Jump to content

Photo

Viktigt meddelande.


  • Please log in to reply
190 replies to this topic

#176 Fiskrens

Fiskrens

    Social kameleont

  • Moderator
  • 4,025 posts
  • Gender:Male
  • Location:En trevlig avskrädeshög utanför Stockholm (Bagis)
  • Interests:Fantasy, Familj, Rollspel, Sci-Fi, Karate, Film, Musik, Gitarrspelande i varierande ordning.

Posted 23 October 2013 - 19:01

Jo, när jag använder all form av special-BB-kod kollar jag alltid hur det blev utan formattering för att de att det blev rätt.
"It's only called paranoia if you can't prove it" - William Gibson

"It's more the way it is now than it's ever been" - Dwight David Eisenhower

"Typisk otur, Krydolf! När det regnar flyglar har den fattige inga noter" - Don Martin

#177 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 03 November 2013 - 18:53

Fler som använder iPad? Visst fanns verktygsfälten med förut? Göra fet stil etc. Eller har den alltid varit osynlig på iPad? :unsure:

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#178 GaterGirl

GaterGirl

    never bore your audience

  • Aktiv member
  • 8,323 posts
  • Gender:Female
  • Location:In your computerscreen
  • Interests:Luleå Hockey. Sci-Fi. Tv-serier. Tv-spel. Fiska. Sällskapsspel. Photoshop. Fan-art. Grafik.

Posted 28 November 2013 - 21:48

Fler som använder iPad? Visst fanns verktygsfälten med förut? Göra fet stil etc. Eller har den alltid varit osynlig på iPad? :unsure:

sent svar, men tror det aldrig funnits. jag har då inte sett nått när jag varit inne. Kollar dock inte så ofta genom min iPad.


Nikola Tesla "All the subtlety of brain surgery with a chainsaw." ~ Sanctuary 2007-2011  Parker - how did you know? Non-sequential serial numbers? My favorite. (parker får pengar i julklapp) "the ho ho ho job - leverage"Sofia Sorto - "Who are you, messere?", Ezio - "Only the most interesting man in your life." Assassins Creed - Revalations I will, I very much I will. - dr Julia Ogden, Murdoch Mysteries <p>Luleå Hockey  Murdoch Mysteries  Stargate SG-1  Jonathon Young  Nikola Tesla  Tv-serier

#179 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 29 November 2013 - 00:34

Det enda jag kan tänka mig är att det beror på browsern. Ifall Safari (eller vad ni använder) inte stöder något javascript på iPad eller liknande


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#180 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 December 2013 - 11:24

När du har tid över får du hemskt gärna kolla upp det. Själv sitter jag numera till 98% med iPad och det är tråkigt att något som tidigare funnits är borta. Mina inlägg blir så platta :P

Gäller både iOS 6+7 och Safari och Chrome. Och själva plattan är både iPad (4) och Air.

Tillägg: inga javascript problem på andra sajter så problemet torde ligga i IP Board?

Edited by Synon, 08 December 2013 - 11:25.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#181 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 December 2013 - 12:06

Absolut värsta fall kan man ju skriva bbc-koden manuellt i fönstret. :)


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#182 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 December 2013 - 12:39

Testar bold

Ok kan jag få en lista på all kod :P

Edited by Synon, 08 December 2013 - 12:41.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#183 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 December 2013 - 12:53

Den här guiden verkar stämma rätt bra för de grundläggande gejorna. dock så har vi inte taggen youtube (den heter media här):

 

(media)%url%(/media) -- Fast med klamrar istället för parenteser förstås.


Edited by XC, 08 December 2013 - 12:55.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#184 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 December 2013 - 14:45

Kollat på IPB:s supportforum, och Rich Text Editorn funkar inte i mobila devices, uppenbarligen. I IPB 4.0 så skall detta tydligen fixas.

Om ni kommer åt den här delen forumet så finns en post om detta: http://community.inv...g-ipad-to-post/


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#185 Garm

Garm

    Rear Admiral

  • SuperMod
  • 3,785 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 08 December 2013 - 17:01

Bra att man ska fixa editorn till 4.0 för det är välkommet. Själv kör jag som XC tipsade, men det är lite för meckigt för min smak så ofta brukar jag bara skriva som vanligt utan några krusiduller. Men som någon nämnde i tråden Peak länkar till så borde man prioritera det hela med tanke på hur många som nu använder mobila alternativ.



#186 Synon

Synon

    Voff!

  • SuperMod
  • 7,770 posts
  • Gender:Female
  • Location:Stockholm

Posted 08 December 2013 - 17:07

Märkligt att de i dessa tider bortprioriterat mobila enheter. Får väl se om detta fixas i nästa version då. Och förhoppningsvis är de inte så mossiga att det kommer att innebära att man måste köra den mobila versionen av forumet.

Tack XC för länken! Om jag ids får jag väl manuellt fixa formatering. Inte lika enkelt på surfplattan som på datorn dock :P

Edited by Synon, 08 December 2013 - 17:09.

Beviset för att intelligent liv finns i rymden är att de inte har kontaktat oss än.

Filmtipset | Live Long and Prosper





We are Apple. Lower your minds and surrender your wallets. We will add our biological and technological distinctiveness to you. Culture will adapt to service us. Resistance is futile.


#187 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 December 2013 - 17:16

BBC-koden är ocfta väldigt lik html-kod så du borde inte ha några problem att få till det. :)

 

Mmm. Jag förstår att det är lite halvjobbigt på plattan, själv kollar jag forumet i mobilen ibland men svarar sällan då det är så jobbigt att skriva långa texter på skärm-tangentbord.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#188 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 08 December 2013 - 20:44

Saken är säkert den att det inte är förrän nu som folk börjar surfa ordentligt på plattor. Mobiler är ju lite väl jobbiga att posta i forums och sånt i, så jag antar att många inte gjorde det. Men nu när surfplattorna blivit mer populära så blir det nog mer och mer vanligt. 


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#189 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 08 December 2013 - 21:31

Inga planer på att aktivera/installera tapatalk på forumet?


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#190 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 09 December 2013 - 08:52

Alla är ju så sura på Tapatalk nu för tiden, tydligen.. :P

 

Jag har inte tänkt på det eftersom IPB (till skillnad från vBulletin, vad jag vet) faktiskt har ett mobilt skin som fungerar rätt så hyfsat.


//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#191 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 09 December 2013 - 15:22

Jo, IPB var snabba med att anpassa forumen till mobilen. Själv tycker jag den räcker gott och väl, skriver aldrig längre texter på mobilen oavsett.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)