Jump to content

Photo

Supergirl


  • Please log in to reply
96 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 19 September 2014 - 17:28

CBS har plockat upp Supergirl för en första säsong! Det är Greg Berlanti ("Arrow", "The Flash", Green Lantern) och Ali Adler ("Chuck") som ligger bakom serien.

 

Med det här så betyder det att alla Amerikanska kanalerna nu utvecklar superhjälte TV-serier!

 

Källa

 

Vad kul. :) Men mindre att det är CBS. Det betyder att Supergirl inte kommer ha någon koppling till någon av de andra serierna vilket är synd. Dessutom har CBS en ovana att lägga ner genre-serier efter bara en säsong, ibland utan att ge dem tid att avsluta.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 19 September 2014 - 18:53

Kul med lite tjejer bland superhjälte-serierna. :)

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 21 September 2014 - 19:17

Dra på trissor. 

 

Jag ger verkligen credd åt de personerna has DC/WB som förhandlar fram de här kontrakten. Nästan allt de har producerat de senaste åren har blivit TV-serier och precis som med Gotham så får den här serien redan nu en Series commitment. Coolt.  Kul att Berlanti är inblandad, hans trackrecord har varit bra med DC karaktärer. Jag förstår att den här TV-serien inte bryr sig speciellt mycket om de DC TV-serier som går på andra kanaler, eller ens kommande Superman/Batman filmer, men jag hoppas verkligen att de får referera till Stålmannen i den här serien. Inte för att Supergirl behöver ha gästspel från sin kusin, självaste Stålis, men jag hoppas att rättigheterna /vad som får /inte får göras är tillräckligt bra att det inte blir en karaktär som har INGET att göra med Stålis. 

 

 

Och jo, CBS är kanske inte roligaste kanalen. Förutom att de lägger ner mycket i den här typen av genre, så tycker jag att deras serier ofta ser lite B och billiga ut. Hoppas det här är ett undantag. Och som sagt, coolt hur DC lyckas fixa så många TV-serier för sina karaktärer.  

 

Lägger till att jag googlade lite, och det finns trotts allt en chans att man inte gör en TV-serie av det här om kanalen tycker att innehållet suger/är för dyrt etc. Det är inte jättevanligt, men det finns exempel t ex "Locke&Key" som fått likande kontrakt, men studion valt att lägga ner efter en filmad pilotavsnitt och sen bara betalat en rätt hög summa pengar till de som äger licensen som "böter".  Nu hoppas jag givetvis att Supergirl går till TV-serie lika smidigt som "Gotham" gjorde.


Edited by super85, 21 September 2014 - 20:33.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#4 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 22 September 2014 - 21:18

Kul! Men än roligare hade det varit om man gjorde en spinoff på Supergirl från Smallville. Tycker hon som spelade Kara där var bra :D


Winter is Coming


#5 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 23 September 2014 - 07:20

Tycker hon var lite för kall i den rollen rent allmänt. Inte så att hon rakt av sög eller så, men hon tillhörde de dumheterna Smallville gjorde i sina senare säsonger att man introducerade nästan alla DC ocH Superman karaktärer INNAN Clark blev Superman. Jag är själv glad att "Smallville" universumet (bortsett från serietidingar) har stängts av. Den serien gick 3-4 säsonger för länge.  


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#6 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 27 September 2014 - 22:17

Även om Smallville gick precis som du säger för länge så var ändå de 2-3 sista säsongerna de bästa enligt mig i alla fall.


Winter is Coming


#7 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 September 2014 - 14:16

Jag håller med Rick Hunter. Det var mot slutet som Smallville var som bäst.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#8 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 29 September 2014 - 11:03

Jag tycker Smallville var som bäst de första åren. Efter det så gick det spikrakt neråt, och jag stannade troget kvar som tittare eftersom man med jämna mellanrum gjorde riktigt fina avsnitt, t ex många av de som Geoff Johns skrev. Såg om sista avsnittet ett tag sen, och ja....på många sätt en besvikelse.  

 

"Supergirl" är jag dock intresserad av, gillar de som är inblandade i serien. 


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#9 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 29 September 2014 - 15:22

Jo, sista avsnittet håller nog de flesta med om var en besvikelse. Efter all hype så var det inte mycket Superman vi fick se.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#10 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 06 March 2015 - 22:41

Första bilden på Melissa Benoist som Supergirl! Klädslen är designad av 3x Oscars vinnande Colleen Atwood som även designade för "Arrow" och "The Flash".
 
 
supergirl-first-look-image-full-body.jpg

 

 

Jag gillar den skarpt! :thumbsup2: Den största förändringen är att hon inte längre har bara ben vilket passar in i tiden med att inte längre sexifiera kvinnliga superhjältar förmycket och jag tycker det fungerar väldigt bra. :) Colleen Atwood borde få designa alla DC-superhjältarna! :D

Källa


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#11 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 07 March 2015 - 10:07

Ser bra ut, men varför får Supergirl ha röd kjol men Superman inte röda byxor...?
*Hockey och superhjältar*

#12 Rick Hunter

Rick Hunter

    Vice Admiral

  • Aktiv member
  • 7,270 posts
  • Gender:Male
  • Location:Solna

Posted 08 March 2015 - 00:25

Ser ju rätt cool ut, kan nog blir rätt bra detta


Winter is Coming


#13 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 09 March 2015 - 10:32

Ser bra ut, men varför får Supergirl ha röd kjol men Superman inte röda byxor...?

 

Eftersom en kjol är fortfarande rätt modernt och tjejer brukar faktiskt ha på sig sådana. Sällan man ser grabbar som drar över simbrallor över sina byxor. 

 

 

Väldigt lyckad dräkt tycker jag. Collen Atwood som designar DCs TV-serie dräkter är riktigt bra. Gillar att man gör något relativt enkelt och inte "tänker för mycket" på den.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#14 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 14 March 2015 - 07:36

Det är ganska sällan man ser folk klä sig som superhjältar överlag, skulle jag säga. ;-)
*Hockey och superhjältar*

#15 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 15 March 2015 - 14:16

Jo, fast det som hon har på sig går fortfarande att motivera på något sätt. Marvel lär inte börja köra "briefs"-looken på film med någon karaktär som haft det i serierna heller. Skulle personligen gärna se Wolverines brun/gula dräkt, eller en Batman film som utspelar sig på 70-80 talet med Year One dräkt.

Edited by super85, 15 March 2015 - 14:22.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#16 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 17 March 2015 - 15:47

Det finn ju en Supergirl-film gjord på 80-talet men den Supergilr verkar inte har någon moral som kastar iväg oskyldiga

och folk protesterar, men sådär får du väl inte göra han var ju oskyldig. Hon tittar konstigt, och säger varför det.

Som att kvinnans moral försvinner när hon har superkrafter.

 

Får se hur den här Supergirl kommer vara



#17 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 17 March 2015 - 18:54

Det är väl mest Spider-Man och Superman som de vågar sig på att vara närmare seriens dräkter. Jag tycker bara att själva grejen att man har på sig spandex är annorlunda nog, inte att man har byxor (som lika väl skulle kunna vara en detalj i rött eller vad det nu är för färg). Det i sig är inte konstigare. Men lustigt att hon måste ha kjol för att hon är kvinna. ;-)
*Hockey och superhjältar*

#18 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 03 April 2015 - 22:21

Hon har oftast haft en kjol i serierna också. Menar du att du tycker att Supergirl borde ha byxor eller att Superman borde ha "kalsonger ovanför tightsen" looken? Eller tredje alternativet , Superman borde ha kjol?
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#19 Kermit

Kermit

    Groda

  • Moderator
  • 11,890 posts
  • Gender:Male
  • Location:Örebro
  • Interests:Serier, musik, konst, teckning.

Posted 06 April 2015 - 12:57

Alla borde ha kjol. ;-)
*Hockey och superhjältar*

#20 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 07 May 2015 - 18:33

CBS har bekräftat att serien fått grönt ljus!  :cheer:  :cheer:  :cheer:

 

http://www.superhero...season#/slide/1


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#21 SwedishSuperhero

SwedishSuperhero

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,175 posts
  • Gender:Male
  • Location:Sandviken
  • Interests:Serier, tv, film, spel. Gillar även att skriva och ämnar att bli författare. Gör mina egna videor: http://youtube.com/user/dakostro http://dakostro.blogspot.com

Posted 15 May 2015 - 16:02

En 6½ minuter lång video som introducerar seriens version av Kara/Supergirl.

 

 

Känns som att de försöker få till en känsla av chick flick eller rom com, ungefär som att Smallville var lite som ett high school drama i början. VIdeon kan förstås vara missvisande, vilket inte är helt ovanligt när TV-serier marknadsförs. Annars känns det mer som en superhjälteserie i den här promon på två minuter.

 

http://supermanhomep...?readmore=16419


"Nu blir jag upprörd! Min sambo och jag brukar ibland äta fil och flingor till frukost. Vi samsas då om ett paket fil. Nu måste vi köpa två paket fil och ha varsin. Varför då undrar ni kanske? Jo för jag har hört att Antipiratbyrån har polisanmält folk för fildelning så nu törs vi inte göra det längre."
Insändare ur Gefle Dagblad 17/10 2005.



"Tyvärr förvandlas han ideligen till en löjligt brinnande dödskalle"
Filmrecensenten Kristian Ekenberg om Nicholas Cage som Ghost Rider, ur Gefle Dagblad 17/3 2007

#22 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 16 May 2015 - 13:25

Första trailern var lite grisigt chickflick ja. Den andra var helt ok.

Vet inte om det gynnar någon att den ska gå på samma tid som "Gotham". Inte konstigt dock eftersom DC gör så många tv-serier.
Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#23 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 22 May 2015 - 19:59

Pilotavsnittet finns ute och det är faktiskt helt ok. Betydligt mer superhjälte-serie än något chickflick, och Supergirl är väl castad. 
 
Tyckte att det var rätt charmigt, och väldigt bra producerat. Helt klart godkänt, och en väldigt snygg serie också. 
 
Betyder inte att den är felri, fanns en hel del grejer jag störde mig på, men i överlag bättre än jag trodde.

Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight

#24 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 25 May 2015 - 18:06

Men... Har hon slutat upp med att heta Linda eller?



#25 super85

super85

    Forward Admiral

  • Moderator
  • 4,705 posts
  • Gender:Male

Posted 26 May 2015 - 09:34

Har inte prenumererat på hennes tidning sen den omgången som Jeph Loeb startade. Då hette hon inte Linda.

 

Hennes adoptivföräldrar heter dock Danvers i TV-serien.


Proud member of ATNAG (Allegiance to Nolan and Goyer)
Batman Begins

2005&2008 Year of the Bat

2005 Evil feared the Knight, 2008 The Dark Knight Returns

The Dark Knight