusader då) har inte den där och då är det en utmärkt popcornrulle. Long Kiss Goodnight är för övrigt inte något som jag skulle kalla för popcornrulle. Den är för smart och har en handling, vilket inte en popcornrulle för ha. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#14 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 February 2008 - 02:53

Första Predator är en bra popcornrulle, Long Kiss Goodnight är även den en bra popcornrulle, "Alone In the Dark" är som att gå till biografen, köpa biljetten, sen gå till biografkiosken, be om popcorn men istället få en spark i skrevet av popcornförsäljaren.


Du som har en stor stämpel i pannan där det står "pretto" förstår jag tycker det. ;)

Men vi andra (t.ex. jag och Crusader då) har inte den där och då är det en utmärkt popcornrulle. Long Kiss Goodnight är för övrigt inte något som jag skulle kalla för popcornrulle. Den är för smart och har en handling, vilket inte en popcornrulle för ha. ;)


Long Kiss Good Night är kanske för smart för den kategorin, speciellt efter Shane Blacks inblandning i den och jag har alltid tyckt att det är en rätt intelligent manusförfattare med jäkligt bra humor. Använde det yttrycket för att jag har för mig att min landsman Renny Harlin kallat Long Kiss Good Night för "väldigt bra popcornfilm" och den en av hans egna filmer han verkligen gillar. Schysst försök på provocation där Sentinel men känner mig inte speciellt träffad :) . Jag älskar filmer som är enbart underhållning, stolt ägare till filmer som Rambo boxen (fast första är ju igentligen en anti-krigsflm) och ser gärna på vilken skön actionrulle som helst. Att tycka att Uwe Boll suger häst har ingenting med "pretto" att göra :) . Tycker inte att det Uwe Boll producerar är underhållande, t ex Michael Bay är i allafall underhållande eftersom det är tekniskt ofta utmärkt.

Edited by super85, 16 February 2008 - 02:53.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#15 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 February 2008 - 11:10

Det var inte tänkt som en provokation, utan mer ett konstaterande av faktum. Och jag borde snarare använt ordet "snobb" istället öfr "pretto". Sorry 'bout that. Vi har ju haft våra diskussioner tidigare och i dem har det framkommit att du har väldigt höga krav på en filmteknisk kvalité (diskussionen om smak vs. kvalité är ju en klassiker ;) ). Sett till filmteknisk kvalité har du väldigt höga krav, varpå jag menar att det inte är någon stor överraskning att du avskyr Boll.

Om vi säger så här, den ultimata popcornsrulleregissören som man bör jämföra alla filmer mot kan sägas vara Paul W.S. Anderson. På de nivån bör en film ligga för att få kallas en popcornsrulle enligt min åsikt. Michael Bay kanske ligger snäppet och Boll snäppet under.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 February 2008 - 14:48

Snobb funkar utmärkt :) . Åtminstone när det gäller actionfilm eller vilka "nördfilmer" som helst. Med "pretto" tänker man ju givetvis på gauloises rökande baskerhuvuden som måste påpeka hur allt är "kafka-likt", och jag är väldigt långt från den typen av människa :) .

Kollade just på trailern till far cry :) . Det såg ju ut som en S*itrulle men på nåt sätt var det i allfall mycket bättre klippt en Uwes tidigare trailers (t ex Dungeon Siege,om det nu var en färdig trailer jag såg...var ju fördjävlig). Kanske värt en titt när det kommer på DVD.

Förresten så har Herr Boll även snott musiken från Batman Begins i sin trailer. Fast att sno musik från andra och sen använda det för att promota sin film är ju rätt vanligt i Hollywoodvärlden.

Edited by super85, 16 February 2008 - 14:50.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 16 February 2008 - 15:36

Jag kan ofta vara pretto i mina egna skapelser - inte just i den betydelse som du tar upp, utan att man har intentioner och gärna använder sig av allusioner och symbolik för att uttrycka saker. Det är därför som det blev så fel med pretto. Snobb och pretto är ju inte samma ska. Återigen, ursäkta. :(

Trailerna är det väl inte Uwe Bolls fel att de suger? Det är ju inte han som klipper det, utan det är ju bolaget. Sen kan det ju vara Bolls fel om han inte ger dem något bra material att arbeta med förstås. :lol:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 February 2008 - 16:35

Är inte säker,men har för mig att Uwe själv klippt en del trailers till sina filmer,har för mig att han stoltserat över det i en intervju.

Sen när man snackar popcornregissörer så tycker jag att etablerade sådana som är mer "popcorn" än vad Paul WS är t ex Stephen Sommers och McG(är ingen stor fan av nån av dem)

Men nu snackade ju vi om UWe!

Här hans trailer till hans kommande Vietnam krigsdrama! 1968 Tunnel Rats. Rätt mycket våld i trailern i trailern så känsliga tittare varnas. Förstår att Uwe som trogen anti-krig/pacifist vill visa krigets brutala vardag och onödiga våld men sista klippet i trailern fick mig fnissa rätt hårt.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 April 2008 - 17:20

Klipp från FearNet:

Are you aware that there is a petition online, signed by 18,000 people, requesting that you stop making movies?

Yeah, I know that. 18,000 is not enough to convince me.

How many would it take?

One million. Now we have a new goal.

Hear that, haters? A challenge! (Källa)


:lol:

Namninsamlingen: Stop Dr. Uwe Boll Petition (50 403st påskrifter just nu)

Och namninstamlingen frår draghjälp av såväl /Film som Cinematical och Digital Spy. Här i Sverige är det endast Bloggywood som uppmärksammat det hela. Ja... också SFNs lilla spam-bot givetvis. ;)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#20 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 07 April 2008 - 18:40

JAG SKREV UNDER PÅ EN GÅNG!! :o

#21 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 07 April 2008 - 19:31

Men då måste ju spelfandom hitta nån ny att villifiera.... :P

Jag känner fandom av alla de sorter, har de ingen att hata så väljer de ut nån.

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#22 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 07 April 2008 - 19:43

Antagligen har du rätt Peak. Det finns alltid någon som ligger 'näst sist'. :lol:

Det ökar fort... 56 931st underskrifter just nu. :o

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#23 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 07 April 2008 - 20:37

Bara för att tala om Boll. Har nu (för ett tag sen tekniskt sett) tagit mig tid och se BloodRayne och tyckte inte alls den var dålig. Tvärtom. Jag gillade den rätt mycket faktiskt. Visst, finns det där med dåliga slut kvar men fram tills dess får den godkänt. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#24 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 22 April 2008 - 09:57

MTV Movies Blog » Uwe Boll Won’t Ever Be Entering The World Of Warcraft

News: Uwe Boll asks Blizzard for WoW movie rights, Azeroth way off limits - Strategy Informer


Edit: BTW, det är just nu 215 512 signaturer i namninsamlingen...

Edited by XC, 22 April 2008 - 09:58.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#25 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 April 2008 - 18:20

Aahahahaha!! Det faktum att han ville ha Warcraft kommer snart få den sidan att nå en MILJON tror jag. :D