Jump to content

Photo

[KortFilm] Project S.E.R.A.


9 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 February 2012 - 10:41

Benjamin Howdeshell verkar vara ytterligare ett sådant där namn som man kan lägga på minnet. I kortfilmen Projekt S.E.R.A. står han för såväl manus som regi och även om slutresultatet på storysidan inte känns helt 100% klart så är det helt klart intressant och något vi kanske vill se mer av?

http://www.youtube.com/watch?v=AYVAf37JYvE
[Titta på YT i HD]

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 January 2013 - 03:37

Det blev tydligen en webbserie av det hela. Dom tre första avsnitten finns att beskåda online.

 

XC: Du känner väl var du har sett Julia Voth tidigare? ;)

 

Redigering: Tydligen kan man nu bara bädda in två objekt per inlägg, så missa inte länken till avsnitt tre sist i inlägget.

 

Project: S.E.R.A. follows Gillian Eames (Julia Voth) and Lt. Riggins (Derek Theler) as they race against the clock to stop the black market sale of a highly volatile biological agent that was originally designed by the military to expedite the recovery of soldiers wounded on the battlefields of Iraq and Afghanistan.

 

 

 


Edited by Garm, 31 January 2013 - 03:43.


#3 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 31 January 2013 - 12:47

Hmm. Är då tre inbäddade klipp för mig. :)

 

Har sett avsnitten nu och de är tjusigt producerade men kanske en liten för standardmässig plott för att riktigt sticka ut.

 

Kände faktiskt inte igen Julia Voth mer än helt förbigående men så var det ett tag sedan jag såg Bitch Slap också. Hon gör en minst sagt lite annorlunda rolltolkning här än där. :P


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#4 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 31 January 2013 - 14:13

Samma för mig. Men så var det inte när jag gjorde inlägget, då var det två inbäddade och en länk. Mysko.

 

Har sett avsnitten nu och tycker att dom var helt OK. Jag lär se dom återstående tre faktiskt.

 

För mig var det. Läser namnet Julia Voth, tänker på Michael Hurst i string, efter det så kommer kopplingen till Bitch Slap och Julias roll.

 

Scary, eller hur? :P



#5 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 01 February 2013 - 09:37

Jag kan inte påstå att det finns något uttryck där jag tänker på Michel Hurst i string... :P

 

Jag lär väl se de övriga tre avsnitten med - om jag kommer ihåg det. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#6 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 02 February 2013 - 00:20

För mig satte tydligen Michael Hurst prägel på den filmen. :P

 

Jag lär väl påminna dig om inte annat. :)

 

Spoiler



#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 02 February 2013 - 11:31

jag kan påminna dig om att du skall påminna mig att påminna dig att hålla koll på nästa avsnitt


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 February 2013 - 02:03


Edited by Garm, 19 February 2013 - 14:32.


#9 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 19 February 2013 - 14:34



#10 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 25 February 2013 - 00:00

Sista delen.


Edited by Garm, 25 February 2013 - 00:01.




Reply to this topic