Jump to content

Photo

Captain America: The First Avenger


  • Please log in to reply
234 replies to this topic

#51 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 10 November 2008 - 15:01

Ganska passande att de fixat en regissör med så mycket erfarenhet från gamla klassiska filmer till en film om en gammal klassisk seriehjälte. Låter alltid uppmuntrande när de får till en sån matchning.
"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#52 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 November 2008 - 20:00

Bra val av regissör, The Rocketeer är en rätt fin film. En sådan regissör som passar att göra nånting som Captain America eller Superman.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#53 Wylie Times

Wylie Times

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,204 posts
  • Gender:Male
  • Location:Location Location

Posted 10 November 2008 - 20:17

Tycker det var ett ganska ospännande val. Man vet ungefär redan nu vad man kommer att få till skillnad från Favreau eller Branagh.

"I see them long hard times to come."
-Gangstagrass

last.fm | filmtipset | twitter


#54 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 November 2008 - 12:08

The Hollywood Reporter - Captain America enlists two scribes

Nov 18, 2008

Christopher Markus, Stephen McFeely in negotiations.

Christopher Markus and Stephen McFeely are in negotiations to pen Marvel Studios' First Avenger: Captain America. The dealmaking occurs about a week after Joe Johnston boarded the project as director.

Marvel's Kevin Feige is producing.

Created in 1941 by Jack Kirby and Joe Simon for Timely Comics, Captain America is the heroic alter ego of Steve Rogers, who is rejected by the Army for being too sickly and undergoes an experiment that takes him to the pinnacle of human form. Paired with an indestructible shield, he becomes a symbol of the war effort, fighting Nazis and villainous scientists like the Red Skull.

In modern times, the character starred in his own long-running comic series and also was a charter member of Marvel's superteam, the Avengers.

Kicking off with Iron Man, Marvel Studios' slate of movies -- including Thor and the Iron Man sequel -- is building toward an Avengers movie set for release in 2011, in which the characters from the films team for one big adventure. Captain America is scheduled for release May 6, 2011.

Marvel's Captain America will be a World War II-set movie, and the character will appear in the modern day-set Avengers.

Markus and McFeely, repped by UTA, worked on The Chronicles of Narnia: The Lion, the Witch and the Wardrobe and its sequel, Prince Caspian. The duo also wrote HBO's The Life and Death of Peter Sellers.



#55 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 12 March 2009 - 20:48

Empire: Movie News - Thor, Cap & Avengers Get New Dates

/.../

The First Avenger: Captain America, the WWII-set introduction of Marvel’s star-spangled flagbearer, will now come out on July 22, 2011. The Joe Johnston-directed adventure had previously been scheduled for May 6, 2011.

/.../


Marvel Movie Update: New Release Schedule! - Marvel studios strengthens self-produced film release schedule through 2012 | Marvel.com News | Marvel.com

Edited by Georgia, 12 March 2009 - 20:53.

Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#56 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 March 2009 - 02:36

Alltså... Det låter nästan overkligt hur många filmer som ska komma ut 2011?? 0_o Kan det här verkligen funka? Nåväl, kan bli intressant.

#57 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 February 2010 - 19:36

Snart så kommer meddelandet om vem som blir Captain America.

Captain America casting coming soon!! Who'll be Cap?? | SCI FI Wire

We've got more about the upcoming The First Avenger: Captain America from director Joe Johnston, who now says that he'll be announcing a star very soon.

"We need to cast it soon," Johnston said. "We have a very short list, but we're still juggling actors here. I'd say within the next couple of weeks we'll have ourselves a Captain America, I hope."


As for who will actually play Cap, Johnston either ain't saying or can't yet say. Rumored actors include everyone from Will Smith to Aaron Eckhart to John Barrowman.

As for when the movie will shoot? Johnston said the movier is still "fairly early" in preproduction. Shooting won't start until the end of June, he said, "but we're getting ready to go to the U.K., it looks like."

As for the story: "It's the kind of thing where, while I'm not necessarily a comic book fan, I think the interesting thing about this guy is that he's a superhero without any super-powers, basically," the director told us exclusively while promoting his current film, The Wolfman. "He is the epitome of human perfection. He can't fly and throw tanks around and see through walls and things like that, but he's strong and runs fast."

Johnston added, "And the interesting thing about this guy is that he starts out as a 98-pound weakling and he becomes this Adonis. How does that affect his arc in the story? How does that affect where he goes and what happens to him and everything? I think that's the part of the story that was fascinating for me. And, of course, being a Marvel movie, there's fantastic action scenes in it and all kinds of great stuff. But there's an interesting story there as well."

Captain America is due in theaters on July 22, 2011.

Who do you think should play Cap?



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#58 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 February 2010 - 12:08

Skurken kommer bli Red Skull och Johnston talar om faktumet att filmen till största delen utspelar sig under andra världskriget:

http://www.superhero...ews.php?id=9051

"Virtually the entire story except the bookends are in World War II because we all recognize we have one chance to tell the origin story of how he became Captain America, you can't tell a modern story and then go back and tell the origin story. If you're going to do it, let's do it. Let's do it first. Everyone wanted to tell an origin story. There was a version where it was a modern story and it didn't work."




Och lite detaljer om hur dräkten kommer se ut och att han tydligen behandlas mer som ett spektakel än en riktig soldat i början.

http://www.superhero...ews.php?id=9053

Jag gillar hur det hela ger dem en möjlighet att ge honom en mer klassisk dräkt innan han får nåt mer praktiskt. Att han vantrivs så mycket när han är i USO-truppen får mig dessutom att tänka lite på soldaterna i "Flags of Our Fathers", eftersom de hamnade i en liknande situation.

Edited by SwedishSuperhero, 07 February 2010 - 12:11.

"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#59 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 03 March 2010 - 19:20

Inspelningsstart i juni verkar det som.

Is This the Official Synopsis for THE FIRST AVENGER: CAPTAIN AMERICA? And is Filming Set to Begin June 28, 2010? - Collider.com

The synopsis for The First Avenger: Captain America might have been released thanks to a casting announcement on featurecasting.com. Also, thanks to the same release, it's looking like filming is set to begin on June 28, 2010. With a release date of July 22, 2011, and the fact that director Joe Johnston recently told me he's busy in pre-production, the filming date sounds pretty accurate.

If you're interested in reading the synopsis, hit the jump:

Posted Image

Here's what was posted:

Born during the Great Depression, Steve Rogers grew up a frail youth in a poor family. Horrified by the newsreel footage of the Nazis in Europe, Rogers was inspired to enlist in the army. However, because of his frailty and sickness, he was rejected.

Overhearing the boy's earnest plea, General Chester Phillips offered Rogers the opportunity to take part in a special experiment… Operation: Rebirth. After weeks of tests, Rogers was at last administered the Super-Solider Serum and bombarded by 'vita-rays.'

Steve Rogers emerged from the treatment with a body as perfect as a body can be and still be human. Rogers was then put through an intensive physical and tactical training program.

Three months later, he was given his first assignment as Captain America. Armed with his indestructible shield and battle savvy, Captain America has continued his war against evil both as a sentinel of liberty and as leader of the Avengers.

If you've read the comics, this sounds dead on. The thing to realize is…this isn't going to be the final synopsis for the film, but one they can send out to casting agencies without giving away the movie. Notice no mention of who Captain America fights or what happens after he becomes a super soldier. But for now…it's something.

With Joe Johnston telling me he was hoping to have casting done by March 1, expect the person who will play Captain America to be revealed any day now. John Krasinski, Scott Porter, Garrett Hedlund, Jensen Ackles, Chace Crawford, Michael Cassidy, and Mike Vogel are all on the list as potential leads. More as we get it.



Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#60 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 March 2010 - 21:51

Ingen av skådespelarna som nämns i den artikeln tycker jag passar särskilt bra, några av dem passar inte som skådespelare alls.

Winter is Coming


#61 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2010 - 06:57

Har ingen riktig koll på de där skådisarna, men känns de inte lite unga? I och för sig, om huvudparten av filmen ska utspelas under andra världskriget kan det funka. Undrar om Bucky är med och om de använder sig av den lite tuffare varianten som Ed Brubaker introducerat.
*Hockey och superhjältar*

#62 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 05 March 2010 - 08:38

Jensen Ackles är ju ganska trevlig... :P

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#63 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2010 - 12:39

Man kan ju undra om Jensen Ackles är bra nog för att bära upp en storfilm som denna. Finns det något rykte om huruvida Bucky ska vara med? Ända sedan Brubaker tog över Captain America har han blivit en favorit hos mig, och han har ju t. om tagit över som Cap i serien.
*Hockey och superhjältar*

#64 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 March 2010 - 16:09

Jag tycker fortfarande att Captain Aweeome (Ryan McPartlin) vore en utmärkt casting.

...om nu inte de ger Barrowman rollen! ^^
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#65 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2010 - 16:48

John Barrowman? Näääe, han vore helt fel. Ingen annan som bryr sig om Bucky här förresten?
*Hockey och superhjältar*

#66 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 March 2010 - 16:55

WTF cares about Bucky? Noone!

Jag bryr mig inte om det är rätt: jag bryr mig om att Barrowman får mer utrymme i media. :P

Ryan McPartlin däremot var ett seriöst förslag. Diss eller dass, Kermit?
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#67 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2010 - 17:02

Fler bryr sig om Buckey numera när Ed Brubaker har gjort honom till en intressant karaktär. Så jo.

Jag vet inte mer än att om man tittar på utseende och ålder skulle det fungera faktiskt. Men är han med och slåss om rollen?
*Hockey och superhjältar*

#68 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 March 2010 - 17:18

Nu menade jag här på forumet eftersom du riktade frågan hit, inte någon annanstans. ;)

Han har läst för den, men han var väldigt ödmjuk och sa att det inte var något att slå på stora trumman för. Väljer de honom skulle han bli ärad. Om han är med och slåss? Troligen inte. Men han har läst för rollen i alla fall så helt omöjligt är det inte. Men han är tillräckligt okänd för att kunna passa in i kategorin "vi vill ha en okänd skådis".
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#69 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2010 - 17:26

ja, och jag hoppades i min enfald att åtminstone hade läst serien och kände till Bucky...

Det enda man vet är väl att det är okända skådisar som slåss om rollen och att Marvel ändå har ett bra facit vad gäller casting. Misstagen de har gjort är väldigt få, så vem de än väljer så har de nog ett bra skäl i alla fall.
*Hockey och superhjältar*

#70 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 March 2010 - 18:16

Jag vet vem Bucky är, men han är inte intressant för mig. Men så har jag inte läst Ed Brubakers version dock.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#71 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2010 - 18:22

Det var han inte före jag hade läst Ed Brubakers version heller, men han har verkligen fått en uppfräschning. Som sagt är det han som är Captain America nu, och under andra världskriget var han inte direkt en klämkäck sidekick, kanske mer till ytan. Han var istället mer eller mindre en "army brat" som gjorde "de fula sakerna" under andra världskriget, alltså en lönnmördare i stort sett. Sen dog han aldrig, utan Sovjet tog honom, hjärntvättade honom och han blev Winter Soldier, en lönnmördare i stil med Wolverine på sätt och vis. Steve (original-Cap alltså) hjälpte honom att finna sig själv igen, men tyvärr "dog" ju Steve, vilket fick Bucky att ta över skölden och dräkten. Och som Captain America är han lite mer "ful", omoralisk och helt enkelt "gritty", även om han kämpar för att göra Steve nöjd och leva upp till hans Cap. Mycket spännande faktiskt!
*Hockey och superhjältar*

#72 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 March 2010 - 18:28

Låter inte sådär jätteintressant i mina ögon, men så är jag inte särskilt intresserad av den sortens serier heller. Jag föredrar mer storslagna berättelser. Fortfarande är en av mina absoluta favoritserier Secret Wars. Gritty är inte direkt ett ord som passar ihop med den sortens story.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#73 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2010 - 18:41

Ja, och dessutom är det mina ord, jag får ju tydligen akta mig att säga vad jag tycker här...jag kanske ska ha med en disclaimer i mina inlägg?

Nej, men särskilt om de ska ha stor tonvikt på andra världskriget så är det "gritty" som gäller, inte det kosmiska Secret Wars-stuket. Särskilt seriefilmer har en klart "realistisk" trend nuförtiden, och det tror jag är en vinkel som funkar bra för Captain America. Cap (och Bucky!) blir helt enkelt mer intressant om man visar att krig är en ful och smutsig företeelse. Genom att smutsa ner Cap lite så tror jag att man vinner över många som tror att Captain America är en klämkäck och patriotisk figur som enbart högervridna amerikaner kan ha någon behållning av.

Sen tycker jag också om storslagna berättelser emellanåt, absolut! Det har inte riktigt fungerat i filmer än så länge, kanske kan alla som törstar efter det mer kosmiska få sitt lystmäte i Green Lantern?
*Hockey och superhjältar*

#74 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 05 March 2010 - 19:18

Haha. Nej då. Jag håller med det om du skriver: gritty kommer definitivt fungera om de fokuserar på andra världskriget. Bara inte min personliga favoritgenre. Inte konstigare än så.

(Och nej, Green Lantern bryr jag mig inte om. Jag bryr mig bara om Marvel-serietidningar.)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#75 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 05 March 2010 - 19:42

Kanske kan rekommendera Thor då? ;)

Vilket i sig är en intressant fråga. För Iron Man tillhör definitivt den mer "realistiska" typen av superhjältefilmer, och jag förväntar mig att Captain America hamnar där också. Hulk (som antagligen också kommer vara med) hamnar någonstans mitt emellan, men Thor blir en helt annan sak. Ändå ska de hamna i Avengers allesammans. Spännande! :)

För övrigt, apropå Bucky så hoppas jag verkligen att de har med honom hur de än väljer att skildra honom. Bucky representerar förlusten Cap aldrig riktigt kom över, hans ständiga gnagande samvete. Ungefär som t.ex Gwen Stacy för Spindelmannen. Och Marvelhjältar är oftast som bäst när de har saker att grubbla över. :)

Edited by Kermit, 05 March 2010 - 19:48.

*Hockey och superhjältar*