Jump to content

Photo

Hitman


  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#26 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 03 February 2008 - 19:57

Och när sjutton hade de tänkt visa den i Sverige? :(

Läste nånstans att den inte får biopremiär i Sverige alls och släpps direkt på dvd istället.

Edited by Rick Hunter, 03 February 2008 - 19:58.

Winter is Coming


#27 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 February 2008 - 23:51

Det låter ju skruvat att de först sätter upp biotid som de flyttar och sedan bestämmer sig för att inte visa alls.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#28 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 04 February 2008 - 00:17

Jo, tydligen hade den blivit borttagen i sista stund, sa de på SF. But still :(
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#29 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 06 May 2008 - 16:05

Svensk utgåva

25/6

#30 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 September 2010 - 17:42

Agent 47 har utbildats till professionell lönnmördare. Hans mäktigaste vapen är hans lugn och en resolut yrkesstolthet. 47 är både de två sista siffrorna i koden tatuerad i hans nacke och hans enda namn. Jägaren blir den jagade när 47 blir inblandad i ett politiskt maktspel. Både Interpol och den ryska militären jagar 47 genom östeuropa medan han försöker att ta reda på vem som försöker att sätta dit honom.

Filmen är baserad på en serie tv-spel signerade den danska spelutvecklaren IO Interactive. Jag har nog testat spelen vid något tillfälle men jag kan inte påstå att jag är speciellt insatt i det hela.

Filmen i sig är okej. Den har en ganska så trist och enkel handling som efter ett tag blir väldigt förutsägbar, trots att man försöker att skruva till det lite extra med en á två vändningar i handlingen.

Vad som är bra är Timothy Olyphant som spelar 47. Han är alltid en stabil och bra skådespelare som jag brukar se fram emot att få se mer av när han har gjort en ny roll i en film eller tv-serie. Sedan bjuds det på lite skön action med en del spektakulära scener, men så mycket mer än så ger den här filmen, inte mig.

#31 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 17 October 2010 - 18:21

Jag fick upp ögonen för Timothy Olyphant i tv-serien "Justified" där han imponerar. Och jag måste hålla med Cartman att det är Timothy som gör "Hitman" till en klart sevärd film. Han får fram så mycket med så små medel. Som t ex scenerna med Nika där han lyckas få fram sin karaktärs osäkerhet/nyfikenhet då han träffar någon som lyckas väcka känslor inom honom. Gillar att den här "kärlekshistorien" är så pass nedtonad och bara en liten del av filmen (men ack så viktig).

Storyn kunde varit lite vassare kan jag tycka. Smått rörig ibland och lite väl många lösa trådar. Visst är det bra att de inte förklarar allt, men lite fler hintar kunde de gott bjudit oss på. Dock var 47:ans bakgrundshistoria tillräcklig och jag är glad att de inte öste på mer där.

Sedan måste jag erkänna att jag är barnsligt förtjust i karaktärer som är lika tuffa och smarta som 47. :D

Edit: glömde bort att nämna att jag tyckte scenerna från hans barndom påminde extremt mycket om tv-serien "Dark Angel" och såg nu på imdb att det var ju faktisk scener taget direkt därifrån! :lol:

Edited by Synon, 17 October 2010 - 19:00.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.