Jump to content

Photo

TV 4 Sci-Fi


  • Please log in to reply
339 replies to this topic

#76 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 28 January 2008 - 16:50

Eftersom jag är kund hos Com Hem så blir det ju att jag mailar dom och ingen av dom andra leverantörerna. :)

Det är bara att maila på till era respektive leverantörer, visar tillräckligt många intresse kanske man kan få dom att ändra ett tidigare negativt beslut eller påverka dom att ta in kanalen om dom ännu inte bestämt sig.

#77 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 28 January 2008 - 17:15

Vad jag tycker är att kanalleverantörer bara är till för att dela ut kanaler.
Men vad jag tycker är miserabelt att varför dom ska avgöra vilka kanaler som ska tas in.

En kanalleverantör ska bara knipa käft och ta in kanaler som möjligt. För det är det enda dom är till för.

Edited by Supertreck, 28 January 2008 - 17:19.


#78 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 January 2008 - 18:01

Kanalleverantörer har bara ett visst antal kanalplatser att fylla. Därför brukar t ex 2 kanaler dela plats. Det är t ex orsaken att VIASAT inte fick TV4 Komedi/Guld och orsaken att VIASAT inte fått några nya kanaler på ett bra tag. Men nu med den nya Sateliten så har det fixatb sig för dem iallafall.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#79 SaberBlade83

SaberBlade83

    Captain

  • Members
  • 516 posts

Posted 28 January 2008 - 20:53

Fick det här svaret från Comhem nyligen: "Vi har inte fått information om att vi skall få in kanalen tyvärr, det kommer inte fören cirka en vecka innan som kanalen kommit till oss. Men håll koll på nyhetsbrev och på hemsidan så kommer det komma information där."

Dom verkar inte riktigt veta om och när de kommer få in kanalen. Fast jag tycker att de låter lite som att de åtminstone håller på att förhandla att ta in kanalen i sitt utbud. Vi får väl se, borde väl komma någon mer info i mitten av månaden eller så om de tar in den till premiären. :)

#80 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 28 January 2008 - 22:33

Hej Crusader

Hur kommer det sig att det har drällt in en massa nya kanaler på tele2 men tvt4 sci fi tycks inte vara påtänkt?
Nu är t.ex Hallmark tillbaks sen digitalbytet och enligt tele2 så var det inte så många som såg på den när jag frågat.
Vad är anledningen att plocka tillbaks den då? Fattar inte hur dom på tele2 tänker och vad allt grundar sig på.

#81 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 28 January 2008 - 23:48

Ja du. Om jag bara visste. Jag har inte Tele2 själv. Jag skulle gissa att de fick en massa klagobrev när de tog bort Hallmark.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#82 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 29 January 2008 - 15:43

Fick ett ganska förväntat svar från Com Hem. Bara att avvakta och mail närmare startdatumet. Gråter inte direkt blod om Com Hem inte tar in kanalen eller inte börjar att sända den på en gång då jag redan har mycket av det dom kommer att visa på DVD.

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Tyvärr har vi inte fått någon information angående denna kanal ännu.

Med vänlig hälsning

Com Hem AB
Kundservice
Johanna Wahlberg

Box 43
871 21 HÄRNÖSAND
Kundservice: 0771- 55 00 00
Fax: 020-55 44 11
kundservice@comhem.com
www.comhem.se



#83 Starbuck

Starbuck

    Lieutenant Commander

  • Members
  • 157 posts
  • Gender:Female
  • Location:Karlshamn
  • Interests:TV, Film och Bio.

Posted 31 January 2008 - 00:59

så tele 2 har tagit tillbaka hallmark, men det gynnar inte mig för här där ja bor har ja inte tillgång till alla dersa kanaler. inte de som e rödmakerade i deras lista, så orättvist... för ja hade hallmark innan de digitaliserades.. tro ja hade tillgång till alla kanler t.om innan. de blir bara sämre å sämre de där tele2

#84 wombat1000

wombat1000

    Cadet First Year

  • Members
  • 1 posts

Posted 01 February 2008 - 07:32

har köpt in den hyllade och älskade serien Babylon 5. Och alla tillhörande filmer.

- Vi har köpt hela 90-talsproduktionen av serien, med serier och TV-movies, och tänker visa dem i den ordning de ska visas


de köpt in de första årgångarna av Dr Who och just nu förhandlar om ett anime-paket


Det låter ju helt underbart. :thumbsup:

Nu hoppas jag verkligen att Comhem visar kanalen från starten.
Wombat

#85 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 02 February 2008 - 21:04

Lite mer info om kanalen kan hittas här: http://lists.lysator...ary/012249.html

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."


#86 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 02 February 2008 - 22:08

7 days
Andromeda
Babylon 5
Crusade
Dark skies
Doctor Who
Torchwood
Masters of science fiction
Mutant X
Prey
Red Dwarf
Space 1999
Thunderbirds
Star Trek Deep Space 9
Star Trek Voyager
The Sentinel
The greatest American hero


Red Dwarf :thumbsup: Hoppas det är från allra första början och inte ännu en visning av säsong 8.
Dark skies tänkte jag för inte så länge sedan att jag ville se igen. :)
The Sentinel vill jag också gärna se igen.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#87 Thekniferules

Thekniferules

    Cadet Third Year

  • Members
  • 21 posts
  • Interests:Jadu...Sci fi (givetvis), data o tv i alla möjliga former...Simpsons är himmla roligt men börjar tröttna på det då man har sett alla avsnitt.

Posted 03 February 2008 - 11:28

Fattade nt detdär om boxer...

Specialfall: Boxer, eftersom det kräver sändningstillstånd från
myndigheterna. Nya sådana utfärdas i april. Men här är det alltså inte vad
TV4 vill som avgör ifall den blir tillgänglig.

Så jag ska vänta tils April för att få reda på om den kommer ingå el vadå? Och om den nt gör det kommer man kunna köpa till den va?

#88 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 February 2008 - 11:37

Det är begränsat utrymme i marknätet därför så delar myndigheterna ut sändningstillstånd till utvalda kanaler för att sända i marknätet. I april så löper alla nuvarande sändningstillstånd ut och sändningstillstånd kan förnyas/dras in/delas ut. (På grund av lag-/regeländringar så har jag hört att alla måste söka om sina sändningstillstånd i år). Marknätet har varit fullt och därför har man inte kunnat lägga in fler kanaler, men med nedsläckningen av analoga nätet så blev ytterligare frekvenser lediga, så vi får troligtvis vänta till april innan vi får höra om TV4 ens söker tillstånd för marknätet med TV4 Sci-fi.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#89 Cartman

Cartman

    Deputy Admiral

  • Aktiv member
  • 10,210 posts
  • Gender:Not Telling

Posted 03 February 2008 - 14:35

Hur ska man tolka detta?

Nej tack, här kommer man aldrig att kunna få kanalen: Com hem analog kabel,
Canal Digital analog kabel.


Jag har ju Com Hem men jag har inte en aning om vad som menas med analog kabel, digital analog kabel. Jag har ju en box med en massa kanaler på men ingår den i denna grupp eller i den som står över:

Förhandling pågår: Comhem digital kabel, SPA småkabelnät, Tele2 kabel, hela
Norge, hela Danmark.


Kan inte folk skriva så man förstår... ;)

#90 Thekniferules

Thekniferules

    Cadet Third Year

  • Members
  • 21 posts
  • Interests:Jadu...Sci fi (givetvis), data o tv i alla möjliga former...Simpsons är himmla roligt men börjar tröttna på det då man har sett alla avsnitt.

Posted 03 February 2008 - 15:44

Jag som har boxer, om inte det ingår så kan man väl köpa till tv4 sci fi ändå?

#91 Crusader

Crusader

    Rumpadmiral

  • Moderator
  • 12,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Osby, Skåne, Sverige, Europa, Jorden, Solsystemet, Wintergatan
  • Interests:Sci/Fi, Fantasy, Drama, Skräck, Kärlek/Romantik, Komedi... nog lättare att säga allt. :P

Posted 03 February 2008 - 17:43

Comhem analog kabel är marknätet. Eftersom de stängde av det analoga nätet förra året så är det inte så konstigt.
Although my heart may be weak, it's not alone. It's grown with each new experience. And it's found a home with all the friends I've made. I've become a part of their heart, just as they've become a part of mine.
And if they think of me now and then, if they don't forget me, then our hearts will be one. I don't need a weapon. My friends are my power!
-Sora, Kingdom Hearts
Godzilla%20racing_zps1cj0z7fu.gif

#92 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 February 2008 - 17:47

Jag som har boxer, om inte det ingår så kan man väl köpa till tv4 sci fi ändå?

Om inte TV4 sci-fi får sändningstillstånd i marknätet så kan man söka sig till andra operatörer tex Viasat/Canal+ (parabol). ComHem (och andra kabeltv leverantörer) levererar väl främst till flerfamiljhus/lägenhetskomplex? ComHem är väl inte operatörer för marknätet? De har väl snarare ett eget nätsystem nyggt på kabel?

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#93 Thekniferules

Thekniferules

    Cadet Third Year

  • Members
  • 21 posts
  • Interests:Jadu...Sci fi (givetvis), data o tv i alla möjliga former...Simpsons är himmla roligt men börjar tröttna på det då man har sett alla avsnitt.

Posted 03 February 2008 - 17:59

Jag som har boxer, om inte det ingår så kan man väl köpa till tv4 sci fi ändå?

Om inte TV4 sci-fi får sändningstillstånd i marknätet så kan man söka sig till andra operatörer tex Viasat/Canal+ (parabol). ComHem (och andra kabeltv leverantörer) levererar väl främst till flerfamiljhus/lägenhetskomplex? ComHem är väl inte operatörer för marknätet? De har väl snarare ett eget nätsystem nyggt på kabel?

Jag är en liten inkompetent 12:åring så förklara gjärna på det sättet som du skulle förklara för en 1:åring.

#94 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 February 2008 - 18:55

Vi säger så här då.

Det finns idag fyra metoder för att ta emot digital-tv:

1. Marknätet. Dvs antennen på taket. Enda operatör hittils är Boxer. (monopolet är dock hävt).
2. Parabol. Satelliter i rymden. Operatörer är Viasat och Canal Digital.
3. Kabel. Dras in i främst lägenhetskomplex. Fler operatörer ComHem och Tele2 är väl de mest kända.
4. Bredband. Du ser på TV genom din internet uppkoppling. Telia är väl den största operatören på detta område.

Alternativ 2-4 bestämmer själva vilka kanaler de vill tillhandahålla det är helt i mån av utrymme och spådd tittarbas. Alternativ 1 är lite annorlunda eftersom marknätet är statligt så har tidigare regeringen och numera PTS (första beslut nu i april) beslutat om sändningstillstånd i marknätet. Bor man i villa tex så kan man fritt (i mån av ekonomi förstås) byta från endera av operatörerna (dock ej kabel). Har man kabel så är man lite av gift med operatören, men bredbands-tv (som spås bli boxers största konkurrent) bör vara nåbart för de flesta med bredbandsuppkoppling (men här så måste man ju givetvis ha internet via rätt operatör så att säga). Så får inte TV4 sändningstillstånd för sci-fi kanalen i marknätet så måste man byta till ett system där kanalen finns. Tex Parabol eller Digital-TV.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#95 Thekniferules

Thekniferules

    Cadet Third Year

  • Members
  • 21 posts
  • Interests:Jadu...Sci fi (givetvis), data o tv i alla möjliga former...Simpsons är himmla roligt men börjar tröttna på det då man har sett alla avsnitt.

Posted 03 February 2008 - 20:02

Vi säger så här då.

Det finns idag fyra metoder för att ta emot digital-tv:

1. Marknätet. Dvs antennen på taket. Enda operatör hittils är Boxer. (monopolet är dock hävt).
2. Parabol. Satelliter i rymden. Operatörer är Viasat och Canal Digital.
3. Kabel. Dras in i främst lägenhetskomplex. Fler operatörer ComHem och Tele2 är väl de mest kända.
4. Bredband. Du ser på TV genom din internet uppkoppling. Telia är väl den största operatören på detta område.

Alternativ 2-4 bestämmer själva vilka kanaler de vill tillhandahålla det är helt i mån av utrymme och spådd tittarbas. Alternativ 1 är lite annorlunda eftersom marknätet är statligt så har tidigare regeringen och numera PTS (första beslut nu i april) beslutat om sändningstillstånd i marknätet. Bor man i villa tex så kan man fritt (i mån av ekonomi förstås) byta från endera av operatörerna (dock ej kabel). Har man kabel så är man lite av gift med operatören, men bredbands-tv (som spås bli boxers största konkurrent) bör vara nåbart för de flesta med bredbandsuppkoppling (men här så måste man ju givetvis ha internet via rätt operatör så att säga). Så får inte TV4 sändningstillstånd för sci-fi kanalen i marknätet så måste man byta till ett system där kanalen finns. Tex Parabol eller Digital-TV.

Nu fattar jag, tack för att du hade tålamod med mig :P .
Men...om det nu blir så i April att tv4 sci fi inte kommer följa med boxer...mst jag byta då?

#96 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 February 2008 - 20:11

Måste och måste... ;) Men i princip så är det så ja. Vill du ha kanalen så får du vända dig till ett system som du kan använda och en operatör som har kanalen.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#97 Thekniferules

Thekniferules

    Cadet Third Year

  • Members
  • 21 posts
  • Interests:Jadu...Sci fi (givetvis), data o tv i alla möjliga former...Simpsons är himmla roligt men börjar tröttna på det då man har sett alla avsnitt.

Posted 03 February 2008 - 20:16

Måste och måste... ;) Men i princip så är det så ja. Vill du ha kanalen så får du vända dig till ett system som du kan använda och en operatör som har kanalen.

Asch...vi får hoppas att April är min turmånad..el så trackar jag på mamma och pappa det som min födelsedagspresent (fyller sista mars).
Eller...man kan nt ladda ner vissa kaneler ist för typ film o sånt va (jag syftar absolut inte på nåt olagligt :evil: )?

#98 XC

XC

    «Thundermoose.»

  • Admin
  • 19,025 posts
  • Gender:Not Telling
  • Location:Titta bakom dig...
  • Interests:TV, Film, Böcker, Science Fiction, Fantasy, Undvika soliga dagar, datorer, internet, retro teknoligi och din senaste post!

Posted 03 February 2008 - 20:34

TV4 har ju betaltjänsten TV4 Anytime. Men hur den funkar och vad som finns tillgängligt där vet jag inte.

fqq5BYam.jpg
 

Du skall inte lyssna på vad jag säger; du skall fatta vad jag menar.

 

»Ever tried. Ever failed. No matter. Try again. Fail again. Fail better.« (Samuel Beckett)


#99 Supertreck

Supertreck

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,113 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrtälje

Posted 05 February 2008 - 02:06

så tele 2 har tagit tillbaka hallmark, men det gynnar inte mig för här där ja bor har ja inte tillgång till alla dersa kanaler. inte de som e rödmakerade i deras lista, så orättvist... för ja hade hallmark innan de digitaliserades.. tro ja hade tillgång till alla kanler t.om innan. de blir bara sämre å sämre de där tele2


Digitaliseringen kanske inte var en så bra ide för tele2 när det måste ta lång tid för nya kanaler
att uppgradera till områden långsamt. Köpte tele2 digitaliseringen från buttericks. Inte så konstigt att det funkar miserabelt.
Så skickar de ut buttericks-boxar så folk blir tvungna att skicka tillbaks den lite senare för att få en riktig.

#100 Peak

Peak

    Dear Leader

  • Admin
  • 11,181 posts
  • Gender:Male
  • Location:Ludvika

Posted 06 February 2008 - 00:02

Who! Såg för första gången reklamen för TV 4 SF på TV 4+.. :D

//Peak
* Sci-Fi Nytt * Sci-Fi Nytts Forum

"Woe to you, Oh Earth and Sea, for the Devil sends the
beast with wrath, because he knows the time is short...
Let him who hath understanding reckon the number of the
beast for it is a human number, its number is Six hundred and
sixty six."