Jump to content

Photo

Disney+


  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 25 April 2019 - 02:24

12 November så har Disney's nya streaming tjänst "Disney+" premiär. När tjänsten startar så kommer den att ha 25 nya TV-serier, 10 nya filmer/specials, 500 redan existerande filmer och 7500 avsnitt av redan existerande TV-serier.

De största namnen där är givetvis Marvel och Star Wars. 
 
Frågan har varit vad för Marvel TV-serier som de planerar att satsa på och svaret var rätt oväntat.
Verkar som att Disney+ kommer att satsa på Spin-off TV-serier från filmerna med filmskådespelarna. "WandaVision" med Elizabeth Olsen och Paul Bettany (som sägs utspela sig på 50-talet), "The Falcon and The Winter Soldier" med Anthony Mackie och Sebastian Stan, "Loki" med Tom Hiddleston och en serie om Jeremy Renner’s Hawkeye är vad som redan är planerat.

På den animerade fronten så kommer "Marvel’s What If…?" som är inspirerad av serierna med samma namn fast här är det MCU filmerna som ställs på huvudet med frågor om hur det hade sett ut om saker hade slutat annorlunda. En gissning är om att ett avsnitt kommer att handla om Captain America's sida vann Civil War.
 
 
När det gäller Star Wars så har vi "The Mandalorian" som kommer att vara den första Live-Action TV-serien i Star Wars. De kommer också att återuppväcka CGI animerade "Star Wars: The Clone Wars".

 

 

Kanalen kommer också att ha dokumentärer om Marvel/Star Wars/Disney och många program om vårt sociala samhälle med mycket fokus på politisk korrekthet. 

 

 

Som alla säkert märker så finns inga inga karaktärer från Netflix's Marvel serier med på listan och det kan kännas som att det betyder att de är borta ur MCU men saken är den att Disney's överenskommelse med Netflix förbjuder dem att använda karaktärerna inom 2 år från det att TV-serierna är nedlagda så det finns fortfarande hopp då Marvel har hintat om att de kanske kommer att använda dem sedan.

 

 

Här är 2 veckor gammal lista
Källa for WandaVision och andra Marvel serier


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#2 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 26 April 2019 - 11:59

Disney+ kommer väl bara vända sig till amerikanska tittare? Iaf initialt, så det luktar geoblock lång väg.

 

Sedan vet jag inte om jag gillar den här fragmentiseringen av streamingutbudet, jag behöver liksom inte en svindyr streamingtjänst till för att se det jag vill se och som dessutom kommer göra utbudet ännu mer oöverskådligt.

 

»Som alla säkert märker så finns inga inga karaktärer från Netflix's Marvel serier med på listan och det kan kännas som att det betyder att de är borta ur MCU men saken är den att Disney's överenskommelse med Netflix förbjuder dem att använda karaktärerna inom 2 år från det att TV-serierna är nedlagda så det finns fortfarande hopp då Marvel har hintat om att de kanske kommer att använda dem sedan.« – [Källa]

 

 

Det finns säkert någon form av inkubationstid som Netflix-serierna måste ligga i träda innan Disney kan starta om dem.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#3 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 27 April 2019 - 19:17

Nej, jag håller med. Jag gillar inte heller hur alla större företag verka skaffa egna streamingtjänster. Det motverkar hela grundidén med att inte behöva betala för en massa olika kanaler utan ha allt i ett. Jag brukar skaffa gratis-månaden och se så mycket jag hinner och prenumererar bara på Netflix. Annars väntar jag nog på att de släpps på Blu-ray då det blir billigare än att betala varje månad för ett par serier.
Har vi tur så håller sig Disney+ i Amerika och Netflix får rättigheterna här. Men Disney är ett stort företag så det lär snart bli globalt.


Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#4 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 28 April 2019 - 11:37

Ryktet säger ju att de vill lansera Hulu globalt också, de är ju majoritetsägare redan iom köpet av Fox och ryktas vilja köpa ut comcast.

 

Har ärligt lite svårt att se Disneys vision här.


Jag har inget emot att betala för mig... Men fler och mindre stömningstjänster är ju inget de plockar fram för min bekvämlighet.

 

Nu riskerar vi att halka tillbaka till det där farliga träsket där pirate bay och deras gelikar är det smidigare sättet att se på tv.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#5 joakim95

joakim95

    Lieutenant Junior Grade

  • Members
  • 65 posts
  • Gender:Male

Posted 28 April 2019 - 21:10

Ryktet säger ju att de vill lansera Hulu globalt också, de är ju majoritetsägare redan iom köpet av Fox och ryktas vilja köpa ut comcast.
 
Har ärligt lite svårt att se Disneys vision här.
Jag har inget emot att betala för mig... Men fler och mindre stömningstjänster är ju inget de plockar fram för min bekvämlighet.
 
Nu riskerar vi att halka tillbaka till det där farliga träsket där pirate bay och deras gelikar är det smidigare sättet att se på tv.

Hade varit nice om Hulu hade funnits i Sverige som jag tycker har mycket bättre utbud om man vill se 80 och 90 tals serier om man jämför med Netflix och Viaplay.

#6 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 30 April 2019 - 09:34

Ryktet säger ju att de vill lansera Hulu globalt också, de är ju majoritetsägare redan iom köpet av Fox och ryktas vilja köpa ut comcast.

Hade varit nice om Hulu hade funnits i Sverige som jag tycker har mycket bättre utbud om man vill se 80 och 90 tals serier om man jämför med Netflix och Viaplay.

 
Men som vi vet tack vare Netflix så är det inte säkert att vi får samma matiga utbud här som i Usa.

 

Men annars håller jag med dig: de har överlag ett trevligt utbud om man vill se äldre serier.


fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#7 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 05 October 2019 - 17:46

Disney+ kommer väl bara vända sig till amerikanska tittare? Iaf initialt, så det luktar geoblock lång väg.

 

Sedan vet jag inte om jag gillar den här fragmentiseringen av streamingutbudet, jag behöver liksom inte en svindyr streamingtjänst till för att se det jag vill se och som dessutom kommer göra utbudet ännu mer oöverskådligt.

 

»Som alla säkert märker så finns inga inga karaktärer från Netflix's Marvel serier med på listan och det kan kännas som att det betyder att de är borta ur MCU men saken är den att Disney's överenskommelse med Netflix förbjuder dem att använda karaktärerna inom 2 år från det att TV-serierna är nedlagda så det finns fortfarande hopp då Marvel har hintat om att de kanske kommer att använda dem sedan.« – [Källa]

 

 

Det finns säkert någon form av inkubationstid som Netflix-serierna måste ligga i träda innan Disney kan starta om dem.

 

Den intressanta frågan är ju om den begränsningen gäller bara för tv, eller även för film. För gäller den bara för tv skulle de ju kunna passa på att göra biofilmer om de figurer de skulle vilja fortsätta med.