Jump to content

Photo

Pirates of the Caribbean


  • Please log in to reply
33 replies to this topic

#26 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 21 July 2004 - 17:52

Överskattat, tycker jag är ett överaskattad ord. I grund och botten så tilltalas vi inte av samma saker och att hela tiden säga att en film är överskattad bara för att personer gillar dem medan man själv tycker att den suger känns fel. Då känns det som om alla som gillar dem får en idiotstämpel över sig bara för att man gillar den.

Ok att inte gilla den, men att köra med överskattat skitsnacket är bara irriterande.
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#27 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2004 - 18:06

Det var inte meningen att idiotförklara alla som gillar den. Menade bara att man har hört så mycket bra om den...men du har rätt angående ordvalet. En besvikelse är kanske ett bättre ord?
*Hockey och superhjältar*

#28 Mara Jade

Mara Jade

    Senior Commodore

  • Members
  • 2,171 posts

Posted 21 July 2004 - 19:31

En besvikelse låter bättre. Ville inte låta så bitsk, det är bara det att på filmtispet är det enda man får höra från höger och vänster är ordet överskattad..
Vad lyssnar och ser jag på?

Posted ImagePosted Image

Livet innebär naturligtvis många problem. Några av dom mest populära är. Varför föds vi? Varför dör vi? Varför använder vi så stor del av den mellanliggande tiden till att titta i skyltfönster? ~ Liftarens Guide till Galaxen

#29 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 21 July 2004 - 20:09

Nä, det är okej. Egentligen var det väl jag som lät bitsk om man ser det på det sättet. Och du hade ju rätt. ^_^

Även om jag inte skrev överskattad utan höll med. :)
*Hockey och superhjältar*

#30 Robert Jonsson

Robert Jonsson

    Love Cthulhu

  • Aktiv member
  • 14,154 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Spel, narrativ och skrivande.

Posted 21 July 2004 - 20:56

Överskattad film...

Motivera, tack! Vi vill inte att alla ska tycka lika, men om något är "kasst" säg då gärna varför istället för att bara skriva en mening där du säger den är dålig.
Robert Jonsson | Moment 223 | Bortom: Lögnens slöja | Facebook

»Cthulhu är passé. Det är Love Cthulhu som gäller numera. Jag hade då bara inte en aning om att det var jag som var Love Cthulhu.«

#31 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 18 April 2013 - 19:34

Skulle någon med rättigheter kunna fixa stavfelet i rubriken? :)

*


 
Pirates of the Caribbean: Svarta Pärlans Förbannelse / Curse of the Black Pearl, the (2003) [#01] [US]
#Genre: Action-äventyr med den vanliga mixen av pang-pang, tjusiga skådespelare och romantik.
#Koncept: Möt kapten Jack Sparrow: mannen som gärna vara de sju havens stora skräck - och med en lön därefter. Har ett rykte han långt ifrån lever upp till öga mot öga.
#Förväntningar: Som ett stort fan av äventyrsfilm så håller jag den här högt. Har dock inte sett den nu på några år och känner att det är dags.
#Ögon&Öron-godis: Det är märkligt vad 17 år kan göra. Storymässigt delar den här mycket med gårdagens Pirates men den är vassare både till manus och produktion. Jo. Jag säger vassare. Storyn är mer i balans och med kuliga actionsekvenser och romantik-intrigen får lagom mycket utrymme. Humorn ligger bra i filmen och bjuder på ett och annat fniss, bonus för att all humor inte är besläktad med slapstick-genren. Snygga special effekter och miljöerna känns rätt.
#Bäst: Klaus Badelts soundtrack tillhör ett av mina favoriter.
#Sämst: Få kvinnoroller, men man har lyckats bra med de få vi får: Zoe Saldana och resten av tjejerna försvinner lite bakom Keira Knightley men gör ett bra jobb likafullt.
#XC Konstaterar: Nu såg jag för första gången extra scenen efter eftertexterna och fick äntligen förklaringen på varför apan fortfarande var odöd efter den här filmen.
#PS: IMDbs trivia bjuder på lite smått och gott, bland annat den här lilla pralinen: »According to the DVD commentaries, Geoffrey Rush has a theory that people watch the screen from left to right, just like when they read a book. Therefore, he tried to be in the left side of the screen as often as possible. He was particularly intent on doing this in the scenes with the monkey and Keira Knightley because he didn't think anyone would look at him otherwise.«


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#32 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 18 April 2013 - 23:17

Fixade titeln, hoppas jag.. :P

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#33 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 April 2013 - 08:31

Tack. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#34 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 24 April 2013 - 20:55

XC:s rapporter om de fyra långfilmerna (och den kommande femte) i den här serien ledde mig igår till den här kortfilmen:

 

http://www.youtube.com/watch?v=aveyFHukyW4