Jump to content

Photo

Officiella trailer-tråden


  • Please log in to reply
528 replies to this topic

#201 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 February 2008 - 12:34

Münchausens Resor?

Pratar vi om den här filmen från 1988 nu? Den tycker jag är riktigt bra. Nu när du påpekar det så ligger det något i att det piminner lite om det konceptet. Ser trailern en gång till med det i åtanke.

#202 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 February 2008 - 12:41

Japp. :) "Baron von Münchaussens Äventyr" kanske den till och med hette på svenska.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#203 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 26 February 2008 - 12:44

Ja, det är en riktigt bra och rolig film. :)

Håller med om att upplägget i trailern är likt det i den filmen.

#204 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 February 2008 - 12:53

Får också lite "tusen och en natt"-vibbar men jag tror Münchaussen-vibbarna är tydligare. :)

Edited by XC, 26 February 2008 - 12:54.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#205 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 27 February 2008 - 14:25

Inside (À l'intérieur)

IMDb ~ Bloody Disgusting

Trailers:

Youtube - Trailer (censurerad men med engelsk sub)
Dvdrama.Com - Trailer (ocensurerad men utan engelsk sub)
Youtube (samma som ovan)
Blairwitch.De - Trailer (ocensurerad utan engelsk sub QT)

Kommentar: Otäck trailer som gör att jag vill se mer eftersom det är få filmer som skrämmer mig i dagsläget. Bloody Disgusting har recenserat (spoilers) filmen och skrev följande:

"INSIDE is terrifying, one of the scariest movies I have ever seen in my life... What you are about to witness is a film that can be compared to a classic painting by Michelangelo or Leonardo DeVinci... that's painted in blood."


Gorezone.Net skriver lite om releasen av filmen på DVD.

** À L'INTÉRIEUR (INSIDE): For me this is by far one of the creepiest and brutal horror film ever made! Dimension Extreme will release the DVD of Alexandre Bustillo and Julien Maury’s blood-drenched INSIDE that the label releases April 15 in conjunction with Genius Entertainment. The grisly story of a young pregnant woman terrorized by a female psychopath who wants to cut out her fetus will be presented uncut and unrated in widescreen in both French and English-dubbed Dolby 5.1 sound, with a making-of featurette.


Jag har hört att filmen ska vara riktigt brutal och inget att rekommendera för gravida. Bilden på vad som verkar vara cover art för omslaget är rätt extremt. Ska köpa filmen när den kommer.

Edited by Cartman, 27 February 2008 - 14:27.


#206 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 February 2008 - 12:16

Shutter

Trailer

MTV.Com

Youtube


Nya klipp till filmen idag.

Bloody Disgusting - First Two Clips From Fox's Shutter Remake

Wednesday, February 27, 2008

If you head over to BDTV you can check out the first two clips from 20th Century Fox's Shutter, the remake to the classic Thai horror film arriving in theaters March 21, courtesy of IGN.



#207 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 February 2008 - 13:27

Open Graves

Release: 2008 (usa)
Genre: Skräck
Officiell Hemsida: --
Synopsis: "Directed By Álvaro de Armiñán, starring Mike Vogel (Cloverfield, Rumor Has it) and Eliza Dushku (Wrong Turn, Bring it On).In the vein of Final Destination, an international group of young surfers come into possession of an ancient artifact, Mamba, an old board game made from the skin and bones of a witch executed during the Spanish Inquisition. At a drunken party one night, they casually decide to play. Its all fun and games until they find out that curses last forever and death is the ultimate undertow." — Källa
Kommentar: Fick vibbar från såväl Jumanji som Skullduggery här.

Trailer:
traileraddict.com

~ Uppdaterar Sputnik Mania med fler källor till trailern.
~ Uppdaterar listan i första posten.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#208 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 February 2008 - 13:28

Intressant trailer. Håller med om att den på sätt och vis liknar en vuxen Jumanji och den kan vara värd att ta sig en närmare titt på framöver. :)

Vad är Skullduggery för film? Har aldrig hört talas om den.

#209 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 February 2008 - 13:32

Jag letade efter den på imdb men hittade den inte. Gammal film från 80-talet. Några ungdommar spelar ett rollspel och ena killen blir besatt av karaktären han spelar och mördar folk efter vad som sägs i spelet. Flera år sedan jag såg den nu (har den på VHS) men minns den som konstig men ändå OK. Det kan vara den här, namnet "Adam" känner jag igen.

Edit: Jag tror att det är den, Rotten Tomatoes har en bättre synopsis som jag känner igen bättre.

Edited by XC, 29 February 2008 - 13:35.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#210 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 February 2008 - 13:43

Okej, får hålla ögonen öppna om jag springer på den någon gång. :)

EDIT: Synopsis via rottentomatoes och imdb säger iofs inte så mycket men det verkar ju röra sig om en mer vuxen variant av Jumanji, ungefär som Open Graves.

EDIT 2:

Jag hittade två recensioner av filmen som kanske kan hjälpa dig identifiera om det rör sig om den filmen från 1983.

Recension 1 ~ Recension 2

Edited by Cartman, 29 February 2008 - 13:38.


#211 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 29 February 2008 - 13:51

Jag är ganska övertygad om att det är filmen från 1983, kände igen det där med dockan som nämns i första recensionen. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#212 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 March 2008 - 20:32

Bio Slime {akas.imdb.com, shocktillyoudrop.com, dreadcentral.com, joblo.com, twitchfilm.net}

Release: ??
Genre: Skräck
Officiell Hemsida: bioslimethemovie.com
Synopsis: "Trapped in a room with only one door and no windows. Their cell phones do not work and no one outside of the building can hear their calls for help. The group of seven people is under siege as the shape shifting creature tries to seep inside. They are picked off one by one until it is obvious that they cannot out wait this predator. A plan is hatched to retrieve the case that the creature came in to see if it holds any clue to control it or destroy it. When they finally do get the case the creature breaks through the room's barriers and they have to run a macabre gauntlet through the building to the outside world." — Källa
Kommentar: Känns som en hederlig skräckis från 80-talet! :D JoBlo har lite bilder från filmen. :)

Posted Image <<-- Visst är postern underbar? :D

Trailer:
youtube.com

Edited by XC, 03 March 2008 - 20:36.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#213 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 04 March 2008 - 12:39

Jag fastnade för trailern, den påminner om skräckfilmer som jag sett tidigare som var så pass bra att jag av "misstag" inte lade namnen på minnet. :lol2:

Jag hoppas få se denna film någon gång framöver för den verkar klart sevärd. Det är även skönt att det finns entusiaster där ute i världen som vågar att göra film som inte bara är till för den bredare publiken.

#214 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 March 2008 - 18:12

Djinn {akas.imdb.com, filmtipset.se}

Release: 06.03.2008 (usa)
Genre: Fantasy
Officiell Hemsida: djinnmovie.com
Synopsis: "Baserade på en saga från antika mellanöstern skriven för flera tusen år sedan och som gått i arv genom generationer. Imads sanna kärlek Amina blir kidnappad mitt i natten ur sin dröm som hon delar med Imad, tack vare hjälp av en ande (Djinn). Imad med enbart sin styrka från sin kärlekt till Amina måste ta sig över "the three valleys of the black desert" där han ställs mot de tre vise männen, rädsla, lust och lystnad som är demoner." — Källa

Trailer:
● Trailer 1: youtube.com
● Trailer 2: myspace.com, djinnmovie.com

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#215 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 March 2008 - 14:07

Djinn känns småintressant. :)

--

Red Cliff ~ Wikipedia ~ ComingSoon


Release: Hong Kong 2008 // Sverige ?
Genre: Äventyr, Action, Drama
Officiell Hemsida:
Synopsis: Red Cliff, alternatively known as The Battle of Red Cliff, is a two-episode Chinese epic film based on the Battle of Red Cliffs and events during the Three Kingdoms period in Ancient China.

Trailer

Yahoo [International Trailer]
Twitch [Japanese Trailer]
Youtube - Trailer 2
Youtube - Trailer 1

Edited by Cartman, 10 March 2008 - 17:15.


#216 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 10 March 2008 - 18:49

The Cottage

Trailer

Youtube - The Cottage (2008) Official Trailer (HQ)
EmpireOnline - World Exclusive: The Cottage Trailer


4 nya klipp och ett spel.

Bloody Disgusting - Klipp 1: Swear That It's Good!

Dom tre andra klippen samt spelet "The Moth Game" återfinns via den officiella hemsidan. :lol:

#217 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 10 March 2008 - 19:27

Ja ni... Cartman och XC, inte många filmer här inne som ni postat så som jag har intresse av att se...

Dags att ändra på det. ;)

INDIANA JONES & THE KINGDOM OF THE CRYSTAL SKULL! :D

http://www.apple.com...hecrystalskull/

Lägger till trailers till dom tidigare delarna i serien som en bonus.

Jakten på den försvunna Skatten
http://www.youtube.c...feature=related

Dom Fördömdas Tempel
http://www.youtube.c...feature=related

Det sista korståget


Mycket nöje. ^^

Edited by PredaBot, 10 March 2008 - 20:02.


#218 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 13 March 2008 - 13:52

Dragon Hunters (Chasseurs de dragons) ~ IMDb ~ Wikipedia

Release: Frankrike 24 Mars 2008 // Sverige ?
Genre: Animerat / Fantasy / Äventyr
Officiell Hemsida: http://www.dragonhunters-themovie.com/
Synopsis: Zoe is a little girl who believes in fairy tales. Not because she is naive, but because she likes fairy tales. So in order to help her uncle Lord Arnold get rid of a terrible dragon, Zoe decides she has to find some heroes. And when she meets Gwizdo and Lian-Chu--a couple of two-bit, fly-by-night dragon hunters--well what the heck, she decides that she's going to believe in them. [Källa]

Kommentar: Läckra animationer och intressanta karaktärer. Får jag möjlighet att se filmen så gör jag gärna det.

Trailer

Youtube [Teaser, Engelskt Tal]
Traileraddict [Engelskt Tal]
Trailerfan [2 St, Franskt Tal, Ej Textad]

Edited by Cartman, 17 September 2008 - 13:15.


#219 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 13 March 2008 - 15:08

Ja, Cartman. Där håller jag faktiskt med, Dragon Hunters ser ut att kunna bli bra. Fransmännen gör bra pop-konst. :)

#220 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 March 2008 - 12:16

Madagascar: The Crate Escape ~ IMDb ~ Wikipedia ~ Comingsoon ~ MovieWeb

Release: USA 7 November 2008 // Sverige 25 December 2008
Genre: Animerat / Actio / Äventyr / Humor
Officiell Hemsida: http://www.madagascar-themovie.com/
Synopsis: All the loveable characters are back -- Alex the lion, Marty the zebra, Melman the giraffe and Gloria the hippo, King Julien, Maurice and the penguins -- in "Madagascar: The Crate Escape." Left marooned on the distant shores of Madagascar, the New Yorkers have hatched a plan so crazy it just might work. With military precision, the penguins have repaired an old crashed plane -- sort of. Once aloft, this unlikely crew stays airborne just long enough to make it to the wildest place of all -- the vast plains of Africa itself -- where our zoo-raised crew encounters species of their own kind for the very first time. While discovering their roots, they quickly realize the differences between the concrete jungle and the heart of Africa. Despite long-lost relatives, romantic rivals and scheming hunters, Africa seems like a "crack-a-lackin" great place...but is it better than their Central Park home? [Källa]

Kommentar: Första filmen var ju rätt rolig och charmig. Teasern tycker jag ser bra ut och jag kommer säkert se filmen när den kommer ut på DVD framöver.

Trailer

Youtube [Teaser]
IESB [Teaser]
MovieWeb [Teaser]

Edited by Cartman, 14 March 2008 - 12:16.


#221 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 March 2008 - 13:28

Har inte sett första filmen, men det intrar ju det inte från att verka som att detta blir en rolig film. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#222 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 14 March 2008 - 13:34

Förtsan filmen är IMO väldigt rolig. En bra film att slappna av till, med vettig handling och färgstarka karaktärer. Får du chansen att se den så tycker jag att du ska göra det. tror att du skulle uppskatta filmen. :)

Vad tror du om Dragon Hunters. Fick trailern upp ditt intresse?

Ja, Cartman. Där håller jag faktiskt med, Dragon Hunters ser ut att kunna bli bra. Fransmännen gör bra pop-konst. :)


Dom kan göra väldigt bra film. Efter asiatisk film så tycker jag att dom flesta intressanta filmerna kommer från frankrike. Tätt följt av storbritannien, tyskland, usa och andra länder.

#223 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 14 March 2008 - 13:38

Jadå, det verkar också kunna bli en intressant film. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#224 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 20 March 2008 - 00:03

Äntligen är det dags för tidernas superhjälte-film:


Under Dog

Release: 2008-04-09
Genre: Remake/Superhjälte/Komedi
Officiell Hemsida: http://disney.go.com...ction/underdog/
Synopsis: A bomb-sniffing beagle is fired from the mayor's office for a faux pas. That night a mad scientist dognaps him and injects him with an elixir. The dog escapes, but now has superpowers. He's adopted by a security guard - an ex-cop, who's a widower with a moody teen son, Jack. The boy discovers that the dog, named Shoeshine by dad, has super powers, but it's their little secret. While Underdog saves people in distress, the mad scientist and his underling continue their plot to catch him and take over the city. There's also a girl Jack likes who has a dog that Shoeshine takes a shine to. Will every dog have his day?
Kommentar: ÄNTLIGEN! Liveaction remake av den klassiska animerade TV-serien om superhunden Under Dog som räddar folk i en stad från en ond vetenskapsman.
Med bla Jason Lee ("My Name Is Earl"), James Belushi ("According to Jim"), Taylor Momsen ("Gossip Girl") och Amy Adams (Enchanted/Förtrollad).
Trailer:
Förlängd trailer (Fast ett fan har bytt musik)
Samt även på hemsidan!


Förlängd fast ett fan har bytt musik:

Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#225 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 20 March 2008 - 13:01

Njaaa, den känns sådär smårolig IMO och jag gillar mer äldre filmer med hundar som tema, typ Lassie och Benji. Men får jag chansen att se den så kanske jag gör det.

Edited by Cartman, 20 March 2008 - 13:01.