Jump to content

Photo

RoboCop [Remake]


  • Please log in to reply
101 replies to this topic

#1 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 November 2005 - 10:02

Feed: Sci Fi Wire
Title: RoboCop Remake Assembling?

12:00 AM, 09-NOVEMBER-05
Rumour: RoboCop Remake Assembling?

C.H.U.D. reported a rumor that a remake of 1987's SF satire RoboCop may be in the works. Citing an anonymous source, the site reported that producer Michael De Luca (Zathura, the Blade movies) and Sony are behind the rumored remake.

Paul Verhoeven directed the original movie, which starred Peter Weller as the cop-turned-crimefighting cyborg in a futuristic Detroit. The film spun off three sequels and a TV series.

Actions Read on | Mail


RoboCop (????) - IMDb

Edited by Georgia, 05 March 2012 - 00:18.
La till länk till IMDb och ändrade rubriken

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#2 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 09 November 2005 - 10:21

Har de inga egna idéer alls numera? :rolleyes:
*Hockey och superhjältar*

#3 Aztecface

Aztecface

    Commodore

  • Members
  • 1,336 posts

Posted 09 November 2005 - 11:39

Dom tycks inte ha det. Jag fattar inte all denna hysterin med remakes? Det blir ju bara skit av det. Personligen anser jag att Robocop är kult och ska absolut inte göras någon remake av. Jag kommer ju helt klart att bojkotta denna filmen om den skulle göras. Jag hade däremot hört att en 4:e film ska göras där Peter Weller ska ha huvudrollen. Jag tror ju absolut inte att han kommer att gå med på en remake.
"There once was a man from Nantucket..."

#4 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 09 November 2005 - 12:40

drömmer tillbaks till de sena lördagskvällarna då man såg på Robocop

det var tider det ;)

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#5 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 09 November 2005 - 23:00

Hoppas verkligen inte det blir en remake på Robocop, det vore ju så himla onödigt! Det är väl en sak att göra remakes på filmer som gjordes för 40-50 år sedan då har det ju kunnat bli bättre kvalité på kulisser, special effects och stunts. Men en film som inte ens är 20 år gammal?! Seriöst är dom så kåta på Robocop gör en fjärde film i stället.

Dessutom känns konceptet totalt urvattnat nu med en råusel tv-serie och och ett gäng tv-filmer som är bland det värsta jag sett.

Winter is Coming


#6 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 November 2005 - 00:52

Orginalet är en av mina "må bra filmer", det kan vara ett konstigt val, men jag älskar Paul Verhoevens original, verkligen älskar den även mer våldsamma Directors Cut som jag sett på DVD ett antal gånger. Har ingen som helst lust med en remake, varför ska man göra om nånting som från början redan var så bra? vet inte ens om den franchisen kan tjäna in sånna summor pengar, tja kanske nån i Hollywood har räknat ut att Robocop är värt att användas om....SUCK!.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#7 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 10 November 2005 - 13:16

Feed: Sci Fi Wire
Title: More RoboCop Rumors Surface

Moviehole.net reported that it has confirmed the rumor posted by C.H.U.D. that a RoboCop remake film is in the works.

Citing its own anonymous source, Moviehole reported that the remake will center on a young police officer who's resurrected as a robot on the police payroll and that the movie is in the talking stages at Sony's Screen Gems.

Actions Read on | Mail


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 10 November 2005 - 14:56

Hoppas vi kan få med Paul WS Anderson i ett hörn, så att filmen blir PG-13, har en massa strob-effekter och häftig metall i bakgrunden och gärna med en Robocop som fightas mot rymdvareleser som har ett predator huvud i sitt rymdskepp(you know, så man kan göra Robocop VS PRedator som uppföljare), sen kan vi ha en motorbåts chase på Los Angelels gator (ja!) och gärna med typ demoner som är hälften demon hälften Uwe Boll. Hoppas Akiva Goldsman är med och skriver manus....


Seriöst så tycker jag att Robocop är en alldeles för ny film för att göra en remake på, och om man lyckas göra något som är ens en tredejedel så bra som orginalet så är jag överraskad.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 10 November 2005 - 15:06

haha Super85, den filmen skulle jag vilja se :D specieltl demonerna som är hälften Uwe Boll :D

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#10 Erika

Erika

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,783 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Trollhättan
  • Interests:Böcker, serier, film, TV-serier, TV-spel m.m.

Posted 10 November 2005 - 18:46

Hoppas vi kan få med Paul WS Anderson i ett hörn, så att filmen blir PG-13, har en massa strob-effekter och häftig metall i bakgrunden och gärna med en Robocop som fightas mot rymdvareleser som har ett predator huvud i sitt rymdskepp(you know, så man kan göra Robocop VS PRedator som uppföljare), sen kan vi ha en motorbåts chase på Los Angelels gator (ja!) och gärna med typ demoner som är hälften demon hälften Uwe Boll. Hoppas Akiva Goldsman är med och skriver manus....


Ha ha :lol2:


Jag vill inte heller ha någon nyinspelning av RoboCop ...

#11 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 10 November 2005 - 21:43

jag tycker att vi satsar på super85's film istället! :D
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#12 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 November 2005 - 11:42

Thrai: Ja den låter helt klar intressantare än en RoboCop Remake. :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#13 Sötnosen

Sötnosen

    Senior Captain

  • Members
  • 663 posts
  • Location:Solna
  • Interests:Sci-fi: Star Trek, Firefly, Battlestar Galactica, Babylon 5, Stargate Atlantis.<br />Tv: Frasier, Lost, The O.C., Desperate housewives, Medium.<br />Fantasy: Tolkien, Robin Hobb, Tad Williams, Douglas Adams.<br />Musik: Sarah Brightman, Michael Ball, Within Temptaion, Il Divo, After Forever, Epica, Kamelot, Wuthering Heights, System of a down, Linkin Park, Vittorio Grigolo, franska musikaler, Emmanuel Moire och många, många fler.<br />Övrigt: historia, språk, litteratur, &quot;new age&quot;, marsvin och andra djur. Samlar på autografer.

Posted 11 November 2005 - 13:46

Har de inga egna idéer alls numera? :rolleyes:


Det är verkligen tråkigt att de inte kan hitta på nya koncept, men det är närmast tragiskt när de ska göra om något som redan fungerar.... *ryser*.... ser framför mig om 10 år eller nåt att någon kommer och ska göra en remake på Sagan om ringen filmerna :blink:
Posted ImagePosted Image

#14 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 11 November 2005 - 13:50

Eller ännu värre: En Remake på Björnes Magasin! :P :lol:

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 November 2005 - 15:11

Eller ännu värre: En Remake på Björnes Magasin!




Tja, de har ju bytt Björnes röst redan, att det är olika röster som gör Björne...så det är ju en remake redan typ.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 16 November 2005 - 22:08

usch ja! tacka vet jag gamla hederliga! vad ledsen man blir när man får syn på björne (som man för länge sen slutat kolla på) och upptäcker att han hamnat i målbrottet!
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#17 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 16 November 2005 - 22:36

Har de inga egna idéer alls numera? :rolleyes:


För mig gör det nog inget med flera filmer. Men vad ska Robocop göra eftersom
han redan är omodern och massa annat har ersatt han med något modernare?

Om Robocop skadar sig så finns det inga reservdelar eftersom allt
är nerlagt och slängt sedan flera år sen.

Ska filmen heta 'Robocop, När skrothög blir populär igen.'?

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 17 November 2005 - 01:11

En vild gissning är att Robocop remaken gör allting "uppdatet for the new millenium"....och att Robocop ser annorlunda ut än han gjorde på 80-talet , och en massa cgi. Så han lär inte se ut som han gjorde i den riktiga Robocop filmen.


En del av charmen med Robocop var och fortfarande är hur den är en satir , över stora företag, R*vhålen som har höga poster där, och saker som t ex att Polisen skulle privatiseras. Och att Robocop är mest mänsklig i den filmen, även om han är till hälften en maskin. Konceptet var coolt då, men det här är just den typen av film som jag inte vill ha någon remake på, tror inte att det kan bli mer än medelmåttigt.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 17 November 2005 - 18:08

En vild gissning är att Robocop remaken gör allting "uppdatet for the new millenium"....och att Robocop ser annorlunda ut än han gjorde på 80-talet , och en massa cgi. Så han lär inte se ut som han gjorde i den riktiga Robocop filmen.


En del av charmen med Robocop var och fortfarande är hur den är en satir , över stora företag, R*vhålen som har höga poster där, och saker som t ex att Polisen skulle privatiseras. Och att Robocop är mest mänsklig i den filmen, även om han är till hälften en maskin. Konceptet var coolt då, men det här är just den typen av film som jag inte vill ha någon remake på, tror inte att det kan bli mer än medelmåttigt.


hmm. Men det kommer ju inte bli den Robocop som man är van vid. Ska man inte ens få höra
dom mekaniska delar eftersom den moderna Robocop säkert är ljudlös som inte låter
när han rör sig?

Det kommer ju inte bli någon Robocopupplevelse om för mycket av det klassiska tas bort.
Så blir det antagligen något överdrivet långt ifrån den klassiska Robocopkaraktären.

Edited by Supertreck, 17 November 2005 - 18:09.


#20 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 17 November 2005 - 18:56

Jo men samtidigt kommer det väl se löjligt ut med en remake där allt uppdateras till det andra årtusendet utom RoboCop själv som ser ut som något som rymt från en 80's Scifi film. ( :) )

En ny film däremot - där gamla RoboCop hittas i garderoben, dammas av, smörjsupp och får återgå till sina plikter har helt klart varit roligare.

Edited by XC-SE, 17 November 2005 - 18:57.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#21 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 17 November 2005 - 22:01

Jo men samtidigt kommer det väl se löjligt ut med en remake där allt uppdateras till det andra årtusendet utom RoboCop själv som ser ut som något som rymt från en 80's Scifi film. ( :) )

En ny film däremot - där gamla RoboCop hittas i garderoben, dammas av, smörjsupp och får återgå till sina plikter har helt klart varit roligare.


Sen vilken tid tillverkades denna Robocop som hittas i en garderob?

#22 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 18 November 2005 - 10:19

De säger ju aldrig rakt ut vilket år första Robocop filmen utspelar sig, det ska ju vara innom "a not so distant future" men känslan är 80-tal rakt av.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#23 Snälle Hulken

Snälle Hulken

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 3,861 posts
  • Location:Trånkan City (den exklusiva stadsdelen)
  • Interests:Mest Science Fiction och skräck/splatter/gore

Posted 18 November 2005 - 14:50

men känslan är 80-tal rakt av.

jo tack! ^_^
The sky's the limit.

Jon var namnet:

#24 rehnvall

rehnvall

    Senior Commander

  • Members
  • 380 posts

Posted 28 November 2005 - 01:05

Orginalet har för hög åldersgräns, de vill göra en ny film så de får PG-13 gräns, och samtidigt modernisera historien till något mer modernare, Robocop mot terroristerna..... naturligtvis kommer Robocop vara i CGI, inte för att det behövs utan för man kan....

#25 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 28 November 2005 - 18:59

Jo men. Robocop måste ha sina begränsningar. Blir Robocop för starkt och princip klarar av allting så blir det ju tråkigt. Lika trist som den moderna Hulk-filmen där han klarar av allt utan problem, slår igenom flera meter tjock betong. Väldigt trist och allt förusägbart och ingen tvivel på styrkan.

Om Robocop ska bli en datorfigur så kanske den blir superstark och knappast har några begränsningar. Så realistisk på något sätt kommer det ju inte bli om Robocop inte har några möjliga svagheter.

Vad är det för häftigt med någon som klarar av alla bovar utan att själv bli skadad så speciellt mycket? Den oberoende Robocop vandra fram och tar fast alla bovar utan problem.
Bovarnas vapen är som låtsasskott och blir fast i Robocops hårda nypa.

Filmen hinner kanske bara bli 30 min långt sen har Robocop rensat staden.