Jump to content

Photo

Absolut sämsta film..Någonsin...


  • Please log in to reply
84 replies to this topic

#51 Johannes NA

Johannes NA

    Commodore

  • Members
  • 1,437 posts

Posted 19 January 2005 - 17:10

Håller med i Jazzdevils genreresonemang ovan.

Allt James Cameron gör är bra??? Ok han är en hyfsad regissör som vet hur man gör en action rulle. Men ärligt talat vad har killen gjort egentligen? Aliens och Terminator är ju visserligen klassiker men sen då? Titanic, Dark Angel och True Lies? Usch! Man kan inte leva på gamla meriter...

Vad är det som är så dåligt med Titaniuc? Sitter DiCaprio-hatet/avundsjukan så djupt rotad? :P Filmen är ju ett av 1900-talets största historiska epos - fantastiska effekter, hisnande sekvenser, smörig romantik och bombastisk musik ... och bra skådisar. Kate Winslet är ju magnifik i sin roll.

Varför hatar alla Blade filmerna? Måste säga att de är rätt så underhållande och roliga även om det inte är något djupare så har man ju kul...sten tuff musik till en sten tuff wesley snipes? Bra mycket bättre än tex hulk, daredevil, swamp thing och liknande seriefilmer....

Tror tvärtom att de flesta gillar Blade. Själv tycker jag bara filmen (ettan, inet sett resten) är en uppvisning i skränigheter och story på lekskolenivå. Det som sänker filmen allra mest är de föga imponerande CGI-bloddropparna som dimper ned från taket mot slutet av filmen. :ph34r:
------>Sci-Fi Nytt <-------

#52 Way of the Dragon

Way of the Dragon

    Lieutenant

  • Members
  • 84 posts

Posted 20 January 2005 - 14:17

Batman F. og B & R
Jaws III & IV
Superman III & IV
JP II & III
Hot Resort

Edited by Way of the Dragon, 20 January 2005 - 14:18.


#53 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 January 2005 - 14:30

JP? :unsure:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#54 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 20 January 2005 - 14:31

JP? :unsure:

<{POST_SNAPBACK}>


Jurassic Park?
*Hockey och superhjältar*

#55 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 20 January 2005 - 14:34

Ah. Kanske det, ja. :)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#56 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 16 September 2005 - 21:31

Well, The Naked Space med bl. a. Leslie Nielsen står och samlar damm i DVD-hyllan. Jag har fortfarande inte orkat se hela. Jag tror det ska vara nå'n slags sci-fi-komedi men roligt är det inte.
Tacka vet jag The Toxic Avenger från Troma. Banne mig om inte Surf Nazis Must Die från samma bolag är bättre?

Edit: Störst förväntning & besvikelse? Hmm, jag kan bara komma på Loaded Weapon 1. Allt roligt rymdes i trailers & sneak peaks.

Edited by Kizmiaz, 16 September 2005 - 21:36.

../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#57 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 September 2005 - 22:35

En av de sämsta filmerna jag sett är Titanic. Tur var att man satt hemma och kollade på den.
Kan ni tänka er att jag gick och diskade frivilligt bara för att få tiden att gå. Ett riktigt sömnpiller.
Efter det har jag inte klarat av att se Leonardo di Capri eller hur han stavar sitt namn.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#58 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 16 September 2005 - 23:42

Jag har aldrig orkat se Titanic. Eller Pearl Harbor för den delen. :urk:

Sedan har jag aldrig förstått fascinationen för sådana urtrista filmer som Sound of Music och Gone with the wind heller. *gäsp*

Filmer jag ogillar brukar jag inte orka se igenom till slutet, så det är svårt att ge första pris till någon. Det är lättare att hylla favoriterna än att lista de värsta. :lol:
Support your local search and rescue unit - get lost.

#59 Guest_Dockland_*

Guest_Dockland_*
  • Guests

Posted 17 September 2005 - 08:03

Alla Åsa-Nisse filmerna.

De jag hade höga förväntningar av men som visade sig vara skräp är Psycho (nyinspelningen) och Texas Chainsawmassacre (nyinspelningen där också).

#60 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 17 September 2005 - 10:15

Personligen så tycker jag inte att Psycho -98 är dålig. Bara så ... onödig. (Fast jag hade ju inga förväntningar på den.)
Men visst, jag har en polare som kräks när han ser att filmerna är svart-vita, så för honom & hans gelikar kanske den fyller en funktion. :)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#61 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 17 September 2005 - 10:28

Har ett gäng; Masjävlar, mest besviken i år över, trodde den skulle vara en kul film som jag hört av mina vänner, men jag fick ett drama som jag höll på att spy åt.

Congo, minns trailern, verkade lovande (år 1996 när den kom i alla fall) men vad fick jag, ett av de mest löjeväckande äventyrsfiler jag någonsin sett.

Deadly Prey, Ramboripoff från runtomkring 1988, fast den är å andra sidan så dålig att den blir sevärd och komiskt, trots att det uppenbarligen inte är meningen

Surf Nazis Must Die, ja, man kan lika gärna döma den efter titeln. Här gör även Ted Prior en roll, som hade huvudrollen i nyss nämnda Deadly Prey, och jag insisterar på att ni ska kolla upp hans meritlista på IMDB, färgstarkare filmtitlar han figurerat i får man leta efter. Det är för övrigt hans bror, David A. Prior, som av någon anledning regisserat (!?!?) de flesta filmer som Ted figurerar i!

Gayniggers from Outer Space , måste bara nämna den för titelns skull också.... KAN filmer heta så???
I love the smell of napalm in the morning

#62 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 04 November 2005 - 16:50

Många kanske kommer hata mej för detta men, Gudfadern var en ren och skär plåga att ta sej igenom

Winter is Coming


#63 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 04 November 2005 - 23:41

"Gayniggers from Outerspace" låter så jäv*a kul att jag nästan måste se den, kan kanske ringa min leverantör DVD Stockholm på måndag och fråga "Kan ni beställa hem Gay Niggers from Outer Space".....herregud....hahhahhahahha :lol:


Filmer som jag verkligen ogillar?, tja "Dead Poets Society"...hatar den filmen, jag kan säga att visst den är välgjord och allt, men det är sådan film som jag hatar innerligt, att ha tvingats se den i skolan 3-4 gånger är också närapå traumatiskt, jag kallade det för "Porr för lärare" när jag gick åttan och min svenskalärarinna ogillade det, har fortfarande samma åsikt,typ 6 år senare :) .

Det mesta som Uwe Boll regisserar verkar vara ren S*it också, men jag har inte hunnit se nån av hans filmer än så jag kan inte riktigt kommentera.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#64 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 11 December 2005 - 14:09

Igår kväll på Kanal 5 gick en av de sämsta filmerna jag någonsin sett :urk:
Såg väl en 30 minuter innan jag gav upp.
Vet inte vad dom hade tänkt, liknade mer en reklam film för extremsport blandad med en plot om kidnappning :unsure: där de som utövade denna sport var ett team av hemliga specialagenter.

Man satt ju bara och suckade, här skulle dom ut på räddningsuppdrag och åker ner för ett berg med snowboard, man antar att dom ska ner så fort som möjligt, men nejdå, här ska det göras akrobatiska hopp av alla möjliga slag innan dom kommer ner från berget.
Då gav jag upp.

Vad filmen hette: X-Team :huh:

5 st. :urk: av 5
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#65 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 11 December 2005 - 14:34

Så här blir det man låter kompisa bestämma vad det är för film man ska se. Jag var och hälsade på en kompis som bor en bra bit i från mig så vi träffas tyvärr inte så ofta. Vi bestämmde oss tillsammans med hans flickvän att vi skulle se en film på bio. Det fick bli "Red Eye". Jag visste ju inget om filmen heller vilket gjorde att jag inte tänkte något mer på det vid det tillfället. Dom hade tydligen sett någon trailer som hypade filmen enormt. Efter att ha genomlidit ungefärligen en och en halv timme så måste jag säga att det är tid som jag aldrig kommer att få tillbaka i mitt liv. Filmen var ren dynga. Inget bra med hela filmen, bortsett från att jag träffat en av flyvärdinnorna som var med i filmen även i verkligheten :D . Se den aldrig. Jag kan nog inte påstå att det var den sämsta filmen jag har sett. Jag har sett fruktansvärt mycket film men jag kan tyvärr inte komma på vilken jag tycker var den sämsta jag har sett. Red Eye är förmodligen en av årets sämsta i varje fall.

Exorcisten 2 är en av dom sämsta jag har sett, kom jag på nu. Regissören tror jag hade en Acid trip när filmen spelades in. Vill ni förlora ungefärligen 2 timmar av era liv på ingenting, se den.
"There once was a man from Nantucket..."

#66 Jazzdevil

Jazzdevil

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,298 posts
  • Location:Sverige
  • Interests:1. Lee Van Cleef<br />2. The Dude<br />3. John Constantine<br />4. Dale Cooper<br />5. Charles Mingus<br />6. Scott Walker<br />7. Frank Miller<br />8. Nancy Sinatra<br />9. Barry Adamson<br />10. Serge Gainsbourg <br />

Posted 12 December 2005 - 10:49

Jag har aldrig orkat se Titanic. Eller Pearl Harbor för den delen. :urk:

Sedan har jag aldrig förstått fascinationen för sådana urtrista filmer som Sound of Music och Gone with the wind heller. *gäsp*


Jag har sett alla fyra filmerna ovan. Titanic och Pearl Harbour är orgier i publikfrieri och rekordförsök i klyschor. Dessutom är skådespeleriet tvivelaktigt. Som tidsdokument borde de ändå kunna uppfylla en funktion men frågan är exakt hur mycket dokument de egentligen är, det kan nog ifrågasättas. De två sistnämnda är ju på sätt och vis klassiker. Lite onödigt vetande: Clark Gable använde för första gången i filmens historia en svordom i borta med vinden. Inte något vulgärt direkt men "damn" var upprörande nog för den tidens moraltanter. Sound Of Music är ju ett spektakel i sig. Den fungerar väl främst som en reklamfilm för alperna.

Har ett gäng; Masjävlar, mest besviken i år över, trodde den skulle vara en kul film som jag hört av mina vänner, men jag fick ett drama som jag höll på att spy åt.

Gayniggers from Outer Space , måste bara nämna den för titelns skull också.... KAN filmer heta så???


Masdjävlar var väl ändå inte så dålig. Tyckte det var ett charmigt drama. Bra skådespel och roliga karaktärer. Lite skön redneck känsla över den. Och visst är det en oöverträffbar titel, gayniggers alltså, finns den verkligen? :blink:

Många kanske kommer hata mej för detta men, Gudfadern var en ren och skär plåga att ta sej igenom


Jag ska inte börja hata dig men Gudfadern är ju ändå ett mästerverk. Musiken, känslan, kläderna, karaktärerna, skådespelarna och framförallt Marlon Brando. Coolare än så kan det knappast bli.

tja "Dead Poets Society"...hatar den filmen, jag kan säga att visst den är välgjord och allt, men det är sådan film som jag hatar innerligt, att ha tvingats se den i skolan 3-4 gånger är också närapå traumatiskt, jag kallade det för "Porr för lärare" när jag gick åttan och min svenskalärarinna ogillade det, har fortfarande samma åsikt,typ 6 år senare :) .


Den filmen liksom Robin Williams är ju extremt överskattade. Visst det är en OK film, men absolut inget utöver det vanliga. Jag fattar inte heller hur den kunde uppnå Oscars status?

#67 almostfamous

almostfamous

    Ensign

  • Members
  • 37 posts

Posted 17 February 2006 - 16:28

Tre sidor och ni har inte nämnt Crossroads med Britney? Nu hyrde jag och min tjej den iofs bara för att se exakt hur dålig den var, men den lyckades ändå vara bra mycket sämre än vad vi någonsin kunde tro...

#68 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 17 February 2006 - 17:07

Kanske för att vi inte sett filmen? ;)
Support your local search and rescue unit - get lost.

#69 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 17 February 2006 - 18:29

Nä Crossroads skulle jag inte sett om jag fick betalt för det... samma med Glitter (Maria Carey) och Gigli (Affleck och Lopez) :urk:
I love the smell of napalm in the morning

#70 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 February 2006 - 00:06

Nä Crossroads skulle jag inte sett om jag fick betalt för det... samma med Glitter (Maria Carey) och Gigli (Affleck och Lopez) :urk:


Till och med de Trailers man såg var ju genomusla! Det är knappt man skulle se den under pistolhot!

En annan riktigt usel film är Plump Fiction som då ska vara en parodi på Pulp Fiction (som för övrigt ligger på min tio-i-topp-lista över det bästa filmer jag sett) Jag vart rent förbannad efter att ha sett den! Där andra parodier har lyckats så misslyckats denna kapitalt! Om jag vore Quentin Tarantino så skulle jag tamefan ha stämt kötthuvudet som gjorde Plump Fiction!

Usch :(

Winter is Coming


#71 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 18 February 2006 - 07:52

En annan riktigt usel film är Plump Fiction som då ska vara en parodi på Pulp Fiction ...

Påminner om Loaded Weapon 1... <_<

Det här är f.ö. en Crossroads jag skulle vilja se (åtminstone höra) :)
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#72 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 18 February 2006 - 11:13

En annan riktigt usel film är Plump Fiction som då ska vara en parodi på Pulp Fiction ...

Påminner om Loaded Weapon 1... <_<

Det här är f.ö. en Crossroads jag skulle vilja se (åtminstone höra) :)

Ha ha ha, den Crossroads såg jag för en massa år sedan, och har för mig att den inte var så illa....Ralph Macchio.. vart tog han vägen? I samma svarta hål som Macaulay Culkin och Patrick Dempsey kanskse?

Angående parodier som Laddat Vapen.. uuuuuhhhhh, den placerar jag i samma fack som de flesta Leslie Nielsenkomedier från 90-telet; i samma svarta hål som Ralph Macchio....
I love the smell of napalm in the morning

#73 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 February 2006 - 12:33

Laddat Vapen var ju lite smårolig i alla fall :) Ralph Macchio var det ja, kände inte igen han på bilden från imdb.com. Vad har hänt med killen? Inte bara att han åldras, det ser ju ut som han genomgått en misslyckad plastikoperation också.

Måste nog vara nått sorts svart hål han har legat i sen Karate Kid dagarna...

Winter is Coming


#74 Ned Flandiddelianders

Ned Flandiddelianders

    Fleet Captain

  • Members
  • 1,027 posts
  • Location:Karlstad
  • Interests:Film Serier Tv-spel Vänner Party

Posted 18 February 2006 - 12:39

Laddat Vapen var ju lite smårolig i alla fall :) Ralph Macchio var det ja, kände inte igen han på bilden från imdb.com. Vad har hänt med killen? Inte bara att han åldras, det ser ju ut som han genomgått en misslyckad plastikoperation också.

Måste nog vara nått sorts svart hål han har legat i sen Karate Kid dagarna...

Ja, han ser slitet ut. Men man ska väl ha det i åtanke att han var 28 bast när han spelade in sin sista Karate Kid år 1989, och där ser han ändå ut som.. tja 16-17 bast. Alla åren kom väl samtidigt...
I love the smell of napalm in the morning

#75 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 18 February 2006 - 12:42


Laddat Vapen var ju lite smårolig i alla fall :) Ralph Macchio var det ja, kände inte igen han på bilden från imdb.com. Vad har hänt med killen? Inte bara att han åldras, det ser ju ut som han genomgått en misslyckad plastikoperation också.

Måste nog vara nått sorts svart hål han har legat i sen Karate Kid dagarna...

Ja, han ser slitet ut. Men man ska väl ha det i åtanke att han var 28 bast när han spelade in sin sista Karate Kid år 1989, och där ser han ändå ut som.. tja 16-17 bast. Alla åren kom väl samtidigt...


Han måste ha hoppat över 30 och gått direkt på 40 ;)

Winter is Coming