Jump to content

Photo

ÄNTLIGEN!!! Min favoritkaraktär återvänder!!!


  • Please log in to reply
2 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 07 July 2009 - 19:09

Ben Reilly aka Scarlet-Spider kommer återkomma till 616 universumet! :thumbsup: Det som jag, och alla Scarlet-fans, drömt om sedan de så korkat bara dödade honom för att han ansågs en lös tråd.
Om jag fattat det rätt så pga händelserna i "Brand New Day" så har Clone Saga inte hänt och nu ska The Real Clone Saga starta i Augusti. Den här gången är det sagt att Clone Saga ska sluta som det var tänkt från början.
Det hela börjar i Spider-Man Annual #36 och mitt under Faster May's bröllop.

Utöver det så ska Peter Parker få en egen nemesis som vill döda honom och som har ingen aning om att han är Spider-Man.

Källa

Edited by Crusader, 07 July 2009 - 19:12.

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 Xado

Xado

    Ensign

  • Members
  • 33 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Film, serietidningar, musik, böcker, tv-serier, kaffe.

Posted 22 July 2009 - 13:55

Klonsagan som börjar i slutet av sommaren, september läser jag, och som ska berätta historien som den var tänkt från början, är en fristående miniserie utan för ordinarie kontinuitet.

Och utöver det är det nog svårt att säga säkert ännu, men mina egna gissningar är, att om gamla klonsagan är utraderad (vilket jag nästan tar för givet) och om Ben Reilly är på väg att nyintroduceras i tidningen (vilket jag tror, baserat på något som jag kommer till strax) blir det som karaktär endast och utan plan på tillhörande klonsagestoryline. Baserat på Guggenheims inte alltför subtila kommentar om skurkens otur, som jag ser det en referens till den klassiska Parker-turen, skulle jag nästan våga satsa pengar på att Ben Reilly är nemesisen som vill döda Parker.

Fast det inser jag nu, det skulle betyda att den här Ben Reilly är kraftlös, antar jag, så jag kanske har fel ändå. Det beror väl litegranna på hur Guggenheim & Co binder ihop allt.

Jaja, det ska bli intressant att läsa artiklar (OMD och BND dödade helt mitt intresse för min favoritkaraktär, jag har inget emot att skaka om status quo, jag stödjer det, men att sudda ut flera år av karaktärsutveckling och göra det på det sättet är inget annat än slappt skrivande, och det jag läst av titeln på senare känns mest som trötta upprepningar av sådant jag redan läst... jag menar, om inte ens Dan Slott kan få det kännas fräscht, då är det jävligt illa) om hur det verkligen ligger till efteråt.

Ben Reilly aka Scarlet-Spider kommer återkomma till 616 universumet! :thumbsup: Det som jag, och alla Scarlet-fans, drömt om sedan de så korkat bara dödade honom för att han ansågs en lös tråd.
Om jag fattat det rätt så pga händelserna i "Brand New Day" så har Clone Saga inte hänt och nu ska The Real Clone Saga starta i Augusti. Den här gången är det sagt att Clone Saga ska sluta som det var tänkt från början.
Det hela börjar i Spider-Man Annual #36 och mitt under Faster May's bröllop.

Utöver det så ska Peter Parker få en egen nemesis som vill döda honom och som har ingen aning om att han är Spider-Man.

Källa


Stolt medlem av the Riley Finn Appreciation Society

#3 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 04 December 2009 - 13:48

Det här var ju något helt annat...visst nämns Ben Reilly, och Kaine dök upp igen, men mycket till klonsaga var det inte. Vilket inte gjorde mig så mycket, det är bra att Marvel vågar blicka tillbaka på den tiden, men vi får inte glömma att klonsagan bara var ett misslyckat försök till att göra det som de lyckats med nu på senare år - få tillbaka en "yngre" och singel Peter Parker. Så de som gillade Ben Reilly då borde verkligen uppskatta Amazing Spider-Man nu. Det var i alla fall vad som hände i Amazing Spider-Man.

Sen kom ju miniserien the Clone Saga också, har läst de tre första numrena, och det verkar vara någon slags barnorienterad klonsaga som i stort påminner väldigt mycket om hur den var på nittiotalet, måhända mycket, mycket kortare.
*Hockey och superhjältar*