Jump to content

Photo

lägesrapport


5 replies to this topic

#1 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 24 January 2010 - 21:33

Ännu ett möte avklarat. Håll till godo!

PROTOKOLL från mötet i torsdagen den 21 januari
Ordförande: Sebastian
Sekreterare: Viktor
Övriga: Thomas och Lars Predabot

Logon
Lars och Hofling fick till den 30:e januari att göra klar den nya logon till SSS nr 11. Om han inte hinner av någon anledning, så får vi använda den gamla och Lars får mer tid att göra en riktigt snygg logo. Sebbe ska också få inspektera processen.

Innehåll nr 12
DEADLINE: 15 MAJ!!!
-Thomas jobbar med ett mindre avsnitt av Nordens Stjärnor på 10-12 sidor.
-Viktor vill placera komedi strippen ”Ångermannen” av Daniel Leneér på klart plats medan han jobbar ihop urban fantasin ”Law for Hire” som kommer i tre delar med 20 sidor på varje.
-Daniel Schenström jobbar ihop flera strippserier för Nordens Stjärnor.
-Sebbe jobbar återigen med Alex Cieluch med en ny serie kallad ”Poltergeist” som kommer att bli runt 15-20 sidor.
-Sebbe har även pratat med en amerikansk DeviantArt-användare kallad Lucida-lownes angående hennes serie ”Drak & Frequency” som hon satsar att bli klar till i februari.
-Sebbes drömprojekt ”Det Övergivna” kommer kanske att få en prolog i nr 12, ifall den kommer i flera delar.
-Men ett par serier är på ”kanske”-listan och kan nog hända att man hinner inte att bli klar med sina serier, så Viktor kollar igenom sin arkiv efter potentiella reserv serier.

Genomgång nr 11 material
-Thomas jagar efter Fredrik Strömberg ordföraren för Seriefrämjandet angående annonsen de ska ha i SSS. Uppdatering: Vi fick tag på honom och fick in en helsida annons.
-Viktor har haft lite svårt med inledaren men det går fram och han har skissat på en baksida till nr 11 som funkar som teaser till hans serie Law for Hire (Lars ska få priset att ha kommit på en bra tagline)
-Lars (Predabot) kan få jobba ihop en reklam sida med SSS tidigare nummer och han har tagit över SSS kontot av Jelcander och går igenom att trycka om några av de gamla numren.
-Viktor måste pressa på att kontakta tidskriftsbutiken angående de pengar de har fått in av att sålt numren av SSS och vill ha mer exemplar. Men butiken är ganska hopplös med kommunikationen att det får honom att bli lite rasande.

Intervju med Thollin
Daniel Thollin har glatt accepterat inbjudan och Viktor kommer att intervjua honom med frågor som alla i redaktionen har bidragit med.

Omtrycket gamla nummer
Lars tar väl hand om det efter att han fick SSS kontot av Jelcander.
Vi ska trycka upp följande:
-nr 1: 15 ex
-nr 2: 15 ex
-nr 7: 15 ex
-nr 9: 20 ex

Nr 8 till tidskriftsbutiken
Trots att Thomas skickade 10 ex av nummer 8, så ville de ha 10 ex och de sa inget till Viktor som har ansvar för de men han har haft kommunikationsproblem med dem. Lars Kermit har inte varit tillgänglig att hjälpa till med det pga mycket arbete på sin skola.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#2 DarkPaladin300

DarkPaladin300

    Fleet Captain

  • Aktiv member
  • 1,108 posts
  • Gender:Male
  • Location:Stockholm
  • Interests:Blah blah blah---

Posted 24 January 2010 - 22:43

Just det, när ska vi ha nästa vecka?

#3 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 25 January 2010 - 00:29

Kan ju rent spontant säga att jag inte hade någon aning om att jag skulle göra någon logo. Den som används nu är väl relativt ny?

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#4 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 25 January 2010 - 18:15

Hofling, jag tror att det är en feltolkning av vad som sades på mötet. Det du gör är ju att jobba ihop med Predabot på ett omslag, inte nån logotyp. Hoppas det känns bekant.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#5 Hofling

Hofling

    The Hoff

  • Moderator
  • 3,277 posts
  • Gender:Male
  • Location:Borås

Posted 27 January 2010 - 02:23

Omslag är väldigt bekant, ja. Men just snacket om "ny logo" och "om den inte hinner bli klar använder vi den gamla" får mig ju helt klart att undra.

Min bildtråd - Min dA-sida - Min facebook-sida

>>Årets manlige medlem 2006<<


#6 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 27 January 2010 - 06:28

Men nu slipper du undra för det handlar inte om logon.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier



Reply to this topic