Jump to content

Photo

Jupiter Ascending - (av syskonen Wachowski)


  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 March 2012 - 09:42

Dags för en ny sci-fi film från bröderna Wachowski, Lana och Andy. Ni vet, de med Matrix-trilogin. Ska de lyckas skapa en ny franchise med Jupiter Ascending? Inget har sagts om handlingen mer än att det är de själva som står bakom storyn. Och går första filmen bra kan det tänkas bli uppföljare. Senare i år sätter produktionen igång och Warner Bros har erbjudit huvudrollerna till Channing Tatum och Mila Kunis. Ska bli spännande att följa projektet och se hur det artar sig.

Källa: Deadline

imdb.com


Edited by Garm, 24 July 2014 - 15:58.
Korrigering av filmtitel. Tillägg av taggar.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#2 Kizmiaz

Kizmiaz

    Wanderer of the Wastes

  • Aktiv member
  • 1,880 posts
  • Gender:Male
  • Location:Badsville, Ostrogothia

Posted 27 March 2012 - 15:49

Dags för en ny sci-fi film från bröderna Wachowski, Lana och Andy. Ni vet, de med Matrix-trilogin.

De står även bakom Bound. :thumbsup:

Posted Image
../l、 Getting old is when a narrow waist and a broad mind change places!
(゚、 。 7
 l、 ~ヽ You can be on the right track and still get hit by a train!
 じしf_,)ノ

#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 March 2012 - 16:19


Dags för en ny sci-fi film från bröderna Wachowski, Lana och Andy. Ni vet, de med Matrix-trilogin.

De står även bakom Bound. :thumbsup:

Posted Image

Och V for Vendetta.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 March 2012 - 16:48

#Kizmiaz: En bra film.
#Crusader: Det är inte heller en så'n pjåkig film.

*

Jag följer då projektet med intresse. Pojkarna kan ju göra film bara de lägger den sidan till. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 27 March 2012 - 17:08

Eller hur! De kan bara de vill! :D

Ouch. Har inte sett Bound än. :blush: Men "V for Vendetta" har jag sett och gillade det jag såg. Sen är jag extremt förtjust i Matrix. "He's the One!"

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 27 March 2012 - 20:56

Bound har ju till och med jag sett. :blink: Tror inte du blir besviken på filmen Synon. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 02 June 2012 - 09:13

Channing Tatum har själv bekräftat att han ska vara med i filmen:

"Yes, absolutely," he said when asked if he'd be involved in the movie. "It's going to be a crazy action movie from the [directors] of 'The Matrix.' They're going to reinvent the wheel as far as action goes, all over again."



Åh... liten teaser om handlingen:

This comes a day after Vulture's report on the possible plot. The site said that Jupiter Ascending is about "higher forms of life [who] are watching us from other, albeit this time non-meta worlds, but actual, other worlds, as in planets and moons."

Mila Kunis will play a Russian immigrant "who is busily scrubbing toilets for a living. Unbeknownst to her, she actually possesses the same perfect genetic makeup as the Queen of the Universe and is therefore a threat to her otherwise immortal rule."


Källa: comingsoon.net


Kan bli riktigt intressant det här med tanke på att det är Matrix-bröderna som ligger bakom denna film!

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#8 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 June 2012 - 11:45

Handlingen låter helt OK. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 December 2013 - 03:42



#10 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 December 2013 - 15:53

Ser ju onekligen snyggt och mäktigt ut. Får hoppas att det inte är samma typ av dramadravel som Claud Atlas visade sig vara. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#11 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 11 December 2013 - 00:11

Som vanligt så ser det riktigt snyggt ut rent visuellt, men jag vill att man backar upp det med en bra och intressant handling också. Nu var det ett tag sedan det hände i deras filmer så jag hoppas att dom är på banan igen. För man vet ju sedan tidigare att dom kan göra intressanta filmer.



#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 12 December 2013 - 10:17

Absolut, jag väljer att vara optimistisk. Deras filmer brukar ju för det mesta iaf kännas sevärda - även efteråt.


Edited by XC, 12 December 2013 - 10:17.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 12 December 2013 - 16:35

Instämmer. "Cloud Atlas" var en besvikelse, men där har man även regissör tre, Tom Tykwer att ta hänsyn till. Men The Wachowskis har annars ett bra "track record" med "Bound" som är väldigt bra, "The Matrix"-trilogin (där jag i alla fall gillar den första filmen skarpt), manusförfattare till "V for Vendetta" som förvisso skiljer sig lite för mycket åt från serien för att jag verkligen ska gå igång på filmen, men som för den delen är bra och sevärd, och så gjorde dom ju också "Speed Racer" som jag initialt var allergisk emot men som visade sig vara ett fartfyllt och trevligt familjeäventyr. Så jag väljer också att vara optimistisk inför den här filmen. Om än, men en liten reservation.



#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 13 December 2013 - 09:16

Jupp, Cloud Atlas verkar dessutom vara en sådan där typ avs story som det kan vara väldigt svårt att föra över till film. Av vad jag sett av dem tidigare är det väl bara CA som inte riktigt funkat för mig. Matrix gillar jag (2&3 lider kanske lite av att vara uppföljare till en film som kändes nydanande). Sedan är Speed Racer avgjort underskattad, var också tveksam till de skarpa och glossiga färgerna men den är klart underhållande och sevärd.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 December 2013 - 15:40

Jag instämmer till fullo. Jag misstänkte redan innan att Cloud Atlas skulle vara svår att föra över till film och med facit i hand så blev det precis så. När det gäller The Matrix så tycker jag att det räckte med den första filmen, uppföljarna fungerade inte riktigt för mig utan jag upplevde som att det där unika och intressanta från den första filmen var närmast som bortblåst i dom andra två. Så jag är inte helt såld på det som syskonen gör, men jag ger gärna deras filmer en chans om jag kan.


Edited by Garm, 13 December 2013 - 15:46.


#16 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 December 2013 - 16:29

Kanske dags ändra i tråden  till syskonen Wachowski istället? 

 

Lana är ju numera kvinna, och varit det officiellt ett bra tag. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#17 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 18 June 2014 - 15:08

Kanske dags ändra i tråden  till syskonen Wachowski istället?


Det är åtgärdat nu.

Dessutom så har väl ingen missat att premiären för den här filmen är flyttad till februari 2015.