Jump to content

Photo

Förgöraren


  • Please log in to reply
169 replies to this topic

#1 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 22 December 2009 - 21:09

Vi kan kalla det lite av ett Crisis of Infinite Earths för Svenska Superserier, en multi-crossover. Syftet är dock att fylla oss alla med lite nostalgi från de fem år som SSS varit igång.

Tanken med projektet är att knyta ihop lösa trådar lämnade efter tidigare serier som aldrig fick en avslutning, t.ex Superkillen, Katt. De av er som haft en serie publicerad i SSS tidigare kan ge oss tillåtelse att använda era karaktärer från de serierna utan att ni själva behöver bidra med skrivande eller tecknande, men om ni vill vara med på ett hörn där med så är ni välkomna. Vi siktar på att ha med serien i SSS under 2010, så dröj inte med era svar. Vi kommer skicka ut mail till alla det berör om tillåtelse i januari, och det spelar ingen roll om det var korta strippar eller långa äventyr, vi tar emot alla.

===

STEG 1: INSAMLANDE AV KARAKTÄRER (AVSLUTAT)

Serier som ingår i crossovern (Några karaktärer nämns inom parentes):

Nordens Stjärnor (Plågaren, Superstjärnan, Halvhjärtat, Jeanne Nocturne, Pantern, Nox, Tin, Marshall Thunder, Johnny Boy, Lon)
Golden Gang (Blackflash)
Pigface (Pigface)
Endeavour (Jeremias, Jim, Miranda, Leopold)
X-Raymond/I Förfäders Spår/Internationell Crossover (X-Raymond, Onyx, Kokkaburran, Åskviggen, Flickan med Svavelstickorna)
Kenny och Goldberg (???)
Svanen (Grodan)
STHLM-Utopia (Rex, Belle, Becker, Furia)
Dark World (Napoleon Cross)
License to Kill (Marc Saunders)


(Det finns även några överraskningar inplanerade som vi inte avslöjar här)

STEG 2 - KONKRET PLANERING (PÅGÅR)

Titel - 'Förgöraren' står som slutgiltig titel.

Format -

Huvudhistoria på 4-6 delar, 20-30 sidor var.
Prolog + Epilog, 10-20 sidor var.

Funderar även på om man kunde köra den i TPB-format inom en snar framtid, som ett snyggt tillägg att ha vid mässevenemang.

Idéer - Det är det här som det hela handlar om! Skicka in de idéer ni må ha för mig att inkorporera. Den huvudsakliga storyn bygger på tidigare diskussioner från Lars Johansson och Daniel Schenström.

Tecknare - Än så länge är det Sebastian Sandberg och Viktor på tecknarfronten. Kan behövas fler, men vi tar vad vi har annars.

=====


Idémakare: Sebastian Sandberg, Lars Johansson, Daniel Schenström, Daniel Thollin, Mikael Bergkvist

Huvudförfattare: Sebastian Sandberg

Tecknare: Sebastian Sandberg, Viktor Matiesen

Edited by Virtus, 05 July 2010 - 01:46.


#2 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 December 2009 - 16:28

Vi kan kalla det lite av ett Crisis of Infinite Earths för Svenska Superserier, en multi-crossover. Syftet är dock att fylla oss alla med lite nostalgi från de fem år som SSS varit igång.

Tanken med projektet är att knyta ihop lösa trådar lämnade efter tidigare serier som aldrig fick en avslutning, t.ex Superkillen, Katt. De av er som haft en serie publicerad i SSS tidigare kan ge oss tillåtelse att använda era karaktärer från de serierna utan att ni själva behöver bidra med skrivande eller tecknande, men om ni vill vara med på ett hörn där med så är ni välkomna. Vi siktar på att ha med serien i SSS under 2010, så dröj inte med era svar. Vi kommer skicka ut mail till alla det berör om tillåtelse i januari, och det spelar ingen roll om det var korta strippar eller långa äventyr, vi tar emot alla.


Jag har en gång i tiden grunnat på nåt liknande fast inte åt samma episka håll utan var mer inspirerad av massakern i The Bar With No Name i ett nummer av Captain America där en skurk skjöt bort en lång radda superskurkar.

Superkillen har Fredrik nämnt att tecknaren var intresserad av att göra klart den vet jag. Liu har sagt att det inte är helt omöjligt med mer Katt.
Om ni vill blanda in Golden Gang är ni välkomna.

#3 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 23 December 2009 - 20:21


Vi kan kalla det lite av ett Crisis of Infinite Earths för Svenska Superserier, en multi-crossover. Syftet är dock att fylla oss alla med lite nostalgi från de fem år som SSS varit igång.

Tanken med projektet är att knyta ihop lösa trådar lämnade efter tidigare serier som aldrig fick en avslutning, t.ex Superkillen, Katt. De av er som haft en serie publicerad i SSS tidigare kan ge oss tillåtelse att använda era karaktärer från de serierna utan att ni själva behöver bidra med skrivande eller tecknande, men om ni vill vara med på ett hörn där med så är ni välkomna. Vi siktar på att ha med serien i SSS under 2010, så dröj inte med era svar. Vi kommer skicka ut mail till alla det berör om tillåtelse i januari, och det spelar ingen roll om det var korta strippar eller långa äventyr, vi tar emot alla.


Jag har en gång i tiden grunnat på nåt liknande fast inte åt samma episka håll utan var mer inspirerad av massakern i The Bar With No Name i ett nummer av Captain America där en skurk skjöt bort en lång radda superskurkar.

Superkillen har Fredrik nämnt att tecknaren var intresserad av att göra klart den vet jag. Liu har sagt att det inte är helt omöjligt med mer Katt.
Om ni vill blanda in Golden Gang är ni välkomna.


Tja, jag har inte någon större plot planerad för crossovern riktigt än, jag hade tänkt fundera ut den när vi har en större rollista. Kan bli vad som helst.

Ja, men allvarligt talat, hur länge sen var det de sa det? Situationen kan vara helt förändrad vid det här laget. Golden Gang är inräknade, vi kommer tillbaka till dig. Hur är det med Avatar, då det är han som intresserar mig mest av nostalgiska skäl?

#4 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 23 December 2009 - 22:49

Fredrik nämnde att Emil Wickman för några möten sedan, tror faktiskt det var sista mötet innan du, Viktor och Lars drogs in i soppan. Liu pratade jag med för lite över ett år sedan.

Avatar vet jag inget om någon eventuell fortsättning. Det jag förstått var att Avatar och Revolution utspelade sig i samma värld. (Vår framtida.) Och nån gång skulle de mötas i en fight med Avatar på amerikanarnas sida och Revolutionkillen på Sveriges. Fredrik Rydén var den som var tänkt att teckna Avatar efter mig.

#5 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 24 December 2009 - 00:46

Nej visst, nu minns jag, Danne var författare till det. Nog om det.

#6 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 01 January 2010 - 22:18

Hmm... varför inte ta lite inspiration från DC's gamla Crisis-serier?

En klassisk sorts "crisis on earth-2" serie är väl det jag tänker mig. En sån serie behöver ju en riktigt MÄKTIG skurk också! ^^

Jag har nog en som skulle kunna passa...

Qliphoth heter han, och är förkroppslingen av negativitet, anti-tesen till Livets Träd - Sephiroth. Qliphoth består av en samling ultra-högt stående demoner och demonliknande varelser, som manifesterar symbiotiskt till en samlad form - Qliphothen.

Qliphothen är ett könlöst monstrum, med 10 armar ( inga andra lemmar), för att representera varje Qlipha som utgör kärnorna i dess o-existens. Den innesluter en enorm mängd olika sorters demoner som utgör dess substans, och kan släppa lös delar av dessa för att utföra uppgifter för dess högre stående komponenter.

Storyn skulle ju kunna vara detta:

Den mäktigaste av Golden Gang lider i tysthet. För med sitt överlägsna medvetande ( jag vet inte vem den mäktigaste av dom är, men vem eller vad dennes krafter än är, så ser jag denne som en såkallad "avatar" som "All Star Superman" eller Dr. Solar) har han insett något som ingen av dom andra i Golden Gang har: Deras kamp för att rädda jorden från undergång är meningslös, tidslinjen kan inte ändras, 2012 är slutet för mänskligheten.

Men han gör ett sista desperat försök att finna en lösning, och sprider ut sitt jag, sitt medvetande långt ut i etern, och han får ett svar... från Ahriman! Den teknologiske Djävulen, har ett förslag åt honom, hjälp honom att öppna 10 portar på 10 olika världar, så att en manifestation av Qliphothen kan komma in i deras multiversum, och sprida sin ondska. Eller rättare sagt, det är vad Ahriman säger högt.. Samtidigt som han viskar i Golden Gang-man's öra - Hjälp mig lura Qliphoth in i er värld, så att jag kan låta min fälla slå in, fånga Qliphothen och upplösa Thamiel, den centrala demonen i Qliphothens struktur. Ahriman skulle då bli ett med Qliphothen och kontrollera mest av den.

I gengäld... ska han rädda Golden Gangs värld.

Ahriman själv, den för-Islamiska versionen av Iblis ( vilket väl skulle kunna sägas är en analog av djävulen) ser jag som en demon täckt med olika teknologiska apparater, en demon som faktiskt använder teknik. Men även bärandes klädes-detaljer och bonader av persisk och Islamskt stuk. Tänk er lite att Djävulen är perser och prylgalen, helt enkelt. :) ( det här med tekniken kommer från att vissa trossamfund sammankopplar Ahriman med den kalla tekniken, den negativa sidan av teknologiska framsteg)

JA! Vad säger ni?? :D Har vi början till en plot och en skurk?

Edited by PredaBot, 01 January 2010 - 22:23.


#7 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 02 January 2010 - 15:17

Jag gillar ploten. Men Daniel har lite idéer att tillägga till detta, så jag väntar på att se vad han har att säga innan jag säger "vi kör på det!"

#8 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 02 January 2010 - 15:46

Inget fel på ploten eller så. Dock har GG ingen såndär hjälte-hjälte förutom Kapten Sol och han är aldrig med i gruppen i sig. Förutom honom så finns det ingen riktig frontfigur som kommer i närheten av att vara den världens Kapten Amerika eller Stålmannen.

Det är viktigt att informationen en GG-medlem får bara ses som en fördel, att den luras in en deal med en djävul för ingen av dem skulle offra en annan värld för sin egen.

Så, som sagt det saknas en überhjälte, men det finns tre personer som skulle kunna råka ut för detta.
En är Blackflash som är GG-världens Reed Richards när det gäller uppfinningar så han skulle kunna pejlarunt efter mäktiga krafter i andra dimensioner eller bara kolla runt som en amatörradioentusiast.
De andra två är tvillingarna Sorceress och Sorcerer. De har erfarenhet av det ockulta då de har tillgång till Morgana LeFeys formelbok. De vet också om faran med att använda formler därifrån då det kostar en bit av ens själ. Av de två är Sorceress den främsta kandidaten då hon är gruppens ledare under en period och hon är mer villig att ta risker och den som är mer melankolisk till personligheten. Tillräckligt många problem i rad för henne så skulle hon nog gå med på det mesta. Brodern däremot är mer glad och svår att få desperat.

Edit: En tanke. Vad sägs om att jamma ihop ett helt nytt supergäng och en helt ny värld som de som först blir involverade i berättelsen innan den så att säga brakar igång. Då har man ju också en till alternativ värld att crossa over med från de andra världarna framöver. Fördelen med att göra så är att man kan skapa precis det som behövs för storyn och inte behöver bli så kinkig om de går åt. Det viktiga är bara att de introduceras på ett snyggt sätt.

Edited by DanielSchenström, 02 January 2010 - 17:47.


#9 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 02 January 2010 - 19:35

Utmärkta förslag båda, Daniel.

Jag dras lite mer mot Backflash personligen. Hans distanserade(?) kalla vetenskapliga synsätt, men som sedan bryts ner när alla hans beräkningar och försök att råda bot på problemet faller samman, ja det är lockande ur historiesynpunkt, må jag säga. :)

Man skulle kunna börja storyn med att han slänger sina papper sin penna, sin portabla superdator i vredesmod. Dag 1 - "Tillvarons splittring."

Han inser att hans reguljära metoder för att finna den data som kan ge en potentiell lösning inte räcker, så han uppfinner en helt ny metod! Spektral-visionen. En maskin som omsluter användaren i ett komplett vakum, han inkapslas i ett temporärt fickuniversum, för att erhålla minsta möjliga psykiska resistans, och sedan startas en psykisk förstärkare kopplad till en kvantum-teleportör... Hans sinne flyger iväg! Hans astrala kropp rider på en kraftig vågfront, som går igenom olika universum, låter honom se ett oändligt antal möjligheter och framtider. Hans hopp är att nånstans där ute, finns en värld där dom finner ett mirakel, *nånting* som kan rädda dom. Dag 2 - "Skaparkraftens förvirring."

Det blir så många intressanta bilder, av hur han ser liv och död, triumf och nederlag, nederlag på nederlag, hur deras värld går under. Han ögon förblindas av tårar...

Ända tills nånting sker, han kommer utanför människornas värld... den psykiska rymden är helt mörk... inga psykiska bilder finns där. Då möter dom honom... ögonen, bestens ögon, är det enda han ser. Sedan dess leende, groteskt och förvridet, men samtidigt underbart vackert. Så börjar det!! > : )) DAG 3! - "Det goda FÖRDOLT!"

Ja ni förstår så klart vad som sker på dag 10... >>>>>: )))))

#10 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 03 January 2010 - 01:48

Ok. Om fler skulle gilla det så ska jag skriva ner en profil för Blackflash.

#11 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 03 January 2010 - 11:40

Jag diggar det mycket! Vi kör på det, och sen planerar vi godbitarna mer diskret. ^^

#12 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 04 January 2010 - 10:10

Här har vi då herr Svartblixt.

BLACKFLASH
Verkligt namn: Daniel Johansson
Yrke: Arkitekt
Identitet: Hemlig. Känd för alla i Golden Gang och Heroes Union
Laglig status: Svensk medborgare
Civilstånd: Singel
Kända släktingar: Johan aka Goldwing (bror), Christina (mor), Mats (far)
Födelseort: Enköping, Sverige
Operationsbas: Rörlig
Första framträdande: Tankar, Svenska Superserier #6
Historia: Daniel och Lars Ängström (General Black) lekte i skogen vid Daniels föräldrars sommarstuga när de hittade Silverballs rymdskepp. När de klev in aktiverades skeppets autopilot och de hamnade hos Silverballs föräldrar. De blev väl mottagna, speciellt av vetenskapsmännen som fascinerades av den nya arten. Under en av undersökningen upptäcktes att de två pojkarna hade latenta supergener som troligen inte skulle manifesteras, men på frågan om de ville få tillgng till dem svarade båda ja så de aktiverades.
Daniel och Lars fick också låna varsitt rymdskepp och utforskade i omgångar det av dem kända universat.
En av Daniels nya superkrafter var superintelligens och den användes bland annat för att skapa en tidsmaskin. Med den reste han tillbaks och blev en av medlemmarna i världens första supergrupp, Heroes Union. Senare i sin egen tid blev han en medlem i Golden Gang efter inbjudan efter att de hittat honom under en tidsresa med hans egen tidsmaskin.
Längd:172cm
Vikt: 65kg
Ögon: Blå. Använder svarta fullstorlekslinser som Blackflash.
Hår: Brunt eller svart
Styrkenivå: Som en normal 20-åring som tränar regelbundet
Känd övermänsklig kraft: Blackflash har tre krafter, supersnabbhet, superintelligens och kan alstra svarta blixtar från sin kropp.
Hans supersnabbhet låter honom röra sig otroligt snabbt, men trots att hans kropp är ganska van vid detta så är hans uppfattningsförmåga och reflexer inte snabbare än en vanlig människas så han måste antingen hålla nere farten eller stanna upp och orientera sig.
Hans superintelligens gör honom till jordens intelligentaste människa rent tekniskt men han måste ändå läsa på och experimentera och förstår inte saker rent instinktivt även om hans slutledningsförmåga är kraftig då han är väldigt påläst och erfaren. Blackflash har också tillgång till avancerad utomjordisk teknologi som han behärskar.
Hans kropp alstrar när han vill det svarta energiblixtar som inte skadar honom men kan användas som elektricitet för att kortsluta elektronisk utrustning eller ge folk stötar och göra dem medvetslösa. Blixtarna kan slå ut från var som helst på Daniels kropp men han använder vanligtvis händerna. Blixtarna går rakt ut från kroppen och han måste se det han ska träffa för att de ska nå fram. Räckvidden är därför begränsad av Daniels synfält.
Alstrandet är energikrävande i sig och en blixt som slår någon medvetslös motsvarar ett 100-meters sprinterlopp. Tio sådana på kort tid och han behöver ungefär 10 minuters lugn för att återhämta sig. 20 stycken så blir han medvetslös.
Personlighet: Daniel är ganska försiktig och noga i sitt arbete (som arkitekt och GG-medlem) men kombinerar det med att vara slarvig och slö på fritiden. Han var ganska blyg och lite introvert tills händelsen med rymdskeppet. Sedan dess vet han i alla fall hur man spelar orädd även om man är nervös eller rädd. Daniels stora brister är hans interpersonliga relationer vilket inte hjälps av att han spenderar den största tiden för sig själv meckandes med nån avancerad mackapär eller är ute och reser i tiden.
Utrustning: Daniels vanliga dräkt innehåller en polerad opalliknande sten i en platta över bröstet. I den kan han lagra ungefär 24 timmars svart energi.
Roll i Golden Gang: Daniel är gruppens huvudsakliga uppfinnare och har designat materialet för deras dräkter, kommunikationsutrustning, fordon och vapen. Han kan inte ses som en hel reguljär medlem då han ofta är borta men när han är på plats så ställer han alltid upp med det folk ber honom om. Han är förälskad i Rowena men har aldrig vågat säga något.

#13 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 06 January 2010 - 01:25

Jag tror vi har oss en protagonist för en första del! (Ja, jag tror det krävs fler delar än en för denna episka historia! Två-tre om vi får hålla till godo med användande av Golden Gang och NS-karaktärer, annars fler.)

Jag skall börja skriva upp en plot utifrån det vi redan har när väl jag skickat ut ett mail för att nå fler i slutet av veckan.

#14 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 January 2010 - 08:24

Jag tycker idén att samla ihop gamla lösa trådar är jättebra! Men se till att inte lägga dit för många nya trådar, för det kan bli svårhanterat och stort. Tänk på tecknaren! Vem ska teckna?
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#15 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 06 January 2010 - 09:46

Vill ni slänga in en till onding eller nått, så får ni gärna utnyttja min seriemördare/slasher PigFace från skräcknumret, kanske om ni behöver ta livet av ngn gammal hjälte eller så :)

#16 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 06 January 2010 - 12:18

Jag tycker idén att samla ihop gamla lösa trådar är jättebra! Men se till att inte lägga dit för många nya trådar, för det kan bli svårhanterat och stort. Tänk på tecknaren! Vem ska teckna?


Det är jag och Viktor Matiesen så långt. Finns plats för fler. Och nu när du ändå är här, kunde Plågaren och/eller Superstjärnan kanske lånas ut? ;)

Vill ni slänga in en till onding eller nått, så får ni gärna utnyttja min seriemördare/slasher PigFace från skräcknumret, kanske om ni behöver ta livet av ngn gammal hjälte eller så :)


Pigface är med! Har du någon idé om vilken roll han skulle kunna ha? Om vi tänker karaktären som han är efter sitt första framträdande, kanske han verkligen har tagit steget över till vansinnighet?

#17 TerrorTub

TerrorTub

    Senior Commander

  • Members
  • 261 posts
  • Gender:Male
  • Location:Uppsala
  • Interests:Skräck.

Posted 06 January 2010 - 12:34

Pigface är med! Har du någon idé om vilken roll han skulle kunna ha? Om vi tänker karaktären som han är efter sitt första framträdande, kanske han verkligen har tagit steget över till vansinnighet?


Tanken jag hade från början med PigFace var att han efter sin misslyckade seriemördar/slasher debut skulle snurra till sig i skallen totalt och bli någon form av psykotisk kvartershjälte, men som även såg skurkar i vanliga människor. Annars var min tanke nu när jag läste era ideer att han kanske jagade superhjälter/superskurkar för att hitta en egen nisch i slashergenren. Alt. för att gjuta in honom mer i det stora supereposet, får ngn kraft/förmåga som gör honom riktigt livsfarlig. Eller blir så psykiskt instabil efter att han dödade sin flickvän att han går på killingspree tills ngn superskurk tar honom under sina vingar och använder honom som ett redskap i sin kamp.

Men fria händer gubbar, gör vad ni vill. Han hade även ngt socialt budskap med sina pigface luvor tror jag, som jag aldrig visade in serien. Lyssna på låten Piggies av Beatles för inspiration.

Ni får ta livet av honom om ni vill. :)

#18 TFels

TFels

    Svarta hålet i galaxens centrum

  • Moderator
  • 2,975 posts
  • Gender:Male
  • Location:Göteborg
  • Interests:Serier
    Konst
    Musik
    Pedagogik
    Formel 1

Posted 06 January 2010 - 13:17

Det går bra att använda Superstjärnan och Plågaren. Även Halvhjärtat om ni vill det. Bara det inte skymmer syftet, att knyta samman lösa trådar.
Posted Image<br />
Thomas<br />
Svenska Superserier

#19 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 06 January 2010 - 16:43



Pigface är med! Har du någon idé om vilken roll han skulle kunna ha? Om vi tänker karaktären som han är efter sitt första framträdande, kanske han verkligen har tagit steget över till vansinnighet?


Tanken jag hade från början med PigFace var att han efter sin misslyckade seriemördar/slasher debut skulle snurra till sig i skallen totalt och bli någon form av psykotisk kvartershjälte, men som även såg skurkar i vanliga människor. Annars var min tanke nu när jag läste era ideer att han kanske jagade superhjälter/superskurkar för att hitta en egen nisch i slashergenren. Alt. för att gjuta in honom mer i det stora supereposet, får ngn kraft/förmåga som gör honom riktigt livsfarlig. Eller blir så psykiskt instabil efter att han dödade sin flickvän att han går på killingspree tills ngn superskurk tar honom under sina vingar och använder honom som ett redskap i sin kamp.

Men fria händer gubbar, gör vad ni vill. Han hade även ngt socialt budskap med sina pigface luvor tror jag, som jag aldrig visade in serien. Lyssna på låten Piggies av Beatles för inspiration.

Ni får ta livet av honom om ni vill. :)


Jag ska se vad jag kan göra med vad du har. Mycket bra idéer ska utforskas. ;)

Det går bra att använda Superstjärnan och Plågaren. Även Halvhjärtat om ni vill det. Bara det inte skymmer syftet, att knyta samman lösa trådar.


Jojo, bara vi får tillåtelse från upphovsrättinnehavarna till några klassiska SSS-karaktärer. Annars så siktar jag på att berätta en bra historia! ;)

#20 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 January 2010 - 13:49

En liten skiss inspirerad av idén och standardepiska omslag för crossovers:

Posted Image

#21 Den Gröne Hämnaren

Den Gröne Hämnaren

    l'Empereur des Lumières

  • Moderator
  • 2,579 posts
  • Gender:Male
  • Location:Växjö

Posted 14 January 2010 - 14:38

Ni får gärna ha med Flickan med Svavelstickorna också om ni tycker att hon passar. Det man sett av henne hittills är ju inte precis så allvarligt betonat, så det blir väl kanske fråga om att ni gör nå'n sorts antiparodi, om ni förstår vad jag menar. I Internationell crossover berättar hon en del om sig själv, men ni kan ju tolka det hon säger lite som ni vill.

#22 PredaBot

PredaBot

    Rear Admiral

  • Moderator
  • 2,983 posts
  • Gender:Male
  • Location:Norrrrrland

Posted 14 January 2010 - 20:19

Kul! :) Ett universum till att lägga till i lådan så att säga, Gröne Hämnaren.

Har nån frågat vår vän Jelcander om vi inte kan använda hans Major Gripen-verse? Vore ju kul med STHLM Utopia och Gripen i fighten. (som Daniel redan uppmärksammat oss på, höhö. )

Daniel: Häftig bild, har lite den där klassiska looken ja, lite Contest of Champions. Antar att den store killen till höger är från Golden Gang? Han ser i varje fall rent gigantisk ut! :D

Edited by PredaBot, 14 January 2010 - 20:21.


#23 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 January 2010 - 22:05

Gubben är från Golden Gang, ja. Han heter Changeling och har hittills bara varit med i två rutor i SSS, en i Tankar och en i Den första superhjälten och han är med i en icketalande roll i nästa del som jag hoppas ska vara klar till deadline. Han fuskar sin massivitet, han är egentligen normalt superhjältebyggd men kan förvandla sig, eller delar av sig själv till nästan vad som helst som inte har fungerande elektroniska eller mekaniska beståndsdelar eller kemiska reaktioner annat än kroppens vanliga.

Valde gubbarna bara för att få med en från tre olika universum.

Jag ska göra en miniguide till Golden Gang så fort en viss annan skrift är klar så ni kan se vad det finns för krafter och nivåer på gubbarna. (Nivåerna är inte speciellt viktiga utan storyn får förstås gå först när det eventuellt gäller vem som kan spöa vem.)

#24 Virtus

Virtus

    Senior Captain

  • Members
  • 634 posts
  • Location:Sala

Posted 14 January 2010 - 23:03

Daniel (Schenström): Sjukt snygg bild, Daniel! Jag är smickrad att vårat projekt inspirerar dig. Jag glömde fråga, några NS-karaktärer du skapat som du inte har något emot att låna ut? ^^ Vilken era som helst går bra.

Daniel (Thollin): Man skulle inte kunna få ta med Tin i NS-gruppen för det här äventyret?

Preddan: Har skickat mail till Jelcander och hoppas han godkänner en inkludering av Major Gripen. Tror vi måste fråga Mario om vi vill ha med STHLM-Utopia gänget i mixen också.

Gröne Hämnaren: JA! Jag var verkligen sugen på att ta med Flickan med Svavelstickorna, då jag har många bra idéer med henne i beräkningen!

#25 DanielSchenström

DanielSchenström

    Senior Commodore

  • Aktiv member
  • 2,013 posts
  • Gender:Male
  • Location:Enköping
  • Interests:Serier, rollspel, scifi, fantasy

Posted 14 January 2010 - 23:33

Mina Nordens Stjärnorsnubbar är alla Public Domain enligt Skaparguiden 3 som jag hoppas ingen missat så gör vad ni vill med dem.