Jump to content

Photo

Eurovision Song Contest 2008


  • Please log in to reply
140 replies to this topic

#26 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 08 May 2008 - 22:12

Hmm... ibland undrar jag om dom är riktigt kloka våra europeiska bröder, systrar och kusiner...

Dom bidrag jag sett hittills, har varit av en minst sagt... varierande kvalité. Och några riktigt förbryllande inslag...

Finland blev jag också ganska besviken på, 0 poäng sannerligen. :( Visst, hajar att Finlands grej är hårdrock, men tror dom verkligen att just den HÄR varianten skulle slå utomlands?? Lordi vann ju därför att dom faktiskt hade en bra låt, dessutom sjöng dom ju på engelska. Fattar inte särskilt mycket av Finlands bidrag, och då inte främst p ga att dom sjunger på sitt modersmål, underligt nog..

Hanna Pakarinen som sjöng "Leave Me Alone" förra året var däremot ett jättebra val av finska folket, utmärkt artist. :)

#27 Walker

Walker

    Rear Admiral

  • Aktiv member
  • 3,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:Dodge City

Posted 14 May 2008 - 13:48

När jag hörde Lettlands piratlåt kändes det som en självklar vinnare.



Dessvärre låter dom inte lika kraftfullt live..



Mycket tramslåtar från Öst, vi borde skickat Nordman istället..håller åtminstone samma kitchklass som Piraterna. :lol:

Låten var visst svensk.. de dom säger om den svenska melodifestivalen är allt för sant.

De svenska upphovsmännen som ligger bakom bidraget är Jonas Liberg, Johan Sahlen, Claes Andreasson och Torbjorn Wassenius. De kan berätta att bidraget var inskickat även till Melodifestivalen men inte kom med. I Lettland fungerande det betydligt bättre och nu hoppas de att det ska göra det även i Belgrad.
- Konceptgrejen hör Eurovision till. Vi var osäkra om det skulle funka i Lettland, men de var redo.

De brättar om sin drömuppsättning om bidraget kommit i med i Melodifestivalen
- Vi skulle ha Peter Jöback som den galne kaptenen, Eva Dahlgren som italienaren och Kicki Danielsson som den siste piraten!
- Det är svårt att komma med i Sverige, men det handlar inte om att vi skickar in sämre låtar utan att det ska vara en bred tävling. Det är många som blir inkvoterade, men vi som vill göra bra popmusik hamnar i ett eget tombulahjul med väldigt många låtar där inte alla bra kan komma med, säger de och menar att man har större chans om man är i en udda genre.


http://www.gyllenesk...ga-moejligheter

Edited by Walker, 14 May 2008 - 14:17.


#28 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 May 2008 - 19:25

Är det jag eller SvD som är helt fel ute nu :unsure:

Det är väl nästa vecka allt startar?

Eurovision song contest – semifinal 1

Publicerad: 16 maj 2008, 20.00

Första semifinalen i Eurovision song contest i kväll och den andra på torsdag då Charlotte Perrelli tävlar med Hero. Sammanlagt ska tio bidrag vidare till finalen på lördag där 25 länder tävlar.


Kollade artikeln lite noggrannare och såg deras fakta ruta:

Fakta
Tisdag 20 maj kl 21, SVT1


Dom har ju lagt ut artikeln flera dagar i förväg.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#29 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 16 May 2008 - 23:14

Inga svenska röster i första semin
På tisdag avgörs den första semifinalen i schlager-EM från Belgrad.
I Sverige kommer det dock inte gå att rösta på bidragen, det är bara de deltagande länderna som får rösta, vilket är nytt för i år.

På tisdag kväll avgörs den första semifinalen i årets schlager-EM från Belgrad. I Sverige kommer det dock inte gå att rösta på bidragen, det är bara de deltagande länderna som får rösta, vilket är nytt för i år.
I tidigare års semifinaler - som då bara var en till antalet - kunde alla länder rösta, även de som var direktkvalificerade till finalen.
Försvårar fusk

Anledningen till det nya upplägget är att arrangörerna vill undvika taktikröstning. Exempelvis skulle svenskar kunna välja att rösta fram låtar man tror att Charlotte Perrelli skulle ha enklare att slå i en eventuell final, istället för att rösta på den sång man verkligen tycker är bäst.
I den andra semifinalen på torsdag kväll där Sverige är med får vi däremot rösta, dock inte på vårt eget bidrag.


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#30 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 May 2008 - 20:50

Inte vad jag förväntat mig från Irland. :o Synd jag inte kan rösta. :P
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 May 2008 - 20:54

Två saker jag kan säga om irlands kalkon-låt:

1. Det finns ingen, och då menar jag verkligen ingen, som på fullt allvar kan säga att låten verkligen är bra...
2. Hur f*n har man hittat 6 personer och ställa upp på något dyligt? :o

Gillar Andorras låt. Bäst hittils. (Den spelas nu).

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 May 2008 - 21:06

Pengar, pengar och åter pengar, XC. ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#33 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 May 2008 - 21:09

Andorras var bra, håller jag med om. Skickar Finland bara metal nu förtiden? Bra med lite variation. (I ESC menar jag)
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#34 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 May 2008 - 21:32

Är väl första gången Finland skickar metall Teräsbetoni är dock ingen av mina större favoriter.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#35 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 May 2008 - 21:33

Tydligen... :unsure:

Man kanske vill testa finskan i kombination med ett vinnande koncept. :P

Andorra och Armenien.

Rumänien var minst lika poserande som i förhands videon.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#36 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 20 May 2008 - 21:43

Var Ryssland en favorit!?! (enligt kommentatorerna) Inte alls bra tyckte jag.
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#37 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 20 May 2008 - 21:46

Näe. När det gäller ryssland så är jag var mest imponerad av isrundeln som man släpat in på scenen...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#38 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 20 May 2008 - 22:03

Är väl första gången Finland skickar metall Teräsbetoni är dock ingen av mina större favoriter.


Öh. Nej. :rolleyes:
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#39 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 20 May 2008 - 22:19

Vilket jag menade med att tycker inte att Lordi riktigt är metall, inte ens riktigt hård Rock heller. Även om jag uppskattade deras underhållning för ett par år sedan.Om forumets metal-entusiaster säger att det är Metall så säger jag "ok då".
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#40 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 20 May 2008 - 23:22

Och vidare från Semi 1 ill Final gick:

Här är bidragen som gick vidare från första semifinalen av schlager-EM i Belgrad:

GREKLAND
"Secret Combination" - Kalomira

RUMÄNIEN
"Pe-o margine de lume" - Nico & Vlad
snygg balad

BOSNIEN-HERCEGOVINA
"Pokudaj" - Laka

FINLAND
"Missä miehet ratsataa" - Teräsbetoni

RYSSLAND
"Believe" - Dima Bilan

ISRAEL
"The fire in your eyes" - Boaz Mauda

AZERBADZJAN
"Day after day" - Elnu & Samir

ARMENIEN
"Qele, qele" - Sirusho

POLEN
"For love" - Isis Gee

NORGE
"Hold on be strong" - Maria


Efter att ha läst lite i tidningarna så är jag glad att jag skippade att se det här.
Verkar ju bara bli sämre och sämre.
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#41 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 May 2008 - 09:59

Vilket jag menade med att tycker inte att Lordi riktigt är metall, inte ens riktigt hård Rock heller. Även om jag uppskattade deras underhållning för ett par år sedan.Om forumets metal-entusiaster säger att det är Metall så säger jag "ok då".


Då så. :)

På senare tiden (läs: Lordi) så kör ju Finland i sammaspår. Det ska åtminstone vara rockigt numer. Hanna som uppträdde förra året var inte metal, men det fanns flörtar med det tyngre där och det sjönk som en sten. Tyvärr. Skönt att se Finland gick vidare den här gången dock, även om det knappast har chansen att upprepa Lordis succé.

Jag är lite förvånad över att Irland kickades ut. Jag trodde det av sitt pajasinslag redan var garanterad inträde. Men yay, säger jag! Glada nyheter. :)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#42 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 21 May 2008 - 18:19

Själv gillade jag Grekland och Norges bidrag igår kväll. :)

Armenien gillade jag dessvärre inte alls lika bra live som i video och studio-format.. Kändes som om att rösten på sångerskan inte riktigt höll upp. Mycket, mycket synd, för annars var det en bra låt, och bra koreografi, etc.

Känns trevligt med att ett sånt land kan komma med ett starkt bidrag faktiskt.

Dock blev jag lite chockad då jag såg Kalomiras figur igår, hon har verkligen tacklat av... verkar som hon gått på det inte alls klädsamma eller hälsosamma Hollywood-modet just nu, med att svälta sig.

Illa, då hon ju att döma av videon är en tjej med vackra naturliga former.

#43 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 22 May 2008 - 20:48

75 årig rappare nu. :lol:
Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#44 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 22 May 2008 - 21:42

Det är aldrig för sent att bli osammanhängande? ;)
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#45 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 22 May 2008 - 22:07

Och dessa tio går vidare...

Charlotte Perrelli klarade det.
Sverige är i final på lördag.
Dessa tio bidrag gick vidare från andra semifinalen av schlager-EM i Belgrad:

4. Ukraina
"Shady lady" - Ani Lorak

11. Kroatien
"Romanca" - Kraljevi ulice & 75 cents

6. Albanien
"Zemrën e lamë peng" - Olta Boka

1. Island
"This is my life" - Euroband

14. Georgien
"Peace will come" - Diana Gurtskaya

13. Danmark
"All night long" - Simon Matthew

2. Sverige
"Hero" - Charlotte Perrelli

10. Lettland
"Wolves of the sea" - Pirates of the sea

3. Turkiet
"Deli" - Mor ve ötesi

19. Portugal
"Senhora do mar..." - Vânia Fernandes


Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#46 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 May 2008 - 22:38

Råkade zappa förbi spektaklet ikväll och vad får jag se? Jack Sparrow och hans gäng sjungandes Wolves of the sea :lol:
Den låten har min röst i finalen! :P

Winter is Coming


#47 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 23 May 2008 - 07:14

Den låten var ju hyffsad om inte annat.

Det var ock en oändlig massa anonym skräpmusik i år. Märktes igår då jag lyssnade på radion. De flesta låtar nådde inte riktigt ända fram.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#48 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 23 May 2008 - 11:56

Undrar vilket av dom nordiska länderna som kommer placera sig bäst nu när vi alla är med och tävlar? :)

Ska försöka orka med att se hela tävlingen på Lördag. 3 timmar är dock i mesta laget.

#49 Georgia

Georgia

    Synthare

  • SuperMod
  • 15,336 posts
  • Gender:Female
  • Location:Solna-Gävle
  • Interests:Depeche Mode
    Sci-Fi
    Fantasy

Posted 24 May 2008 - 15:00

Startlista ikväll:

1 Rumänie... Pe-o Margine De Lume / Nico & Vlad
2 Storbrit... Even If / Andy Abraham
3 Albanien Zemrën lamë peng / Olta Boka
4 Tyskland Disappear / No Angels
5 Armenien Qele Qele / Sirusho Harutyunyan
6 Bosnien... Pokušaj / Elvir Laković Laka
7 Israel Ke'ilo Kan / Boaz Mauda
8 Finland Missä Miehet Ratsastaa / Teräsbetoni
9 Kroatien Romanca / Kraljevi Ulice & 75 Cents
10 Polen For Life / Isis Gee
11 Island This Is My Life / Euroband
12 Turkiet Deli / Mor ve Ötesi
13 Portugal Senhora Do Mar / Vânia Fernandes
14 Lettland Wolves Of The Sea / Pirates of the Sea
15 Sverige Hero / Charlotte Perrelli
16 Danmark All Night Long / Simon Matthew
17 Georgien Peace Will Come / Diana Ghurtskaia
18 Ukraina Shady Lady / Ani Lorak
19 Frankrik... Divine / Sébastien Tellier
20 Azerbajd... Day After Day / Elnur & Samir
21 Grekland Secret Combination / Kalomira
22 Spanien Baila el Chiki-chiki / Rodolfo Chikilicuatre
23 Serbien Oro / Jelena Tomašević
24 Ryssland Believe / Dima Bilan
25 Norge Hold On, Be Strong / Maria Haukaas Storeng
Even the stars look brighter tonight - Nothing's Impossible
If you believe in love at first sight - Nothing's Impossible
I still believe in love at first sight - Nothing's Impossible // Nothing's Impossible - Depeche Mode 2005

* Lyssnar på just nu * Delar med mig * Twitter * DinoRPG *
Forumets kak- tårt- & glass monster ;)
>>Årets Kvinnliga Medlem 2006, 2007 & 2008<< >>Årets Moderator 2007 & 2008<<
>>Årets Shoppingkompass (=Årets Garv) 2009<<

Esseffennälg (pop.) - Skrivs egentligen SFN-älg och är en ytterst sällsynt ras av älg som enbart finns i vilt tillstånd på Sci-Fi Nytt.
Enstaka exemplar kan hittas också på Tv-land, men de brukar snabbt bli förvirrade och skynda sig tillbaka till Sci-Fi Nytt.

...och eftersom jag är karl kan jag inte multitaska och hålla två olika parallela universum i skallen samtidigt.

...jag förberedde mig på det värsta: dvs ett episkt prettodrama som Wylie och Synon antagligen skulle sucka nöjt över.


#50 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 24 May 2008 - 15:12

Melodifestivalen 2008 | EBU: Juryn valde en av finalisterna | Gylleneskor

EBU bekräftar att en av finalisterna i Eurovision Song Contest valdes av juryn och inte tv-tittarna.

I torsdagens semifinal hade ett av finalbidragen inte tagit sig vidare om det inte hjälpts av juryn. Det innebär att en av tv-tittarnas favoriter plockades bort från finalen. Det första gången EBU:s nya regel om juryinflytande används.

- En av finalisterna hade inte klarat sig vidare om det inte vore för juryn, bekräftar Svante Stockselius, Executive Producer av Eurovision Song Contest.

I den första semifinalen i tisdags valde tv-tittarna och juryn exakt samma tio finalister, varför den nya regeln inte användes.

Vilket land som gynnats respektive missgynnats av EBU:s nya regel ofentliggörs först på söndag, efter finalen. Då redovisas resultaten i sin helhet från båda semifinalerna.

Skall bli intressant och höra vem som fick juryns hjälp och vem som petades...

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)