Jump to content

Photo

Vill du vara med och skapa Golden Gang?


  • Please log in to reply
1 reply to this topic

#1 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 28 December 2011 - 21:57

Posted Image


TECKNARE, TUSCHARE, FÄRGLÄGGARE, KONCETPTKONSTNÄRER och MÅLARE!

Hej!

Under nästa år har jag tänkt ge ut två album med ett i stort sett egenskapat superhjältegäng kallat Golden Gang. Då jag inte kommer ha tid att göra allt själv så letar jag efter tecknare, tuschare och färgläggare och såna som kan göra allt själva.

Det första albumet ska komma ut i mitten-hösten av 2012, och det andra i slutet av året. Varje album består av två sammanhållna berättelser om tre avsnitt med sidantal mellan 10 och 19 sidor.

Generellt kan man säga att det är typiska superhjälteberättelser i den amerikanska traditionen men jag uppskattar själv en bred variation av stilar som passar seriemediet så om ni är intresserade ta kontakt även om ni inte tror att er stil är vad jag letar efter.

Lite kort om seriens berättelser:
Den första berättelsen utspelar sig över hela Jorden och delvis i andra delar av universum, fram till och med 2001 då gruppen gör sin debut. Mitt mål är att teckna första och tredje avsnittet.

Den andra berättelsen utspelar sig först i en storstad i Frankrike, sedan i och omkring gruppens högkvarter på en ranch i Texas där de får påhälsning av först utomjordingar och sedan en varulv.

Den tredje berättelsen utspelar sig ute i rymden, ombord på rymdskepp och främmande planeter. Mycket av designen i denna del kommer lämnas helt åt den eller de som tecknar.

Sista berättelsen för året utspelar sig mestadels i New York och innehåller en hel del monstruösa fantasymonster som också de är väldigt öppna för tecknaren att skapa.

Betalningen kommer vara 230kr/sida för tecknare, 115 för tuschare och 115 för färgläggare. Gör man flera saker själv får man givetvis hela summan. Albumen kommer säljas med en liten vinst som kommer fördelas på alla medarbetare efter mängden arbete och övrig potentiell vinst som genereras kommer också delas enligt principen ovan för så länge som albumen säljs.

Albumen kommer att tryckas på amerikanska Ka-blam och medarbetare kommer få 1 gratisex var av de album de varit med i. Serien kommer att säljas i Sverige via samma kanaler som Svenska Superserier gör. Den kommer om tiden tillåter även översättas till engelska och kunna köpas från Ka-Blam och distribueras till serieaffärer via Comicsmonkey och finnas tillgänglig som nedladdningsbar serie genom Ka-blams tjänst för detta.

Arbetsgången hade jag tänkt som följer: När ni är klara med er del av en sida så visar ni upp den lågupplösta versionen, och när jag sett den skickar jag betalningen och när den kommit fram så skickar ni den högupplösta versionen. Information om format, upplösning och sånt kommer senare.

Manusen: http://www.griffinde...enGangmanus.pdf

Designer: http://www.griffinde...charsheets1.pdf

Är ni intresserade maila mig på slokum@hotmail.com med en länk till ett galleri, forum eller liknande med era bilder eller serier. Jag vill se minst 2 sidor med serier, gärna en med action och en lugnare för tecknare. För tuschare två exempel på sidor, före och efter tuschning, gärna en dagscen och en nattscen. För färgläggare två seriesidor, en med dagscener och en med nattscener. För er som gör allt, visa 2 färdiga seriesidor. Om ni inte har nåt online kan vi träffas på msn messenger och så kan du skicka den vägen.

Jag vill veta ungefär vilken tid det tar för er att bli klara med en sida och hur många sidor ni är intresserade av att göra och om ni föredrar att göra någon sida här och där eller sammanhängande stråk, eller ett helt avsnitt.

Läs mer här: http://www.scifinytt...?showtopic=5955

Edited by DanielSchenström, 28 December 2011 - 22:12.


#2 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 28 December 2011 - 22:49

I AM NEEDED!!