Jump to content

Photo

Kommersiellt meddelande...


  • Please log in to reply
66 replies to this topic

#51 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 29 April 2008 - 18:04

Stod att det kostade 5 kr, men det kanske bara var första gången?
Support your local search and rescue unit - get lost.

#52 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 April 2008 - 18:22

GoHome hette tävlingen som jag deltog i. 5:- kostade första SMSet och dagen efter fick jag ett meddelande till:

NY chans att vinna 100'000 kr hos IKEA! Tidigare vinnare och finalkrediter väntar i din mail! 15kr/mottaget sms. Avregistrera dig? Använd länk i Mailet.

(Hade SMSet kvar). Detta stod det däkert om någonstans i en finstilt text som jag antagligen missade. Avregistreringen funkade dock smärtfritt. Så det företaget som driver tävlingen är iaf seriöst. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#53 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 29 April 2008 - 18:52

Tänk på att Google inte gillar fusk. vilket också givetvis innebär at tman klickar en gång om dagen bara för att man "stödjer". Detta uppmuntras inte av dem eftersom de vill ha "riktiga" klick. Klickar ett IP en gång om dagen så kan det bli så att det IP:t inte räknas efter ett tag, eftersom det inte räknas som "seriöst".

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#54 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 April 2008 - 18:58

Just därför klickar jag bara på intressanta länkar Peak. Jag tänker inte gå in på dejting-siter bara för att stödja forumet. ;) Jag försöker hitta en intressant annons om dagen, dock så loopas annonserna så det blir faktiskt inte en om dagen... :)

Edited by XC, 29 April 2008 - 18:58.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#55 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 29 April 2008 - 22:42

Hur mycket betalar google för att lägga upp länkarna? Kan Scifinytt i teorin bli en lönsam rörelse,eller krävs det större reklamutrymme?

#56 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 April 2008 - 22:50

Mi nerfarenhet är att det inte är en särskilt lönsam rörelse. Räkna med åtminstone några 1000 besökare per dag om du ska ha en chans att få det lönsamt (och tänk på att få klickar på länkarna).
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#57 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 29 April 2008 - 22:59

1000 besökare per dag låter som en utopi, men inte ens de stora sidorna som Aftonbladet etc har väl så stor "klickfrekvens" på reklamen. Man läser det man är intresserad av, reklamen struntar väl de flesta egentligen i.

Edited by Walker, 29 April 2008 - 23:00.


#58 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 29 April 2008 - 23:00

Nä, det kommer knappast att gå jämnt upp. Men lite hjälper det ju till med iaf... :)

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#59 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 29 April 2008 - 23:09

1000 besökare per dag låter som en utopi, men inte ens de stora sidorna som Aftonbladet etc har väl så stor "klickfrekvens" på reklamen. Man läser det man är intresserad av, reklamen struntar väl de flesta egentligen i.


Nej, du har rätt i att få klickar. De flesta ignorerar och det finns ju bra hjälpmedel för det i dag.

Men om du inte har 1000-tals besökare så kommer färre klicka. Säg att 1% av besökarna klickar. Ju större antal besökare, ju fler klickare. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#60 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 30 April 2008 - 12:32

Men vi som hänger här mycket kan ju iaf göra det lilla att vi har reklamen påslagen och klickar nån gång ibland på en banner. Det kostar oss ingenting, men hjälper till att driva forumet.

Om alla vi väljer att ignorera funktionen så kan jag garantera att antingen kommer reklamen att öka i frekvens/visibilitet eller så kommer Peak bli tvingad att flytta till en annan webhost, med de ev. försämringar som det kan innebära. Inställningen "Vad skönt, min browser och min adblock gör iaf så att jag slipper se skiten! :P " hjälper inte forumet, hjälper inte Peak, hjälper inte oss själva.
Support your local search and rescue unit - get lost.

#61 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 12 May 2008 - 15:50

lotsmorefree.com verkar intresant. :P
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#62 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 12 May 2008 - 16:30

Ska klicka mer, men f-n inte på thailovelinks.com. :P
*Hockey och superhjältar*

#63 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 May 2008 - 16:48

Ta betalt via SMS/MMS (låter trevligt, vi kanske till och med skulle kunna få fler sponsorer med en sådan tjänst).
Hemsida på 4 minuter (Google Delade Objekt erbjuder allt jag behöver - tog knappt 2 sekunder).
Ladda ned Musik (ja tack, men knappast hos Jamba).
phpBB Forum - 19 kr/mån ( :blink: )

Det där med ThaiLoveLinks.com är nätsan lite förolämpande. :P

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#64 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 May 2008 - 16:55

Jag har klickat för fullt sedan jag läste om detta för första gången. Hoppas bara att lit lilla strå till stacken gör någon nytta. :)

#65 dukeofnewyork

dukeofnewyork

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,140 posts
  • Gender:Male

Posted 12 May 2008 - 20:42

99.se som bland annat innehåller Sveriges bästa macforum har en tjänst som fungerar som så att du sms:ar in 30 spänn och så få du titeln Supporter och tillgång till något som kallas Lounge som både är mer öppet för så kallade off-topic-diskussioner och samtidigt för mer proffessionell hjälp (teknik/företagande/whatever).

Man kan ju tänka något liknande där man sms:ar in en nätt summa och får någon kul titel och kanske ett eget Ten Forward. Eller en kul titel och mer funktioner på sin presentations-sida. Eller bara en kul titel som visar att man stödjer verksamheten här.
"I mean, violence is a big problem in our society today and I will not support it. That is the primary reason why I won't do anal. " – Krysta Now, Southland Tales

"Ingen magi, ingen profil, ingen stil, bara tjong i tvättbrädan och morr i mustaschen. " – Göran Sommardal om Xmen Origins: Wolverine (Kulturnytt 20090430)

"There is hopeful symbolism in the fact that flags do not wave in a vacuum." – Arthur C. Clarke

---

--- | filmtipset | ---


#66 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 May 2008 - 20:46

Sponsorer får faktiskt möjligheten att byta sin titel. :) På TVL får sponsorerna även blogg-möjlighet.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#67 Marie Morot

Marie Morot

    Deputy Admiral

  • Members
  • 10,069 posts
  • Gender:Female
  • Location:Lerum
  • Interests:fantasy noir
    cyberpunk
    crime
    shapeshifters
    vamps

Posted 18 July 2008 - 17:31

Sidan jag kom till när jag klickade på en "annons" för tre.se: http://www.tre.se/te...e.aspx?id=29932

:lol:
Support your local search and rescue unit - get lost.