Jump to content

Photo

The Amazing Spider-Man 2


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 February 2013 - 04:48

Arbetet har nyligen påbörjats och filmen ska ha premiär nästa år. Större delen av casten från första filmen återkommer.

 

Skurkarna den här gången blir Electro (Jamie Foxx) och The Rhino (Paul Giamatti). Dessutom kommer Harry Osborn (Dane DeHaan) och Mary Jane Watson (Shailene Woodley).

Men det har hintats om att de har några överaskningar på lut också. Speciellt då de sagt att filmens skurk ska vara den som visades i slutet på första filmen vilket uppenbarligen var ingen av dessa två.

 

Så vad tror ni? Electro och Rhino? Måste säga att Rhino är en aning förvånande då han är med i TV-spelet som utspelar sig mellan första och 2:an filmen och de brukar inte ge dem rätt att använda karaktärer som de planerar att ha med i framtida filmer. Betyder det att spelat förlorar sin canonstatus eller kommer det vara så att Spider-Man har tampats med Rhino innan?

 

Bra att MJ kommer med redan nu istället för att presentera henne senare. Bara det inte betyder att Gwen Stacy's öde inträffar redan i den här filmen.

 

Att Harry Osborn inte var med i första filmen tillhörde jag en av dem som kritiserade även då jag förstår att de ville undvika att härma förra filmserien. Likaså förstår jag inte varför de unviker att visa Norman Osborn. Känns underligt att ingen skulle veta hur Oscorps grundare ser ut. Såvidar det inte finns någon orsak till det, dvs.

 

Det här blir den första Spider-Man filmen att helt filmas i New York.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 February 2013 - 08:14

De verkar ju köra på att Norman är döende, så han är väl helt enkelt inte så aktiv just nu. Skulle gissa på att vi ändå får se honom, och att de kör Ultimate-varianten, så att han förvandlas till Green Goblin, kanske till och med mot slutet av den här filmen.
*Hockey och superhjältar*

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 February 2013 - 16:00

Jo, mycket möjligt. Tycker ändå det är underligt att han är så "okänd".


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 February 2013 - 19:24

De har väl inte hittat rätt skådis än. ;-)
*Hockey och superhjältar*

#5 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 25 February 2013 - 19:53

Electro och Rhino hör till Spider-Mans absoult tråkigaste fiender om ni frågar mig, Mysterio, Shocker eller möjligtvis Tombstone hade jag hellre sett.


Winter is Coming


#6 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 February 2013 - 20:16

Mysterio är en personlig favorit så där håller jag med. :) Electro beror lite på. Han är ju en av Spider-Mans mäst ikoniska fiender då han verkligen är en typisk hantlangare med krafter. Det betyder att han passar bäst som en skurks högra hand än själv vara huvudskurken. Samma med Rhino, om inte mer. Oftast handlar det om attr han får spel och börjar ta sönder saker och Spider-Man måste stoppa honom. Hoppas bara de tar hänsyn till det och att de jobbar för huvudskurken.

De har väl inte hittat rätt skådis än. ;-)
Antagligen. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#7 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 25 February 2013 - 20:38

Ja, ingen av de två är väl några kriminella masterminds, men som två typer som fått krafter av misstag/genom experiment och är arga på världen på grund av detta? Kan vara något. Vi får se vad de gör av saken.
*Hockey och superhjältar*

#8 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 February 2013 - 22:24

Spider-Man's nya dräkt:

 

hr_The_Amazing_Spider-Man_2_1.jpg


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#9 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 February 2013 - 13:25

Ser exakt ut som den gjorde i Sam Raimis filmer


Winter is Coming


#10 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 February 2013 - 14:09

Ja, och det är ett stort plus! Verkar som att de tog till sig av kritiken om dräkten. Har sett att han inte längre har ränder på benen också. Bra! Dessutom ser mönstret på de röda delarna äntligen ut som nät.
*Hockey och superhjältar*

#11 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 February 2013 - 15:50

Ser exakt ut som den gjorde i Sam Raimis filmer

Nästan. Det finns vissa skillnader som t ex nät-mönstret är mörkare grått och han har ögon av nät (som i serierna) istället för spegelglas/plast. Spindlen på bröstet ser annorlunda ut. Men meningen är att ge honom tillbaka den klassiska stilen.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#12 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 February 2013 - 17:07

I serierna har han också ögon av plast, förutom Doc Ock nu som har några slags high tech-linser.
*Hockey och superhjältar*

#13 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 27 February 2013 - 20:28

Nu har vi fått en Norman Osborn! Chris Cooper, från bland annat American Beauty, är den nye ärkeskurken.
*Hockey och superhjältar*

#14 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 27 February 2013 - 20:41

Nu har vi fått en Norman Osborn! Chris Cooper, från bland annat American Beauty, är den nye ärkeskurken.

 

Maniacal laugh!

 

http://www.youtube.com/watch?v=R6MlHxAzLXA


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#15 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 February 2013 - 22:07

Bara att dräkten blir mer klassisk kommer nog inte göra denna bättre, tyckte ärligt att förra filmen var ganska meh.


Winter is Coming


#16 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 June 2013 - 17:21

MJ har klippts bort från filmen och skådespelerskan kommer heller inte vara med i nästa film då de kommer recasta rollen.

Orsaken ska vara att Webb är rädd att MJ/Peter scener ska stjäla glans från Gwen/Peter scenerna och vill därför satsa mer på filmens par.

Varför skådespelerskan recastas säger Webb beror på att hon troligen kommer vara upptagen till nästa film men det sägs att det är filmbolaget som ville recasta rollen. Min, och mångas gissning, är att det beror på all kritik om att MJ inte var snygg nog.

 

Källa

 

Jag tycker det är synd. Jag hade velat ha med MJ tidigt. Jag har aldrig gillat hur de väntar med att casta en viktig karaktär fören dens storyline ska börja.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#17 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 10 July 2013 - 21:23

I en intervju så förklarar Andrew Garfield sin önskan att göra Spider-Man homosexuell och att MJ kunde vara en kille.

 

Vad säger ni? Hur skulle ni reagera om när MJ presenteras, visar sig vara en kille och Peter Parker upptäcker sin sexuallitet?


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#18 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 11 July 2013 - 10:52

Hm... Om de gör allting rätt med MJ som de gjorde fel förra gången, skulle man kanske kunna ha överseende med den detaljen. Fast i så fall skulle jag nog föredra att han inte krisar över grejen, utan accepterar den direkt. De skulle liksom kunna skriva manuset som om det var en kille/tjej-historia och sedan byta ut tjejen.
 
Nå, inte för att jag tror att de vågar.
 
 
Twitter berör förstås också ämnet:
 

.@Lumetian SPIDER-MAN IS GAY AND DAREDEVIL IS HIS BOYFRIEND. GAWD, DON'T YOU USE TUMBLR? YOU SHOULD KNOW THIS.



#19 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 11 July 2013 - 22:48

Varför? Äh orkar inte :sleepy:


Winter is Coming


#20 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 July 2013 - 19:42

Så jag har förstått det så tyckte han att det var dags för något nytt men även att han själv skulle vilja utforska sin bisexuallitet och älskar Michael B. Jordan, som han vill skulle spela MJ. Och enligt Marc Webb så är det här långt ifrån första gången han har hört det här så det är visst inget nytt utan ett förslag som Andrew Garfield har tjatat en hel del över.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#21 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 17 July 2013 - 13:26

Aha, ja kul för han att han har börjat komma underfund med vem han är.

Dock så tycker jag en spidde-film är fel forum för såna här utforskanden - det är nämligen out-of-character för Spider-man.

Det ligger 50 års karaktärsarbete bakom Parkers fascination med kvinnor, och det skulle helt enkelt bara inte funka, att ändra det bara så där.

 

Finns andra hjältar med mindre tydligt definierad, eller tvetydig sexualitet, som skulle passa betydligt bättre för såna nymodigheter. X-men bl a har flera som nog skulle passa bra. ( dock ingen jag kommer att tänka på rakt av, som Garfield skulle passa i rollen som)



#22 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 19 July 2013 - 20:43

I och för sig ger vetenskapen tydligen stöd åt Andrew Garfields idé.

 

 

 



#23 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 22 July 2013 - 15:05

Haha, vaaa?? Det där var något av en chock för systemet, må jag säga! xD

Dock så är tydligen videon inte helt vetenskaplig, utan vissa friheter för att göra humorn mer potent, har tagits. o_o

http://membracid.wor...s-not-accurate/



#24 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 23 July 2013 - 16:53

Dock så är tydligen videon inte helt vetenskaplig, utan vissa friheter för att göra humorn mer potent, har tagits. o_o

 

Jo, förstås. Det är väl liksom svårt att redogöra för hur en spindelman beter sig i verkligheten, så länge det inte finns någon spindelman i verkligheten. De är väl ungefär lika noggranna när de behandlar ämnen som ninjasköldpaddor och miljardärsankor. Och lika förtjusta i att sjunga om snoppar.



#25 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 25 July 2013 - 23:24

Ninjasköldpaddor är för övrigt ICKET döva! Faktum är att sköldpaddor har bättre hörsel än människor, vad gäller lågfrekventa ljud. En del har tillåme extra vibrationskännande organ kopplade till skölden, har jag för mig.

 

Ett vanligt felaktigt antagande, eftersom många sköldpaddor har otydliga inre öron, membranet är lite tjockare än på andra reptiler, på en del raser.